Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18562 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 368  369  370  371  372   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2024.08.11 15:14:12 (18562.)
Sebi
(Székelyudvarhely)

Előzmény: papas @ 2024.08.03. 16:01:28


Köszönöm a választ/válaszokat. Közbe még más helyen is érdeklődtem, megeggyezik az két váltó, csak az áttét más, kb 17-20km el lesz lassabb a dízel autó a benzines terepváltóval. Egyenlőre áttérek a manuális kerékagykapcsolóra, és ha akkor sem oldódott meg a probléma, akkor valószínű a vàltóval lesz a gond…
Tovàbbi szép napot. ✌️
2024.08.10 18:13:28 (18561.)
gycs
(Miskolc)
Sziasztok! Dízel Jimnyhez vízhűtőt nem tudjátok hol lehet beszerezni?
2024.08.07 22:45:38 (18560.)
Hunter
(Erdőhorváti)
Köszönöm a tippeket.
A szervizben most megrendelték eredeti első, lambda szondát, négy gyújtó gyertyát.
Ha beszerelik várom az eredményt a fogyasztással szemben. Az eredményt leírom majd ide.
2024.08.07 14:34:04 (18559.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Sebi @ 2024.08.02. 16:12:22


A borzonti Ambrust ismered esetleg? (eredeti illetősége:

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.01.23. 23:03:17

A másik ’’odakinti’’/-fenti lehetőség

Előzmény: Hegyjáró @ 2024.07.07. 18:00:24



Ha villog, akkor elvileg nem tette be 4x4-be; a kivételhez meg felezésből sem leállítani a motor-t, csak megállni.
Jellemzően nem önmagában a servo-jával szokott baj lenni, hanem vagy a teljes osztóművel, avagy az elülső kereékagy-kapcsoló rendszerben!

Hegyjáró szerkesztette 2024.08.07 14:39:37-kor.
2024.08.07 14:09:13 (18558.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hunter @ 2024.08.04. 18:51:42


Nemrég nálunk is volt hasonló - ti. fogyasztás-növekedés és check-engine -, de egyúttal egyre lassabb és erőtlenebb lett; végül ledadogott.
Országúton-pályán kezdődött, ~250_km ’kipörkölés’ után: először nem vette fel a 4-5_k-s rpm-eket - mint egy enyhe tüdőelégtelenség, de asztmás tünetek nélkül. Aztán még szűk 1000_km-t elmankóztunk, de ekkor már figyelnem kellett, hogy 3_k rpm környékén tartsam (emelkedőn pl. jóval hamarabb felezni), különben fulladozott, és 60-70_km/h lett a Vx - mondjuk ezzel még haza tudtam volna jönni, hogy legfeljebb többet látok a tájból.. Aztán egyszer csak ledadogott, hogy egyszerű gurulásra is alig volt képes(!) - a Gondviselésnek köszönhetően ez viszonylag jó helyen történt...
2 gyertya csonkig, s a másik kettő is eléggé elégve - pedig Iridium-os NGK-k, s a csereidőszak ~felében; viszont azóta hallottam, hogy ebből ’utángyártott’ is került a magyar piacra...
Eredmény: szétégett/-esett a felső katalizátor, s eldugította a kipufogást az alsónál. Néha hallottam olyan hangot, mintha a kipufogó verődne oda valamihez - ez a nyomravezető lehet, de eltörpül(t) a többi tünet mellett!
Az OBD kiolvasás nálam is L-szondát adott, de a csere semmit sem segített.

Hegyjáró szerkesztette 2024.08.07 14:15:07-kor.
2024.08.04 18:51:42 (18557.)
Hunter
(Erdőhorváti)
Hello, Papas.
Az alapjárat, nagyon jó, egyenletesen megy.
Szinte alig hallani hogy jár a motor.
A sárga motor jelző világit, azt mondták, hogy az első lambda szonda hiba.
Lehetséges, hogy amiatt, fogyaszt, jó tíz litert?
2024.08.03 16:01:28 (18556.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Sebi @ 2024.08.02. 16:12:22


Úgy tudom, h megegyezik a két terepváltó. Elvileg csak annyi a különbség, h az elektromoson egy szervomotor végzi a "karos" kapcsolást.
Régebben valaki írta, h érdemes megnézni a szervomotort, mert oda be tud ragadni a sár és megszorul a szerkezet. (elektromosat még nem láttam alulról, szóval nem tudom mennyire releváns)
Ha már a terepválónál jársz, akkor a kábeleket is érdemes átnézni, mert eléggé védtelen helyen vannak, én is szakítottam már le.
Utána a vákuumcsöveket, mert lehet ereszt vhol.

Nekem karos van, ha berakom 4be villog, pedig hallom, h bekattan mindkét zár, ilyenkor kiveszem 2be majd újból 4be és már nem is villog. Erre nem jöttem rá, h miért csinálja, de mindig csak az első 4be kapcsoláskor csinálja.
2024.08.03 15:45:36 (18555.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Hunter @ 2024.08.02. 11:55:28


Üdv!
Pontos menetét nem tudom, mert ezt a részét inkább szerelőre bíztam.
Alapjáraton puffog?
Nekem a magas fogyasztás mellett alapjáraton puffogott a kipufogó.
Amiket én cseréltem a tisztítás előtt: gyertyák (először azt hittem a puffogás miatt, h gyújtás baja van), beszívott levegő hőmérséklet szenzor, hűtővíz hőmérséklet szenzor, a fojtószelep-házat pedig átnéztem, h nincs-e benne lerakódás.
2024.08.02 16:12:22 (18554.)
Sebi
(Székelyudvarhely)
Sziasztok, nemrég vásároltam egy 2009-es dízel változatot.
Sajnos elektromosan kapcsolható a terepváltó, ami már nem is működik. A kérdésem az lenne, hogy azonos e a dízel és a benzines terepváltó? Ugyanis a jól bevált karost szeretném bele varázsolni.
Az elektromos terepváltóm 4x4 be pl be veszi, de pillog a kijelzőn a zöld jelzés, holott régebb az csak világított. A 4x4 ből csak leállított motorral lehet kivenni, amikor gyújtáson van az autó. Valakinek van esetleg ötlete?
2024.08.02 11:55:28 (18553.)
Hunter
(Erdőhorváti)
Sziasztok fórumozók.
Papas te hozzád lenne kérdésem.
2024 03 04.én írtad, hogy a jimnyd fogyasztását
A befecskendezők tisztításával lejjebb tudtad venni
7-8 liter közé.
Nekem 2006- os 1.3 benzines van.
A fogyasztás 10 l inkább a fölött van.
Kérdésem, hogy csináltad végig a műveletet?
Válaszodat megköszönném.
Szia.
2024.07.30 05:12:30 (18552.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2024.07.29. 15:07:31


A lényeg hogy működik rendesen. Megnézem majd az enyémen is hátha csak ez a kontakt hibája van. Köszi az infókat! :)
2024.07.29 21:05:31 (18551.)
papas
(Szeged)

Előzmény: papas @ 2024.07.29. 15:07:31


Na egy kicsit belezavarodtam a kábelekbe és a színekbe, szóval nem biztos, h a zöld/sárga a 12v. (angol fórumokat bújtam és annyi kapcsolási rajzot néztem, h már nem tudom melyik volt a jó rajz)
A lényeg, h ott volt a hiba :)
2024.07.29 15:07:31 (18550.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Gee @ 2024.07.19. 14:50:25


Wagon R+ bajuszkapcsolói egy az egyben Jimny bajuszkapcsolók. Swiftből nem találtam olyat ami ugyanolyan.
Bontottan szereztem is egyet, de ugyanúgy rossz volt.
De meglett a hiba forrása... motortérben az ablaktörlő motorra megy egy csatlakozó, 4 vezeték. Azokból a vezetékekből a kék/fehér az időszakos törlésé, a másik két kék a lassú és a gyors törlésé. A zöld/sárga a 12v.
A kék/fehér és a zöld/sárga sarut lecserélve a hiba megszűnt. Nagyon oxidálódott volt mindkét saru.
Szóval ha az időszakos törlés néha meghülyül, akkor érdemes itt kezdeni a nézelődést. :)
2024.07.19 14:50:25 (18549.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2024.07.19. 07:48:25


Nekem úgy rémlik hogy az első magyar swiftben is valami ilyesmi relé van. Nézz utána az lehet olcsó és még új is .
2024.07.19 07:48:25 (18548.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Gee @ 2024.07.19. 05:23:13


Találtam egy kapcsolási rajzot és ott úgy mutatja, h ez a Takamisawa egy "kombinált kapcsoló" amiben benne van a "szakaszos ablaktörlő relé" is, de ilyet nem találok külön.
Másik "hagyományos" relét pedig nem találok az autóban.
Szóval bontott egységet vadászok bele.
2024.07.19 05:23:13 (18547.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2024.07.18. 17:50:56


Úgy látom hogy itt van az ütemszabályozó elektronika is, de az nem hiszem hogy elromlott. Lehet elég a relét cserélni. Tudtál venni hozzá relét?
2024.07.18 17:50:56 (18546.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Gee @ 2024.07.18. 15:13:18


A légzsák hiba okát megtaláltam..a légzsákátvezető szakadt el.
Először a légzsákot kell kivenni, a kormány két oldalán van 1-1 torx. Maga a csavar nem jön ki, de húzni kell kifelé, hogy ki lehessen szedni a légzsákot.
Ezután jön a kormány, a légzsákátvezető, és az utolsó ez a kapcsoló egység. A kormány alatti burkolatot is le kell szedni.
Raktam fel pár képet.
2024.07.18 15:13:18 (18545.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2024.07.18. 10:10:18


Majd írj hogy mik a fejlemények. Le kellett venni a kormányt is hogy ki tudd szedni a kapcsolót? Még nem szedtem szét sosem.
2024.07.18 10:10:18 (18544.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Gee @ 2024.07.18. 05:28:56


Eddig nekem is oké volt így, de most, h csak a folyamatos megy és megáll a szélvédő közepén ez így már nem szimpi.
Most szétszedtem a kapcsolóját, kitakarítottam, eléggé oxidált, de összerakva most se jó, szóval tuti relé baja van. Lefényképeztem a relét, remélem lehet külön kapni.
Összerakás után a légzsák visszajelző folyamatosan világít…. Most már ezzel is kezdenem kell vmit 😅
2024.07.18 05:28:56 (18543.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2024.07.17. 21:30:08


Enyém is ilyen :D Ha bemelegszik akkor inkább működik,hidegen kevésbé :) Szerintem a kormánykapcsolója döglik be,azért nem megy rendesen.
2024.07.17 21:30:08 (18542.)
papas
(Szeged)
Sziasztok!
Most az ablaktörlőm gondolta úgy, hogy megviccel.
Az intervallumos és a gyors fokozata nem működik. A folyamatos törlés működik, de ha törlés közben lekapcsolom, akkor megáll, ahol épp van.
Az intervallumos korábban is vacakolt, mert hol működött-hol nem, amikor nem működött, akkor volt, hogy "zizegett" (gondolom a relé), de volt, hogy megmozgattam a kart és működött.
Mi okozhatja, hogy most nem működik? Hol kezdjem a hiba keresést?
2024.05.23 20:55:36 (18541.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: geo @ 2024.05.22. 16:03:24


Köszönjük :)
Enyém g13bb erre itt egy ízes magyar video :)



Valamiért a közepéről indul :P
2024.05.22 16:03:24 (18540.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))
Hátha valakin segít..

Itt egy video arról, hogyan lehet az alapjárattal kapcsolatos problémát orvosolni. Angolul van, de a képek magukért beszélnek.

https://m.youtube.com/watch?v=8Q6CUdWCiTI
2024.03.21 14:09:44 (18539.)
Hegyjáró
(Bp.)
Ha valaki csak ezt az oldalt figyelné, ld. Csevegőben:

Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.21. 13:52:04


2024.03.12 08:22:56 (18538.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: RapaMoto @ 2024.03.11. 00:13:34


Ott sokszor inkább "ERROR division by zero" :P
Máskülönben meg olyan, mint egy vérkép elem: jelezte a befecskendezők elmocskolódását; s előbb, mint hogy leköhögött volna - akár a mocsárban...


Hegyjáró szerkesztette 2024.03.12 08:24:06-kor.
2024.03.11 00:13:34 (18537.)
RapaMoto
(Kaposvár)
Eccer próbáljátok meg 4x4 felezőben egész nap mocsárban... Lesz az 15 is :)
2024.03.10 05:42:12 (18536.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.09. 10:51:31


Kb ez a reális fogyasztása ezeknek, hiába 1.3as a motor, sok a fogaskerék amit forgatni kell :)
2024.03.09 10:51:31 (18535.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2024.03.08. 05:08:01

Előzmény: papas @ 2024.03.08. 13:14:49


Nálam országúton ill. pályán 7-8_l/hkm-t ivott* (gyári H/T-vel hajózva, ill. A/T-vel, nyomva is); városban pedig 9-10-et (utóbbit már araszolásban). 10-11-et csak a legelső E10-es bekeverésnél, gernádiéknál töltve. (Kellett a pénz a lágymányosi csizmára - vagy "lingam"?..)

* sajnos már hónapok óta nem láttam...

Hegyjáró szerkesztette 2024.03.09 10:52:52-kor.
2024.03.09 10:41:56 (18534.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2024.03.08. 05:08:01

Előzmény: papas @ 2024.03.08. 13:14:49


Nálam országúton ill. pályán 7-8_l/hkm-t ivOTT[b]*[b] (gyári H/T-vel hajózva, ill. A/T-vel, nyomva); városban pedig 9-10-et (utóbbit már araszolásban). 10-11-et csak a legelső E10-es bekeverésnél, gernádiéknál töltve. (Kellett a pénz a lágymányosi csizmára... vagy "lingam"?..)

[b]*[b] sajnos már hónapok óta nem láttam...

Hegyjáró szerkesztette 2024.03.09 10:48:29-kor.
2024.03.08 13:14:49 (18533.)
papas
(Szeged)
Én a 8-9et se sokallom tőle, még azt is normálisnak tartom. A 10-11 viszont nagyon sok volt.
2024.03.08 05:08:01 (18532.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.07. 21:59:19


Enyém 8 felett eszik :)
2024.03.07 21:59:19 (18531.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: papas @ 2024.03.07. 16:46:49


Vegyes használattal az igen jó!..
Nálam országút, A/T gumival 7,5_l/hkm-nél sose volt kevesebb - pedig én ugye ...
2024.03.07 16:46:49 (18530.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Gee @ 2024.03.05. 05:06:07


7-8 között mozog (vegyes használattal, sajnos most terep nélkül)
2024.03.05 05:06:07 (18529.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2024.03.04. 15:01:50


És most mennyiket fogyaszt hogy megjavult?
2024.03.04 15:01:50 (18528.)
papas
(Szeged)
Sziasztok!
Úgy tűnik kiderült, h mitől volt nagy az étvágya a Jimnynek.
A befecskendezőket kellett kitakarítani, mert nagyon koszosak voltak. Azóta teljesen normális fogyasztási adatokat produkál.
(Amikor elkezdődött a nagy fogyasztás vettem bele piros spurit és kb 3000 km-t csak spuris üzemanyaggal mentem, nem tudom, h mit tisztított, de a befecskendezőket tuti nem.)
2024.01.22 15:48:58 (18527.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Maugleee @ 2024.01.10. 12:06:57


A tűzfalon, szemből nézve a bal felső sarkában nincs tábla?
2024.01.10 12:06:57 (18526.)
Maugleee
(Budapest)
Sziasztok fórumozók!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy hol találom a motorszámot a jimnyn. G13Bb 1999 es?
Köszönöm.
2023.12.29 21:01:45 (18525.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: P.Misi @ 2023.12.29. 18:13:43


Bontóban biztos találsz,sok jobb kormányost szednek szét.
2023.12.29 18:13:43 (18524.)
P.Misi
(Nsipek)
Sziasztok!

Az elsõ tengely elõtt lévõ keresztmerevítõ eltörött. Jobb kormányos autóra tudok itthon vásárolni ùj alkatrészt? Esetleg tud valaki cikkszámot.

Üdv

Misi

P.Misi szerkesztette 2023.12.29 18:14:28-kor.
2023.12.24 19:28:11 (18523.)
Herakles
(Debrecen)
Van egy eladó Jimny hátsó kardántengelyem.
Nem tudom hol hirdessem meg, kis közösség vagyunk akit érdekelhet...
2023.11.25 12:44:27 (18522.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43


Csak még egy tisztázó kérdés: annak ellenére, hogy a tiédben kicserélted az R72-es gyenge csapágyait - már ha jól emlékszem a töviről-hegyire lefényképelt dzsimnisszeiádra -, azután is megellhet előbb, mint egy 7me-s?..
2023.11.22 12:07:36 (18521.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 07:48:18


( Érthetőbben fogalmazva a ’hajnali’ válaszomat, merthogy nem aludtam eleget: )

Kösz’ a gyors választ; a tegnap estit nemkülönben! Bár a távrecsegőm képernyős-tapicskás, de 3G-s (volt), így most ... (+ tudod milyen "alusipkás" lennék..)
A szerelőm alighanem me-s után érdeklődött, mert pontosan képben van, hogy a 72-esek menetrendszerűen megellenek, és hogy mitől.. S az me-sektől bontottban sem kell tartani? Szóval nem lenne jobb a mostaniban - már ha menthető még, tekintettel a fogaskerék árakra és munkadíjra - szóval az én 72-esemben kicserélni a védelem nélküli csapágyakat?
Megadhatom esetleg a váccáp számod a szerelőmnek? - a kapcsolatunk szintén fórumos eredetű, csak ő még a Vita’ korszakban járt itt; aztán sokáig volt Jim’-je is (most Paj’ó-s). Ti ketten biztos elcsevegnétek egy olyat, amit még felvenni is érdemes lenne az utókor számára..!

Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 12:10:46-kor.
2023.11.22 07:58:55 (18520.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.11.22. 06:31:56


Igen, egy olyan lenne a bölcsek köv...kocsija!.. Mert bár az ABS-t ki lehet iktatni, belső kapcsolással is; no de a hátsó kerékcsapágy cserélőjét is megizzasztja, vagy akár rádob egy 100-ast...
2023.11.22 07:48:18 (18519.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43


Kösz’ a gyors választ; a tegnap estit nemkülönben - bár a távrecsegőm képernyős-tapicskás, de 3G-s (volt), így most ... (+ tudod milyen "alusipkás" lennék..)
A szerelőm alighanem me-s után nézett, mert pontosan képben van, hogy emezek menetrendszerűen megellenek, és hogy mitől.. S az me-ektől használtan sem kell félni? Szóval nem jobb a mostaniban - már ha még menthető (ld. fogaskerék árak ill. m.ktg.) - szóval kicserélni a védelem nélküli csapágyakat?
Megadhatom esetleg a váccáp számod a szerelőmnek? - a kapcsolatunk szintén fórumos származású, csak ő még a Vita’ korszakban járt itt; aztán sokáig volt Jim’-je is volt (most Paj’ó-s). Ti ketten biztos elrecsegnétek egy olyat, amit még felvenni is érdemes lenne az utókornak..!

Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 07:54:11-kor.
2023.11.22 07:24:59 (18518.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43


Mi a gyengébb az újabb váltóban amitől kevésbé megbízható?
Az enyém még g13bb motoros, az gondolom még az R7me váltóval van szerelve.
2023.11.22 07:09:41 (18517.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43


https://www.bigjimny.com/index.php/forum/7-jimny-technical/64186-r72-to-r7me-conversion-guide
2023.11.22 07:06:43 (18516.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 05:24:14


Használt R72 típusú váltót csak akkor szabad venni, ha a kopott alkatrészek ki lettek cserélve benne. Ha nem tervezel váltó felújítást, akkor ne vegyél ilyet, még ha esküszik is rá az eladó, hogy milyen jó. A korábbi R7me típusú váltó megbízható, és nem megy tönkre. Én mai tudással R7me váltót vennék, ami a váltó végén lévő konzol farigcsálásával beszerelhetó. Nem tudom, hogy lehet-e még alkatrészt kapni a belsejéhez, de ha egy ilyet felújítasz, akkor az örökös darab lesz. Itt az UK-ban aki tudja mit csinál, annak csak R7me van az autójában...(az enyémben meg marad a felújított R72, amíg meg nem ellik. Tekintettel arra, hogy nem használom az autót, sokáig jó lesz! :D )
2023.11.22 06:31:56 (18515.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 06:12:24


Rövid ideig volt karos meg láncos. Talán 3-4 évig. És talán volt olyan is ami nekem a legszimpatikusabb , amelyik karos osztóműves láncos a motor de még nincs benne ABS :)
2023.11.22 06:27:13 (18514.)
Hegyjáró
(Bp.)
// aki az alábbiakat olvassa, vegye észre, hogy csúszik a válasz, mert én közben szerkesztgettem..
2023.11.22 06:12:24 (18513.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.11.22. 05:42:15


Neeem, az az osztómű... az maradna a régi: semmi baja + mindig mondom, hogy a behúzó e-motor önállóan nemigen szokott tönkremenni; a levegős kerékagy-kapcsoló rendszer pedig mindkettőben ugyanaz!..

Bár eredetileg én is inkább karosat kerestem volna, de ha Geo már akkorra végigjárta volna a váltó szétszedését-kielemzését, inkább arra törekedtem volna, hogy semmiképp se azokból, amelyikbe olyat tettek! És így azt kell mondjam, nem az én évjáratom (’09) volt a Jimny-k csúcsa - mert már a púposokat is hitványabb anyagokból kezdték csinálni -, hanem a korábbi váltós, de már láncos vezérléssel.

Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 06:18:44-kor.