-
Menü
- Suzuki 4x4
- Fórum
- Képek
- Cikkek
- Apróhirdetések
- Események
- Egyebek
- Letöltések
-
Legfrissebb képek
Jimny
Üzenetek időrendben | |
Hozzászólások száma: 18079 | Oldalak:  1 2 3 4 5 ... 358 359 360 361 362 >> |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Előzmény: RapaMoto @ 2022.05.13. 14:54:54A 6mm a gumi külső élének a felfogatási ponttól való nagyobb távolság miatti sugár irányú többlet távolsága. Szóval ennyivel nyulik tovább a 7*15 et -12 a 6*15 et 0-nál. Lehet tévedek de ki is szerkesztetten illetve egy Pitagorasz tétellel is számolható. 215/75 gumira számolva az egyik befogó 35,175cm a másik a 7*15-nél 10,09cm, a 6*15-nél 7,62cm, így a két átfogó 36,593 míg a másik 35,99. Igaz a kerék 2,47 cm el van kijjebb a 7x15-nél de az csak 6mm-t pluszt jelent hosszirányba. |
Előzmény: Brányi Zoltán @ 2022.05.13. 14:08:22Szia a link szerinti Dotz Dakar Dark: https://www.oponeo.hu/alufelni/dotz-dakar-dark-7-00x15-5x139-70-et-12-00#44822082 Képet sajna nem tudom hogy lehet feltölteni. Üdv! |
Előzmény: Ranger @ 2022.05.13. 12:37:25A felniről képet tudnál küldeni ? Engem lehet hogy érdekel ! Köszönöm ! |
Előzmény: RapaMoto @ 2022.05.13. 11:25:39Azt akratam 6*15 et0 de 7*15 et -12 kaptam.... számolgattam és ez mindössze 6mm-t jelent, bár most az is jó lenne, meg próbálom a felnit vissza, de nem lesz egyszerű, csak akkor vettem észre amikor már fent volt. |
Előzmény: Ranger @ 2022.05.12. 22:19:16Szélesebb is a felni, meg az ET is mínuszos. Szerintem 6 coll széles felni éppen elég lenne ilyen kis gumihoz nullás ET-vel. Ha terepen akarod használni, akkor meg célszerű amúgy is lecsípni az első lökösből, mert előbb utóbb letörik az alja magától is... |
|
Előzmény: RapaMoto @ 2022.05.12. 21:28:36Előzmény: Kopter @ 2022.05.12. 21:33:41A felni 7x15 et -12, az első lökhárítón lévő műanyag doblemezbe a gumi külső éle. Nagyon elkeserít dolog nem szeretnék semmit sem szétvágni rajta, ezért is emeltem. |
Előzmény: Ranger @ 2022.05.12. 19:44:25A sárvédő melyik részén ér hozzá a gumi? Elöl a lökhárítónál vagy a kerék tetején, esetleg az ajtó felőli részen? Mekkora a felni átmérője és az ET-je? |
Előzmény: Ranger @ 2022.05.12. 19:44:25Mekkora az ET-je a felninek a másikhoz képest? |
Nagy kakiba kerültem, futómű emelést követően, ma raktam fel az üj dotz felniket, illetve a yokohama geolander 215/75 gumit. Na mondom az asszonynak próba kör! Fordulásnál kormány ki teker és a gumi beleér a sárvédőbe!!!!?? Teljes k.o.! Mindenhol azt láttam hogy 5cm emeléssel ez a méret elfér. Segítsetek: mit rontottam el? Most kezdem visszarakni a régi felnitt gumit. Minden tippet köszönök cid:1FEA0049-C9B3-4DC6-8826-12BBF653BFA5-L0-001 cid:125DC360-9AE9-4544-9AB9-851E89BFB882-L0-001 |
Előzmény: Ranger @ 2022.04.29. 12:24:03szerintem a kuplungbovdenen lehet állitani. |
Előzmény: Ranger @ 2022.04.29. 12:24:03Nekem is kb ilyen a kuplungom. Nem néztem hogy van e rajta valami állitási lehetőség. Hozza lehet szokni ,így járok vele évek óta ![]() |
Előzmény: Gee @ 2022.04.24. 20:56:56Köszönöm! Végül is megoldottam -igaz négy napig szarakodtam - a mágnese állórész ház dőlésszöge miatt szorult meg. Újabb kérdésem lenne: Kapott új kuplung szettet, és most a fogáspont jóval lejjebb került, így feltűnt hogy a pedál 3-4cm-el magasabban áll mint a fékpedál, ez akár zavaró is lehet. Lehet esetleg állítani magán a pedálon, mert a pedál felső pontja és a fogáspont között akár 10cm is van. Köszönettel! |
Előzmény: Ranger @ 2022.04.24. 19:28:28Az ablaktörlő motorokban magán a motoron van sok esetben kialakítva a végállás kapcsoló. Elképzelhető hogy az ablakemelő motorban is hasonló megoldást alkalmaztak. Ilyet sajnos még nem szedtem szét,, szóval csak találgatok. |
Belefutottam egy ablakemelő problémába, egyszer csak lentmaradt, megnéztem a kapcsolót jó, kivettem a szerkezetet, motor szétszedve, tisztítva, szenkefék jók. A motor 12v ra szépen fut, de végállásba kerülve már nem indul, mintha valami kikapcsolná. Sajnos amatőrként fogalmam sincs a működéséről mi állítja Lea motort végállásba érkezéskor, illetve hogy indul újra. Bármilyen tippet szívesen vennék, négy napja szétszedve állok. Eddig csak szereltem ezt a gépet…… 4 hét. Köszönettel! |
Előzmény: Kopter @ 2022.04.22. 23:36:44Köszönöm azt észrevettem hogy érzékeli a gázolaj gázolaj között különbséget és ezt jelzi is vezetési stílus nàl nincs ütve vágva amolyan szaladgàlós túra autónak lett vásárolva köszönöm a választ! |
Előzmény: Adam86 @ 2022.04.22. 17:28:29A dízel Jimny motorján Delphi üzemanyagellátó rendszer van ami kényesebb mint a Bosch. Egyrészt a magyar gázolajnak szinte nulla a kenési tulajdonsága és ettől a Delphi rendszer képes tönkremenni hosszú távon. Valószínűleg nem ok nélküli az, hogy a Suzuki nem forgalmazta a dízel Jimnyt Magyarországon. Tehetsz a gázolajba jó minőségű kétütemű motorolajat 1%-ig, azaz 10 liter gázolajhoz 1 dl olajat, 40 literhez 4 dl-t, és így tovább. Persze ha kiszámolod a beletöltögetett olajat mondjuk 200 000 kilométeren, akkor kb. annyiba kerül mint egy nagynyomású szivattyú+porlasztócsúcsok javítása. Másrészt a modern gázolaj elöregedésére is kényes a Delphi rendszer, érdemes minden esetben csak annyit tankolni amennyit egy hét alatt el is fogyaszt az autó, azaz egy hetesnél öregebb gázolaj sose legyen a tartályban. Emellett legalább három naponta menni kell vele legalább 20 kilométert, hogy a kisebb térfogatokban (üzemanyagcsövek, üzemanyag szivattyú) se induljon megy az "öregedés", azaz a gázolaj alkototórészeinek különválása, mert az nyírja ki a rendszert. Harmadrészt ez a rendszer azt vezetési stílust sem bírja hosszú távon, hogy padlógáz-sebességváltás-padlógáz. Amolyan "nagypapásan" érdemes adagolni neki a gázt, ahogy ezt régebben mondták. |
Előzmény: Gee @ 2022.04.22. 19:26:38Rendben köszönöm ! |
Előzmény: Adam86 @ 2022.04.22. 17:28:29Szia! Nekem soha nem volt dizel autóm, én nem szeretem. Olvastam több helyen is erről. Meg aki nagy dizeles és sokat jár nyugati olajjal ott a fogyasztáson is látszik a minőség. |
Előzmény: Gee @ 2022.02.19. 05:24:50Szia írtad hogy a magyar gázolajat nem szereti volt valami tapasztalatod ezzel kapcsolatban? |
Előzmény: Ranger @ 2022.04.04. 15:54:19A "vékony zsírzás" számomra nem sokat jelent. Gondolom, arra gondolsz, ahogy a fém alkatrészeket szokás papír dobozban tárolni..na annál kicsit többet rakj bele, de ne tömd tele zsírral! Mint mindent, ezt is ésszel kell csinálni. Sokkal fontosabb a karbantartás gyakorisága, mint a zsír grammra kimért pontos adagja. Ezzel nem mondtam újat. |
Előzmény: yano6ard @ 2022.04.02. 05:47:52Előzmény: maslo @ 2022.04.03. 10:59:44Erre, bevallom nem gondoltam. Mentségemre szóljon, hogy ilyen szakbarbár "alkatrész cserét" csak az vétene, aki nem tudja mit csinál. Ennek ellenére, látszólag mégis a diffik áttétele lesz a ludas. Fogak számolása jó megoldásnak tűnik, de a puding próbája alapon én egy teljes kerék fordulatnál is megszámolnám, hányszor forog körbe a kardán. Egyébként tanácstalan vagyok sajnos. Feltétlenül írd meg, ha rájössz, mi okozhatja. |
Előzmény: geo @ 2022.04.01. 22:25:27Előzmény: papas @ 2022.03.31. 22:03:49Köszönöm! Szuper féltengelycsukló zsír ment bele. Ha még kérdezhetek: a vákuumos féltengelyzárba milyen kenés menjen, mert a sok dzsuvát kimostam belőle. Vékony zsírzás? itt is nagy nyíró hatás van amolyan sikló csapágyas. Köszönettel! |
Előzmény: maslo @ 2022.04.04. 08:36:31Én még azt próbálnám meg hogy felemelem a kocsit, és úgy pörgetném meg a kerekeket a motorral 4wd-ben, és akkor még ki is hallgathatod esetleg hogy minek van fura hangja. |
|
Előzmény: maslo @ 2022.04.03. 22:59:18És ha fent van minden kardán és egyenesen gurulsz vele 4wd-ben akkor is szorul? |
|
Előzmény: maslo @ 2022.04.03. 10:59:44Ha leveszed a hátsó kardánt ,beteszed 4wd-be és mész vele akkor minden rendben van elöl? |
|
Előzmény: maslo @ 2022.04.02. 21:15:53Így vetted a kocsit vagy nálad alakult ki ez a hiba? Ha így vetted akkor tényleg érdemes megnézni hogy az első és hátsó difik áttétele megegyezik e. Ha korábban használtad és jól működött akkor nem az áttétel különbség okozza a szorulást. |
Előzmény: geo @ 2022.04.01. 22:38:07Terepváltó csere megtörtént és sajnos semmi változás nincs. Ugyan úgy 4x4 be kapcsolva valami szorul annyira visszafogja az autót, hogy nem megy. Igen alapesetben 2 kerékben rendesen használható. Hátsó kardán lekötése után első kerékkel nem akad. Kardánkeresztek jók. Gumik jók és egyformák. Mi lehet a baja? |
Előzmény: geo @ 2022.04.01. 22:38:07Egy próbát talán megérne a végáttételek azonosságának ellenőrzése is. |
Előzmény: maslo @ 2022.03.29. 15:02:33Korábban azt írtad, hogy csak 4x4-ben szorult valami. Mikor nem volt 4x4-ben, akkor alapesetben csak hátsó kerékbhajtással haladva nem szorult. Most, hogy csak első kerék hajtással haladva is kipróbáltad és így sem szorul semmi, egyértelműen rámutat a terepváltó hibájára. Valószínű korábban 4x4-ben használták szilárd burkolatú úton és az tett be neki. |
Előzmény: Ranger @ 2022.03.31. 16:39:31Kizárólag vízálló és magas hőmérsékletet tűrő zsírt szabad ilyen helyekre rakni. Olyan keress, amit hajókhoz is szokás használni. Egyszerű gépzsírt nem szabad bele tenni, mert kimosódhat ill. elveszíti kenési tulajdonságait magas hőmérsékleten,. Én ezt használom mindenhol: Maxima Grease Multi Purpose High-Temp Waterproof Lithium Based 454g |
Előzmény: Ranger @ 2022.03.31. 16:39:31Szia! Anno amikor kerestem, ezt találtam: Agip gr mu ep 2. Én előre-hátra ilyet raktam. Eddig nincs vele gondom. papas szerkesztette 2022.03.31 22:04:32-kor. |
Előzmény: geo @ 2022.03.21. 21:36:53Köszönöm! Csak jönnek a gondok.... Milyen zsír ajánlott az első féltengely csuklóba, és a függő csapágyhoz? Illetve a a hátsó féltengely csapágyhoz? Köszönettel! |
|
Előzmény: Ranger @ 2022.03.21. 11:04:25Igen |
Még egy kérdés: A kardán hajtásban minden kereszt egyforma méret? Köszönettel! |
Előzmény: maslo @ 2022.03.19. 18:17:19Akkor én a helyedben leszednem az első kardánt, majd 4x4-ben vezetve kipróbálnám, hogy mit produkál. Majd visszaraknám az első kardánt, de leszednem a hátsót és úgy is mennek vele 4x4-ben egy próba utat. Ezzel a módszerrel leszűkítheted a probléma forrását, mert ha mindkét esetben fékezi az autót valami, akkor a terepváltóban lesz a gond. Csak arra ügyelj, hogy mielőtt levennéd a kardánt, jelöld meg mindkét végén a csavarok környékén, hogy ugyan úgy vissza is tudd tenni, ahogy volt eredetileg. A kardán tengelyek kis súlyokkal centirozva vannak, hasonlóan mint a kerekek, ennek ellenére ha más helyzetben rakod vissza, előfordulhat, hogy vibrálni fog, mert a kerekekkel ellentétben ezeket beszerelés után, helyben centírozzák. |
Előzmény: maslo @ 2022.03.19. 18:17:19Ha nem tud könnyen diferálni a talajon a kerék akkor szorulhat homokos talajon is. |
|
Előzmény: osvath14 @ 2022.03.14. 19:26:14Előzmény: Gee @ 2022.03.19. 04:52:04Köszönöm a segítséget, olajok rendelve! A futómű emelésben inkább komplett szettben gondolkodom, ezt ismeritek? https://raptor4x4.hu/termek/jimny-emeloszett/ Köszönettel! |
Előzmény: maslo @ 2022.03.18. 16:07:35A terepváltóban nincs központi differenciálmű, ezért az első és hátsó kardánok között esetlegesen kialakuló fordulatszám különbséget nem tudják a fogaskerek a terepváltóban feloldani és így egymásnak feszülnek. Csak laza vagy csúszós úton kapcsold be 4 kerék hajtást , különben valami törni fog... geo szerkesztette 2022.03.19 08:05:52-kor. |
Előzmény: maslo @ 2022.03.18. 16:01:214wd-ben száraz úton csak egyenesen gurul rendesen,ha kanyarodsz vele akkor összeszorul a hajtás. |
|
|
|
Előzmény: Ranger @ 2022.03.11. 08:41:54Emelés szempontjából pedig javaslom a leírásomban olvashatót. Biztosan nem ez a legjobb módszer végeredmény szempontjából. De másfél éve így járok vele, szóval működőképes. S nem utolsó sorban költséghatékony. ![]() |