Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 16486 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 326  327  328  329  330   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


09:39:22 (16486.)
djukee
(Pusztazámor)
Visszaolvastam és az eddigi tapasztalatok szerint a hátsó kardánkeresztből a GMB márkajelzésű felejtős, a KOYO ajánlott?

08:28:58 (16485.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: Ervin @ 2019.06.20. 08:18:24


Nézd meg , hogy mennyi jeladód van. Egy a blokk tetején hátul, egy meg lent a generátor környékén ( de lehet, hogy ott nem lesz).
08:18:24 (16484.)
Ervin
(Sóskút)
Sziasztok....Köszi a válaszokat Gee-nek,Goodspeed-nek,és Kencinek....hát akkor úgy tűnik a vez.mű tengely jeladó lesz a bibi.
21:07:24 (16483.)
djukee
(Pusztazámor)
Sziasztok,

99es Jimnybe hátsó kardánkereszt cserés. Melyik márka vált be? Mit javasoltok?!

Köszi!
16:22:46 (16482.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: kenci @ 2019.06.19. 15:44:12


Ezt még akkor a szerelő intézte, de utána csak kerestem és találtam itthoni boltba 6.000-ért is. Már olcsóbb cserélni, ha meg még kedvezmény is van, akkor "ingyé" van. De nem ez volt a baj nálam, így meg van a gyári tartalékba. :) Azt viszont nem értettem, hogy ebbe csak 1 jeladó van, M13-ba már kettő, de volt egy srác , G13 motorral , asszem 2003-as és neki már kettő volt benne. A második a generátor mellett asszem.
15:44:12 (16481.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Goodspeed @ 2019.06.19. 12:50:10


Az teljesen jó árban van, remélhetőleg sokáig fogja bírni. Anno, csak gyári volt....
12:50:10 (16480.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: kenci @ 2019.06.19. 12:01:40


Van utángyártott , azt raktam bele én is, 9.000 Ft volt kedvezmény nélkül.
12:01:40 (16479.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Ervin @ 2019.06.18. 09:46:30


G13BB motornál típushiba. Ha biztosra akarsz menni, kérj valakitől kölcsön, tegyétek bele és próba. Amúgy 90 %, hogy az a baja. Sajnos ez (sem) olcsó, 30 - 40 ezer körül lehet eredetiben, utángyártott meg ki tudja , hogy van e már.
..

kenci szerkesztette 2019.06.19 12:04:31-kor.

kenci szerkesztette 2019.06.19 12:06:01-kor.
2019.06.18 16:34:59 (16478.)
satyo
(Mohács)

Előzmény: Tobzos @ 2019.06.17. 23:31:29


Szia igen ép most jöttem a szerelőtől a turbót írta ki szerencsém van úgy néz ki mert egy cső volt megrepedve ki javítva és minden ok.Érdekesség hogy ép terepen voltam és a 4 kerék nem kapcsolt csak villogott és úgy maradt de az is jó lett.Nem tudom van e összefüggés a csővel de megjavult.Köszönöm a tanácsokat.
2019.06.18 12:41:47 (16477.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: Ervin @ 2019.06.18. 09:46:30


Szerintem is jeladó lesz. Szondánál villana a "check engine". Hideg motornál kellene kipróbálni , hogy melegítve a jeladót mit csinál ! Milyen motorod van (hány jeladó van) ?
2019.06.18 11:59:31 (16476.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Ervin @ 2019.06.18. 09:46:30


Elvileg hibakódként jelentkezik ha kiolvasod valamivel ami alkalmas rá. Nekem az ignisemben ment tönkre a vezérműtengely jeladó, (M13A)
Abban irta hogy az gyengélkedik. Suzukishoz kell bemenni ott kapsz mindent ha viszed az alvázszámot Ja és a melegben jelentkező probléma is arra utal hogy valamelyik jeladó. . Nálam is melegen kezdte a végén mar hidegen sem ment.
2019.06.18 09:46:30 (16475.)
Ervin
(Sóskút)
Sziasztok
...tudom hogy már volt,de a jelenség egyre rosszabb...már írtam,hogy autómmal kocsikázva,ha dugóba érek és lépésben halad a forgalom,pár perc múlva a motor rángatni kezd és leáll.(most a nagy melegben még érzékenyebb).Ilyenkor valahogy félre kell állni,miközben valószínűleg anyám csuklani kezd,és egy cigaretta szünet után mehet tovább a dolog,persze ha visszaáll az ember a dugóba,akkor pár perc múlva meg kell ismételni az eljárást....eddig cserélve lett a 4 gyertya,de semmi.Mondják még a vezérműtengely jeladót,a főtengely jeladót,és a lambda szondát.Check Eng. lámpa nem ég,de akkor mégis melyik? Hol lehet alkatrészt kapni? Egy bolt ahova besétálok és megveszem az alkatrészt? Bárhol érdeklődök,úgy néznek rám mintha a holdról jöttem volna,és ha esetleg van valami Jimnyhez,akkor olyan áron,mintha aranyból fröccsöntötték volna...Szóval egy kis segítséget szeretnék kérni hogy mi lehet ez,és hol kapható.
2019.06.18 06:18:17 (16474.)
kjoci
(Miskolc)

Előzmény: satyo @ 2019.06.17. 21:57:45


Üzemanyag nyomás rendben van? Ha az izzito a piros és a sárga motorjel is kivillan együtt gazadasra akkor ott a gond.
2019.06.17 23:31:29 (16473.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: satyo @ 2019.06.17. 21:57:45


Hibakód olvasás volt?
2019.06.17 21:57:45 (16472.)
satyo
(Mohács)
Sziasztok. 2008-as 1,5 dízel terhelésnél kigyullad az izzító vissza jelző olyankor lelassul és nem gyorsul.Ha le állítom újra indítom akkor jó amíg nem terhelem.mi lehet a gond valami tanácsot kaphatnék megköszönném.
2019.06.17 16:42:07 (16471.)
Gee
(Budakeszi)
Sziasztok!

A küszöbről a műanyagot hogy lehet leszedni töréskár nélkül tudja valaki?
2019.06.11 19:06:30 (16470.)
kjoci
(Miskolc)
https://m.hvg.hu/cegauto/20190611_magasra_nott_torpe_dakarcsomagot_kapott_az_uj_suzuki_jimny Azért ez elég borsosnak tűnik.
2019.06.11 07:02:43 (16469.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: Mlado @ 2019.06.10. 20:43:57


Persze vagy ha nagyon gáz , akkor lehet hozzá venni bontottat.
2019.06.10 20:43:57 (16468.)
Mlado
(Gyömrõ)
Üdv!
Jimnyn az első ajtón lévő könyöklőn a huzatot újra lehet húzni, ha szakadt és kopott? Szét lehet szedni?
2019.06.06 08:17:56 (16467.)
papas
(Szeged)

Előzmény: martinbabas @ 2019.06.05. 23:22:41


Én próbálkoztam.. nekem is volt holtjátéka.
A csapágy golyókat cseréltem, picivel nagyobbra. (Pontos méretre már nem emlékszek) De nem lett tartós. Pár száz kilométer után újra előjött egy pici holtjáték.
Van ott egy csésze is, valószínüleg az is kopott, azt meg sztem nem lehet külön kapni.
Ha szeretsz házilag barkácsolni, akkor érdemes kipróbálni, mert a csapágy golyó nem egy ház ára, aztán lehet Neked nem annyira kopott a csészéd. Ha viszont a keresztet is cserélni kellene, akkor érdemes inkább egy bontott kardánt vadászni.
2019.06.05 23:22:41 (16466.)
martinbabas
(Várpalota)
Köszönöm az olajjal kapcsolatos válaszokat. Sikeresen elkészült. Viszont szemben allok még egy problémával.a hátsó kardán ahhol belecsatlakozik az osztóműbe ott van neki holtjátéka nem kevés. Ezt vajon lehet javítani, vagy másik kardánt érdemesebb venni?
2019.06.05 23:21:31 (16465.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.06.05. 19:22:06


Ha a lengőkar alváz felőli végét nem veszed ki a fészkéből, akkor tényleg nem fogod látni, mi van benne. Az enyémben korrekciós polyuretan szilentek vannak. Szóval a kérdésedre válaszolva: igen, szilentet is cseréltem, de nem az előírás szerint ill miatt, hanem a futómű emelés miatt. De ez is remeg, főleg ha a bütykös gumikkal gurulok.
2019.06.05 19:22:06 (16464.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2019.06.04. 11:11:48


A Zöld Malac 2009-es és la. Mérleg, a T..AJ-váz száma pedig JSAFJB43V004... Holnap látom alulról, de a szerelőm szerint a silent jelzetét nemigen..
Nem is volt jelentős rázása, csak a függőcsapágyak kopás miatti cseréje után, jóllehet a gyári Koyo 30.305-öst tettük bele.
Te megcsináltad a silent-cserét is?

Hegyjáró szerkesztette 2019.06.05 19:24:06-kor.
2019.06.05 19:05:43 (16463.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: martinbabas @ 2019.06.04. 15:43:25


Én is most készülök ’olajazásra’, s visszaolvastam - magam:

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.03.23. 11:05:13

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.03.23. 11:20:49

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.03.23. 11:46:27


Szóval, ami a folyékonyságot illeti, ’’Elbírja az, elbírja’’; s a bolygóművekbe mehet a marósabb, GL-5-ös is.

Előzmény: RapaMoto @ 2017.07.12. 22:13:18



Hegyjáró szerkesztette 2019.06.05 19:06:58-kor.
2019.06.05 06:00:54 (16462.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: martinbabas @ 2019.06.05. 05:52:38


Keni az is. Váltóba meg az osztóba kell a 75W-90 gl4
2019.06.05 05:52:38 (16461.)
martinbabas
(Várpalota)

Előzmény: Gee @ 2019.06.04. 20:39:47


Koszonom. A gl 5ot tudja, 80 vagy 75 difibe talan nem akkora problema nem?
2019.06.04 20:39:47 (16460.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: martinbabas @ 2019.06.04. 15:43:25


80W-90 GL-5 való a difikbe.
2019.06.04 15:43:25 (16459.)
martinbabas
(Várpalota)
Sziasztok! Ez az olaj jo a jimny hátsó difibe? Total transmission dual 9FE 75W-90
2019.06.04 11:11:48 (16458.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.06.04. 08:21:01


Figyelmesen elolvasva az is kiderül, hogy valójában a javítás a szilentek cseréjét jelenti! A folyamatábra alapján a hézagolás csak akkor szükséges, ha a szilentek cserélye után a remegés továbbra is jelen van. Ekkor először alulra, majd ha ez sem segít, akkor felülre is kell helyezni hézagoló alátátet. Mindeközben a kimozdításhoz szükséges errőt maximalizálni kell, 45Nm-t alulról közelítve. A tesztet zsírzott alkatrészekkel, a porvédő tömítés nélkül kell elvégezni!
Aki csak hézagol, az indololatlanul túlterheli a csapágyat, ami így idő előtt tönkre megy, azaz adott a sz@rnak egy pofont...

geo szerkesztette 2019.06.04 11:14:17-kor.
2019.06.04 08:21:01 (16457.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2019.06.04. 07:14:59


WOW, THANKS...! - legfőképp az ábra, ill. még a méretek is...
( A honlapnak ezek a részei - ld. még ugye CikkekTechnika - annyira hanyagoltak, hogy már rá se katt...
Pedig mennyi mindent tudnék még én is feltölteni! (épp most szerkesztek egy olajcsere táblázatot..) Csak egy megfelelő könyvtárszerkezet, hogy áttekinthető maradjon, és ...)

S a silent-et is megéri cserélni? ill. azok nem drágák?
( Mintha az emeléshez való korrekciósakról hallottam volna valakitől, hogy ~20eFt/db(?)
Mondjuk nálunk a gyártási idő és alvázszám alapján is már ’’sorozatgyártásban alkalmazott’’, ennek ellenére ... Majd alámászok, és leolvasom a silent-ről is a jelzetet - már ha ez ennyi idő elteltével ...

Hegyjáró szerkesztette 2019.06.04 08:27:16-kor.
2019.06.04 07:14:59 (16456.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.06.03. 14:44:19


Na, gyorsan "eriggy" oda a bal oldalon lévő "Letöltések" menü pontra. :D

Szerelési segédletek rész...angolul eredetiben vagy magyarul hamisított verzióban.

NÉZ > LÁT > LETÖLT > OLVAS > AZTÁN KÉRDEZ

;)
2019.06.03 18:05:35 (16455.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.06.03. 15:21:01


Én Sumonál vettem függőcsapszeg készletet csomagban. Abban volt a csapszeg alá való hézagoló. De az önmagában kevés , meg oldala válogatja, hogy hova mennyi kell. Valamint rendeltem bigjimnyről hézagoló készletet, abban volt több db 0.2mm / 0.5mm/ 1mm. Na és ezekből kell kiokoskodni , sokat lehet vele játszani. :)
2019.06.03 17:15:12 (16454.)
gwolf
(Németország)

Előzmény: difipeti @ 2019.06.03. 06:59:16


Igy vettem én. Nemértek hozzá, vétel után amikor itt olvasgattam, meg felhívták rá a figyelmem, hogy ez nem normális dolog, azóta kérdezgetek itt utánna a nagy út előtt. Megnézetem szerelővel inkább, nem játszom a tűzzel. Annyi, hogy Németországban vagyok és itt keményen el vannak szállva a javítási díjjak.
2019.06.03 15:21:01 (16453.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Goodspeed @ 2019.06.03. 15:10:54


Eddig értem, HANEM: a csapágynak a csap, azaz a tengelyre ráhúzódó részét (=’’belső’’) VAGY az ágy, azaz a fenékbe ráülőt (=’’külső’’) kell támasztgatni?
Máris mennék az Autex-be hézagolókért, s a csapágyméret is megvan - hiszen Tőlük vettem korábban :) - csak melyik ’feléhez’?..
Máskülönben Ti milyen lépésekben, azaz milyen vastagságokkal jutottatok eredményre?

Hegyjáró szerkesztette 2019.06.03 15:24:32-kor.
2019.06.03 15:10:54 (16452.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.06.03. 14:44:19


Játszani kell vele. Legyen több méretű és több darab hézagoló alátét. Én abba lefáradtam ,hogy végig hallgattam a szerelőm , hogy hova miből mennyit rakott. Később is rámért rugós erőmérővel, hogy nem e lazult. Nagyon jó lett.
2019.06.03 14:44:19 (16451.)
Hegyjáró
(Bp.)
MÁS, viszont S.O.S.:
( és ne derüljetek rajta, mert ebben nincs s.t.-om, csak kényszerűségből én vagyok az R1-es ügynök* a szerelésben..)
Szóval, a függőcsapszeg csapágyait, a sogenannte ’’80-as kormányrázás’’ ellen, a csapágy külső vagy belső részén kell hézagolni?
Valamint elég az egyik oldalt (bal-jobb értelemben) vagy inkább mindkettőt?

* eredj ide, ’’ereggy’’ oda...
( mivel ha bontunk, akkor már egy füst alatt hátha ezt is..)

Hegyjáró szerkesztette 2019.06.03 14:50:13-kor.
2019.06.03 14:08:12 (16450.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Goodspeed @ 2019.06.03. 14:03:52

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.06.03. 14:02:45


Nos igen: harangból a zsír is szóródhat szét ugyanígy!

Ezen a helyen az is gyakori, hogy a váltókarnál szivárog, azon folyik le, s onnan csöpög a kardánra, stb.
Szóval azt is kell figyelni, hogy milyen anyag, és akkor honnan - mint Columbo :)


Hegyjáró szerkesztette 2019.06.03 14:16:33-kor.
2019.06.03 14:07:40 (16449.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.06.03. 14:02:45


Mondjuk akkor nálam is simán eresztheti álló helyzetben is, indulásnál meg "beokádik".
2019.06.03 14:03:52 (16448.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: papas @ 2019.06.03. 12:51:36


Érdekes, mert amelyik szimeringről eddig szó volt ott nem érzem olajosnak, ha nem pont fölötte a váltórudazat T idomjánál, ott valami gumi el is van szakadva ahogy néztem ( de nem a porvédő , amiből van kettő a rudazaton) A videón mondjuk pont az említett szimeringet cseréli és neki is elég olajos ott minden. Ha szétkapod ( ahogy ismerlek :) ) akkor írd meg letszi, hogy Neked az volt e a hiba.

A szimering gyári Suzukis száma: 24780-83010 / 2300Ft
( googlba üsd be, ott lesz kép is, meg méretek).




Goodspeed szerkesztette 2019.06.03 14:05:21-kor.
2019.06.03 14:02:45 (16447.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: papas @ 2019.06.03. 12:51:36


Főként az eresztés körül, a tengelyre merőleges metszősíkban szórja szét a környezetébe - úm. centrifugálisan -, így eleinte sáv(ok)ban jelenik meg; de amikor már nem csak forgási terhelésre ereszt, hanem állásban is szivárog, akkor alsóbb részekre is lefolyik és onnan is szóródhat, s már nemcsak sávban.
Ez "s.t." is: már kocsivásárláskor is nézegettem ezeket...

Hegyjáró szerkesztette 2019.06.03 14:06:18-kor.
2019.06.03 12:51:36 (16446.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Goodspeed @ 2019.06.03. 12:40:06


Belinkelnéd ezt a videot?
Természetesen nekem is olajos ott minden, de én azt gondoltam, h profi mester emberek olajoztak ott agyon mindent.
2019.06.03 12:40:06 (16445.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.06.03. 10:33:29


Találtam róla videót, csak a kiskardánt kell kivenni , alatta meg a szimering.
2019.06.03 10:33:29 (16444.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Goodspeed @ 2019.06.03. 07:25:25


Ha jól látom/-nám, akkor a kardánalagút oldalfalán, a tengelyre merőleges síkban van egy sűrűbb a kirakódás-sáv, kb. a kardánkereszt és a hajtóműből kilépés között - az a simering eresztésének jellemző tünete (máshol is ilyen): forgási szétszóródás.

Hegyjáró szerkesztette 2019.06.03 10:35:34-kor.
2019.06.03 10:24:33 (16443.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: gwolf @ 2019.06.02. 23:36:20

Előzmény: difipeti @ 2019.06.03. 06:59:16


Nem tudom, hogy ennél szorulhat-e úgy (a bowden), hogy a pedál fent, egy jó hosszban hatástalan, s csak nagyobb benyomódásnál indul meg?
Akárhogy is, DifiPeti mond bölcset!
2019.06.03 08:55:27 (16442.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: duck @ 2019.06.03. 07:59:32


Azt is mondták, hogy a sebváltónál kell szimeringet cserélni , a kiskardánnál , ami a sebváltóból jön ki.
2019.06.03 07:59:32 (16441.)
duck
(Verõce)

Előzmény: Goodspeed @ 2019.06.03. 07:25:25


Én olajra tippelnék :)
Elnézve a képet, egész jól sikerült megvalósítani a szóró olajzásos korrózióvédelmet. Lehet, ami a kardán folytatása felől kiszivárog, az szóródik szét.
2019.06.03 07:25:25 (16440.)
Goodspeed
(Nagykáta)
Urak, mitől lehet olajos a váltórudazat ? Tettem fel képet.
2019.06.03 06:59:16 (16439.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: gwolf @ 2019.06.02. 18:40:52


Mióta csinálja?
Mert ha hirtelen jött jelenség akkor én nem tolnék le vele ezerkettőt.
Ha régóta ilyen...akkor legfeljebb itthon meg kell kuplungozni.
Nem egy rettenet dolog...
2019.06.02 23:36:20 (16438.)
gwolf
(Németország)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.06.02. 23:19:31


Mondjuk, ez akadni nem akad, váltani vált. Mennék vele haza szépen kb. 1200 Km. Azért kérdezem, hogy elmerjek- e vele indulni vagy nem, vagy valami :) Köszi szépen azért.

gwolf szerkesztette 2019.06.02 23:38:36-kor.
2019.06.02 23:25:28 (16437.)
gwolf
(Németország)
Köszi szépen!