-
Menü
- Suzuki 4x4
- Fórum
- Képek
- Cikkek
- Apróhirdetések
- Események
- Egyebek
- Letöltések
-
Legfrissebb képek
Jimny
Üzenetek időrendben | |
Hozzászólások száma: 18566 | Oldalak:  1 2 3 4 5 ... 368 369 370 371 372 >> |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Előzmény: Gee @ 2024.09.16. 04:58:49Pontosan ezért nem izgulok miatta. Viszont ha fentről orvosolható lenne, akkor ránéznék. |
Előzmény: papas @ 2024.09.15. 22:49:15Ha nem folyik nagyon akkor nem kell kapkodni vele,csak figyelj hogy az olajszint ne menjen nagyon le . |
Autópályázáskor csöpög az olaj a váltóból. Annyit látok, h talán a váltó tetejénél indul az olaj. Van itt szuszogó? Vagy a sebváltókarnál vmi szimmering? Utastérből ezekhez hozzáférek vagy várjam meg a kuplung cserét és akkor nézessem meg? Nem sokat pályázok vele ezért nem sürgős, h csak ezért levetessem a váltót. Városi és földutas mocorgások után nincs olaj folyás. |
Előzmény: papas @ 2024.08.03. 16:01:28Köszönöm a választ/válaszokat. Közbe még más helyen is érdeklődtem, megeggyezik az két váltó, csak az áttét más, kb 17-20km el lesz lassabb a dízel autó a benzines terepváltóval. Egyenlőre áttérek a manuális kerékagykapcsolóra, és ha akkor sem oldódott meg a probléma, akkor valószínű a vàltóval lesz a gond… Tovàbbi szép napot. ✌️ |
|
A szervizben most megrendelték eredeti első, lambda szondát, négy gyújtó gyertyát. Ha beszerelik várom az eredményt a fogyasztással szemben. Az eredményt leírom majd ide. |
Előzmény: Sebi @ 2024.08.02. 16:12:22A borzonti Ambrust ismered esetleg? (eredeti illetősége: Előzmény: Hegyjáró @ 2023.01.23. 23:03:17A másik ’’odakinti’’/-fenti lehetőségElőzmény: Hegyjáró @ 2024.07.07. 18:00:24Ha villog, akkor elvileg nem tette be 4x4-be; a kivételhez meg felezésből sem leállítani a motor-t, csak megállni. Jellemzően nem önmagában a servo-jával szokott baj lenni, hanem vagy a teljes osztóművel, avagy az elülső kereékagy-kapcsoló rendszerben! Hegyjáró szerkesztette 2024.08.07 14:39:37-kor. |
Előzmény: Hunter @ 2024.08.04. 18:51:42Nemrég nálunk is volt hasonló - ti. fogyasztás-növekedés és check-engine -, de egyúttal egyre lassabb és erőtlenebb lett; végül ledadogott. Országúton-pályán kezdődött, ~250_km ’kipörkölés’ után: először nem vette fel a 4-5_k-s rpm-eket - mint egy enyhe tüdőelégtelenség, de asztmás tünetek nélkül. Aztán még szűk 1000_km-t elmankóztunk, de ekkor már figyelnem kellett, hogy 3_k rpm környékén tartsam (emelkedőn pl. jóval hamarabb felezni), különben fulladozott, és 60-70_km/h lett a Vx - mondjuk ezzel még haza tudtam volna jönni, hogy legfeljebb többet látok a tájból.. Aztán egyszer csak ledadogott, hogy egyszerű gurulásra is alig volt képes(!) - a Gondviselésnek köszönhetően ez viszonylag jó helyen történt... 2 gyertya csonkig, s a másik kettő is eléggé elégve - pedig Iridium-os NGK-k, s a csereidőszak ~felében; viszont azóta hallottam, hogy ebből ’utángyártott’ is került a magyar piacra... Eredmény: szétégett/-esett a felső katalizátor, s eldugította a kipufogást az alsónál. Néha hallottam olyan hangot, mintha a kipufogó verődne oda valamihez - ez a nyomravezető lehet, de eltörpül(t) a többi tünet mellett! Az OBD kiolvasás nálam is L-szondát adott, de a csere semmit sem segített. Hegyjáró szerkesztette 2024.08.07 14:15:07-kor. |
Az alapjárat, nagyon jó, egyenletesen megy. Szinte alig hallani hogy jár a motor. A sárga motor jelző világit, azt mondták, hogy az első lambda szonda hiba. Lehetséges, hogy amiatt, fogyaszt, jó tíz litert? |
Előzmény: Sebi @ 2024.08.02. 16:12:22Úgy tudom, h megegyezik a két terepváltó. Elvileg csak annyi a különbség, h az elektromoson egy szervomotor végzi a "karos" kapcsolást. Régebben valaki írta, h érdemes megnézni a szervomotort, mert oda be tud ragadni a sár és megszorul a szerkezet. (elektromosat még nem láttam alulról, szóval nem tudom mennyire releváns) Ha már a terepválónál jársz, akkor a kábeleket is érdemes átnézni, mert eléggé védtelen helyen vannak, én is szakítottam már le. Utána a vákuumcsöveket, mert lehet ereszt vhol. Nekem karos van, ha berakom 4be villog, pedig hallom, h bekattan mindkét zár, ilyenkor kiveszem 2be majd újból 4be és már nem is villog. Erre nem jöttem rá, h miért csinálja, de mindig csak az első 4be kapcsoláskor csinálja. |
Előzmény: Hunter @ 2024.08.02. 11:55:28Üdv! Pontos menetét nem tudom, mert ezt a részét inkább szerelőre bíztam. Alapjáraton puffog? Nekem a magas fogyasztás mellett alapjáraton puffogott a kipufogó. Amiket én cseréltem a tisztítás előtt: gyertyák (először azt hittem a puffogás miatt, h gyújtás baja van), beszívott levegő hőmérséklet szenzor, hűtővíz hőmérséklet szenzor, a fojtószelep-házat pedig átnéztem, h nincs-e benne lerakódás. |
Sajnos elektromosan kapcsolható a terepváltó, ami már nem is működik. A kérdésem az lenne, hogy azonos e a dízel és a benzines terepváltó? Ugyanis a jól bevált karost szeretném bele varázsolni. Az elektromos terepváltóm 4x4 be pl be veszi, de pillog a kijelzőn a zöld jelzés, holott régebb az csak világított. A 4x4 ből csak leállított motorral lehet kivenni, amikor gyújtáson van az autó. Valakinek van esetleg ötlete? |
Papas te hozzád lenne kérdésem. 2024 03 04.én írtad, hogy a jimnyd fogyasztását A befecskendezők tisztításával lejjebb tudtad venni 7-8 liter közé. Nekem 2006- os 1.3 benzines van. A fogyasztás 10 l inkább a fölött van. Kérdésem, hogy csináltad végig a műveletet? Válaszodat megköszönném. Szia. |
Előzmény: papas @ 2024.07.29. 15:07:31A lényeg hogy működik rendesen. Megnézem majd az enyémen is hátha csak ez a kontakt hibája van. Köszi az infókat! |
Előzmény: papas @ 2024.07.29. 15:07:31Na egy kicsit belezavarodtam a kábelekbe és a színekbe, szóval nem biztos, h a zöld/sárga a 12v. (angol fórumokat bújtam és annyi kapcsolási rajzot néztem, h már nem tudom melyik volt a jó rajz) A lényeg, h ott volt a hiba |
Előzmény: Gee @ 2024.07.19. 14:50:25Wagon R+ bajuszkapcsolói egy az egyben Jimny bajuszkapcsolók. Swiftből nem találtam olyat ami ugyanolyan. Bontottan szereztem is egyet, de ugyanúgy rossz volt. De meglett a hiba forrása... motortérben az ablaktörlő motorra megy egy csatlakozó, 4 vezeték. Azokból a vezetékekből a kék/fehér az időszakos törlésé, a másik két kék a lassú és a gyors törlésé. A zöld/sárga a 12v. A kék/fehér és a zöld/sárga sarut lecserélve a hiba megszűnt. Nagyon oxidálódott volt mindkét saru. Szóval ha az időszakos törlés néha meghülyül, akkor érdemes itt kezdeni a nézelődést. |
Előzmény: papas @ 2024.07.19. 07:48:25Nekem úgy rémlik hogy az első magyar swiftben is valami ilyesmi relé van. Nézz utána az lehet olcsó és még új is . |
Előzmény: Gee @ 2024.07.19. 05:23:13Találtam egy kapcsolási rajzot és ott úgy mutatja, h ez a Takamisawa egy "kombinált kapcsoló" amiben benne van a "szakaszos ablaktörlő relé" is, de ilyet nem találok külön. Másik "hagyományos" relét pedig nem találok az autóban. Szóval bontott egységet vadászok bele. |
Előzmény: papas @ 2024.07.18. 17:50:56Úgy látom hogy itt van az ütemszabályozó elektronika is, de az nem hiszem hogy elromlott. Lehet elég a relét cserélni. Tudtál venni hozzá relét? |
Előzmény: Gee @ 2024.07.18. 15:13:18A légzsák hiba okát megtaláltam..a légzsákátvezető szakadt el. Először a légzsákot kell kivenni, a kormány két oldalán van 1-1 torx. Maga a csavar nem jön ki, de húzni kell kifelé, hogy ki lehessen szedni a légzsákot. Ezután jön a kormány, a légzsákátvezető, és az utolsó ez a kapcsoló egység. A kormány alatti burkolatot is le kell szedni. Raktam fel pár képet. |
Előzmény: papas @ 2024.07.18. 10:10:18Majd írj hogy mik a fejlemények. Le kellett venni a kormányt is hogy ki tudd szedni a kapcsolót? Még nem szedtem szét sosem. |
Előzmény: Gee @ 2024.07.18. 05:28:56Eddig nekem is oké volt így, de most, h csak a folyamatos megy és megáll a szélvédő közepén ez így már nem szimpi. Most szétszedtem a kapcsolóját, kitakarítottam, eléggé oxidált, de összerakva most se jó, szóval tuti relé baja van. Lefényképeztem a relét, remélem lehet külön kapni. Összerakás után a légzsák visszajelző folyamatosan világít…. Most már ezzel is kezdenem kell vmit 😅 |
Előzmény: papas @ 2024.07.17. 21:30:08Enyém is ilyen Ha bemelegszik akkor inkább működik,hidegen kevésbé Szerintem a kormánykapcsolója döglik be,azért nem megy rendesen. |
Most az ablaktörlőm gondolta úgy, hogy megviccel. Az intervallumos és a gyors fokozata nem működik. A folyamatos törlés működik, de ha törlés közben lekapcsolom, akkor megáll, ahol épp van. Az intervallumos korábban is vacakolt, mert hol működött-hol nem, amikor nem működött, akkor volt, hogy "zizegett" (gondolom a relé), de volt, hogy megmozgattam a kart és működött. Mi okozhatja, hogy most nem működik? Hol kezdjem a hiba keresést? |
Előzmény: geo @ 2024.05.22. 16:03:24Köszönjük Enyém g13bb erre itt egy ízes magyar video Valamiért a közepéről indul |
Itt egy video arról, hogyan lehet az alapjárattal kapcsolatos problémát orvosolni. Angolul van, de a képek magukért beszélnek. https://m.youtube.com/watch?v=8Q6CUdWCiTI |
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.21. 13:52:04 |
Előzmény: RapaMoto @ 2024.03.11. 00:13:34Ott sokszor inkább "ERROR division by zero" Máskülönben meg olyan, mint egy vérkép elem: jelezte a befecskendezők elmocskolódását; s előbb, mint hogy leköhögött volna - akár a mocsárban... Hegyjáró szerkesztette 2024.03.12 08:24:06-kor. |
|
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.09. 10:51:31Kb ez a reális fogyasztása ezeknek, hiába 1.3as a motor, sok a fogaskerék amit forgatni kell |
Előzmény: Gee @ 2024.03.08. 05:08:01Előzmény: papas @ 2024.03.08. 13:14:49Nálam országúton ill. pályán 7-8_l/hkm-t ivott* (gyári H/T-vel hajózva, ill. A/T-vel, nyomva is); városban pedig 9-10-et (utóbbit már araszolásban). 10-11-et csak a legelső E10-es bekeverésnél, gernádiéknál töltve. (Kellett a pénz a lágymányosi csizmára - vagy "lingam"?..) * sajnos már hónapok óta nem láttam... Hegyjáró szerkesztette 2024.03.09 10:52:52-kor. |
Előzmény: Gee @ 2024.03.08. 05:08:01Előzmény: papas @ 2024.03.08. 13:14:49Nálam országúton ill. pályán 7-8_l/hkm-t ivOTT[b]*[b] (gyári H/T-vel hajózva, ill. A/T-vel, nyomva); városban pedig 9-10-et (utóbbit már araszolásban). 10-11-et csak a legelső E10-es bekeverésnél, gernádiéknál töltve. (Kellett a pénz a lágymányosi csizmára... vagy "lingam"?..) [b]*[b] sajnos már hónapok óta nem láttam... Hegyjáró szerkesztette 2024.03.09 10:48:29-kor. |
|
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.07. 21:59:19Enyém 8 felett eszik |
Előzmény: papas @ 2024.03.07. 16:46:49Vegyes használattal az igen jó!.. Nálam országút, A/T gumival 7,5_l/hkm-nél sose volt kevesebb - pedig én ugye ... |
Előzmény: Gee @ 2024.03.05. 05:06:077-8 között mozog (vegyes használattal, sajnos most terep nélkül) |
Előzmény: papas @ 2024.03.04. 15:01:50És most mennyiket fogyaszt hogy megjavult? |
Úgy tűnik kiderült, h mitől volt nagy az étvágya a Jimnynek. A befecskendezőket kellett kitakarítani, mert nagyon koszosak voltak. Azóta teljesen normális fogyasztási adatokat produkál. (Amikor elkezdődött a nagy fogyasztás vettem bele piros spurit és kb 3000 km-t csak spuris üzemanyaggal mentem, nem tudom, h mit tisztított, de a befecskendezőket tuti nem.) |
Előzmény: Maugleee @ 2024.01.10. 12:06:57A tűzfalon, szemből nézve a bal felső sarkában nincs tábla? |
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy hol találom a motorszámot a jimnyn. G13Bb 1999 es? Köszönöm. |
Előzmény: P.Misi @ 2023.12.29. 18:13:43Bontóban biztos találsz,sok jobb kormányost szednek szét. |
Az elsõ tengely elõtt lévõ keresztmerevítõ eltörött. Jobb kormányos autóra tudok itthon vásárolni ùj alkatrészt? Esetleg tud valaki cikkszámot. Üdv Misi P.Misi szerkesztette 2023.12.29 18:14:28-kor. |
Nem tudom hol hirdessem meg, kis közösség vagyunk akit érdekelhet... |
Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43Csak még egy tisztázó kérdés: annak ellenére, hogy a tiédben kicserélted az R72-es gyenge csapágyait - már ha jól emlékszem a töviről-hegyire lefényképelt dzsimnisszeiádra -, azután is megellhet előbb, mint egy 7me-s?.. |
Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 07:48:18( Érthetőbben fogalmazva a ’hajnali’ válaszomat, merthogy nem aludtam eleget: ) Kösz’ a gyors választ; a tegnap estit nemkülönben! Bár a távrecsegőm képernyős-tapicskás, de 3G-s (volt), így most ... (+ tudod milyen "alusipkás" lennék..) A szerelőm alighanem me-s után érdeklődött, mert pontosan képben van, hogy a 72-esek menetrendszerűen megellenek, és hogy mitől.. S az me-sektől bontottban sem kell tartani? Szóval nem lenne jobb a mostaniban - már ha menthető még, tekintettel a fogaskerék árakra és munkadíjra - szóval az én 72-esemben kicserélni a védelem nélküli csapágyakat? Megadhatom esetleg a váccáp számod a szerelőmnek? - a kapcsolatunk szintén fórumos eredetű, csak ő még a Vita’ korszakban járt itt; aztán sokáig volt Jim’-je is (most Paj’ó-s). Ti ketten biztos elcsevegnétek egy olyat, amit még felvenni is érdemes lenne az utókor számára..! Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 12:10:46-kor. |
Előzmény: Gee @ 2023.11.22. 06:31:56Igen, egy olyan lenne a bölcsek köv...kocsija!.. Mert bár az ABS-t ki lehet iktatni, belső kapcsolással is; no de a hátsó kerékcsapágy cserélőjét is megizzasztja, vagy akár rádob egy 100-ast... |
Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43Kösz’ a gyors választ; a tegnap estit nemkülönben - bár a távrecsegőm képernyős-tapicskás, de 3G-s (volt), így most ... (+ tudod milyen "alusipkás" lennék..) A szerelőm alighanem me-s után nézett, mert pontosan képben van, hogy emezek menetrendszerűen megellenek, és hogy mitől.. S az me-ektől használtan sem kell félni? Szóval nem jobb a mostaniban - már ha még menthető (ld. fogaskerék árak ill. m.ktg.) - szóval kicserélni a védelem nélküli csapágyakat? Megadhatom esetleg a váccáp számod a szerelőmnek? - a kapcsolatunk szintén fórumos származású, csak ő még a Vita’ korszakban járt itt; aztán sokáig volt Jim’-je is volt (most Paj’ó-s). Ti ketten biztos elrecsegnétek egy olyat, amit még felvenni is érdemes lenne az utókornak..! Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 07:54:11-kor. |
Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43Mi a gyengébb az újabb váltóban amitől kevésbé megbízható? Az enyém még g13bb motoros, az gondolom még az R7me váltóval van szerelve. |
Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43https://www.bigjimny.com/index.php/forum/7-jimny-technical/64186-r72-to-r7me-conversion-guide |