Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 15579 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 308  309  310  311  312   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2018.11.24 14:23:59 (15479.)
Goodspeed
(Nagykáta)
Uhhh ... :(
Vissza mentél vele (hivatalos vsgy maszek szerelő) ?
2018.11.24 14:00:56 (15478.)
papas
(.)
Megkaptam hétfőn szerelőtől Jimny-t. Az örömöm nem tartott sokáig...
Váltóba cseréltek szinkrongyűrűt, csapágyakat, szimeringeket, osztóműbe szintén szimeringeket.
Az egyest mintha könnyebben venné, de azért hidegen eléggé könyörögni kell, hogy az 1et, 2őt bevegye.
De valami nagyon nem sikerült nekik... hidegen tolatok, üresbe teszem felengedem a kuplungot és megindul az autó előre. Mondjuk nem is kell tolatni ehhez a jelenséghez, megindul simán indítás után is ha üresbe van.
A másik ami nagyon fura, ha picit felgyorsítok előre vagy hátra benyomom a kuplungot (lehet kuplung benyomása nélkül is fogja, mert nem ugrik a kocsi ahogy szokott), akkor olyan mintha a kézifék fogná az autót, mert hirtelen áll meg a kocsi. Ha szintén benyomom a kuplungot és üresbe teszem akkor már rendesen gurul tovább. Tehát nem fék hiba, hanem vmit a váltó/kuplung környékén van elb@szva. Ennek köszönhetően eszi rendesen a jó kis benzint.
Még az a szerencse, h az olajfolyást sikerült megoldaniuk :D
2018.11.24 10:30:38 (15477.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: sandorkattila@gmail.com @ 2018.11.24. 07:42:50


Annak, hogy a klíma nem indul el sok oka lehet, össze is függhet a ventilátorral, de én először a hűtéssel foglalkoznék. A két pólusú ventilátorkapcsoló hőérzékelő ki lett mérve, az kapcsol rendesen? Úgy láttam, hogy 90-nél kell bekapcsolnia és 85-nél ki...
2018.11.24 07:42:50 (15476.)
sandorkattila@gmail.com
(erdély)
Sziasztok
Diesel Jimnymen szembesültem egy gonddal amit nem tudok megoldani, szervizben sem tudtak sehol biztosat mondani. Tünet, hogy a hűtő ventilátor nem indul ha a motor túlmelegedik, sem a klíma nem hozható működésbe, illetve ha bekapcsolom, akkor sem a klima pumpa sem a hűtő ventilátor nem indul el.
A teszteren a hőmérséklet mérés adatai jók, semmi hibát nem jelez. állítólag a motorba csavart hőszenzor 4 szálas, tehát lehet ott is a gond. Addig jutottam, hogy a ventilátor jó, de az azt indító reléhez nem jut el az áram hogy a relét bekapcsolja. Jelenleg a relé helyétől kivezettem két szálat és kézzel kapcsolom a hűtést amikor arra szükség van pl. hosszas lassú hegymenetben. Nyilván a klímát ezzel a módszerrel nem tudom működésbe hozni.
Minden biztosíték ki lett mérve, és jók. A relék ki vannak próbálva és jók. A klíma nyomása is megfelelő. Az lenne a kérdésem, hogy találkoztatok e ilyen jelenséggel, esetleg tudtok e megoldást ajánlani mert kifogytam az ötletekből és szervízt sem találatm ahol megjavítanák.
2018.11.23 05:13:36 (15475.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: kenci @ 2018.11.22. 22:26:22


Köszönöm, én is úgy láttam hogy ez megoldást jelenthet amíg nem nézek jobban utána hogy mi a baj.
2018.11.22 22:26:22 (15474.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Gee @ 2018.11.22. 16:48:39


Egy rugó tarja zárt pozícióban, nem kell attól tartanod, hogy véletlenül kinyit. A hiba ideiglenes javítására teljesen tökéletes.
2018.11.22 20:15:16 (15473.)
Kezdő
(Várpalota)
Sziasztok!
Szerelt már össze valaki Koyo 30302JRRS vagy is porvédős csapágyat az első hídba?Mi a véleményetek?
2018.11.22 16:48:39 (15472.)
Gee
(Budakeszi)
Srácok!

Ha az agykapcsolóról lehúzom a vákumcsöveket és leszedem a kapcsoló fedelét ,majd manuálisan bekapcsolom akkor az fixen fog hajtani vagy kirázkódhat? Nem kapcsol rendesen,ilyen ideiglenes megoldásként gondoltam.
2018.11.21 09:48:34 (15471.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: fifi @ 2018.11.20. 21:26:35


Ld. ált. a vezető oldali B-oszlop alsó felének első-belső részére, vagyis többnyire az ajtózár reteszelődési helye alá ragasztott feliratot ;)
De lehet, hogy azoknak annyira más a súlya ill. ~eloszlása, hogy amit a Jim’-en tapasztalni, az Nálatok ki se jön.

( Írhatnám még, hogy kérdezd pl. Kencit, akinek volt rövid Terikéje is, most pedig hosszú van, és terepen is tapasztalt mérnökember, ám amikor ezt tavaly feltártam, egyszerűen nem hitte el; pedig ellenpróbát is csináltam, szóval igazolást nyert, hogy ez volt az ok.
Persze lehet, hogy csak a ritka Grabber AT3-asom ilyen vacak abroncs, hogy ilyenkor így viselkedik, míg a többi nem :D

Hegyjáró szerkesztette 2018.11.21 09:53:55-kor.
2018.11.20 21:26:35 (15470.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.11.20. 20:23:31


thx.

rövid Terranot mennyire fújjak szted? kb 1700kg
2018.11.20 20:26:21 (15469.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Goodspeed @ 2018.11.20. 19:45:21


Su’King-ék nekem el szokták küldeni a behatárolt rész robbantott ábráját mail-ben, s aztán szám alapján azonosítjuk.

Hegyjáró szerkesztette 2018.11.20 20:26:53-kor.
2018.11.20 20:23:31 (15468.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: fifi @ 2018.11.20. 20:15:46


Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.08. 16:36:19

2018.11.20 20:15:46 (15467.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.11.18. 20:08:09


erről bővebben?
2018.11.20 19:45:21 (15466.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.11.20. 19:20:32


Benne voltak a kalapban ! :) De hogy létezik-e hozzá ilyen külön, vagy lenne egy robbantott ábra, számozva stb.
2018.11.20 19:20:32 (15465.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Goodspeed @ 2018.11.20. 18:27:52


Előzmény: Hegyjáró @ 2016.10.25. 23:43:42

- mert ismétlés a dug..izé, tudás anyja :D
2018.11.20 18:27:52 (15464.)
Goodspeed
(Nagykáta)
Váltóharangnál van az a bizonyos műanyag fedél, amit kipattintva , hozzá férhető a kuplung bowden. Nem tudjátok , hogy lehet ilyen műanyag záró fedelet kapni valahol , ha egyáltalán lehet venni... ?
2018.11.20 12:55:42 (15463.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: geo @ 2018.11.19. 22:02:49


Vannak benne hasznos dolgok és nekem be is jön, de ennyi pénzért már biztosan nem vennék ilyen autót. Azt hittem a vitara magasságában lesz az ára. Bár most ott is elszabadultak az árak, mert a szívó motor kivezetése miatt, a 3 éves használtakat annyiért adják, mint az új ezres turbósokat.....
2018.11.20 12:51:58 (15462.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.11.19. 16:39:22


HAHU-n volt fent egy, de már el is tűnt.....1000 km volt benne. Vagy gyorsan elvitték, vagy csak valami kamu volt. Bár szalonos fénykép volt róla....

kenci szerkesztette 2018.11.20 12:53:21-kor.
2018.11.20 11:33:23 (15461.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2018.11.19. 22:02:49


Még a szomszédoknál is ilyesmitől indul (18 k€), s bár a teteje 7,x mFt, de x<3, a 32X-es átváltás ellenére is...
http://www.suzuki.at/auto/suzuki-modelle/JIMNY/jimny/preise
( Ha jól emlékszem, a kifutott itthon, nem több mint egy évvel ezelőtt 4,5-5,5 mFt között volt, nem?)

Hegyjáró szerkesztette 2018.11.20 11:34:01-kor.
2018.11.19 22:02:49 (15460.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: kenci @ 2018.11.19. 15:58:44


A lehúzás megint? Itt 5.6millió Ft-tól indul az alap model és 6.5-töl az extrákkal teli. Én maradok a réginél, nem kell több kütyü, föleg olyan nem, ami az autó müködését is befolyásolja, mikor behal.
2018.11.19 16:39:22 (15459.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kenci @ 2018.11.19. 15:58:44


Hol látod? A suzuki.hu-n még nincs fent...
( S ahogy végiggörgettem a modelleket, így látni igazán, mennyire betagozódott mindegyik - még a volkswagen Swift is - a többi sportcipő kinézetű ’’gépjármű’’ közé..)
S pucéran vagy a sávkövetés-figyelőig bezárólag?

Hegyjáró szerkesztette 2018.11.19 16:44:34-kor.
2018.11.19 15:58:44 (15458.)
kenci
(Bükkzsérc)
Új Jimny 7,5 milla.....pfff, ez azért kicsit sok(k)..........
2018.11.19 09:57:20 (15457.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gabor @ 2018.11.18. 20:29:44


Ááá, Szia Gábor!..

Nem, én a ’’Trimming ...’’-ben (Sol.1) már nem gondolkodhatok, csak a ’’Sol.2: ... swap’’-ben (lecserélni a korábbira), mert az alsó rész levágása esetén fedetlenül maradnának az alváznyúlványok, meg nálam a közéjük szerkesztett mobil-csörlő tartóhíd is; ha pedig ezekre tennénk egy fedőlemezt, mint a cikkbeli képen - nyilvánvalóan fémet -, itthon azért is közúti basztatás, balesetnél közrehatás vádja jár...
A 6_cm különbséget a 2006 előtti lökhárítóra cserélésre számoltam:
http://www.bigjimny.com/mediawiki/index.php?title=File:Suzuki_Jimny_front_bumper_-_1st_and_2nd_gen_-_A01.jpg
de ugyanennyi jön ki az egyik képed alapján is, amin két zöld malac áll egymással szemben ;)

Hegyjáró szerkesztette 2018.11.19 10:03:06-kor.
2018.11.18 20:29:44 (15456.)
Gabor
(Budapest)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.11.18. 19:40:18


Pont ennyire van vágva nekem is.
2018.11.18 20:08:09 (15455.)
Hegyjáró
(Bp.)
És figyeljetek a keréknyomásra: a hosszú meleg ősz után az eleddig napos idő ellenére a mostani lehűlésben alattomosan 0,3-0,5-t is eshet...!
Másik: az első sose legyen keményebb a hátsónál, mert az ...

Hegyjáró szerkesztette 2018.11.18 20:13:13-kor.
2018.11.18 19:40:18 (15454.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.11.16. 17:56:50

Előzmény: difipeti @ 2018.11.16. 19:09:03


Én meg kicsit google-áltam:
http://www.bigjimny.com/mediawiki/index.php/Front_bumper_issues
és az összehasonlító "Before/After" kép alapján - némi fényképmértannal, az oldalsó ’’kanyarjelző’’ segítségével - 6_cm-re adódik a különbség..

Hegyjáró szerkesztette 2018.11.18 19:48:03-kor.
2018.11.16 19:09:03 (15453.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.11.16. 17:56:50


Holnap fényképezek neked...szerintem kb 8 cm.
2018.11.16 18:07:49 (15452.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: jimmi @ 2018.11.14. 19:24:54


Igen, hazafelé már feldrótoztam őket az alsó patent-lyuknál fogva: a lámpa alatti lemezen pont ehhez van egy-egy lyuk ;)

Hegyjáró szerkesztette 2018.11.16 18:10:15-kor.
2018.11.16 17:56:50 (15451.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: difipeti @ 2018.11.14. 19:27:50


És tegyük hozzá még azt is, hogy alighanem az alsó tartó-füleket is...

Egyelőre visszatákoltam, hogy a csupasz alváznyúlványból ne legyen ’’közrehatás’’, de dagonyás terepnek így már nem mennék neki; meg ennek a fülei is össze-vissza vannak már hajolva, pedig elöl csak egy-két lágyabb sártolás történt...
Utóbbi miatt is jobb lenne a 2006 előtti, magasabb aljú - valaki meg tudja mondani, mennyi lehet a különbség cm-ben a kettő között?

Hegyjáró szerkesztette 2018.11.16 17:58:37-kor.
2018.11.16 17:43:57 (15450.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: difipeti @ 2018.11.15. 19:25:24


Na és azt mennyiért és kitől?.. (úgy látom, megint vehetem elő a difi-harapófogót, mint a trafónál...)
2018.11.16 17:37:20 (15449.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2018.11.15. 23:10:21


És akkor a fizetések különbségét - ill. inkább szorzótényezőjét - még nem is számoltad... (Lassan már minden tart. fogy. cikknél az lesz tapasztalható, mint a vasfüggöny mögött a hiány- ill. ’luxus’-okkal: minél kiraboltabb ország, annál drágábban is elmegy, mert az alitja viszont annál zsírosabb..)
Mondjuk amiket írsz, azok valamiféle - jobbféle? - utángyártottak árai, nem? Amiket én az újra írtam, azok e’rgomi árak (csak itt, csak nekünk, mert ugye a ’’mi autónk’’..)

Hegyjáró szerkesztette 2018.11.16 17:41:51-kor.
2018.11.15 23:10:21 (15448.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.11.14. 15:21:22


Itt házhoz szállítással egy fényezetlen új elsö lökös 1998-2006 £81-be kerül. 2006-2013 £117-be. Pofátlanul megy a lenyúlás Otthon...
www.newvehicleparts.co.uk

geo szerkesztette 2018.11.15 23:16:20-kor.
2018.11.15 19:25:24 (15447.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.11.15. 08:40:30


Passz...én egyben vettem az összeset.
2018.11.15 08:40:30 (15446.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: difipeti @ 2018.11.14. 19:27:50


És a dobbetét(ek) még mennyi?
2018.11.14 19:27:50 (15445.)
difipeti
(Gergelyiugornya)
Gyaaaaa...azt elfelejtettem mondani, hogy a dobbetétek cserések.
Mindkét lökhárítóhoz más dobbetét jó.
2018.11.14 19:24:54 (15444.)
jimmi
(baranya)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.11.14. 15:21:22


A sárvédőívben levő fekete műanyagnyelveket célszerű felfogatni műanyag kötegelővel ha hosszabban kell így használnod.Így egyrészről nem fog a kerékhez kerülni-sérülni , más részről nyugodtan lehet haladni 80-90-nel is . Természetesen aszfalton.
2018.11.14 17:50:08 (15443.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.11.14. 15:21:22


Ha a kontaktom jó árat mondott (persze ,ami Neked is megfelel), akkor meg kell venni és lefényeztetni. Már ha jól vettem ki, hogy csak a szín nem stimmel. Sajnos ezek az árak.
2018.11.14 15:21:22 (15442.)
Hegyjáró
(Bp.)
DifiPeti, Geo, GoodSpeed, Kopter,

Újra kétségeim támadtak a 2006 előtti és utáni első lökhárítók csereszabatosságáról, illetve hogy az előbbiek kevésbé érnének-e le, elkerülendő a sérülést:
Más okokból újra le kellett szednem, és így ugye feltárul a sárvédőnek az előre nyúló ’szakálla’ (erről tettem fel képet is*, ha a megnevezésem nem lenne egyértelmű), ami alul a lökös aljához patent-olódik*, máskülönben pedig a kerékjáratban több ponthoz.
Na most, ha a 2006 előttiek kevésbé érnek le, akkor emezt is cserélni kell, vagy ’leszabni’?.. (és akkor hova fog az alján rögzülni?...)

Egyébként 2006 utáni, gyári első lökös 108+45 eFt (merthogy egy fújt és egy nyers részből áll..), de a felső még így is matt fekete(!).
A fehérvári bontóban a 2006 előttire való utángyártott, nyers, 46 eFt; és 30 eFt-ért is csak javítottat(!) ad... (olyan meg már van, elrepedve a javításnál..)
GoodSpeed kapcsolata rendesebb: ő tud ugyanennyiért épet is, csak eddig pont olyan színben, amit a zöldemre Ő sem rakna fel; másrészt - ld. fenti kétségemet-kérdésemet!

*
Így, leszedett lökössel legf. 35-tel lehet közlekedni, mert a menetszél visszahajlítja a kerék felé, hogy az állandóan súrolja - mondjuk jellemző, hogy ezt Pesten, a reggeli csúcsforgalomban ritkán haladtam meg, de akkor azért nagyon rosszul éreztem magam...

Hegyjáró szerkesztette 2018.11.14 15:25:27-kor.
2018.11.14 09:27:31 (15441.)
4x4zsolt
(Érd)
Sziasztok! Egy kedves ismerősöm keres eladó Jimny-t, max 2 milláig. Lehetőleg 2005 ig, karos osztóműves, de DOHC motorost. Papiros, megkímélt, utcai autót. Ha esetleg valakinek van képben hasonló paraméterekkel, kérem jelezze a 4x4zsolt@gmail.com email címre. Előre is köszönöm!
2018.11.13 15:31:52 (15440.)
papas
(.)

Előzmény: Bz62 @ 2018.11.13. 14:40:20


Szia!
Nekem benzines, de a vàltó szintén nehezen vette az egyet.
Most van már 1 hónapja váltó szerelőnél. Szinkrongyűrű kopás okozza ezt a jelenséget.
Javítàsi költségről még nem tudok nyilatkozni.. de félek, h nagyon “olcsó” lesz :D
2018.11.13 14:40:20 (15439.)
Bz62
(Nagykőrös)
Tisztelt urak! Barátom aki nem látogatja az oldalt egy 2008-as 1,5D Jimny gazdája. Váltó gondjai vannak szerinte,az egyest csak teljesen álló helyzeten fogadja el. Valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Köszönöm előre is!
2018.11.12 23:11:30 (15438.)
SzP
(Kõröshegy)

Előzmény: Goodspeed @ 2018.11.06. 16:47:50


A fehérvári bontó nekem korrektnek bizonyult, törött fűtéspanelt szereztem be, pár nap alatt megjött. Kicsit elfoglalt, mert autómentőzik is, de gyorsan postára adta amit kellett.
2018.11.11 17:31:43 (15437.)
Szalaics
(Vas megye)

Előzmény: Szalaics @ 2018.11.11. 17:30:30


Három patentes oldalról nemleges válasz jött, nem hiszem, hogy egy elterjedt patent típus lenne...
2018.11.11 17:30:30 (15436.)
Szalaics
(Vas megye)

Előzmény: Ledenyir @ 2018.11.09. 21:49:56


A 15 mm minek a mérete? Nekem gyanus, hogy ennél hosszabb szár kell a csomagtér ajtón lévő kb. 5 mm vastag fémre ami úgy van felcsavarozva a csomagtér ajtóra (és azon van még a tépőzár végig) az apának. Az anya rész ami a ponyván van azt nem kell cserélnem.
Nekem a rozsda ette meg az apa szárát,de még így is a tépőzár feszesen fogja. Patent csak a biztosabb rögzítés miatt kellene.
2018.11.09 21:49:56 (15435.)
Ledenyir
(Õrbottyán)

Előzmény: Szalaics @ 2018.11.09. 16:48:22


A gyárival megegyező patentet sok helyen kapni, pl. Bauhaus, OBI. Viszont elég nehéz úgy feltenni hogy tartós legyen. Én is ezzel szívok egy ideje,most azon gondolkodom hogy egy ponyvásnál kiváltom babacsattal.

Barna pl. itt van: https://www.reatex.hu/hu/rovidaru/patent/patent-fem-bronzszinu-sima-feluletu-15mm


Ledenyir szerkesztette 2018.11.09 21:50:56-kor.
2018.11.09 16:48:22 (15434.)
Szalaics
(Vas megye)

Előzmény: papas @ 2018.11.09. 13:11:49


Erre nemmertem gondolni, nekem más volt eddig a tapasztalatom, ha minden kötél szakad megpróbálom.
Eddig 3 helyről jöttem el lógó orral...
2018.11.09 13:11:49 (15433.)
papas
(.)

Előzmény: Szalaics @ 2018.11.09. 10:25:31


Suzukinál? Eddig én minden kis vackot kaptam ott, nem is horror összegekért.
2018.11.09 10:25:31 (15432.)
Szalaics
(Vas megye)

Előzmény: duck @ 2018.11.09. 07:40:10


Nézegettem itt is, de többnyire ponyvára való patentok vannak. Nekem az kéne ami a Cabrión a csomagtér ajtóra rögzített tépő zárás részen van.
Ez pedig egy 5 mm -es vasra van ráütve, tehát a patent szára hosszabb mint a ponyván lévőknek.
2018.11.09 07:40:10 (15431.)
duck
(Verõce)

Előzmény: Szalaics @ 2018.11.08. 13:24:22


Szerintem itt találsz:
http://patentcentrum.hu/

duck szerkesztette 2018.11.09 07:41:30-kor.
2018.11.08 13:24:22 (15430.)
Szalaics
(Vas megye)
Jimny Cabrióhoz a hátsó ablakponyvához tudott már valaki patentet szerezni/venni? Az ami a csomagtér ajtóra rögzíti a ponyvát?
Ha tudnátok kontaktot, hol lehet ilyet beszerezni, megköszönném.