-
Menü
- Suzuki 4x4
- Fórum
- Képek
- Cikkek
- Apróhirdetések
- Események
- Egyebek
- Letöltések
-
Legfrissebb képek
Vitara
Üzenetek időrendben | |
Hozzászólások száma: 15214 | Oldalak:  1 2 3 4 5 ... 301 302 303 304 305 >> |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Előzmény: bubuka55 @ 2023.06.15. 17:33:09Lehet hogy az izzítással vannak gondok. Próbáld ki úgy hogy lekötöd az izzító kábelt az jó sok áramot vesz fel ,elképzelhető hogy az szívja meg a generátort. |
Előzmény: Gee @ 2023.05.25. 05:39:02Sziasztok. Nem jutottam sikerre a generátor projektben. Ismét eltelt 2 hét. És ugyanúgy melegszik a generátor. Ki lett cserélve benne minden. csapágyak, bronzkefe, fesz.szb. Lakatfogóval rá lett mérve a generátorra és 7-10 Amperral tőlt folyamatosan. Az akkumulátornál 5-6 Ampera a töltő feszűltség. Az utóizzítási folyamat hideg motornál kb 2-3 percig tart 32Amper áramerősséggel. Ismét olyan meleg volt a generátor , hogy a kezem kb 2-3másodpercig bírta elviselni. Ha valakinek van 2.0Td mazda motoros ,legyen szíves nézze meg a generátort, hogy mennyire melegszik fel. Több ölteletem nincs. |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.05.24. 21:41:16Még ami eszembe jutott ha van egy egyenáramot is mérő lakatfogód,akkor azzal tudsz nézegetni hogy esetleg valami nem fogyaszt túl sokat mert meghibásodott és azért melegszik a generátor. |
Még annyi a generátorról ,hogy Made in JAPAN, beépített dióda hiddal és feszültség szabályozóval. A csapágyazás speckó generátor csapágy csillapítással. A vákumfék levegőt előállító mechanika a motortól kap kenőanyagot egy olajcsövön keresztül. A töltőkábel a generátoron egy 10-es anyával van rögzítve, a vezérlésnek egy műanyag csatlakozót kell a generátor oldalába bepattintani. Köszi Bigi, RapaMoto, Gee az infókat. |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.05.18. 07:46:00szia. nem biztos, hogy lett baja az aksinak, ha a generátor tultölt, akkor elképzelhető cellazárlat, de ha egymás után 3x jol indit, akkor nincs baja. Ezt probáld ki. |
Előzmény: bigi @ 2023.05.17. 10:22:42Sziasztok, A generátor tegnap kiszedtem ma van próbapadon, estére többet tudok az állapotáról. Az têny H amikor megforgattam kézzel az ékszíjtárcsát nyikorgott egy kicsit a csapágy , úgyhogy az tuti megérett a cserére. Viszont van itt még valami. Visszaraktam a sarukat az akksira és 2-3 másodpercig sistergést hallottam az akkumlátorból,olyat mint amikor zárlatos a cella amikor tőltöd. Biztos H abban az időszakban valamelyik cella megforralta magát mert éreztem a kénsavnak a szagát. Lehet az akku is cserés lesz ? Nem tudom. Nyugalmi feszűltsége 12.6V és indít pöcre. Generátor kábelek nem értek hozzá semmihez. A bajuszkapcsolót kifújtam levegővel egyenlőre megszűnt a probléma. Legyen kész a generátor, beszerelem és megosztom a tapasztalatokat. |
Előzmény: bigi @ 2023.05.17. 10:24:09sajnos minden egyre drágább... |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.05.15. 22:09:12Szerintem cserélj bajuszkapcsolót. De le tudod ellenőrizni: ha lehúzod a bajuszkapcsról a csatit és megszűnik a probléma, akkor tádááámm. |
Előzmény: Gee @ 2023.05.17. 05:01:09az meg jo kurva drága, fogalmam sincs miért... |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.05.16. 21:24:20ékszij hangja attol is lehet, hogy meg van kopva az ékszij tárcsa. na meg ha kicsit szorul a generátor csapágya. van esetleg elado generátorom, mostanában lett felujitva. ha kell keress meg. |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.05.16. 21:24:20Lehet hogy a feszültségszabályozó ment szét,és azért melegszik a generátor. |
Előzmény: bigi @ 2023.05.16. 09:36:40Köszi a tippet. Megnéztem az össze földelést, a test tökéletes, nincs szakadás sehol. Kimértem a generátort a feszültsége 14,2V az áramerősség fogyasztók nélkül 7,6 - 8,4 Amper között változott. Viszont indítás után nagyon forró az egész generátorház-a kezem nem bírja!!! Indítás után kb. 30 sec. után felmelegszik......... és a generátor tuti nagy munkát végez mert most is van "ékszíj" hangja. |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.05.15. 22:09:12az akku testpontján is nézd meg a kontaktot, hogy jó e! Egyik ilyen pont a válto és a motor közti csavar, erre megy a negativ testkábel, ez szokott kontaktos lenni a sártól, kosztól, stb, a másik pont a tűzfalnál az akkutol van egy vékony vezeték letestelve a tűzfalra. ezt is nézd meg. bigi szerkesztette 2023.05.16 09:38:33-kor. |
Elektromos probléma miatt írok Nektek, remélem valaki tud segíteni . Lekapcsolt világítás bajuszkapcsoló mellett, világít a távolsági fényszóró és a kék színű kontroll visszajelző lámpa(a műszerfal és a helyzetjelzők nem világítanak). világításnak a kapcsolóreléjét kicseréltem a hiba nem szűnt meg. A generátor tűzforró, töltőfeszültsége 14,2V , áramerősséget nem tudtam mérni. Generátorszíj feszessége megfelelő. Beindítás után kb.fél perccel már a kezem nem bírja a hőt. És tuti van rajta terhelés, mert van egy kis ékszíj nyikorgás. Az akkumulátor + és - csatlakozó pontjai(saruk)nem melegszenek. Akkumulátor üzemképes. Ötlet valakinek??? (bajuszkapcsoló, generátor) |
Elektromos probléma miatt írok Nektek, remélem valaki tud segíteni . Lekapcsolt világítás bajuszkapcsoló mellett, világít a távolsági fényszóró és a kék színű kontroll visszajelző lámpa(a műszerfal és a helyzetjelzők nem világítanak). világításnak a kapcsolóreléjét kicseréltem a hiba nem szűnt meg. A generátor tűzforró, töltőfeszültsége 14,2V , áramerősséget nem tudtam mérni. Generátorszíj feszessége megfelelő. Beindítás után kb.fél perccel már a kezem nem bírja a hőt. És tuti van rajta terhelés, mert van egy kis ékszíj nyikorgás. Az akkumulátor + és - csatlakozó pontjai(saruk)nem melegszenek. Akkumulátor üzemképes. Ötlet valakinek??? (bajuszkapcsoló, generátor) |
Előzmény: bigi @ 2023.04.25. 07:44:50Köszönöm |
Előzmény: bigi @ 2023.05.05. 15:05:16Köszönöm. |
Előzmény: Kopter @ 2023.05.04. 22:42:09Lébár Tamás tel: 0620 338 6215 |
Előzmény: bigi @ 2023.04.25. 07:44:50Megvan Neked a száma esetleg? Nem találom sehol, én nem vagyok fenn a Face-en, ami face oldala nekem megnyílik, ott nincs telszám. A videóikhoz sem írta oda sehova. |
Előzmény: Bazsi @ 2023.04.24. 21:48:24Lébár Tamás, de ő Pécsen van és megbizható, a többi lehet, hogy jó lakatos, de kurvára nem ért a vitarákhoz. ehhez tartsd magad. bigi szerkesztette 2023.04.25 07:45:06-kor. |
Megbizható karosszéria lakatost keresek Pest megye déli részén aki járatos Vitara ET tipus betegségek orvoslásában! Köszönöm előre is az ajánlásokat! B |
Előzmény: csiktor @ 2023.04.04. 22:06:38Előzmény: bigi @ 2023.04.05. 10:18:25Azért nem mind (és itt nem az alábbiakra gondolok, akik az ellenkezőjét ’kitajizálással’ érik el Előzmény: Hegyjáró @ 2023.02.21. 08:32:05+ ld. még Ft árfolyam...Viszont bizonyos gyári alkatrészeket tényleg meg lehet találni a beszállítói piacon, ld. pl. Előzmény: Hegyjáró @ 2018.04.18. 16:19:26Előzmény: Hegyjáró @ 2018.06.08. 00:53:40s az itteni fórumok tele voltak ilyen, jól kereshető tapasztalatokkal - amíg nem mentetek át különféle [f]-oldalakra..."Csiktor"-nak: a behivatkozások behivatkozásait viszont nem látod, csak az eredeti h.sz.-ban. (Az imént ráadásul Jim’ fórumosakat hivatkoztam.) Szóval ez se tök’éles, de [f]-öklendezésekben keresni meg ... Hegyjáró szerkesztette 2023.04.05 13:02:32-kor. |
Előzmény: csiktor @ 2023.04.04. 22:06:38Akkor alighanem az a helyzet, hogy E’rgomban nem gyártanak/-ottak ilyet (a típust mintha nem is forgalmazták volna itthon, mert pár évvel ezelőttig használtban is nehéz volt találni, most viszont már a németek is elkezdhettek szabadulni a Diesel-ektől?) és akkor Japánból jött volna(?), s árkülönbségeket ilyenkor csak az eltérő közvetítői árrések adják.. Ez az arab meg beleláthat a teljes világkereskedelembe - mondjuk ahhoz la. értenek: azt már a tevén is ![]() Más, több típusban elsütött alkatrésszel viszont lehet szerencséd az itthoniakkal is: ld. még mindjárt. S majd írd meg, mi lett az eredmény! + a fogyasztásáról tudsz nyilatkozni? ill. ha esetleg töltöttél már bele nemcsak ’kútolajat’, ... [van itt ez a "Privát üzenetek" is, csak az idézőjel kiakasztja] - mert én meg Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.23. 16:31:55Előzmény: Hegyjáró @ 2023.01.23. 16:54:47Előzmény: Hegyjáró @ 2023.01.26. 10:31:57Hegyjáró szerkesztette 2023.04.05 12:34:28-kor. |
Előzmény: csiktor @ 2023.04.04. 22:06:38Az itthoni kereskedők elképesztően el vannak szállva az áraikkal. Pl kerékcsapágy készlet 30e-nél kezdődik, de féltengely tűgörgők sincsenek 8e alatt/db, ugyanakkor párban, szimeringekkel együtt csapágynagykerben 2600.- Ft kompletten, a kerékcsapágyat ugyanitt párban 12e-ért megkaptam. ... bigi szerkesztette 2023.04.05 10:19:23-kor. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.04.02. 11:40:00Köszönöm szépen a választ. Az ajánlott helyekről kértem ajánlatot az alkatrészre, kaptam is több helyről. Sajnos brutál ára van (100-150e közt szórtak az árak), ami érthetetlen egy ilyen egyszerű, filléresnek tűnő alkatrésznél (1 villanymotor, 1 pici dugattyú meg a ház és kész). Végül külföldről rendeltem töredék árért innen: https://burjauto.com/ Így kell keresni: "pump assy". Gyártói alkatrész kód: 2794065D03 Remélem megjön és remélem, hogy meg is oldja az új alkatrész a problémát. Ha nem, akkor megyek tovább: tömítetlen légvezeték (bár érzésre nem ereszt), vagy pedig a legrosszabb: a difiben lévő zár halt meg és lehet szétbontani az egész első hajtást. :-( Jó írás a témában: https://www.suzuki-forums.com/threads/2nd-gen-4-wheel-drive-problems-to-include-early-thru-04-xl-7s-tech-repair-info-here.24778/ Egyébként király az autó. 300e+ km van benne, nálam kb. fél éve van. Szeretem, eddig mindenhova bevitt és ki is hozott (vadászni járok vele), még úgy is, hogy sokszor szétkapcsolta az elsőkerék hajtást menet közben a rossz pumpa miatt. Észre se vettem, ez még az alap hátsó hatással is átmegy mindenen. :-D |
Ha Suzuki alkatrész, én eddig ezekben jártam, teljes megelégedéssel (időrendi sorrendben): 1. SuzuKing alias S-King Parts: https://www.suzukiautosbolt.hu/elerhetoseg-hROLUNK.html Bp. XVI.k., Ostoros út 65/c https://goo.gl/maps/GLQ5Vtk1r8AqZdCm9 [+36/1-] 4011-062 vagy [+36-] 30 / 2219-798 hé.-pé.: 8-17 - gyárit is tudnak beszerezni, de ’székel’ náluk egy bontós srác is 2. CityCarParts alias ex-SuzuMaxx,-SDX, stb: https://citycarparts.hu/kapcsolat/ Bp. XIII.k., Szegedi út 49. https://goo.gl/maps/8mps8WZdQsZJ5J5s5 [+36/1-] 4122-640 vagy [+36-] 70 / 7732-618 hé.-csü.: 8-17; pé.: -16 - vigyázz: "[P] zóna" ill. az út túloldalán nehezen kiszúrható (X), és utaznak is rá a kerület-bakterek! ( én itt P-zek ilyenkor https://goo.gl/maps/1kgef3nZ6wqu6yyq8 s akkor a "napi 1x 40’-ig is zárva tartható"(!) sorompót is ’leküzdöttem’ 3. SuzuMinn https://www.suzuminn.hu/Kapcsolat.html Vecsés, Lőrinci X Szemere; ti. az bp.-i Üllői út külső vége mellett https://goo.gl/maps/kk94dArPgxWYqoar8 [+36-] 20 / 8080-398 hé.-csü.: 8-16; pé.: -15 - az Üllőin nagyon jó bontós részlegük is volt, de a költözés óta nem jártam; ill. oda személyesen volt érdemes menni: tel.-on érdeklődést nem szerették a nagy forgalom miatt 4. Pécsett az http://alkatreszparadicsom.hu/tartalom/elerhetosegeink alias https://goo.gl/maps/S77vWKUMXnyFWNDJ7 [+36-] 72 / 332-486, 211-718 hé.-pé.: 8-17; szo.: 8-12 - csak rendelni és tel.-ozni, volt szerencsém (apja és fia), de azt teljes megelégedéssel; és gyárit is tudnak beszerezni, jó áron! Hegyjáró szerkesztette 2023.04.02 13:04:49-kor. |
Előzmény: csiktor @ 2023.04.01. 18:25:54Előzmény: Hegyjáró @ 2023.04.02. 11:40:00[Kieg.:] A 2.-t most úgy hívják, hogy CityCarParts; és mindegyik fent van a goolag maps-en, ill. van azonos nevű honlapjuk. A ’King-ék S-King Parts ill. https://www.suzukiautosbolt.hu/ de a goolag ~ként is kiadja. Hegyjáró szerkesztette 2023.04.02 12:01:25-kor. |
Előzmény: csiktor @ 2023.04.01. 18:25:54Ez még az alvázlétrás, karos kapcsolású, igaz? Saját tapasztalatom nincs a típussal, ’csak’ annyi, hogy a Jim’ előtt ilyeneket is nézegettem, ill. keresek újra + ez a rendszerük hasonló; de Előzmény: Hegyjáró @ 2016.10.25. 23:43:42Előzmény: Hegyjáró @ 2019.03.04. 04:34:02persze a tel. és nyitvatart. adatok változhattak + ld. még az alábbi végétElőzmény: Hegyjáró @ 2023.02.21. 08:32:05És milyen régóta van Nálad, ill. hány km-t hajtottad eddig? Ha találsz a ’King-nél, én ott főtörzsvásárló vagyok, ütős kedvezménnyel... Hegyjáró szerkesztette 2023.04.02 11:45:52-kor. |
|
Előzmény: geo @ 2023.03.23. 07:26:06nah, megoldottam, vettem egy T elosztót és egy vitara 1.6 8V-ba való szabályzót. összeraktam, jo lett. 3000.- Ft volt. https://bontoplaza.hu/suzuki-vitara-et-ta-fekeroszabalyzo-alkatresz/1561791 |
Előzmény: bigi @ 2023.03.22. 17:28:55Nekem is sok minden vackot szoktak ezek az on-line boltok ajánlani, mikor egy konkrét alkatrészt keresek, de egy-kettő közülük mindig kompatibilis. Na így vegyen az ember bármit is a neten... ![]() geo szerkesztette 2023.03.23 07:26:28-kor. |
Előzmény: geo @ 2023.03.19. 16:52:36köszi, de ezek közül egyik sem kompatibilis az autóval, de elárulom, hogy egyik vitarához sem jok. Sajnos azokhoz sem kapni uj szabályzót.Bontottat találtam, és egy céget is, akik fel tudják ujitani a régit. |
Előzmény: bigi @ 2023.03.17. 19:45:08Gőzöm nincs, hogy konkrétan hogy néz ki amit keresel, de itt hasonló dolgok bőven 100 font alatt vannak. https://www.bestpartstore.co.uk/suzuki/x-90-el/5261/10137-brake-power-regulator Az a 300 euro szerintem lehúzás... |
Előzmény: bigi @ 2023.03.17. 19:45:08Fel lehet újítani? Csak egy ötlet.... |
Beszart a fékerőszabályzóm. új égen földön sincs, ha igen, horror 300.- Eurós ára van. Tehát melyik suzuki fékerőszabályzóval lehetne helyettesiteni, amikből sok van, igy normális áron is beszerezhetőek? |
Előzmény: Bazsi @ 2023.01.05. 18:18:22Ezt már kezdőként is jól látod: az emelés és a közútfekvés fordítottan arányos; s ha erdélyi messzeségeket [is] szeretnél vele lenyomni, a rosszabbat órákig felügyelni nyűgösen fárasztó(!) - nemkülönben a terepgumit, akárcsak egy kis esőben!.. Szerintem először ne emelj, hanem tapasztalj; s ha megteheted, országutazásra szerelj egy A/T-t is: nekem a General Grabber-é nagyon bejött, de állítólag a Geolandar-t se rontották el teljesen(?) Vasrács és csörlő kapcsán pedig keress rá a Csevegőben a "ráhatás" szóra..! És gyere vissza rendszeresen a tapasztalataiddal, a géppel kapcsolatban is! - A tiédet mi hajtja? Hegyjáró szerkesztette 2023.03.10 11:18:11-kor. |
Előzmény: T.zoli @ 2023.02.27. 17:56:33Kon Vit’ va, Zoli, S mióta hajtod a gépet, ill. mennyi tapasztalatod gyűlt össze a típussal? Már ha jól gondolom, hogy ez még a hátul hidas, elöl karos kapcsolású osztóműves jós[z]ág? Hegyjáró szerkesztette 2023.03.10 10:47:30-kor. |
Előzmény: bor @ 2023.03.05. 18:30:41Nem, nem lehet; s szerkeszteni is csak ~5’-ig (esetleg azon belül üresre törlöd) - ilyen a forum-motor... Előzmény: bor @ 2023.03.05. 18:29:06Én csak Jim’-ben vagyok otthon, s abban pl. az M13-as volt a csúcs; de mára már alapelv, hogy minél korábbi a típus, annál megbízhatóbb és könnyebben szerelhető! Diesel-es motor általában rontja a Suzu’-k megbízhatóságát, bár akadnak kivételek - én is ilyenben reménykedek alant.. Másik alapkérdés, hogy mit engedhetsz meg jobban: vételkor adni ki többet egy gondtalanabb gépre, vagy szerelésekre részletekben ugyanannyit; s hogy utóbbira van-e gyors és hozzáértő embered?.. Az előbbire a 6kEUR a hiszti előtt elég volt - most meglehet, hogy az alsó határ.. Hegyjáró szerkesztette 2023.03.10 10:40:00-kor. |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.02.17. 19:13:37Szia Bubu’ én majd arra is kíváncsi lennék, mióta hajtod, s milyen tapasztalataid gyűltek össze vele? pl. fogyasztás, megbízhatóság - ti. én is szemezek egy ilyen ’05 előtti Diesel GV jószággal... |
Előzmény: bor @ 2023.03.05. 18:29:06ezt lehet torolni f5 nyomtam hogy frissítsem az oldalt erre elküldte újra |
Föld útra milyen autót ajánlotok? Szőlőbe vagyis csak szüretkor van jobban le terhelve. Eddig Daihatsu Terios 1.3 oldottam meg de a motra besült valószínűleg ép szüretkor nem bírta a terhelést! Max 6000 eurót szánék rá másik szempont hogy 2000 köbcentinél ne legyen nagyobb a motra és 5 ajtós szeretnék! Eddig 2 db ajánlás van ez menyire igaz hogy ezek a jobbak? Grand Vitara peugeo 2 dízel motorral 8v vagy szinten ugyanez 2 benzines |
Föld útra milyen autót ajánlotok? Szőlőbe vagyis csak szüretkor van jobban le terhelve. Eddig Daihatsu Terios 1.3 oldottam meg de a motra besült valószínűleg ép szüretkor nem bírta a terhelést! Max 6000 eurót szánék rá másik szempont hogy 2000 köbcentinél ne legyen nagyobb a motra és 5 ajtós szeretnék! Eddig 2 db ajánlás van ez menyire igaz hogy ezek a jobbak? Grand Vitara peugeo 2 dízel motorral 8v vagy szinten ugyanez 2 benzines |
|
Előzmény: bigi @ 2023.02.15. 10:48:50Köszi az alapos választ, infókat. |
Előzmény: bigi @ 2023.02.17. 13:55:34Köszönöm az infót, márciusban lesz javítva. A javításról fogok írni pár sort. |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.02.07. 19:50:28ezeket a baromságokat a németek találták ki, szvsz suzukiban ilyen nincs. valószinűleg a kinyomo csapágyad jár életének a végefelé. Bárdinál, Unixnál, Kovácsautonál vehetel komplett kuplungszerkezetet kinyomoval tárcsával együtt. Ha terepezel érdemes kevlár tárcsásat beszerezni. |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.02.07. 19:50:28VALAKI ESETLEG ??? |
Előzmény: BTamás @ 2023.02.13. 15:55:03Nagyon jo emelést lehet csinálni házilagosan is. Persze NEM pogácsával, azt a hülyék használnak csak. Jofogáson lehet kapni első difi leengedő szettet, és az első lengéscsillapitokhoz való távtartókat, érdemes még ehhez megvenni a hátsó kardán toldót és a hátsó difi távtartót. Ezután előre be kell épiteni 360mm-es W124 200D első rugokat, hátra ha keményebb uttartást szeretnél, akkor bmw, ha puhábbat, akkor skoda felicia rugokat, 417mm hosszuak. Ja és hátra jo lengéscdsillapitonak lada niva, vagy opel kadett combié. |
Előzmény: bigi @ 2023.02.12. 13:10:34Köszi, felmérem a lehetőségeket. Az kiderült, hogy házilagos emelés van az első lengéscsillapítóknál és szerintem a rugók sem a gyári méretűek. |