Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 16371 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 324  325  326  327  328   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2019.05.06 16:13:17 (16321.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Goodspeed @ 2019.05.06. 15:25:31


Koyo is kb 10 körül van, gondolom akkor az a gyári. (Ha csapágyból is az a gyári)
Majd lehet be kell ruháznom, mert most meg a kiskardánba kicserélt GMB keresztek adták meg magukat. De most ilyen hidegben nincs kedvem a kocsi alámászni. Amíg nem lesz melegebb addig remegek a kocsival együtt :D
2019.05.06 15:25:31 (16320.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: papas @ 2019.05.06. 13:41:08


A gyári 22 ezer, akciósan most viszont 13 ezer. Ha esetleg....
2019.05.06 13:41:08 (16319.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Kopter @ 2019.05.06. 08:35:30


Milyen márkájú keresztre szoktad cserélni?
2019.05.06 08:35:30 (16318.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: martinbabas @ 2019.05.05. 20:51:46


Előzmény: martinbabas @ 2019.05.06. 05:07:59


Szia!

Az ’elinduláskor csattanás’ nálam akor jelentkezik amikor megérett a kardánkereszt a cserére. Először csak elinduláskor van a hang és ha nem cserélem a keresztet akkor egy idő után már sebességváltásnál is csattan ahogy felengedem a kuplungot. Ez a hang teljesen eltűnik a kardánkereszt cseréje után. Emiatt én most már mindig cserélek keresztet ahogy elkezdi az ’elindulási csattangatást’.
Ha hátulról jön a darálós, morgós hang arra azt mondanám, hogy a kerékcsapágy érett meg a cserére. Nálam legalábbis ez volt. Figyeld, hogy nem szivárog-e az olaj a hátsó hídból a kerekek belső oldalán! Ha lóg a csapágy nagy eséllyel megeszi a szimmeringet is. Nekem egszer egy több napig tartó morgós, darálós hangjelenség után egy parkolásnál elfolyt az olaj a hídból. Megszűnt a hang, nyilván befolyt a csapágyba is az olaj. Nem kell kétségbe esni, a diffiben azért marad annyi olaj, hogy kibír az még 200-300 km-t is, azaz simán haza lehet vele menni, meg el a szerelőhöz, de ezek a jelek sorban.
Az ’autó hátulja ráz gyorsításkor’ jelenség az én szekeremen még nem fordult elő, így ehhez nem tudok hozzászólni.
2019.05.06 05:07:59 (16317.)
martinbabas
(Várpalota)

Előzmény: papas @ 2019.05.05. 21:18:01


Nem ez a tipikus gumi miatti rázás van, hanem erősebb darálós morgos. A héten átmozgatok mindent. A kattogás 2wd ben szokta inkább csinálni. Köszönöm a segitséget. Ránézek aknából és megirom mit látni :)
2019.05.05 21:18:01 (16316.)
papas
(Szeged)

Előzmény: martinbabas @ 2019.05.05. 20:51:46


Sima 2wd-be kattan vagy 4wd-be?
2019.05.05 21:16:59 (16315.)
papas
(Szeged)

Előzmény: martinbabas @ 2019.05.05. 20:51:46


Szia!
Az enyém rázott már pár hete. A végső megoldás a hátsó kardán cseréje volt. Ha tudtam volna egy kardán szakit, akkor lehet nem kellett volna cserélni.
A hátsó kardánon egy kereszt van. Ezt kézzel kell megmozgatni, nem szabad semmi kottyanást érezni. Érdemes átfordítani többször, mert lehet pont olyan pozícióban van, h nem érezni semmit.
Ha rászánod magad és magad cseréled a keresztet, akkor a GMB márkát nem ajánlom. Gyárilag Koyo van benne.
A hátsó kardán első részénél pedig golyós-csészés megoldás van. Ezt is kézzel lehet ellenőrízni, itt sem szabad semmi kottyanásnak lenni. Na jó azért egy nagyon pici még belefér sztem. Én próbálkoztam golyócserével, de nem igazán sikerült. Pár napig-hétig jó volt, de aztán megint kezdte a mókát. Igazából ezt a részét máshogy nem is tudom hogyan lehetne felújítani. Ha ez a része kottyan, akkor sztem csak az új vagy a bontott kardán jöhet szóba.
Am nekem nem csak gyorsításkor volt remegés, hanem fix sebességnél is, kb 70 felett.
Én cseréltem még osztómű szilentet is, nem volt vészes az állapota, de már az idegeimre ment a remegés, így egybe cseréltem a kardánnal azokat is.
Futómű, gumik, felnik ellenőrzése, centírozása volt már?
2019.05.05 20:51:46 (16314.)
martinbabas
(Várpalota)
Ismét sziasztok! Elkezdett rázni az autóm hatúlja gyorsításokkor. Vissza olvasva láttam volt már ilyen probléma, de a megoldást nem találtam sehol. Néha elindulásokkor csattan valami a váltónál is egyet. Kardánkereszteket és hasonlókat miként tudom leellenőrizni, hogy jók e? Illetve miket kell megnézni ezzel kapcsolatban? Köszönöm elöre is a segitséget.
2019.05.04 20:14:46 (16313.)
martinbabas
(Várpalota)
Sziasztok! Rakott már valaki másik ülést jimnybe? Nen tudom mi az ami elférne benne és a felfogatását is könnyedén meglehet oldani. :)
2019.05.04 11:13:25 (16312.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: jimmi @ 2019.05.04. 09:30:07


Ha találsz neked valót , mindenképp olyan emberrel menj, aki ismeri a típust !
2019.05.04 09:30:07 (16311.)
jimmi
(baranya)
Köszönöm a válaszokat ,Goodspeed , Kopter ! Természetesen nem csak a rozsdásodás a szempont, legalább annyira fontos az elfogadható műszaki állapot is. Átnéztem a hazai hirdetéseket,és elkalandoztam a külföldi hirdetésekre is, Ezért bátorkodtam megkérdezni , hogy lehet-e , vagy inkább érdemes-e abban az irányban gondolkodni.
2019.05.04 00:58:42 (16310.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: kenci @ 2019.05.03. 20:18:12


Na, ez már így mindjárt jobb. Egyébként Nálad már csak én vagyok kényesebb, én az utóbbi kb. 15 év benzinmotor termékeiről is ugyanilyen rossz véleménnyel vagyok. Sőt, a hibrid és elektromos, meg önvezetőkről is. De ez természetesen már az én gondom, meg is oldom. ..Majd idővel...
2019.05.04 00:47:22 (16309.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: jimmi @ 2019.05.03. 17:36:37


Igen, ha a rozsdásodás a fő szempont, akkor valószínűleg olaszból számíthatsz a legjobb eredményre, bár onnan is csak akkor, ha úgy kb. Milánótól délebbre élte az életét. Második helyezettként én is a német, franciát mondanám, de ott is érvényes, hogy ne magashegyi környékről hozz, márpedig inkább ilyen helyeken tartanak Jimny-t, pont ’a városba leszaladni télen’ címszóval. A legrosszabb eredményt valószínűleg az osztrák példányok hozzák.
2019.05.03 20:18:12 (16308.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Kopter @ 2019.05.03. 14:06:34


Felőlem mindenki azt vesz, amit akar (dízel / benzin, AT / MT ) :) aztán , ha nem jön be, vagy cseréli, vagy szívja a fogát. Én nagyon szeretem a dízel autót hajtani, de csak úgy, ha nem az enyém, így nem nekem kell javíttatni. Terranoban is ezért lett benzines, mert az olajkályhával könnyebb melléfogni. Később pedig nincs kedvem sem turbót, sem adagolót bűvölni, porlasztókat cserélgetni, elektromos gázpedált buherálni...A fogyasztás meg ugyanott van, csak tudni kell vezetni....
2019.05.03 17:40:45 (16307.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: jimmi @ 2019.05.03. 17:36:37


Olaszból.
2019.05.03 17:36:37 (16306.)
jimmi
(baranya)
Csak érdeklődöm, Külföldről behozott Jimny esetén mely országokból behozottak a legkevésbé rozsdásak-problémásak. Arra gondolok , hogy az osztrák autókat talán túl sok só éri, esetleg a német ,vagy francia autók jók lehetnek?Esetleg ki lehet fogni egy-egy jó állapotút bármely importból? Természetesen tudom , hogy nem szabad általánosítani de általánosságban azért lehetne valamilyen sorrendet felállítani az országok között ?
2019.05.03 14:17:26 (16305.)
Gtomi
(Nogradmegyer)
Köszön mindenkinek hogy felvilágosítottatok disel jimnyről úgy hogy maradok 99-es benzines Jimnymnél igaz vannak hibái de majd orvosoljuk!
2019.05.03 14:06:34 (16304.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: kenci @ 2019.05.02. 14:53:54


Hát Kenci, egész megszelídültél! Öregszel, vagy mi van? A benzin kontra dízel ügyben nem ezt szoktuk meg Tőled. ..Még ezt a kemény tárgyilagosságot, az eszem megáll..! Te sem vagy már a régi..
2019.05.03 13:56:57 (16303.)
Kopter
(Vác)
Én is az elejétől kezdve 10 ezrenként cserélem a motorolajat, ha van jelentékeny terepkilométer is akkor 8 ezernél. Üzemanyag csak OMV és mindig csak a max motion, bár már ők sem külföldről hozzák úgy tudom.
Akkor Gtomi-nak a jótanásokhoz még feljegyezzük:
7. A lent említett turbo leállítási elővigyázatosságot.
8. Gázolajszűrő (én minden olajcserénél).
9. A motorolajnak 10 ezernél útilapu a talpára (vagy kjoci módszer szerint RedBull-t neki)!
10. Később nehezebb (vagy lehetetlen) lesz eladni a dízelt.

Nna, ennyi nyavajával le is beszéltük Gtomit a dízelről, ezek után messzire elkerüli még a gondolatot is és nem növeli a Jimny-tulajok körében az eddig is alacsony dízel-arányt.
2019.05.02 15:16:01 (16302.)
remenyik
(Varbó)
Meg ami még fontos a gázolajszűrő cseréje.
2019.05.02 15:15:23 (16301.)
remenyik
(Varbó)

Előzmény: kjoci @ 2019.05.02. 15:08:29


Ja a harmincezres csereperiódus elég nagy butaság volt a renault részéről én is 10-et javaslom,egyébként én az enyémben egy délelőtt kicseréltem a turbó középrészt e-bay-ről jött 32 volt,tömítésekkel együtt.
2019.05.02 15:08:29 (16300.)
kjoci
(Miskolc)

Előzmény: Kopter @ 2019.05.02. 14:24:31


És 10 ezrenkent repül az olaj. Ezen sem kell spórolni. Most cseréltem szivattyút. Új 130 ezer.3 befecskandezo új 62 ezer/db. Olyan 250 ezernél nem árt hajtókart cserélni csapagyakkal együtt.
2019.05.02 15:04:39 (16299.)
kjoci
(Miskolc)

Előzmény: Kopter @ 2019.05.02. 14:24:31


Én már csak a MOL vagy az OMV kúton tankolok. Télen pedig csak a jobbik gazolajukat. Egyébként minden stimmel. Érdemes még a turbora is figyelni. Hosszabb úton nem leállítani azonnal hagyni alapjáraton visszahulni.
.
2019.05.02 14:53:54 (16298.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Gtomi @ 2019.05.01. 22:39:19


Ezért vegyél benzinest! : o) Jobb a benzinkúton tankolásonként 2 ezer ft-tal többet otthagyni, mint 120 ezret egyben a szerelőnél.
2019.05.02 14:24:31 (16297.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: Gtomi @ 2019.05.01. 22:34:54


Előzmény: Gtomi @ 2019.05.01. 22:39:19


Előzmény: remenyik @ 2019.05.02. 07:34:53


Üdv!

Az enyém is 2004-es. 9 éve van nálam, Németországból való. 11 éves korában jött el nála a tápszivattyú és porlasztócsúcsok javítása. Akkor már ugye 5 éve magyar gázolajat evett és nagyon keveset használtam. A javítás óta jóval több km-t megyek vele évente és teszek a gázolajba kétütemű motorolajat. Az említett javítás pénzügyi költsége olyan 120 ezertől kb. 350 ezer Ft-ig terjedhet attól függően, hogy mi megy tönkre és ki javítja. A fent említett alkatrészek előbb-utóbb megadják magukat olyan 95%-os bizonyossággal magyarországi gázolajjal, szinte kivédhetetlen. Viszont az üzemanyagfogyasztással bőven kitermeli a javítás árát a benzineshez képest. Azt tudnod kell, hogy ez a motor ha minden tökéletes is az élete során (olajcsere, olajminőség, vezetési stílus, üzemanyag) akkor is ritkán megy el 500 000 km-t. Ez már nem a ’80-as, ’90-es évek dízelmotorja, de ez minden gyártmányra igaz már.
Ha dízel mellett döntesz, illetve a döntéshozatalhoz néhány jótanács:
1. Mindig annyi üzemanyagot tölts a tartályba amennyit legfeljebb 7 nap alatt elhasználsz és ürítsd le a tartályt amennyire tudod - a lehetőségekhez képest! 2 liternél áll le a motor.
2. Legalább minden harmadik nap menj vele 20 km-t egyhúzomban, azaz leállítás nélkül!
3. A gázolajba tehetsz 2T olajat 1-1,5%-ig. 40 literhez 4-6 dl.
4. Ennek a motornak kell a fordulatszám, 1200-1500-as fordulaton nem szabad gyorsítani, vagy emelkedőn felfelé menni, vissza kell váltani, akkor inkább 2800-3000-ig kipörgetni, de csak félgázon.
5. Nem bírja a ’turbósávban megjövő nyomatéknak megörülvén nyomok egy padlógázt aztán a turbósáv végén sebességet váltok a padlógázból’ vezetési stílust. Ez is gyilkolja a tápszivattyút.
6. Ennek a motornak a turbósávja 1750-től 2450-ig tart, elég szűk, nem egy gyorsasági versenyautó, nyugodtan, ’nagypapásan’ érdemes vele autózni.
Ha a fentieket az első perctől betartod és ahogy remenyik is írja jó az autó előélete, akkor talán van esélyed arra, hogy a tápszivi és porcsúcsok kiszolgálják a motor élettartamát, azaz megúszd a költséges javítást. De ez inkább öröm legyen ha bekövetkezik, ne pedig célkitűzés!
2019.05.02 07:34:53 (16296.)
remenyik
(Varbó)

Előzmény: Gtomi @ 2019.05.01. 22:39:19


Üdv!

Nekem 2004-es van,ez még az első 1,5 dci motorral lett szerelve,én az újabbat javasolnám,mert ez a motor nagyon érzékeny a gázolajra.Több helyen olvastam,hogy a magyar szabvány nem követel meg olyan kenőképességet,amit ennek a motornak a kisnyomású tüzelőanyag szivattyúja igényelne.Ha ismert az előélete az autónak(nem sok az esély rá) meg lehet venni a régebbit is.Nekem a tápszivattyú és két porlasztó javítása 122 e.-be került.Illetve még szivárog a hűtőm,amiből nem lehet utángyártottat kapni a gyári pedig ~120-ba kerülne.
Fogyasztása valamivel 6 liter alatt van 8:2 országút terep arányban használva.
2019.05.01 22:44:00 (16295.)
patu
(Domony)

Előzmény: Gtomi @ 2019.05.01. 22:34:54



Szia !
Nekem 2008 van , és megvagyok vele elégedve ......eddig D
2019.05.01 22:39:19 (16294.)
Gtomi
(Nogradmegyer)
És a 2005 diselröl abban még a manuális terepváltó van
2019.05.01 22:34:54 (16293.)
Gtomi
(Nogradmegyer)
Sziasztok az 1,5 dízel 2008 jimnykől mi a véleményetek?
2019.05.01 18:05:57 (16292.)
osvath14
(Tét)
https://auto.suzuki.hu/jimny/#kezdolap
Végre ezt is megértük. Jelentkeztem is rögtön tesztvezetésre. :)
2019.05.01 11:03:16 (16291.)
toto12
(NO)
Hello. Suzuki Jimny 2007 elso lokharitot cserelnek, van egy elado 2013-as model. Alitolag talal ra. Van valakinek tapasztalata , hogy megoldhato-e gazdasagosan
2019.05.01 10:48:44 (16290.)
Ati
(Vác)

Előzmény: Kopter @ 2019.04.29. 21:49:26


Köszönöm!
2019.05.01 09:15:22 (16289.)
papas
(Szeged)

Előzmény: geo @ 2019.04.30. 23:12:06


Akkor az vinni fogja, mint a vajat!! :) Nekem is 20tonnás van, igaz házilag csinált, de eddig mindent vitt.
Ez se egy ördögi művelet, szóval biztos sikerülni fog vele minden! ;)
Nem fogod megbánni, h megvetted!
2019.04.30 23:12:06 (16288.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: papas @ 2019.04.30. 21:11:32


20 tonnás. 125kg...alig tudtam egyedül leszedni az utánfutómról.
De nem untam meg a kalapálást! El sem kezdtem! :) Úgy voltam vele, hogy ha a magyar szakimnak nem akaródzik kedve lenni elvállalni a munkát, akkor inkább elköltöm a munkadíját arra, amivel én is meg tudom csinálni. A pénz így is-úgy is elmegy, de így legalább a munka elkészülte után marad is valami. Plusz tanulok is belőle. Legrosszabb esetben azt tanulom meg, hogy ne akarjam beképzelni magamról, hogy én is meg tudom csinálni. :D Hála az égnek eddig minden sikerült!

geo szerkesztette 2019.04.30 23:13:17-kor.
2019.04.30 21:11:32 (16287.)
papas
(Szeged)
Látom geo is megunta a kalapálást és vett egy kinyomó/prés szerkezetet :D
Hány tonnás, ha szabad kérdezni? :)

Vagy nem prés?

papas szerkesztette 2019.04.30 21:12:16-kor.
2019.04.30 21:09:52 (16286.)
papas
(Szeged)

Előzmény: papas @ 2019.04.25. 13:28:55


Cseréltem komplett hátsó kardánt és inkább kicseréltem azt a két osztómű szilentet is. Ma próbáltam és a remegés megszűnt 80 felett. 70-80 között mintha még lenne vmi remegése, de ezt lehet már beképzelem..majd figyelgetem.

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.04.25. 19:12:21


Igen, tudom.. naiv vagyok, emlékszek a Te történetedre. De azt feltételezem mindig, h egy márkaszerviz ért hozzá, de nem. Nem tudom hány pofára esés kell, h megtanuljam, h nagyon kevés szaki akar csak érteni a jimnyhez.
2019.04.30 10:42:15 (16285.)
RatRace
(Õrbottyán)

Előzmény: m6jimny @ 2019.04.25. 22:28:45


Mit nevezel jófélének?
2019.04.29 21:49:26 (16284.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: Ati @ 2019.04.26. 08:40:56


Szia!

Küldtem PÜ-t.
2019.04.29 12:28:15 (16283.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: patu @ 2019.04.28. 19:39:31


Előzmény: Gee @ 2019.04.28. 21:03:52


Előzmény: Tobzos @ 2019.04.29. 08:12:34


Köszi mindenkinek ! :)
2019.04.29 08:12:34 (16282.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Goodspeed @ 2019.04.28. 19:15:57


Araszolás nélkül nem fog a hűtőben elégge felmelegedni víz ahhoz, hogy zárjon a viszkó. Ilyen időben biztosan nem. De folyamatos haladás eseten még 35 fokban sem...hacsak nem 2 tonnát húzol. :)
2019.04.28 21:03:52 (16281.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Goodspeed @ 2019.04.28. 19:15:57


Suzukiban a vízhőmérő amíg rendben van minden meg se moccan az optimális értékről :) Egyébként ezt úgy kell értelmezni mintha egy elektromos ventilátoros kocsival mennél és annak sok lassú felfelé menő araszolásnál már bekapcsol a ventilátora.
2019.04.28 19:39:31 (16280.)
patu
(Domony)

Előzmény: Goodspeed @ 2019.04.28. 19:15:57


Hali !

Örülj neki az úgy jó ahogy van !
2019.04.28 19:15:57 (16279.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: Tobzos @ 2019.04.26. 23:21:24


Ezt értem, de ha megyek x km pl. városban , araszolás nélkül , egy 20 perc után csak felkellene annyira melegednie nem ? Nyáron a nagy melegben sem ment feljebb a középállásból a mutató. Víz nem fogy , nem forralja.
2019.04.26 23:21:24 (16278.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Goodspeed @ 2019.04.26. 19:10:01


Azt nem szabad elfelejteni, hogy a viszkó zárásához nem elég, ha meleg a motor. Az csak akkor zár össze, ha a hűtőben levő folyadék is már elhagyja a 80 fokot, és a rajta átáramló igen meleg levegő a viszkó homlokfelületét is alaposan felforrósítja.
2019.04.26 19:10:01 (16277.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: RapaMoto @ 2019.04.26. 13:50:26


Megnéztem az enyémet is, ez is elforgatható melegen. Csere akkor ? Sumonál most 16 ezer. Nyuszy írta korábban , hogy járó motornál meglehet nézni , ha megtudom állítani , akkor biztos gyatya neki ? !
2019.04.26 13:50:26 (16276.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Gtomi @ 2019.04.26. 13:23:30


A viszkó része kapható külön utángyártottban.
2019.04.26 13:23:30 (16275.)
Gtomi
(Nogradmegyer)
Köszönöm a válaszokat fűmaggal és koszmóval volt megrakódva sár nem volt benne. De viszont a ventilátor sem jó mert melegen is lehet kézzel tekerni nagyon könnyedén. Ilyet lehet kapni autós boltban vagy bontóban kell nézni
2019.04.26 10:05:14 (16274.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Gtomi @ 2019.04.25. 21:45:56


Van, hogy slaggal sem lehet jól hozzáférni, ilyenkor nem ússza meg az ember: ki kell venni a hűtőt a helyéről, egy éjszakára vízbe merítve áztatni (a hűtővíz járatokat ledugózva), hogy jól feloldódjon a sár, majd másnap slaggal szépen ki lehet öblíteni a lamellák közül a mocsarat.
Amikor már többször megforralja az ember (pl egy jó felhőszakadásos babodi fesztiválon) akkor kerámia keménységűre bele tud égni a sár a hűtőbe, és azon már nem segít a helyén kimosás.
2019.04.26 08:40:56 (16273.)
Ati
(Vác)
Szép napot mindenkinek!
Kopter a segítségedet szeretném kérni. 10 éve nyúzom szeretett Jimnykém, eddig mindig szakszervízben szervizeltem, javítattam. Úgy gondolom most már olcsóbbá tenném a javítását. Vác mellett lakom, nagy segítség lenne, ha megosztanád velem a váci szerelőd elérhetőségét.

Köszönettel
2019.04.25 22:28:45 (16272.)
m6jimny
(Budapest)
Jóféle ELADÓ CABRIO JIMNYRŐL nincs tudomásotok?