-
Menü
- Suzuki 4x4
- Fórum
- Képek
- Cikkek
- Apróhirdetések
- Események
- Egyebek
- Letöltések
-
Legfrissebb képek
Jimny
Üzenetek időrendben | |
Hozzászólások száma: 18479 | Oldalak:  1 2 3 4 5 ... 366 367 368 369 370 >> |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Előzmény: ZÉ. @ 2023.09.24. 11:30:26https://www.fekmester.hu/ Itt biztos találsz valamit ami jó neked ![]() |
3,5 cm magas MTZ fülketartó bakokkal elemeltük a kasznit az alváztól, így a két kis fék összekötő gumicső rövid lett. Valaki tudna segíteni, hogy milyen fékcsövek passzolnának a helyükre? Köszönöm! |
Előzmény: Kopter @ 2023.09.09. 16:03:32A Nivá-ét fejjel lefelé jó betenni - merthogy a dugattyú-rendszerek működése nem feltétlen szimmetrikus, sőt -, ahhoz viszont át kell ’varrni’ a szemet a túlsó végére. Egy ilyen emelés-rendszert a "4x4zsolt" fejlesztett ki anno: sok kísérletezéssel, s amihez az alkatrészeket nem ’kapta’; ám végül v.ki üzletet csinált belőle, ezért aztán nem írt le róla mindent... la. is "én így hallottam". (A Bud[dh]a szutták kezdődnek így ![]() De a ’bolti’ emelőkészletekhez sem gyárta[t]nak külön leng.csill.-ókat / rugókat; avagy azok meg olyan árban is lehetnek.. Zsolt egyébként mindig azt magyarázta, hogy a pogácsás+közdarabos emeléssel csak a szekrény kerül feljebb - a híd ugye nem -, és ha a felfüggesztés nem tud nagyobbat ’lépni’, akkor nem lesz sokkal terepjáróBB. Írom ezt ’szakíróként’ - vagyis aki nem csinálta végig, de sok mindent igyekezett róla megérteni, mielőtt belevág ![]() ![]() ( Utóbbi ma már NEM KÖVETENDŐ példa! - nekik akkor még csak túraoldaluk volt, s nem vitték el a fórumot.) Hegyjáró szerkesztette 2023.09.16 09:13:49-kor. |
Előzmény: Kopter @ 2023.09.09. 16:03:32A Nivá-ét fejjel lefelé jó betenni - merthogy a dugattyú-rendszerek működése nem feltétlen szimmetrikus, sőt -, ahhoz viszont át kell ’varrni’ a szemet a túlsó végére. Egy ilyen emelés-rendszert a "4x4zsolt" fejlesztett ki anno - sok kísérletezéssel, hogy az alkatrészeket nem ’kapta’ hozzá; ám végül v.ki üzletet csinált belőle, ezért nem írt le róla aztán mindent... la. is "én így hallottam." (A Bud[dh]a szutták kezdődnek így ![]() De a ’bolti’ emelőkészletekhez sem gyárta[t]nak külön leng.csill.-ókat / rugókat; avagy azok meg olyan árban is lehetnek.. Zsolt egyébként mindig azt magyarázta, hogy a pogácsával csak a szekrény kerül feljebb - a híd ugye nem -, és ha a felfüggesztés nem tud nagyobbat ’lépni’, akkor nem lesz sokkal terepjáróBB. Írom ezt ’szakíróként’ - vagyis aki nem csinálta végig, de sok mindent igyekezett róla megérteni, mielőtt belevág ![]() ( A Diesel Jim’ rugóival kivitelezhetőről már magam is képben vagyok: azt sajnos már nem lehet megismételni - úgy emlékszem, ezt le is írtam korábban; la. is a Bacsó testvérpárnak [f]-en biztos ![]() Hegyjáró szerkesztette 2023.09.16 08:58:44-kor. |
Előzmény: Hunter @ 2023.09.12. 10:04:42Banális, de olajcsere benne?.. Ha pl. úszott, s a szuszogón szívott zagyot - mondjuk akkor a 4WD-be tevés is hallatná a hangját(?) Hegyjáró szerkesztette 2023.09.15 15:19:58-kor. |
Előzmény: geo @ 2023.09.11. 22:39:22Jó az szálkőre, tuskóra ugyanúgy ![]() |
Előzmény: Hunter @ 2023.09.12. 10:04:42Ha jól emlékszem más is szívott ilyen hibával itt. Nem mondom meg hogy ki volt és mikor de vissza lehet keresni a fórumon. Az első levegős féltengely zárral szórakoztam én is korábban, ott ki lehet méregetni a gyári leírás alapján hogy kapják e a szelepek az elektromos jeleket. Gondolom az osztóműnél is ki lehet méregetni hogy mi a gond vele,de azzal nem volt gondom mert az enyém még a régi bevált karos osztóműves. |
Ezért is kérek ötleteket a hiba okaira, talán így rá jöhetnék a hibára. Hát ez van, jó nagy dió hélyban. Ha vannak ötletek, várom. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.09.04. 00:55:39Sajnos az elmúlt 2 évben(!) nem volt igazán időm foglalkozni a Jimnyvel, így a fórumot sem látogattam mostanában. Én ilyen tükröt egyébként nem raknék a terepjáróra, de a személyautómhoz jól jönne, hogy ne csesszem össze a szegélykővel az alufelnim peremét, mikor beállok a járda mellé. |
Előzmény: ZÉ. @ 2023.09.07. 13:39:40Olvasd el kérlek az én leírásomat. 2 éve használom így az autót. Egész jól muzsikál. S ha már itt tartunk, Niva lengéscsillapítóhoz, szilentet, melyik oldalról érdemes rendelni? Jimny alatt hamar megfáradtak. |
Előzmény: ZÉ. @ 2023.09.07. 13:39:40Így van, nem lesz jó. Már nem emlékszem, hogy mi okból, de néhány évvel ezelőtt nem tudtuk berakni a Nivaét hátra, a Vitaraé bement előre, de nem volt hosszú életű. Írták itt korábban, hogy ez működőképes, de nálam nem volt az. Ha olcsó megoldást keresel, akkor marad a gyári rugó, gyári lengéscsillapító, rugóhoz pogácsás emelés, a lengéscsillapítóhoz pedig közdarab amivel eltolod a bekötési pontot annyival, amennyit a pogácsával emelsz a rugónál. Igaz, ezzel csak legfeljebb 50 mm emelés javasolt. Ezeket venni is lehet, de legyártani sem nagy dolog. |
Előzmény: ZÉ. @ 2023.09.07. 13:39:40Nem lesz jó. Berugózáskor szét fogja verni magát. |
2001-es , 1.3-as Jimny emelése lenne a cél Vitara, ill. niva gátlókkal. Van itt esetleg valaki aki használja így az autóját? Kocka vitara telójának a méretei:370mm-545mm, míg a Jimnyé 276mm-403mm. Ez nem túl nagy különbség kb 5 cm-es emeléshez? Típusidegen rugó használata? Köszönöm! |
2001-es , 1.3-as Jimny emelése lenne a cél Vitara, ill. niva gátlókkal. Van itt esetleg valaki aki használja így az autóját? Kocka vitara telójának a méretei:370mm-545mm, míg a Jimnyé 276mm-403mm. Ez nem túl nagy különbség kb 5 cm-es emeléshez? Típusidegen rugó használata? Köszönöm! |
Előzmény: RapaMoto @ 2023.09.05. 18:09:23Málágyéc..! - bontok is egy szavjétszkoje igrísztojét az egészségedre ![]() ( Meg gondolkodom egy P.f12 találkán - mondjuk a Bakonyban, hogy mindenkinek u.o. messze legyen? ![]() |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.09.05. 17:48:54Ezzel nagyon szétnézhetsz ![]() https://a.aliexpress.com/_mNSY2sE |
Előzmény: RapaMoto @ 2023.09.05. 09:38:31A tenk-júm veri a maccsod /Boncz/, our r(e)ally D.h12 (hun’: P.f12) - de ha nem [csak] távrecsegő-tapicskolón nézed, akkor amit én keresek, annál ugyanabban a tömbben - a belső oldalán - van egy első kerék felé pillantó is (ebbe is beleférne!); mert ha pl. a kocsi mellé ’ugrik’ egy fa, ne a kidugott fejemet hajtsa be ![]() ( Nálam a tükörrel már megtörtént, és az ijesztő, gondolatban la. 100 ajrós csattanás helyett semmi kár(!) - ellenkező esetben viszont elég fejetlenül mentünk volna tovább...) Hegyjáró szerkesztette 2023.09.05 17:56:35-kor. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.09.04. 08:24:35Tessék parancsolni: https://a.aliexpress.com/_mOvsmtk |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.09.04. 00:55:39Egész pontosan a legalsó képsor 3. képén láthatóra gondolok: https://www.aliexpress.com/i/1005002679284885.html (mouseover-zoom-mal jobban érthető) - bár végül nem ezekkel látom szerelni őket.. (az új "tégla" beharangozó képei szerint gyárilag is lett volna rajtuk ilyen.) Hegyjáró szerkesztette 2023.09.04 08:31:38-kor. |
A tégla Jim’-ek tükrének alján levő "kerékre-pillantókat" láttál külön a BigJimny-n? - nekem még mindig nem volt érkezésem feliratkozni, belemélyedni... Hegyjáró szerkesztette 2023.09.04 00:57:00-kor. |
Előzmény: Hunter @ 2022.08.13. 17:19:03Előzmény: Hegyjáró @ 2022.08.15. 17:43:10Előzmény: Hunter @ 2022.08.17. 12:26:30- szóval már tavaly ilyenkor is... :( |
Előzmény: Kopter @ 2023.08.28. 22:47:27Aligha-nem "gombos", hiszen "nem kapcsol" = a motorja nem húzza be 4WD-L helyzetbe az osztóművet -, és nem pl. "nem tudom hátrahúzni a kart." Előzmény: Hunter @ 2023.08.26. 22:04:56- már ha nem csak a Piszkos féltizenkettő beszélget egymással megint -Az is kell hozzá, hogy előtte betedd sebességbe (akár 2-esbe) - természetesen kinyomott tengelykapcsolóval. Hegyjáró szerkesztette 2023.09.04 00:30:54-kor. |
Előzmény: Hunter @ 2023.08.26. 22:04:56...És 2005 utáni, vagy előtti évjárat (nyomógombos-elektromos kapcsolású, vagy kézi karos)? |
Előzmény: Hunter @ 2023.08.26. 22:04:564wd-be bemegy csak felezőbe nem? |
|
Előzmény: Scudie @ 2023.07.25. 23:22:12Én is szereltem utólag klimát régi swiftbe meg ignisbe. Ott meg volt minden kábel gyárilag. A swiftnél lehetett venni külön csak gombot amivel kapcsolja az ember ki meg be. Az ignisnél már az egesz fűtésállító konzolt meg kellett venni ami klímás volt és benne volt a kapcsoló is. |
Előzmény: hunter58 @ 2023.04.20. 12:03:02En epp egy 2011-esbe probalom ugyan ezt, gyakorlatilag meg a klima gomb is benne van az autoban, csak egy vak fedel van rateve, illetve a kabelkorbacs is ki van vezetve a jobb fenyszoroig. A motorblokkra van egy tartobak amit fel kell csavarozni, arra megy a kompresszor, a klimahuto is elo van keszitve, ahhoz a lokharitot le kell venni ugy kell bejatszani. Csovezes adja magat. Illetve az utasterben kell a moszer fal altt kicserelni a kondenzatoros verziora a pollenszuroa reszt. Catcaron van fent robbantott abra, alkatreszlista, illetve van elerheto elektromos kapcsolasi rajz is a neten. Na en pont itt vagyok most elakadva, mert maga a klima kabelkorbacsom hianyzik es az istennek sem talalom, hogy milyen konnektor tipus kellene a 6 polosu csatlakozobol, hogy legyartsam. A tobbi reszhez megvan a csatlakozo szerencsere. Nincs valaki ek infoja? Esetleg elfekvo oonplett kabelkorbacs? |
Előzmény: Gee @ 2023.07.13. 14:16:28Köszönöm a válaszokat! |
Előzmény: Gee @ 2023.07.13. 14:16:28Köszönöm a válaszokat! |
Előzmény: papas @ 2023.07.13. 13:16:07Én is a gyárit szoktam venni. Igaz az nyolcezer körül volt oldalanként. |
Előzmény: ZÉ. @ 2023.07.12. 20:03:00Én csak gyárit raknék bele. Egyszer próbára egyik oldalt utángyártottat, másik oldalt gyárit raktam bele.. az utángyártott kb 1 évet bírt, a gyári azóta is köszöni szépen jól van. |
Előzmény: ZÉ. @ 2023.07.12. 20:03:00Itt van a jimnyhez. Én a japánt venném abba van féltengely szimering is. https://www.suzukialkatresz.com/suzuki-jimny/suzuki-jimny-2017/futomu/elso-felfuggesztes |
Hívtam őket, de nem vették fel... https://www.suzukialkatresz.com/Suzuki-Samurai-elso-futomu-javito-keszlet-felt-szi |
Hívtam őket, de nem vették fel... https://www.suzukialkatresz.com/Suzuki-Samurai-elso-futomu-javito-keszlet-felt-szi |
Előzmény: Kopter @ 2023.05.23. 20:16:57Köszönöm szépen de sajnos már vettem egyet ! :( |
Előzmény: pazii @ 2023.05.19. 13:20:06Szia! Nekem van jobbos, balos is. Az egyik gyári, 15-16 évig volt használatban, egyszer már polírozást is kapott, aztán újra bemattult. A másik utángyártott, a vetítési képe nem az igazi, ezt három hónapot használtam. Fejből nem tudom melyik a jobbos, melyik a balos. Ha Neked nem sürgős és érdekel, kb. két hét múlva tudom megnézni, akkor leszek otthon újra. Ha úgy döntesz, hogy kell, ingyen adom. Kopter szerkesztette 2023.05.23 20:19:19-kor. |
Valakinek Jimnybe jobb első lámpa van eladó? |
2001-es 1.3 Benzin G13BB suzuki Jimnyhez keresek homlokfalat motorháztetőt illetve első lökhárítót! Akinek van kérem jelezzen.Előre is köszönöm! |
Előzmény: hunter58 @ 2023.04.20. 12:03:02Jimnybe nem,de swiftbe meg ignisbe szereltem utólag klímát. Nem volt semmi nagy buktatója a dolognak,egyszerűen ment. |
Új tagként azután érdeklődöm, szereltetett-e be valaki klímát Jimnybe, vagy van-e infója egyáltalán erről? Adott egy 2005-ös, 1.3-as Jimny, a motortömbön rajta van a klímakompresszor bakja, a tűzfalon is megvan a csövek átvezető alagútja. Minden informá- ciót köszönök. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.04.02. 11:01:18Kicseréltem a vez.szíjat már a műanyag borítással együtt ,nem volt probléma vele. 220e van benne,de nem megyek vele csak kb 5ezert évente,csak ha dzsuva az idő télen. Biztos sokat elketyeg még ![]() Rozsda meg van mindig, néha tüntetek el belőle egy adagot ![]() |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.04.02. 12:58:10 |
Előzmény: Gee @ 2023.03.31. 05:16:36Ja, és Szoboszlai alváz- és üregvéd’ hogy maradjon miben Előzmény: Hegyjáró @ 2023.04.02. 11:01:18mert máskülönben ugye nem egy jellemző igény![]() Hegyjáró szerkesztette 2023.04.02 11:16:56-kor. |
Előzmény: Gee @ 2023.03.31. 05:16:36Vagyis a tiedben még G13-as van? Vezérműszíjjal ill. cseréjével volt gond? S hány km van benne? Hamarosan a K15-ös téglákat is elkezdik majd törni - főként, mert amilyen drágák, inkább csak ’olyanok’ vehetik(?) -, s akkor lesznek ilyen bontott motorok is, ti. a szekrényének az elemei ... Előzmény: Hegyjáró @ 2022.05.30. 01:52:50Mondjuk arra már nem emlékszem, mennyire tűnt áttehető méretűnek (nagyon elütő alakú és elrendezésű nem volt, az biztos); mert pl. csak az ablakemelőt percekig kerestük, s végül eredménytelenül!.. (Nem az övé volt, csak náluk tárolta egy külföldi.)Hegyjáró szerkesztette 2023.04.02 11:08:33-kor. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.03.30. 12:52:21Majd meglátjuk mit hoz a jövő, nekem jó lesz addig a régi bb-s mocival a gurulás ![]() |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.03.29. 14:06:34Előzmény: Gee @ 2023.03.29. 20:41:15Akkor idézem a Csevegőben behivatkozott cik... ollózást: "A kémek nemrég elkapták az Európában tesztelt jármű álcázott, hosszú tengelytávú változatát, míg az ötajtós, turbós Jimnyről szóló pletykák továbbra is pletykák maradtak" - vagyis nem... ( Hogy a kémeket idézőjelben, s inkább "elcsípték"-et kellett volna írni; meg van pontosvessző is, viszont a szóismétlés kerülendő, az ... tükör-fordítottak ebből, amit ’elfelejtették’ behivatkozni: https://www.drive.com.au/news/2024-suzuki-jimny-hybrid-in-development-report/ De ezek már nem mostani értesülések: ’21(!) jún. ill. aug... A szintén ’alul’sztrál CAR Advice nem tudom, hogy jön ide - talán ott is behivatkozták az utóbbit(?) Viszont keresés közben találtam egy komolyabb írást is (valaha ezt hívtuk cikknek!..) - bár ez is bő egy éves: https://electricvehicleweb.com/suzuki-jimny-electric-next-gen-ev/ E szerint a hátsó ülések visszahelyezése (ti. most csak "kishaszon"-ként van jelen a szov... uniós piacon!) és a csomagtér növelése végett hosszabbítanák/~ották volna, hogy már idén visszatérhessen. [ld. 1.alc.szak; 3.bek.] De az is lehetséges, hogy egy kicsinyített e-FJ-ben él majd tovább, ötajtósként - mivelhogy a Suzu’ nem csak az e-hajtásában működik együtt a Toyo’-val -, amit meg ’25 környékére terveznek beve[zet]tni. [ld. 2.alc.bek.+ fénykép(!)] Másként a Jeep máris készül lenyúlni a Jim’ elrendezését! [ld. 3.alc.bek.+ hivatk.] (Teszem hozzá én, hogy egy e-FJ-imny-vel két pótolhatatlan elrendezés veszne el!.. Bár a külseje alapján mégis kisebb arcvesztés, mint a legutóbbi, kétüléses G-Jim..) A többi csak egy műkedvelő CAD-rajzoló, s főként kinézeti álmodozása... (én: Bár ez a "neo-retro" - már itt tartanánk? - még épp ehető lenne; ám a dickó - eredetileg elírás, de így se rossz! - nem terepezhetett sokat: alváz elhagyása, panoráma-üveg vékony oszlopok elé, stb.. Meg legyen majd olyan telep, ami az álmodott nyomatékokat nem csak a szomszéd kiserdő körül képes leadni; no meg ötvözet, amiből egy önhordó szekrényt mindez nem teker szét...) A mindenhol hivatkozott Die Motorprofis cikk viszont 404-es - leszedették?.. És azóta semmi? - TÖBBIEK?.. A végén majd Nivákat kell csempésztetni a ’nyec-en túlról!.. (mondjuk a ’krajnaiak EZT megoldják majd...) // Nyuszy - v. aki fizeti a domain-t ill. a host-olást -, ezt a szerkesztési korlátot nem lehetne ...? Mondjuk a 15. Húsvétra... ( Igaz, még így is használhatóbb, mint az [f]..) Hegyjáró szerkesztette 2023.03.30 12:59:51-kor. |
Előzmény: Gee @ 2023.03.29. 20:41:15Akkor idézem a Csevegőben behivatkozott cik... ollózást: "A kémek nemrég elkapták az Európában tesztelt jármű álcázott, hosszú tengelytávú változatát, míg az ötajtós, turbós Jimnyről szóló pletykák továbbra is pletykák maradtak" - vagyis nem... ( Hogy a kémeket idézőjelben, s inkább "elcsípték"-et kellett volna írni; meg van pontosvessző is, a szóismétlés pedig kerülendő, az ... tükör-fordítottak ebből, csak ’elfelejtették’ behivatkozni: https://www.drive.com.au/news/2024-suzuki-jimny-hybrid-in-development-report/ De ezek már nem mostani értesülések: ’21 jún. ill. aug.. A szintén ’alul’sztrál CAR Advice nem tudom, hogy jön ide - talán ott is behivatkozták az utóbbit(?) Viszont keresés közben találtam egy komolyabb írást is (valaha ezt hívtuk cikknek) - bár ez is bő egy éves: https://electricvehicleweb.com/suzuki-jimny-electric-next-gen-ev/ E szerint a hátsó ülések visszahelyezése (mivel most csak "kishaszon"-ként van jelen a szov... uniós piacon), és a csomagtér növelése végett hosszabbítanák/~ották volna, hogy már idén visszatérhessen. [1.alc.szak., 3.bek.] De az is lehetséges, hogy egy kicsinyített e-FJ-ben él majd tovább, ötajtósként - mivelhogy a Suzu’ nem csak az e-hajtásában működik együtt a Toyo’-val -, amit pedig ’25 környékére terveznek beve[zet]tni. [2.alc.bek.+ fénykép(!)] Másként a Jeep máris készül lenyúlni a Jim’ elrendezését! [3.alc.bek. +hivatk.] (Teszem hozzá én, hogy egy e-FJ’imny-vel két markáns elrendezés veszne el.. Bár a külseje alapján kisebb arcvesztés, mint a legutóbbi, kétüléses G-Jim.) A többi csak egy kocsitervező CAD-es, főként kocsiszekrény álmodozása... (én: Bár ez a "neo-retro" - már itt tartanánk? - még épp ehető lenne, de sokat nem terepezhetett: alváz elhagyása, panoráma-üveg vékony oszlopok elé, stb. Meg majd legyen olyan telep, ami az álmodott nyomatékokkal nem csak a szomszéd kiserdőt képes körbejárni + ötvözet, amiből egy önhordót nem teker szét...) A mindenhol hivatkozott Die Motorprofis cikk viszont 404-es - leszedették?.. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.03.23. 09:32:40Persze,ablak nyitva van fixen ![]() |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.03.20. 11:14:02Előzmény: Gee @ 2023.03.21. 17:27:32S az ablakot kinyitottad?.. ![]() + ld. "Csillagozott" meg tudj’mi’f@sz, hogy a dzsí-Kről - ti. már a frí is ilyen lett, de még az előfiz.-es tö-cöm-öst is tapasztaltuk blokk-olni önhatalmúlag és ért. nélk.(!) - szóval tudnék írni egy hasonlót.. Előzmény: Hegyjáró @ 2023.03.18. 23:53:20Hegyjáró szerkesztette 2023.03.23 09:37:09-kor. |