-
Menü
- Suzuki 4x4
- Fórum
- Képek
- Cikkek
- Apróhirdetések
- Események
- Egyebek
- Letöltések
-
Legfrissebb képek
Csevegõ
Üzenetek időrendben | |
Hozzászólások száma: 21298 | Oldalak:  1 2 3 4 5 ... 422 423 424 425 426 >> |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Előzmény: Erdész Józsi @ 2024.10.25. 08:41:45sumonál nézted? |
Suzuki Jimny SJ 413 1,3 Már valaki rakott más karbit lehet rá, ilyen membrán van benne.. |
Suzuki Jimny SJ 413 1,3 Már valaki rakott más karbit lehet rá, ilyen membrán van benne.. |
Előzmény: Gee @ 2024.10.22. 05:01:50Holnap megnézem azt is, Viszont lehet membrán is kell, mert ez lehet rossz! https://kepkuldes.com/image/t6HSgvB https://kepkuldes.com/image/t6HSqZ0 Csak sajnos nem találok ilyet.. |
Előzmény: Erdész Józsi @ 2024.10.21. 08:02:23A kartergázcső nincs eldugulva ? |
https://kepkuldes.com/image/t60qzof https://kepkuldes.com/image/t60G0pd |
Ilyet még nem tapasztaltam, hihetetlen, Miert van ez a tünet, mi okozza? Karburátor azon részéből van kötve a csőből a gyújtáselosztó. https://kepkuldes.com/image/t60o1sc https://kepkuldes.com/image/t60oALl https://kepkuldes.com/image/t60oSGj |
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.08.07. 14:46:21És fel lett újítva a váltód teljesen? Most jól működik már? |
Előzmény: RapaMoto @ 2024.07.11. 07:55:04Reméljük hamra rácsap majd valaki Majd tegyél fel képet az új vasról |
Előzmény: Gee @ 2024.07.10. 21:05:15Igazából még meg se hirdettem hivatalosan, csak a haveri körben jeleztem, hogy eladó lesz, de a napokban kitakarítom, csinálok fotókat, aztán hadd menjen. |
Előzmény: RapaMoto @ 2024.07.10. 08:09:30Elég halott a kereslet mostanában sajnos... Majd ha jön a rosszabb idő biztos kapósabb lesz. |
Előzmény: Gee @ 2024.07.10. 05:01:43Megvan még. |
Előzmény: RapaMoto @ 2024.07.09. 14:21:51A vitarát sikerült eladni? |
Előzmény: Gee @ 2024.07.09. 05:11:33Még folyamatban a papírozás, kb hó végére lesz belőle autó. |
Előzmény: RapaMoto @ 2024.07.08. 15:12:02Már nálad van az új gép? Patrol lett a vitarából? |
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.07.07. 18:00:24Én tervezem az erdélyi túrát, de már Patrollal... Remélem nem lesz rá szükség, de jó, ha van a tarsolyban szerelő ismeretség. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.07.07. 18:00:24Mi esett szét a malacon? |
Ha valakinek Erdélyben gondja adódna a terep Suzu’-jával (nekem pl. tróger összerakás miatt..) akkor csak eddig kell elvergődni: Adaton Lex Maros megye (judeţul Mureş), Szászrégen (Reghin), str. Iernuţeni (Radnótfai u.) 114. DE a goolag-maps rossz helyre teszi, szóval ld. ettől https://maps.app.goo.gl/J3Npzc77q2GLPCp57 egy házzal ’feljebb’ - ha az utcakép nem lenne árulkodó Tel.: [+4] 0745-940-945 v. [+4] 0742-570-837 Magyarul és angolul sajnos nem tudnak - de Régenben szép számban élnek magyarok, szóval keríthető tolmács -, viszont füllel kiszagolták, amit más OBD-vel sem... Hegyjáró szerkesztette 2024.07.07 18:05:49-kor. |
Előzmény: Gee @ 2024.05.08. 20:48:38Előzmény: Kopter @ 2024.05.09. 09:08:00Köszi szépen! Szuperek vagytok! Sikerült megértenem! |
Előzmény: papas @ 2024.05.08. 19:26:17Gee jól írja. A traileren, utánfutón, félpótkocsin lévő VALÓS tömeg + a vontatott jármű (utánfutó, félpótkocsi) saját tömege adja meg vontatmány együttes tömegét. A Te esetedben ez nem lépheti túl a 2 tonnát. Egy példa: Ha a Jimnydből kiveszed a motort, váltót mert éppen felújítod, akkor a Jimny valós tömege már nem 1025 kg lesz, hanem kevesebb. Viszont ha a Jimnybe bepakolsz tegyük fel 6 mázsa kukoricát és úgy teszed fel a trailerre, akkor a rakomány VALÓS tömege már 1625 kg lesz, ami a trailer 500 kg saját tömegével együtt 2125 kg. Ezt már nem vontathatod az érvényben lévő jogszabályok szerint az Outlanderrel ami 2 tonna fékezett vontatmányt vontathat, ez esetben tökmindegy, hogy a Jimny forgalmijában 1025 kg saját tömeg és 1420 kg együttes tömeg szerepel, mert a rakomány VALÓS tömege nem annyi. Namost: a vontatmány valós tömege a hatóság számára kizárólag egy súlymérés folyamán derül ki. Persze súlymérést a gyakorlatban ritkán rendelnek el, mondjuk egy baleset esetén ahol Te is résztvevő fél vagy. Tehát nem a Jimny saját, vagy együttes tömege a helyes, hanem a pillanatnyi VALÓS állapot. Ha a rendőr megállít, neki meg tudod mutatni a Jimny forgalmiját, látja, hogy a Jimnyben nincs 6 mázsa kukorica, ez esetben a "Jimny saját tőmege (1025 kg) + a trailer saját tömege (500 kg) = 1525 kg" számítás adja meg a vontatmány együttes tömegét. |
Előzmény: papas @ 2024.05.08. 19:26:17Figyelembe kell venni a forgalmiban lévő adatokat is. Mert hiába nagyobb az összsúly (2260) ha csak két tonnát húzhat, akkor azzal csak egy 2 T össztömegüt lehet húzni. Tehat ha a futó 500kg akkor azzal egy 1500kg-s rakományt lehet vontatni . |
Előzmény: RapaMoto @ 2024.05.07. 19:56:53Nem jimnyvel akarom húzni, hanem a jimnyt akarom húzni egy outlanderrel. Előzmény: Gee @ 2024.05.08. 05:11:14Ezt nem teljesen értem. Azt hogy egy autó mekkora futót húzhat, a forgalmiban benne van. Vagy ezeket az értékeket figyelmen kívül kell hagyni és csak az autó együttes tömegét kell figyelni? Leírom a pontos adatokat: A vontató autó saját tömege 1665kg, az együttes tömege 2260kg, fékezetten 2tonnát húzhat. Jimny saját tömege 1025kg, együttes tömege 1420kg. Tehát jimny együttes tömege (1420kg) + trailer saját tömege (kb 500kg) = 1920kg. Vagy jimny saját tömege (1025kg) + trailer saját tömege (kb 500kg) = 1524kg. Mindkét esetben 2 tonna alatt van a súly, de melyik a helyes? |
Előzmény: papas @ 2024.05.07. 16:48:24Szia! https://www.csigajogsi.hu/nehezpot-be-jogositvany/ Ha érdekel a tapasztalatom Jimnyvel való vontatásról és az ebből fakadó véleményem akkor leírom, hivatlanul nem akarok okoskodni. Kopter szerkesztette 2024.05.08 19:02:57-kor. |
Előzmény: papas @ 2024.05.07. 16:48:24Annyit húzhatsz vele mint a vontató jármű összsúlya. Egy 3,5 tonnás össztömegű kocsival húzhatsz egy 3,5 tonnás össztömegű futót tudsz húzni B-E jogsival. Ha a kocsi csak 2 tonna az össztömegű akkor a futó is csak annyi lehet. |
Előzmény: papas @ 2024.05.07. 16:48:24A tréler önsúlya plusz a rakomány súlya nem kerülheti el a 2 tonnát. Én nem biztos, hogy 1.3-as benzinmotorral húznék ekkora súlyt... |
Trailer vásárlásán gondolkozok, de kicsit elvesztem a súlyok, össztömegek között. B+E jogsim van, de erről vhogy megkoptak az emlékeim. Szóval van egy autóm ami fékezetten 2tonnát tud húzni. A trailerek amiket nézegetek kb 300-500kg között vannak és 2,7 tonna az össztömegük. Én úgy gondoltam, h simán megvehetek egy ilyen 2,7 tonnás trailert, mert a trailer súlya+jimny nincs még 2 tonna se, így húzhatom az autómmal. Jól gondolom? Vagy ezt a trailert még üresen se húzhatom? |
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.25. 18:37:17És most nem is gurul már a malac? |
Előzmény: Gee @ 2024.03.25. 04:49:29Szétment, mint Geo-nál... |
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.24. 10:53:35Minek hajtómű szerelő? Majd ha dűlőre jutottal ezzel a villany szekérrel kapcsolatban írd meg hogy mi lett a végeredmény |
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.24. 10:53:35helyett KIEG. "Ü.a.-ok:"-hoz, mert répázd meg Nyuszy az 5’-es(?) szerk.-hetőséget...[...]; kenőolajok - NINCS, viszont (Jim’-be ugye 4 helyre kell) lefedi a gar.-os ell.-k árát(!); helyette [...] Havasokba megyünk a nyáron, csak kéne egy nem tróger hajtómű szerelő... Hegyjáró szerkesztette 2024.03.24 11:19:36-kor. |
Előzmény: Gee @ 2024.03.24. 05:23:06Ü.a.-ok: hidr. foly. (fék, korm. ráseg.), hősziv. m.gáz - ld. mint minden "PKW"-ben; telep ill. motor hőcs. foly. - ritkán... Tü.a.: NINCS! Meghajtó en.-t veszel a nerzet vágóhidasán keresztül, de 1/10-ért se(!), mint tü.a.-t (egyelőre...) - amíg fel nem teszel napelemeket, mert onnantól sziget-üzem; ellankadt telep meg nyugdíjazható a ház szigetüzeméhez Aztán ~5 év alatt (kifutó gar.-ok) alighanem megszületik az első villanykocsi-szerelő korosztály is. "Teljeskörű tájékoztatás": tényleg csak azoknak érdemes, akire szakadt rá beruházni való pénz (aminek az értéke újabban ~4 év alatt feleződik(!), és másra nem kell, ill. szüksége van évi több 10e_km futásra. (Ha már egy tanyán laknék télen-nyáron, nem..) Jim’ - súlyos nemfigyelés: "túl hamar elkopna", "egy teljesen e-mentes D-motor". Tudod, matrica hátul: "My other car is a Jimny" Kezdem azt hinni, erről Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.21. 13:52:04nem is tudsz mit mondani |
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.23. 08:44:20Kedvező az üzemanyag költség ez tény. Csak a szervizeléssel ne legyen gond. Akkor lecseréled a jimnyt egy konára? Mi lesz igy a hegyekkel? |
Előzmény: Gee @ 2024.03.23. 05:40:33Sáros útra kérdezem ezt: Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.21. 13:52:04 |
Előzmény: Gee @ 2024.03.23. 05:40:33Évi 30e_km-re ~150e_Ft lett a vonatk. többlet; de csak mert la. 2/3-át pályán, és nem 130-cal... (utóbbi ezeknél 1,5x-es fogyasztás-növekményt is hozhat!) Jim’-be a tü.a. u.erre 1,5-1,8m(!) lenne + túl hamar elkopna on-road. Leaf sose volt képben: nagyon alacsony, nem tud 400+km-t (egy retur-t Pestről a Dunántúlra); és a telepben nincs hűtés-fűtés (ettől olcsóbb), amitől nemcsak gyengébb, hanem hamarabb ’kopik’, meg gondolom hibaesélyesebb is. Hegyjáró szerkesztette 2024.03.23 08:50:03-kor. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.22. 16:42:59Ez a legújabb generációs leaf amúgy amiről beszéltem. És egy ilyen kona szereti a saras utat vajon? Mennyi volt a villanyszámlája a ismerősnek? |
Előzmény: Gee @ 2024.03.22. 15:27:51Nos, a régebbi Leaf-ek úgy tűnik ötvözik a népkocsi hátrányait a gyermekbetegségekkel + új kocsit venni minden másból is egyfajta g.t.k... (Meg Nissan: mit csináltak a legendás xTrail-ből? a motoron át a szekrényig.. kb. mint a Suzu’ a Vitarából!) Közben a 2.-3.gen’-es v. felvarrt típusok már átestek a visszahívós telep- ill. motor-hibákon. Gondolkodni Jeep Avenger-ben, vagy majd Recon-ban; de megcélozni egyelőre a Hyundai Koná-t ha figyelnél amik már kezdik átlépni a 100e-t (szintén ismerősnél: ott kívántam meg, a villanyszámlájával együtt), mégis lehet rájuk vásárolni +3 év gar’-t. Mellette meg ld. ennek a végét: Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.22. 07:09:26No de ne tereljünk erről: Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.21. 13:52:04Hegyjáró szerkesztette 2024.03.22 16:49:46-kor. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.22. 07:09:26És akkor most milyen típusban gondolkodsz? Nekem még nem tűnik túl üzembiztosnak egyik elektromos autó sem. Hónapok mire megjavítják.... Ismerősöm leaf-je (újan vásárolt) 100600 km-nél adta be a kulcsot ,az aksija. 100ig volt garis kisírt valami egyezséget,de ez a 3. hónapja hogy a szervizben áll. |
Előzmény: Gee @ 2024.03.22. 05:18:50Nagy hatótávú, de városiasan rövidebb suEV-ben, ami [tényleg] elmegy egy sáros földúton is - másként: teLeK[re]járó kis-BEV-re -; csak azért nem Avenger v. Solterra áron... // Ez a mostani, micsiótlan Suzu’ banda szeppuku-díjasan lemaradt, vö. https://villanyautosok.hu/2023/01/31/jon-az-elektromos-suzuki-jimny/ (= .ppt-ben a tégla Jim’ körvonala, ami BEV-nek teljesen alkalmatlan!..) ill. https://villanyautosok.hu/2022/09/09/ime-a-jeep-villanyautoi/ és Avenger már a ha’.hu-n is van fent... Félreértés ne essék, legszívesebben a Jim’-embe is egy teljesen e-mentes D-motort tennék, ami EWb*-álló és étolajjal is elmegy majd (49enda** 203X ver.MdMx***), de jelen tüa. árak mellett ... (ez még a ~ver.1...) * tükrözd meg függőlegesen, és érted ** 4=A, 9=g, stb *** ld. ifjú Mel Gibson Hegyjáró szerkesztette 2024.03.22 07:13:58-kor. |
Előzmény: Gee @ 2024.03.22. 05:18:50Nagy hatótávú, de városiasan rövidebb suEV-ben, ami [tényleg] elmegy egy sáros földúton is - másként: teLeK[re]-járó kis-BEV-re -; csak azért nem Avenger áron... / Ez a mostani, micsiótlan Suzu’ banda szeppuku-díjasan lemaradt, vö. https://villanyautosok.hu/2023/01/31/jon-az-elektromos-suzuki-jimny/ (= .ppt-ben a tégla Jim’ körvonala, ami BEV-nek teljesen alkalmatlan!..) ill. https://villanyautosok.hu/2022/09/09/ime-a-jeep-villanyautoi/ és Avenger már a ha’.hu-n is van fent... Félreértés ne essék, legszívesebben a Jim’-embe is egy teljesen e-mentes D-motort tennék, ami EWb*-álló és étolajjal is elmegy majd (49enda** 203X/B), de jelen tüa. árak mellett ... (ez még a ~/A...) * tükrözd meg, és érted ** 4=A, 9=g, stb. Hegyjáró szerkesztette 2024.03.22 06:58:28-kor. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.21. 13:52:04Villanyautóban gondolkodsz offroad kivitelben? |
https://www.spaccer.com/en_US/support/instruction-video/ - vélemény?* Nem, nem terepezéshez, hanem egy e-Kona akku’-hasát megemelni, ti. messzi és heti gyakoriságú teLeK-járáshoz (ráadásul még gar.-os); és nyilván nem 48-cal... ( Nagyobb ’peres’ abroncs is képben van, csak nagyon szűk a dobja.) * innen vettem: https://www.speakev.com/threads/increase-ground-clearance-on-ev.155107/#replies ezt pedig a https://villanyautosok.hu/ egyik cikkéhez írt h.sz.-ból. Hegyjáró szerkesztette 2024.03.21 13:58:15-kor. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.10.17. 09:05:22// A filmet az indá’-n keresd, a TeCső-ről már ... |
Előzmény: geo @ 2023.10.05. 20:25:38Bár a vonatk. jogalk, nevetséges, de az eredmény közel sem vicces, és már "a nyár leple alatt" óta: SZÓVAL, közúton mostmár nem csak a "volgagyár" táblák között, hanem mindenhol(!) a gjv. felelős érte (miközben v.melyik Mx-esre is van kirakva ilyen - nem vicc!); és a kedvtelési gyilkoló egyletek nemhogy nem kötelezettek a kártérítésre (az egyetlen kivétel gyakorlatilag bizonyíthatatlan), hanem még meg is kell fizetned nekik(!) tkp. a kilövés árát(!) - utóbbi szarvasnál gyakran >1MFt; miközben van egy la. gazdasági totálkárod, ill. a kortárs fosszíl..fossálesz kocsiszekrényeknél akár műszaki is... Ez egy szerény vidéki családot gyakorlatilag tönkretesz!.. ( Namost vagy a fővadász et. nem látott úton átváltó rudlit, csak forgószárnyas vadászrepülőről; vagy/és kapott egy biztosítót..) Ld. pl. https://kuruc.info/r/2/265002/ és nemkülönben a h.sz.-okat (azon kevés oldalak egyikre, ahol még lehet..) Hegyjáró szerkesztette 2023.10.17 10:23:03-kor. |
Előzmény: Milan1984 @ 2023.10.12. 21:07:06Előzmény: geo @ 2023.10.15. 20:42:47"De ha jobban vág az agyad, ..." /G.Ú.S./ viszed vele a fiúcskát is, hogy megszeresse, vagy la.is majd emlékezzen rá |
Előzmény: geo @ 2023.10.15. 20:42:47"No-no, Fiam, kőből ..." /Gy.g./ mert ha pl. nem lesznek boldogok, amikor már nincs semmijük [ld. részl. 6ild 6ekk 6eter], de még eszükbe jut kiúszni a fiftín-minit kőtavakból, ... keresni fogják még a traktorokat is! - már ha nem lesz jegyre az étolaj, mint foss-ílisz... (Én láttam ’89-ben temesvári menekülteket, miután a Kárpátok "esze" jóváhagyta a város rakétázását..) A másik eshetőség: EeMPé-csapások után szintén keresett lesz a "bio-", azaz 100%-ban E-mentes jószág - Mondjuk Inglend-ben ilyen gondjaitok nem lesznek: az alacsonyabb fekvésű területeket lerendezi gaszpagyín Poseidon.. Máskülönben a jelenlegi(!) e-kocsi irányról, mint zöldről, egyre jobban kezd leríni a sötétség: már a gyártók is adják a jeleket a pol... agit.prop.-nak: - igaz, egyelőre tudományos félénkséggel -, miszerint "elkúrtuk"; ld. pl. ennek a 2.1/2-ét, a "Hurrá!" után: https://www.szilajcsiko.hu/single-post/az-igazsag-az-elektromos-autokrol-vajda-miklos-cikkismertetoje A H-kocsi meg a Holdban (innen a rövidítés mert bár pl. CA-ban úgy 20 éve elkezdték volna, ám azt személyesen "az a svájcinéger" /Boncz/ terminálta - ld. részl. pl. a "Hú killd dö ilektrik kaar" c. filmet (a magyar hangosat még nem vetette le Cenzné férje); ami egy olyan doc’, amiben még William Wallace is szerepel |
Előzmény: geo @ 2023.10.15. 20:42:47Csatlakozom az előttem szólóhoz: Az öcsém félretett egy Rigát tizenéve, hogy majd a gyereke megtanul rajta motorozni... Természetesen eladásra került a moci, mert a gyerkőc nem igazán volt kíváncsi a szoci technikára. |
Előzmény: Milan1984 @ 2023.10.12. 21:07:06Szerintem a fiad már nem fosszilis tüzelőanyaggal hajtott járművet akar majd vezetni, hanem hidrogén vagy elektromos meghajtásút, mire ez a téma aktuális lesz. Ne érts félre, de én sem nem tudnám a számomra egyébként tökéletesen megfelelő Nokia 3210 mobilt a 16 éves fiamra sózni, hogy - itt egy telefon, tanulj meg ezen SMS-t írni - mert mindenki ilyennel kezdte. Tíz év hosszú idő, biztos, hogy tartogatni fogod addig? Inkább kezd el használni megint, abban több örömöd lesz, mint nézegetni még 10 évig.. csak egy gondolat. |
Előzmény: geo @ 2023.07.24. 20:28:35Jelen. Suzuki SJ410 megvan, habár évek óta nincs használva, de a garázsba elvan. A kisfiamnak jó lesz megtanulni rajta vezetni. Most 3 éves. Szóval megmarad. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.10.02. 09:45:24Attól függ.. ha ez a vaddisznó és a Zrínyi Misi esete, akkor a ’tettest’ ki kell lőni. Fordított esetre is ezt tervezik bevezetni? |