-
Menü
- Suzuki 4x4
- Fórum
- Képek
- Cikkek
- Apróhirdetések
- Események
- Egyebek
- Letöltések
-
Legfrissebb képek
Jimny
Üzenetek időrendben | |
Hozzászólások száma: 18539 | Oldalak:  1 2 3 4 5 ... 367 368 369 370 371 >> |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.21. 13:52:04 |
|
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.09. 10:51:31Kb ez a reális fogyasztása ezeknek, hiába 1.3as a motor, sok a fogaskerék amit forgatni kell |
Előzmény: Gee @ 2024.03.08. 05:08:01Előzmény: papas @ 2024.03.08. 13:14:49Nálam országúton ill. pályán 7-8_l/hkm-t ivott* (gyári H/T-vel hajózva, ill. A/T-vel, nyomva is); városban pedig 9-10-et (utóbbit már araszolásban). 10-11-et csak a legelső E10-es bekeverésnél, gernádiéknál töltve. (Kellett a pénz a lágymányosi csizmára - vagy "lingam"?..) * sajnos már hónapok óta nem láttam... Hegyjáró szerkesztette 2024.03.09 10:52:52-kor. |
Előzmény: Gee @ 2024.03.08. 05:08:01Előzmény: papas @ 2024.03.08. 13:14:49Nálam országúton ill. pályán 7-8_l/hkm-t ivOTT[b]*[b] (gyári H/T-vel hajózva, ill. A/T-vel, nyomva); városban pedig 9-10-et (utóbbit már araszolásban). 10-11-et csak a legelső E10-es bekeverésnél, gernádiéknál töltve. (Kellett a pénz a lágymányosi csizmára... vagy "lingam"?..) [b]*[b] sajnos már hónapok óta nem láttam... Hegyjáró szerkesztette 2024.03.09 10:48:29-kor. |
|
Előzmény: Hegyjáró @ 2024.03.07. 21:59:19Enyém 8 felett eszik |
Előzmény: papas @ 2024.03.07. 16:46:49Vegyes használattal az igen jó!.. Nálam országút, A/T gumival 7,5_l/hkm-nél sose volt kevesebb - pedig én ugye ... |
Előzmény: Gee @ 2024.03.05. 05:06:077-8 között mozog (vegyes használattal, sajnos most terep nélkül) |
Előzmény: papas @ 2024.03.04. 15:01:50És most mennyiket fogyaszt hogy megjavult? |
Úgy tűnik kiderült, h mitől volt nagy az étvágya a Jimnynek. A befecskendezőket kellett kitakarítani, mert nagyon koszosak voltak. Azóta teljesen normális fogyasztási adatokat produkál. (Amikor elkezdődött a nagy fogyasztás vettem bele piros spurit és kb 3000 km-t csak spuris üzemanyaggal mentem, nem tudom, h mit tisztított, de a befecskendezőket tuti nem.) |
Előzmény: Maugleee @ 2024.01.10. 12:06:57A tűzfalon, szemből nézve a bal felső sarkában nincs tábla? |
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy hol találom a motorszámot a jimnyn. G13Bb 1999 es? Köszönöm. |
Előzmény: P.Misi @ 2023.12.29. 18:13:43Bontóban biztos találsz,sok jobb kormányost szednek szét. |
Az elsõ tengely elõtt lévõ keresztmerevítõ eltörött. Jobb kormányos autóra tudok itthon vásárolni ùj alkatrészt? Esetleg tud valaki cikkszámot. Üdv Misi P.Misi szerkesztette 2023.12.29 18:14:28-kor. |
Nem tudom hol hirdessem meg, kis közösség vagyunk akit érdekelhet... |
Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43Csak még egy tisztázó kérdés: annak ellenére, hogy a tiédben kicserélted az R72-es gyenge csapágyait - már ha jól emlékszem a töviről-hegyire lefényképelt dzsimnisszeiádra -, azután is megellhet előbb, mint egy 7me-s?.. |
Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 07:48:18( Érthetőbben fogalmazva a ’hajnali’ válaszomat, merthogy nem aludtam eleget: ) Kösz’ a gyors választ; a tegnap estit nemkülönben! Bár a távrecsegőm képernyős-tapicskás, de 3G-s (volt), így most ... (+ tudod milyen "alusipkás" lennék..) A szerelőm alighanem me-s után érdeklődött, mert pontosan képben van, hogy a 72-esek menetrendszerűen megellenek, és hogy mitől.. S az me-sektől bontottban sem kell tartani? Szóval nem lenne jobb a mostaniban - már ha menthető még, tekintettel a fogaskerék árakra és munkadíjra - szóval az én 72-esemben kicserélni a védelem nélküli csapágyakat? Megadhatom esetleg a váccáp számod a szerelőmnek? - a kapcsolatunk szintén fórumos eredetű, csak ő még a Vita’ korszakban járt itt; aztán sokáig volt Jim’-je is (most Paj’ó-s). Ti ketten biztos elcsevegnétek egy olyat, amit még felvenni is érdemes lenne az utókor számára..! Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 12:10:46-kor. |
Előzmény: Gee @ 2023.11.22. 06:31:56Igen, egy olyan lenne a bölcsek köv...kocsija!.. Mert bár az ABS-t ki lehet iktatni, belső kapcsolással is; no de a hátsó kerékcsapágy cserélőjét is megizzasztja, vagy akár rádob egy 100-ast... |
Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43Kösz’ a gyors választ; a tegnap estit nemkülönben - bár a távrecsegőm képernyős-tapicskás, de 3G-s (volt), így most ... (+ tudod milyen "alusipkás" lennék..) A szerelőm alighanem me-s után nézett, mert pontosan képben van, hogy emezek menetrendszerűen megellenek, és hogy mitől.. S az me-ektől használtan sem kell félni? Szóval nem jobb a mostaniban - már ha még menthető (ld. fogaskerék árak ill. m.ktg.) - szóval kicserélni a védelem nélküli csapágyakat? Megadhatom esetleg a váccáp számod a szerelőmnek? - a kapcsolatunk szintén fórumos származású, csak ő még a Vita’ korszakban járt itt; aztán sokáig volt Jim’-je is volt (most Paj’ó-s). Ti ketten biztos elrecsegnétek egy olyat, amit még felvenni is érdemes lenne az utókornak..! Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 07:54:11-kor. |
Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43Mi a gyengébb az újabb váltóban amitől kevésbé megbízható? Az enyém még g13bb motoros, az gondolom még az R7me váltóval van szerelve. |
Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43https://www.bigjimny.com/index.php/forum/7-jimny-technical/64186-r72-to-r7me-conversion-guide |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 05:24:14Használt R72 típusú váltót csak akkor szabad venni, ha a kopott alkatrészek ki lettek cserélve benne. Ha nem tervezel váltó felújítást, akkor ne vegyél ilyet, még ha esküszik is rá az eladó, hogy milyen jó. A korábbi R7me típusú váltó megbízható, és nem megy tönkre. Én mai tudással R7me váltót vennék, ami a váltó végén lévő konzol farigcsálásával beszerelhetó. Nem tudom, hogy lehet-e még alkatrészt kapni a belsejéhez, de ha egy ilyet felújítasz, akkor az örökös darab lesz. Itt az UK-ban aki tudja mit csinál, annak csak R7me van az autójában...(az enyémben meg marad a felújított R72, amíg meg nem ellik. Tekintettel arra, hogy nem használom az autót, sokáig jó lesz! ) |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 06:12:24Rövid ideig volt karos meg láncos. Talán 3-4 évig. És talán volt olyan is ami nekem a legszimpatikusabb , amelyik karos osztóműves láncos a motor de még nincs benne ABS |
|
Előzmény: Gee @ 2023.11.22. 05:42:15Neeem, az az osztómű... az maradna a régi: semmi baja + mindig mondom, hogy a behúzó e-motor önállóan nemigen szokott tönkremenni; a levegős kerékagy-kapcsoló rendszer pedig mindkettőben ugyanaz!.. Bár eredetileg én is inkább karosat kerestem volna, de ha Geo már akkorra végigjárta volna a váltó szétszedését-kielemzését, inkább arra törekedtem volna, hogy semmiképp se azokból, amelyikbe olyat tettek! És így azt kell mondjam, nem az én évjáratom (’09) volt a Jimny-k csúcsa - mert már a púposokat is hitványabb anyagokból kezdték csinálni -, hanem a korábbi váltós, de már láncos vezérléssel. Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 06:18:44-kor. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 05:56:39Csak nem ment teljesen gatyára a váltód. Ma szedi szét a szerelőd? Kíváncsi vagyok mit mond, majd írd meg hogy mi volt vele . |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 05:24:14Ha cserésre darálta, örök lelkiismeret-furdalás lesz, mért mentem még vele a hétvégén egy keveset (~25+50_km, ám ebből az első felvisítás csak a második közepén jelentkezett); de a szerelő - aki már túl van vagy féltucatnyi Jim’ fok.váltó és osztómű javításon - a telep sáros-kavicsos útján még tegnap sem hallotta ki (múlt pénteken, amikor hűtőztek vele, meg szakadt az eső is), csak ahogy kimentünk az aszfaltra... Meg aztán, ha már hazafelé - és esetemben egyben a műhely irányába tartasz, ki az, aki nem úgy van vele - főként, amikor még teng.kapcsolónak gondolod -, hogy mostmár csak begurítom ’lábon’?.. Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 06:02:17-kor. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 05:24:14Régi váltót raknál bele ami még karos kapcsolású? |
Előzmény: Gee @ 2023.11.22. 05:17:24Maholnap szedi szét, meg Geo-val is igyekszem beszélni; de a szerelő már érdeklődött a régebbi fajta, bontott után is: 150_kFt... És akkor ezért játszódott le ilyen hamar: amikor a csapágy már jellegzetes hangot ad, közel a golyók összecsúszása és fogaskerekek excentrikus darálása.. Kérdés, mennyit ért - ha jól emlékszem, 1..3-asban is csinálta(?) Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 05:30:33-kor. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 05:12:34Akkor irány a váltófelújító |
Előzmény: Gee @ 2023.11.22. 04:59:49Meghallgatta a szerelő, és a váltó - alighanem a Geo-féle tönkremenés... A kérdés, melyik szakaszában, mert akkor a tegnapelőtti fel-felvisítások nem a kuplung csúszása volt, hanem a fogaskerekek kezdtek darálódni..? Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 05:18:28-kor. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.21. 17:17:09Ha szarozik a kuplungod csináltasd meg azt is, ha szétesik valami benne és szétver valamit az többe fog fájni. |
Előzmény: Gee @ 2023.11.20. 16:32:20Jól meg lett nézve, és jól ki lett dobva az egész, úgy szét volt menve az alja... Új, másnapi megérkezéssel ~50_kFt + m.díj - már az bordádzik benne. A (meg)hajtómű hang sokáig olyan volt, mint egy bárhonnan is jöhető, ford.szám függő fém/műa. rezonancia, és csak ~1/2 tankja kezdett el jönni a motor környékéről egy állandóbb, a huhogásnál ’szürkébb’, de morgásnál finomabb, s a ford.számmal arányos, gázadásnál kifejezettebb zaj. Az első csúszás meg ~50_km-en belül jelentkezett - először emelkedőn, elinduláskor - és tette leállóssá. A Maru’-mnál (~1/4_MKm) többször volt állítva, felszabályozva, meg cserélve is, de egyszer sem vált ilyen gyorsan kezelhetetlenné a helyzet - vagy az már szegényke annyival gyakrabban járt szerelőnél, hogy előbb ki lett szúrva?.. Hegyjáró szerkesztette 2023.11.21 17:23:11-kor. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.20. 11:36:17Jól nézzétek meg hol folyik el a víz . Ha egyszer megmelegszik akkor vehetsz egy új/jó hengerfejet rá. A kuplungnál a csapágyak szoktak szólni , kinyomó vagy a váltóban valami, ha már a szerkezetből jön a hang akkor már biztos van baja szegénynek |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.15. 17:57:27A zaj viszont a kuplung volt - és itt is a hirtelenség... Pár tartállyal ezelőtt még csak audiophil hangváltozás, és még a múlt héten sem volt egyértelmű, hogy micsoda - tegnap meg 10_km alatt 10_évet öregedtem, hogy ne kátrányos helyzetű negyedben szakadjon szét... Ma kísérlek meg átgurulni vele a szerelőhöz (~5_km, kertek alatt), aztán ... második vaskos kiadás, tragikus hirtelenséggel..! ( Igaz, ennél is elmondható, hogy nem tudni, hogyan taposták az első 60k_km-en..) Hegyjáró szerkesztette 2023.11.20 12:11:57-kor. |
Előzmény: Gee @ 2023.11.16. 12:16:29Maga a hűtő... Bár gyári volt, de ez nálam nem mérvadó: ennek az elejét előttem megtörték, és alighanem egy bontott került bele; aminek az előzményét meg ki tudja... Meg aztán "gyári": alum. test, műa. végekre fogazva... A "múlt században" - ’91 - még az indiai Maruti-mé is réz volt, hogy 30 év alatt többször is meg lehetett menteni forrasztással! A durva a hirtelenség volt: sokáig csak 1,5_dl, aztán - mióta nem írtam - már 3,5 (még ez is belefért volna, hogy csak a kupak szelepe legyen); ám még aznap történik: elmentem kupakért, s akkor már a közeli gazdaboltba - amit alagsori garázsból alakítottak ki, és csak előtte lehet parkolni - úgy láttam megy (felfelé jövet), hogy már zuhanyzik... Ha nem, csakhamar eldobja a vizet, és repedtem volna?.. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.16. 07:23:05Másfél deci nem nagy hiány , nem hiszem hogy gondot okozott. Igazából akkor van gond ha latod hogy pirosba szaladt a hőmérő, rövid időre is.Ha szaga van akkor az vagy szivárgást jelez , vagy ráfolyt a motorra és nem lett lemosva róla a fagyálló. |
Előzmény: Gee @ 2023.11.16. 05:17:57Úgy is gondoltam, hogy a szivattyúnak a tömítése A kupak rugós szelepe Suzu’ szgk.-nál nálam rendszeresen ellankadt (~20+ év után a gyári, utána meg az utángyártottak..) De ~1,5_dl hiány, gondolom nem vághatta szét ugye?.. s amióta pótoltam, nem csökkent láthatóan. A szagon kívül egyelőre nem érhető tetten szivárgás, de persze viszem szerelőhöz ASAP. Hegyjáró szerkesztette 2023.11.16 07:28:20-kor. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.15. 17:57:27A pumpa nem lankad,maximum el kezd folyni,és az probléma . Ha megfőzöd a hengerfejet akkor lehet rá venni újat mert síkba csiszolni nem lehet . Vigyáz rá hogy legyen hűtővíz rendesen benne mindig! Ja, és a kupak se megy nagyon szét. Gee szerkesztette 2023.11.16 05:18:20-kor. |
A hűtő kupakjában levő túlnyomás-szelep vagy a hűtőfolyadék keringető /"vízpumpa"/ ellankadása mennyire jellemző a VVT-seknél? - olyan szagot ont a hűtőrács felől, és ~1,5_dl folyadék hiányzott is; bár utóbbit fogalmam sincs, mikor néztem előtte - lehet akár évek is... Kb. azóta van egy jellegzetes rezgéses zaj is elölről - ez persze lehet véletlen egybeesés is(?) Hegyjáró szerkesztette 2023.11.15 18:04:18-kor. |
Előzmény: papas @ 2023.11.04. 17:36:33Előzmény: Gee @ 2023.11.05. 05:21:17Ez nem feltétlen a brit birkavese esete /M.P’s Gy.g./: különösen alapjáraton visszaterhel annyit az áramfejlesztőn /generator-on/* keresztül, amit az ECU még nem ellensúlyoz /kompenzál/ - ezt mindenki megnézheti-kihallgathatja csendes helyen vesztegelve -, ami pont leszedheti a puffogást okozó tüskéket; és akkor emez alapjárat-szabályzási gond: túl magas, s úm. ’zajos’. A 1+l-es fogyasztás-megugrást viszont aligha magyarázza... E10-est itatsz vele? ( A "99’-es benzin"-ről azt hittem, az oktán-szám - és azok még E5-ösek -, de aztán rájöttem, hogy a kocsi évjárata Előzmény: papas @ 2023.10.22. 16:14:33* http://molnosangela-nyelvunkert.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=91&Itemid=124&lang=hu Hegyjáró szerkesztette 2023.11.15 17:45:22-kor. |
Előzmény: papas @ 2023.11.04. 17:36:33Ha teljesen megszűnik akkor lehet hogy elektromos probléma van. Bár kicsit gyanus a dolog |
Előzmény: Gee @ 2023.10.26. 20:55:35Szerelőhöz még nem jutottam el, de van egy érdekes jelenség, amit most vettem észre. Ha felkapcsolom a tompított fényszórót, akkor a puffogás megszűnik. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.10.26. 11:55:10Így van, bármi lehet Ha valamelyik henger gyengélkedik akkor úgy is szét kell szedni. Szemrevételezés után okosabb lesz az ember. |
Előzmény: osvath14 @ 2023.10.02. 19:41:14Előzmény: Hegyjáró @ 2023.10.25. 00:20:57ill. a Sunnyside’-osoktól nézd meg ezt is: https://sunnysideoffroad.com/bunejug/ - mondjuk ez szerintem csak ötvözi az uti-futi hátrányait a tetősátoréval + majd’ u.o. nehéz, mint a Stomper; VISZONT: egy tetősátornál szerintem előnyösebb és rugalmasabb m.o.! ÉS mindkettő fele olyan könnyű, mint a ’Répák’ + nézd meg a felfügg.-üket Ha tetszik, esetleg összefoghatunk a beszerzésükben - és akkor eleve úgy válaszolok nekik -, hátha úgy könnyebb(?) Hegyjáró szerkesztette 2023.10.26 13:59:36-kor. |
Előzmény: Gee @ 2023.10.25. 05:15:39Az meg - gondolom - gyűrű v. szelepszár, esetleg hengerfej, ugye? |
Előzmény: papas @ 2023.10.24. 21:04:35Lehet az egyik hengerben már alacsonyabb a nyomás azért eszik többet. |
Előzmény: osvath14 @ 2023.10.02. 19:41:14Előzmény: geo @ 2023.10.05. 20:22:01Pont ugyanezt akartam még írni, hogy egy "ócóbbat" láttam élőben is - de az is volt vagy 1/4_mFt, már 5+ évvel ezelőtt is - és még a csíki koma leharcolt, járókeretes kocka Defenderén is kőbunkónak hatott + még szar is volt... És tusolni egyik alatt se akarj: mocsárba fog süppeszteni, hogy végül csőrlő is kell De ez a Dakar-os tetőcsomag’ is közelíti egy pőrekocsi árát - kéne ilyet gyártani itthonra!.. -, meg nem énekel mondjuk már 70-80-nál? Továbbá ld. még ennek a környékét: Előzmény: Hegyjáró @ 2017.04.11. 18:48:53Előzmény: osvath14 @ 2023.10.02. 19:41:14És ezt nézted? Előzmény: Hegyjáró @ 2023.04.07. 13:54:53A nyáron írtam nekik, és gondolkodnak az EU-ba juttatásán is.Ami tetősátor elmenne Jim’-re is https://www.motortrend.com/news/suzuki-jimny-rooftop-tent-form-fitting/ az egyrészt csaknem olyan drága, mint egy teardrop; másrészt ebben sem csinálsz semmit + ld. még viharban szívni vele. |