Samurai



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 34046 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 677  678  679  680  681   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2008.03.20 12:35:01 (146.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: *MEB* @ 2008.03.20. 10:01:42


A tiétek egyébként mennyit fogyaszt?
2008.03.20 10:01:42 (145.)
*MEB*
(Békéscsaba)
A fogyasztáshoz nagyban hozzásegít az injektoros motor automata szivatója is...
2008.03.20 09:05:14 (144.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Tímár Miklós @ 2008.03.20. 08:42:45


Szia!

A fogyasztást nagyban befolyásolja a használat módja. Ha csak rövid távokra mész, és a motor szinte sosem melegszik be, vagy a pesti dugóban araszolgatsz, akkor ez az érték teljesen reálisnak mondható, az én Jimny-m sem éri be így kevesebbel.
Egyébként ha minden rendben van, 8-10 liter közötti átlagfogyasztást lehet elvárni a Samutól a város/országút arányától és a vezetési stílustól függően. De a 10 a valószínűbb. A hajtáslánc miatt sosem fog ugyanannyit fogyasztani, mint egy ugyanilyen motorral szerelt Swift.
Ha a fogyasztás a körülményekhez képest objektíven is magas, akkor első körben itt is a motor (üzemanyag-ellátó rendszer, gyújtás) állapotát kell megnézni, mint minden autónál.
Viszont terepjárónál 2-3 litert is jelenthet a hajtáslánc. Pl. van-e az első agyakon szabadonfutó, mekkora kerék van az autón, milyen mintázatúak a gumik. stb. Ezek külön-külön is litereket jelenthetnek, összeadódva pedig bőven jöhet ki horrorisztikus fogyasztás.
2008.03.20 08:42:45 (143.)
Tímár Miklós
sziasztok !

tavaly októberben vettem egy 99-es samurait. A fogyasztásával nem vagyok megelégedve. Segítsetek legyetek szívesek , szerintetek kb mennyi egy samurainak az átlagfogyasztása városban ? Természetesen terepezés nélkül . Az enyém télen 13-14 litert evett, most egy kicsit jobb idő van 10-11 liter.
Köszi
2008.03.05 20:34:02 (142.)
alfama
Köszönöm a segítséget, Urak! Nem akarom elkiabálni, de alakul valami. Majd beszámolok az eredményről.

Üdv!
2008.03.05 07:44:31 (141.)
kekbon

Előzmény: alfama @ 2008.03.04. 22:49:04


A vitara aszfalton sokkal kezesebb. Kényelmesebb aszfalton - terepen egyaránt. Alap felszereltség a szervó és az 1.6-os motor. De rohadni pontosan ugyanúgy tud!

Ahogy lennt írtam általános esetben 8-10 évesen még kifoghatók gyakorlatilag hibátlan, de nagyon gyorsan kezelésre szoruló példányok. Viszont elhanyagolt gazdától, már 8 évesen is lehet porrá rohadva.

Az enyémet újkorában alvázvédték, garázsban állt végig, nénike használta. És mégis iszony rozsda volt a fútóművön.... a kasztni gyakorlatilag hibátlan volt. Ez azonban ritkaság, erősen ki kell fogni.

kekbon szerkesztette 2008.03.05 07:45:35-kor.
2008.03.05 06:28:16 (140.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: alfama @ 2008.03.04. 22:49:04


Igazából azt kellene tudni, hogy mi az a maximum összeg, amit a vásárlásra szánsz.
Sajnos Vitarából sem jobbak sokkal a 20 évhez közeli pédányok.
2008.03.04 22:49:04 (139.)
alfama
Vitaráról tudtok gyakorlati tapasztalatokat mondani? Nem nehéz terepre használnám, inkább mez. gaz. jellegű, lapos, sok föld úttal, kevés dombos, meredekebb résszel.
2008.03.04 22:15:38 (138.)
kekbon
Csatlakozom nyuszyhoz. Sajna már több különböző márkájú és kaliberű olcsó kocsim is volt. Egyértelmű tapasztalat, hogy nagyon különleges, elvétve létező kivételtől eltekintve, mire egy 20 év körüli kocsit igazán rendbe raksz annyiba fog kerülni, mint egy 8-10 éves normális állapotú. Max annyi a különbség, hogy nem egyszerre kell beletenni a pénzt, hanem mndjuk 1-1.5 év alatt. De anyagilag pont ott leszel, csak nem 10, hanem 20 éves autód lesz. Az én eddigi tapasztalataim szerint 10 év alatti autótól lehet még elvárni 6-8, esetleg 10 hátralévő évet. Az öregebbekkel ez nagyon nehéz, és igen költséges.

Ráadásul a suzuki nagyon rohadós, mindegyik. 8-10 évesen még ki lehet fogni nagyon megkímélt példányokat, amiken még nem kell komoly karosszéria munka. És ezek sem sokkal drágábbak, mint az átlagos állapotú szarrá rohadtak. De nagyon nehéz, kell hozzá sok-sok szerencse.

kekbon szerkesztette 2008.03.04 22:17:41-kor.
2008.03.04 21:45:59 (137.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: alfama @ 2008.03.04. 21:23:57


Vannak ilyen emberek, de sajnos még az ismerős nepperektől is fenntartással kezelem a kocsik állapotát...
Szvsz. vagy vadássz egy tényleg jó autóra, ami valszleg nem lesz olcsó, vagy helyből kalkulálj bele esetlegesen párszázezret a rendberakásra.
Tudom, hogy a pénztárca a fő szempont, de ha még ilyen hosszú ideig szeretnéd használni, akkor érdemes lenne egy '95-ös vagy fiatalabb példányra vadásznod. Kis utánajárással ez is megúszható egymillióból.
Szerintem MEB tudna erről mesélni, ők nemrég vettek egyet, plusz a honosításban is járatos.
Persze ha nem tudsz millió fölötti összeget rászánni a dologra, akkor mindegy :)
2008.03.04 21:23:57 (136.)
alfama

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.04. 21:03:55


Tisztában vagyok az olcsó hús dilemmával, ezért is kértem itt tanácsokat (azt a tízezreket én is fenntartássl fogadtam...). Persze jó lenne minél fiatalabb gépet szerezni, mert legalább 9 évig még használni szeretném. De a külföldi papíros gépektől is félek...
Ismer valaki megbízható partnert, aki külföldi gépekel kereskedik és tud segíteni a "magyarosítás" kérdésben?
2008.03.04 21:03:55 (135.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: alfama @ 2008.03.04. 20:28:59


Háááát, pár tízezerért nem nagyon nyúl már hozzá senki... Persze az a kérdés, hogy mennyire akarsz belemerülni, de a Samu elég szar helyeken tud rohadni, nem kis meló, erről Qnci is tudna mesélni :)
Sajnos ennél az autónál is van rá esély, hogy millióban legyen, mire minden zsír lesz rajta. Csak azt fontold meg, hogy azért nem mindegy, hogy 15 vagy 25 éves autód lesz annyiért.
2008.03.04 20:28:59 (134.)
alfama

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.04. 19:07:48


A gép magánszemélytől lenne, illetve elmondta, hogy van rajta némi rozsda, de pár tízezerből felújítható, 100-ból meg egyenesen újjá varázsoolható :) Illetve még a szelep szimerringet említette, amit cserélni kell.
2008.03.04 20:17:58 (133.)
alfama
Szia Nyuszy!

Közs a tanácsokat! A külföldi papírokkal rendelkezővel az bajom, hogy a regadó+ első forgalombahelyzés stb után még azzal is lehet bármi, amire költeni kellene. Ezért keresek inkább rendszámosat, amihez lenne egy kis tartalék tőke, hogy a felmerülő bajokra fussa... Egy vadásztársam vett német forgalmist, kasztni felújítás után kb. 500-550 állt meg neki. szerencséjére volt lehetősége zöld rendszámra. Igaz, hogy a gép '92-es, de voltak már rejte alkatrész cserék. Ha ezt veszem alapul, millió alatt nem nagyon állnék meg..
2008.03.04 20:10:45 (132.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kenci @ 2008.03.04. 19:58:40


Beszerelve 150 alatt nincsen.
Egyébként a "gyári diffzár" az nem diffizár, hanem a kézifék kiegészítése.
2008.03.04 20:03:05 (131.)
Qnci

Előzmény: alfama @ 2008.03.04. 20:01:36


Írj az oldalukra a csetbe, biztosan fog válaszolni.
2008.03.04 20:01:36 (130.)
alfama
Tudnál adni egy elérhetőséget? E-mail mondjuk.
2008.03.04 19:59:13 (129.)
Qnci

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.04. 19:56:11


Nemhiszem, hogy kevesebbér adná :)
2008.03.04 19:58:40 (128.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Qnci @ 2008.03.04. 19:51:09


Csak egy kis segítség: A samuk egyes szériáit szerelték diffizárral (hátsó),de ez bovdenes működtetésű volt,és nem is hosszú életű.
A levegős zár azt jelenti,hogy a difiben a nyitást és a zárást levegő segítségével (egy szeleppel) végzed.Ezek utólag beépíthető szerkezetek,és nagyon komoly dogok.Új áruk 100e fölött van.De lehet,hogy a 150-et is veri kompresszorral,vezérlőszeleppel,stb.
2008.03.04 19:56:11 (127.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Qnci @ 2008.03.04. 19:51:09


Azért biztos nem az 500 ezres kategóriába sorolja :)
2008.03.04 19:51:09 (126.)
Qnci
Nagyon rég volt felújítva, szerintem nem fog sokat kérni érte.
Diffizárnak olvass utána, mondjuk itt: <suzuki4x4.wpla> .
Képeket meg találsz róla itt is: <gportal.hu> .
2008.03.04 19:47:30 (125.)
alfama
Levegős diffizár? Antitálentum vagyok Samu téren. A kép alapján gondolom rendesen fel lett újítva és valószínűleg az ára ezzel egyenesen arányos...
2008.03.04 19:45:34 (124.)
Qnci
GYUSZI!

'1.3-as, levegős diffizár.........ez biztos
Forgalmi, törzskönyv.......ez is biztos
Árat nemtudok.
2008.03.04 19:43:44 (123.)
alfama
Akarom mondani Gyuszi!
2008.03.04 19:41:39 (122.)
alfama
Úgy látom Gyuri nem akar jelentkezni :) Tudsz nekem valami közelebbit mondan a kocsiról? Évjárat, köbcenti esetleg ár?
2008.03.04 19:30:40 (121.)
Qnci
Ez az Ő oldaluk.
2008.03.04 19:22:10 (120.)
alfama
Szia Qnci!

Itt hol keressem?
2008.03.04 19:19:10 (119.)
Qnci
Sziasztok. Gyuszi barátom most akar megválni szeretett Samujától (papíros) , Érdeklődni, itt: <www.gportal.hu> .

És itt egy kép: <gportal.hu>

Qnci szerkesztette 2008.03.04 19:21:47-kor.
2008.03.04 19:07:48 (118.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: alfama @ 2008.03.04. 18:41:46


Szia!
Megnéztem a konkrét autót, sajnos a képeken nem látszik túl sok. Az ár reális, ha nincs rajta túl sok baj, meg nagyjából egyben van.
Egy Samurai lakatolása simán tud 2-300 ezres tétel is lenni, még akkor is, ha kívülről nem látszik rajta. Azt kell tudni róluk, hogy 20 éves korukban vagy már túl vannak egy komoly lakatoláson, vagy közvetlenül előtte állnak :)
Egyébként érdemes lehet nézegetni a magyar forgalmival nem, de külföldi papírokkal rendelkező autókat is, mert 2-300 kHUF-ból rendszámosíthatóak, és a papír nélküli autóknál kevésbé számít az árban az életkor.
Mindenképp érdemes megnézni, mit veszel, mert a t. nepperek előszeretettel csinálnak meg eladásra szépnek tűnőre autókat, amire helyből költhetsz rá százezreket.
2008.03.04 18:41:46 (117.)
alfama
Tiszteletem az Uraknak! (és Hölgyeknek!)

Vadászati célból szeretnék venni egy rendszámos Samurait. Elovastam a tanácsokat, de lennének még kérdéseim a szakértőkhöz.
Tud valaki Bp. környékén eladó Samut? Kb. mennyiből lehet tól-ig felújítani a kasztnit ( a használtauto.hu van egy szimpatikus 1984-es, friss vizsga 550 ezer, viszont van pici rozsda) illetve mennyi a reális ár egy Samuért? A válaszokat Előre is köszönöm!
2008.03.04 11:31:58 (116.)
pirosjimny

Előzmény: Bulus @ 2008.03.04. 11:25:30



Szép a Samud!Gratula!



pirosjimny szerkesztette 2008.03.04 11:32:39-kor.
2008.03.04 11:30:28 (115.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Bulus @ 2008.03.04. 11:25:30


Szép ótó :)
Hát igen, diesel Samurai bontottan az olyan, mint a fehér holló...
2008.03.04 11:25:30 (114.)
Bulus
Tiszteletem!

No feltettem az igért fotókat.

Váltó ügyben továbbra is bajom van.

Megkérdeztem Köpcit telefonon, szerinte a diesel Samuk váltója teljesen más mint a benzineseké, nem csereszabatosak.

Igy marad a felujitás.

Üdv: Bulus
2008.02.27 15:20:53 (113.)
Bulus
Tiszteletem!

A bontott váltóval már /igaz ontopic járgányokkal/ befürdött egy közeli rokon, és egy volt munkatárs is.
Szerintem lutri.
És utána ugyanott áll az ember, csak pár tiz KiloHUF hiányzik a zsebéből.....

Azért gondoltam a csapágyak cseréjére, mert van távoli ismerős csapágyboltban, és esetleg hajlandó "jóárasitani" egy garniturát. /De ez még kisüsti mennyiségi kérdés/

Az én TD-s Samum országuton 6.5-7.5 körül iszik. Az eddigi tereptapasztalat pedig 11-12 körüli mozgást ad.

Terepen szinte nem is kell nyomni a gázt /nem érdemes/ alig 1/3 gázzal szinte bárhol elmegy. Nagyobb gázzal csak a hangja nő meg.
A fő előnye szerintem, hogy már alapjáraton is simán, rángatás nélkül elmegy H4ben a frissen tárcsázott földön.
És ha egyszer beindult, akkor a diesel kevésbé érzékeny a változó terhelésre.

A gyári kezelési könyv szerint Urbano : 10.99
Extra-urbano : 7.6
Combinado : 8.81L

Ezek az értékek közel vannak a valós tapasztalatomhoz.

Üdv: Bulus


2008.02.27 14:57:16 (112.)
kekbon

Előzmény: pirosjimny @ 2008.02.26. 19:48:52


Egy dízel motor ugyanazt a mozgási energiát kb 20%-kal kevesebb liter üzemanyagból állítja elő. Ez tény. Az egyéb fogyasztási különbség már kivett energia mennyiségtől függ.

Sokan elfelejtik, hogy a klasszikus dízelek azért fogyasztottak keveset (4.5-5l gázolaj/100km/személyautó) mert 55le környékén voltak. Ha veszünk egy jó benzinmotort, ami csak 55le környéke van az is elvan egy személykocsiban 6-7l környékén.....

2008.02.27 13:16:50 (111.)
kenci
(Bükkzsérc)
Az én 410-esem is újra lett csapágyazva,de nem került sokba,mert csapágyboltban mindent meg tudtunk hozzá venni,talán egy tizes volt 2éve.A bontott elég rizikós,én már többször ráfaragtam,úgyhogy részemről ez már csak nagyon végső eset lenne,vagy még az sem...
2008.02.26 19:48:52 (110.)
pirosjimny
Nem hallott arról vki h ezek az 1.9TD Samuk mennyire jók és vegyesen mennyi üzemanyaggal mennek el?Kösz
2008.02.26 19:21:34 (109.)
Qnci
Sziasztok.
Én "felujítottam" anno a terepváltómat csapágy cserékkel, és jobban búgott mint azelött.
Ugyanis ha lógnak a csapágyak, félrekopik a fogaskerék is (váltóspecialisták úgymondják elmegy a "fogmodul" ;) .
Tehát nem érdemes vele bajlódni, inkább keress egy bontottat.

Amúgy ittvannak a csapágyszámok, igaz ez 410-é : <suzuki4x4.wplanet.hu> .

Qnci szerkesztette 2008.02.26 19:25:31-kor.
2008.02.26 19:07:19 (108.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2008.02.26. 15:56:59


Persze, az biztos, hogy ha valami rendesen van felújítva, akkor az nyilván jobban megéri kicsit többért is, mint egy ismeretlen állapotú bontott.
De Samurai-hoz azért olcsóbban akad bontott cucc, mint Vitarához, és ha megbízható embertől veszed, a bontott cucc sem olyan rizikós, maximum kétszer kell szerelni.
2008.02.26 15:56:59 (107.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2008.02.26. 14:40:34


Így van!
De én megszívtam. A bontott váltó, csak egy hangyafinggal jobb, mint a régi szarom. És 50 rugó volt. Vitarába.

Mondjuk az másik dolog, hogy váltót rendesen generálozni, csak nagyon spéci mester tud. A legtöbb kontár, csak búgásgenerátort állít elő.

kekbon szerkesztette 2008.02.26 15:57:49-kor.
2008.02.26 14:40:34 (106.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Bulus @ 2008.02.26. 13:22:35


Arra készülj, hogy k@ drágák a csapágyak, jóval többe fog kerülni bármiben is csapágyakat cserélni, mint venni egy jó állapotú bontottat.
2008.02.26 14:18:34 (105.)
kekbon

Előzmény: Bulus @ 2008.02.26. 13:22:35


Az egyebekben vannak letölthető samu doksik. Ott biztos megvan minden....

kekbon szerkesztette 2008.02.26 14:18:42-kor.
2008.02.26 13:22:35 (104.)
Bulus
Tiszteletem!

A guruk segitségét kérem ismét!

Valaki megadná a Samu erőátvitelében található csapágyak jelzéseit és számát?(pld: 6202 2RS , ebből kell a váltóba x db, a felezőbe y db)
Ugyanis bugnak a szerencsétlenek, de eszeveszettűl. A szerelő szerint megérett egy komplett felujitásra az egész erőátviteli rendszer. Erre szeretnék csapágybeszerzésekkel rákészülni.

Előre is kösz...

Üdv Bulus
2008.02.19 19:49:36 (103.)
kenci
(Bükkzsérc)
Haverom néhány éve adta el 250-ért.Magyar rendszám,forgalmi,törzskönyv,stb.Nem volt rosszabb állapotban mint ez.
Évekig járta vele az erdőt,én is sokszor elkísértem.Aranyos autó,de a 800 ccm,meg a 4 sebesség nem túl sok.Neki uaz gumik voltak rajta,jól nézett ki vele - viszont a kereszteket elég sűrűen cserélgette rajta.Ez az autó volt az,ami megpecsételte a sorsomat :)
2008.02.19 16:29:03 (102.)
pirosjimny

Előzmény: nyuszy @ 2008.02.19. 15:47:25


csodaszép kis autó,lehet h az 1.3-as motor is jó bele.
a végére nem lenne kevés pénzben :) de egyedi

2008.02.19 15:47:25 (101.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: pirosjimny @ 2008.02.19. 15:42:04


Szép. De az LJ az manapság nem egyszerű eset, mert nagyon nehéz hozzá alkatrészt találni. Az itthon futó példányok többségében Samurai cuccok vannak már.
2008.02.19 15:42:04 (100.)
pirosjimny
Ehhez mit szóltok?

<www.hasznaltauto.hu>

2008.01.28 17:13:03 (99.)
kekbon

Előzmény: livinti @ 2008.01.28. 12:53:30


Jópofa :)
Valamiért nem valószínű, hoyg ilyet veszek :)
2008.01.28 14:51:21 (98.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: pirosjimny @ 2008.01.28. 14:32:22


Nem ok nélkül drága a Samurai - van hozzá bontott alkatrész, olcsón. Ha egy ugyanolyan korú Samu és Jimny közül kell választani, a Samut biztosan olcsóbban lehet majd karbantartani.
2008.01.28 14:32:22 (97.)
pirosjimny

Előzmény: *MEB* @ 2008.01.24. 10:20:35


A kert végében kezdődik a zöld! :) Amúgy húzhatnám mással is...tréler nincs :)
Eszeveszettül drága a Samu pár évet várni kell és lesz Jimny
1 misi körül,aztán addig meg itt a Piros csak figyelin kell rá! :)
Meg van egy aprócska 5 éves román traktor is haveroméknál,szerintem a Samu előbb akad el :)