Vitara



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 15240 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 301  302  303  304  305   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2021.01.18 08:36:36 (14890.)
otaszan
( )

Előzmény: bigi @ 2021.01.16. 17:34:14


Mi értelme van az emelésnek, ha leengeded a difit?
Emelj 5 centit + 5 centit emeld meg a bódét az 10 cm és nem kell gecizni a difi leengedéssel. Ti tudjátok.
2021.01.18 08:36:20 (14889.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.17. 13:16:58


erről a kombinációról mesélhetnél. mit hogyan, hova, stb.
2021.01.17 13:16:58 (14888.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.16. 09:38:25


Úgy tudom, hogy a GV első difije is vas házas és megegyezik a "sima" Vitaráéval. Én anno megcsináltam a vas difiház cserét miután 2 aluházat sikerült eltörnöm. Működött is, de onnantól meg a külső féltengelycsukló volt a gyenge láncszem a hajtásban, mindig az törött...
Ezután került bele a hátsó híd+pajero féltengely kombináció, ez jóval tartósabb.
2021.01.16 17:34:14 (14887.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.16. 15:53:59


de leengeded a difit... gyere el nézd meg az enyém, kb 10cm-t emeltem és vizszintesek a féltengelyeim. Lejjebb van a difi, mint gyárilag volt.
2021.01.16 15:53:59 (14886.)
Petya#69
(Tószeg)

Előzmény: bigi @ 2021.01.16. 15:11:08



És 60mm-é emelésnél nem para már a spanyol féltengely?
....mert ennek az akciónak a "szopatós" része onnan indul, h azokat cserélni kell....
2021.01.16 15:11:08 (14885.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.16. 09:38:25


elég sokat rugozol ezen a témán. jofogáson lehet venni, difi leengedő szettet, kb max 40e Ft. első-hátso is kell. Ezután veszel előre W124 hátsó rugot, hátulra Skoda felicia hátsó rugót, és hátulra Opel astra lengéscsillapitókat. A hátsó kardánt is meg kell toldani 20mm-es pogácsával. ez is van a jofogáson. Ezek beszerelése kb ugyanaz, mint a radzikone, 7,5", de kb 200km mulva lejjebb megy 6" körülire.
2021.01.16 09:38:25 (14884.)
Petya#69
(Tószeg)

Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.14. 15:40:38



Rendben.
Viszont akkor újfent lettek kérdéseim, mert a diesel-el még annyira sem vagyok képbe......
Ott kell figyelni az évjáratot? Készült azokból azonos modellen belül különböző? Vagy a diesel-ek mind japánban készültek, és a féltengely kihajtások jók lesznek a japó féltengelyeknek?
Sima Vitarájét keressen, vagy jó a GrandV hídja is?

Köszi!
2021.01.15 14:47:04 (14883.)
PerLaci
(Fót)

Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.14. 15:40:38


Szia! A kérdés az,hogy a dizel vas difisnek is rövid csuklós a féltengelye?

PerLaci szerkesztette 2021.01.15 14:47:30-kor.
2021.01.14 15:54:13 (14882.)
Tibi
(Kerepes)

Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.14. 15:19:54



Plusz még a nagyobb gumi is emel majd, meg lesz az a tíz centi. :D Aszfalton kicsit tengeribeteg leszel tőle, főleg, ha a stabrudat is kiszeded majd. :D
2021.01.14 15:52:04 (14881.)
Tibi
(Kerepes)

Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.14. 12:39:59


Nem csak a hídház kell, hanem a féltengely kihajtások is. A belső bolygómű nem kell csak belőle, mert az 1.6 8V-nek más az áttétele. De én is kompletten vettem egy 8V első hidat féltengelyekkel, a belsejét meg elraktam papírnehezéknek, vagy virágot ültetni bele. :D
2021.01.14 15:40:38 (14880.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.14. 12:39:59


Ha már úgyis első difit csereberélsz, akkor vegyél dízel difit, mert az vas házas, jóval többet bír mint az alumínium. Abba kell belerakni a benzines áttételét.
2021.01.14 15:19:54 (14879.)
Petya#69
(Tószeg)

Előzmény: otaszan @ 2021.01.14. 14:41:20



Erre könnyen tudok válaszolni 😁
Akarom emelni a hasmagasságot, úgy hogy ua. felnivel mint most - 16os - fel tudjak rakni ballonosabb gumit mint most - /70es -.
Nem mintha most a szürke hétköznapokon nem lenne kellően magas, de így télvíz idején mifelénk a füldművesek hobbija, h traktorral megnézik, mennyi eső esett a határban, van-e még fagy a talajban, stb.
...ezzel a földutakat szabályosan felszántva. Ilyenkor nem ártana pár mm - akár több is - plusszba, h ne kelljen kerülő úton mennem, csak át a nyomokon.
De ez a 70es gumi is éppen elfér alatta.....
Lehet pont Te írtad korábban, h akár 30 mm emelés is elég lenne hogy elférjen a nagyobb gumi. Én nem szeretném pogácsákkal emelni a sárkányt, ha csináljuk csináljuk rendesen rugó+teló.
Amiket itt a közelben lehet kapni 30as emelések - legalábbis amiket én találtam - horror áron vannak, 250eHuf....
Viszont szintén itt a csoportban javasolták a Radzikone lengyel csapatot. Náluk egy komplett szett olyan 125-130eHuf árfolyamtól függően - és ebbe benne van minden. A bibi csak az, h ők "full kreténben" 🤣 nyomják, és a legalacsonyabb emelő szettjük 75(!!!!) mm.

És innen indult a story.....

Amibe valszeg - így látva mire kell költeni - szintén elugrik a "horro ár"......
Szóval most próbálok minden elérhető infót begyűjteni, hogy mi-mit hoz magával, és a végén meghasalni, hogy melyik is lesz a jobb megoldás.
.....nem szeretnék pár hónap múlva itt hirdetni egy vadi új, komplett emelő szett-et 😎
2021.01.14 14:41:20 (14878.)
otaszan
( )

Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.14. 12:39:59


A 75 mm futómű emeléssel lesznek problémáid az biztos! Ez esetben le kell engedned a difit, de akkor meg minek emeled ennyire?
2021.01.14 12:39:59 (14877.)
Petya#69
(Tószeg)

Előzmény: otaszan @ 2021.01.13. 16:10:41


Előzmény: Tibi @ 2021.01.12. 18:54:42


Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.12. 16:01:04



Uhhhh.....
Akkor had foglaljam össze, h mindent felfogtam-e......
Ha emelni akarok 75mm-t a gépsárkányon, akkor biztos, hogy a spanyol féltengelyek felejtősek. A japán féltengelyek rúd része hosszabb, csuklós része kisebb, 22 fogas. De ha cserélem a féltengelyeket akkor muszáj vagyok az első hidat is cserélni japánra. De, hogy az áttétel ne változzon, és ne kelljen basztatni a hajtást hátul ki kell cserélnem a belsejét a spanyolra, ergo csak a japán híd házára van szükségem....

Átjött nekem, vagy full tévúton vagyok? :) )
2021.01.13 23:51:55 (14876.)
Norbi
(Sopron)
Sziasztok! Szeretnék vásárolni 1.6 16v vagy 2.0 vagy 2.5 rövid vitarát elsősorban jó állapotúak érdekelnének. Ha valaki gondolkozik eladáson az kérem szóljon. Köszi. (1.6 8v nem érdekel)
2021.01.13 18:19:42 (14875.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Tibi @ 2021.01.12. 18:54:42


de ismerős a felni... )))
2021.01.13 16:10:41 (14874.)
otaszan
( )
a balos csavaros, a jobbos betolós -> nem egyformák
2021.01.12 18:54:42 (14873.)
Tibi
(Kerepes)

Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.12. 18:11:31


Vegyél egy komplett japán hidat bontva, csak a féltengelyt nem tudod kicserélni, mert a japán 22 fogas a spanyol 26. A spanyol belsejét kell bele átrakni és az áttétel is marad a régi. FB-n árulnak minden héten több Vitarát bontásra, én is onnan vettem.
2021.01.12 18:11:31 (14872.)
Petya#69
(Tószeg)

Előzmény: Tibi @ 2021.01.12. 17:12:19



Köszi!!!
Akkor a felső a japán, igaz?

.....az a baj, h ahogy haladunk előre a témában egyre több kérdésem lesz....  :/
Pl most megnéztem a használtcikk oldalon, h lehet-e kapni? És az egyik hirdetőnél a balos olyan mint a képeden a japán verzió, de jobbos mint a spanyol.....
Ezek akkor nem egyformák?
2021.01.12 17:12:19 (14871.)
Tibi
(Kerepes)
Raktam fel képet a Spanyol és Japó féltengelyekről. A spanyolnál egy menet, egy törés emelés után. :D
2021.01.12 16:25:32 (14870.)
Petya#69
(Tószeg)

Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.12. 16:01:04



Rúd.....ez a helyes kifejezés!!! 🤣🤣
...nem jutott eszembe a szó.

De úgy érzem - nézve az árakat - nem a helytelen szóhasználat lesz a legnagyobb bajom, ha cserélni kell a tengelyeket.... 😢
2021.01.12 16:01:04 (14869.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.12. 14:42:45


Így van. A külső csukló ugyanaz mindegyiken, a többi nem. Egyébként nem cső a tengely hanem rúd.

Izé... Tömör cső :D

RapaMoto szerkesztette 2021.01.12 16:06:02-kor.
2021.01.12 14:42:51 (14868.)
Petya#69
(Tószeg)



Petya#69 szerkesztette 2021.01.12 14:43:19-kor.
2021.01.12 14:42:45 (14867.)
Petya#69
(Tószeg)

Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.12. 10:54:19


Előzmény: otaszan @ 2021.01.12. 13:01:13



Szia RapaMoto/otaszan!

Akkor ha jól értem a mondandód a japán féltengely belső csuklójának rövidebb volta miatt a féltengely "cső" része hosszabb??
....vagyis akkor a spanyol tengely belső csuklójának cseréjével nem érnék célt?

2021.01.12 13:01:13 (14866.)
otaszan
( )

Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.12. 10:54:19


Ezt nem tudtam!

otaszan szerkesztette 2021.01.12 13:01:39-kor.
2021.01.12 10:54:19 (14865.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.11. 20:33:48


Előzmény: otaszan @ 2021.01.12. 09:12:24


A spanyol és a japán komplett féltengely is ugyanolyan hosszú, de a japánnak a belső csuklója "rövidebb", tehát maga a tengely rész (ami a függőleges mozgást végzi) hosszabb, ezáltal jobban elviseli az emeléssel járó hosszabb fel-le irányú mozgást.
2021.01.12 09:12:24 (14864.)
otaszan
( )

Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.11. 20:33:48


Jól mondták, a spanyol féltengelyek rövidebbek, ha emeled akkor a szög miatt még kijjebb csúszik ezért rosszabb, mint a japán ami valamennyivel hosszabb. Viszont én még nem láttam spanyol féltengelyt, csak az alapján beszélek amit mások írtak korábban. Olvass vissza/keress rá, volt már róla szó.

Egyébként külső csuklót kapni a bárdinál és a unixnál is. (Mondjuk most pont nincs a bárdinál, nem tudom miért. De unixnál van 13ezer a telibe ára). A féltengely egyéb részeit nem lehet újonnan kapni, max speciális boltokban arany áron, szóval készülj arra, hogy bontott féltengelyt kell keresned. Azok meg olyanok, amilyenek.

A saját véleményem az emelésről:
Nekem elöl 3, hátul 5 cm pogi van bent, tehát 5 cm van emelve. és japán az autóm, simex mintás gumikkal. 2 évig elmentem a kocsival probléma nélkül, de tudni kell, hogy igyekszem figyelni rá, tehát ha nem muszáj nem bántom.
Most volt az első féltengely törésem. Egy agyagos dombra muszáj volt felmenni, ahol becsúsztam egy komoly vízmosásba, nem volt más választás, adni kellett neki a wattot. -> megadta magát a külső csukló. Cseréltem újra, fasza lett, de most meg a belső csukló szól. Szóval a kurva anyjába. :D
Egy szó, mint száz, szerintem a spanyol nem lesz hosszú életű, de ha nem nagyon bántod, akkor lehet szerencséd lesz és elszaladgálsz azzal is évekig.

üdv

ps: ha valaki tud új belső csukló beszerzési forrást, ahol nem horror áron adják, akkor megoszthatná
2021.01.11 20:33:48 (14863.)
Petya#69
(Tószeg)
Üdv, sziasztok!

Újfent lenne egy kérdésem.....
Kapcsolatban léptem futómű emelés céljából a Radzikone-os srácokkal....
Az automatikus levelükben leírták, h első lépésként ellenőrizni kell az autó alvázszámát, mert csak a spanyolban gyártott Vitarákra jó az emelésük - ez hál’Istennek ok.
Aztán írták, hogy cserélni kell a féltengelyeket, mert oda pedig a japán gyártmány kell.....
Kérdés: melyik a japán gyártmány, és hogy néz ki????
Honnan tudom, hogy az enyém alatt milyen van, és ha vennem kell akkor mennyire nehéz beszerezni, honnan kell rendelni?

Előre is köszi!
2021.01.09 11:59:45 (14862.)
Norbi
(Sopron)
Köszi!

Előzmény: geo @ 2021.01.08. 06:02:24


2021.01.08 09:25:30 (14861.)
Petya#69
(Tószeg)

Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.08. 05:39:37



Ohhh.....

Köszi RapaMoto!
2021.01.08 06:02:24 (14860.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Norbi @ 2021.01.08. 01:21:12


Féltengely szimering és valószínű kerékcsapágy is ha az olaj a csapágyon keresztül folyik ki. (nem ismerem a Vitara hátsó tengelyt, de majd az okosak javítanak, ha nem így lenne)
2021.01.08 05:39:37 (14859.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.07. 16:58:40


Szerintem a samué nagyobb.
2021.01.08 01:21:12 (14858.)
Norbi
(Sopron)
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy 93-as 1.6 8v rövid Geo Tracker (Suzuki Vitara) hátsó fékdobból folyik az olaj lehetséges hogy ez a hátsóhíd olaja? Mert akárhogy folyik el akármennyi,a fékrendszerből nem fogy.És ilyenkor mit kell cserélni? Van valami szimering a féltengelyek végén? Ez az első merevhidas autóm nem vagyok teljesen képben. Köszi előre is.
2021.01.07 16:58:40 (14857.)
Petya#69
(Tószeg)
Sziasztok!

Tudja esetleg vki, hogy az mk1-es Vitara - 3 ajtós - sárvédő íven lévő borostyán irányjelzője megegyezik a Samuéval?
Annyit már kiderítettem, h a gyári száma 36430-70A00.
De a különböző kereső oldalokon erre a Samu-t hozza fel.

Mert egy okoska új évi meglepetésként lekoccolta a kocsim bal elejét.....

Köszi
2021.01.06 21:15:26 (14856.)
bubuka55
(Tótvázsony)

Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.06. 15:30:41


Köszönöm a válaszodat én is így néztem, de úgy is akkor derűl ki ha szét lesz szedve, nagyon zörög már alapjáraton 261000km van benne. Youtubeon néztem pár videót és ott láttamamikor szétszedték ,hogy sima egytömegű van benne.


igaz ezek peugeot motorral szereltek HDI-k

Köszönöm mégegyszer
2021.01.06 15:30:41 (14855.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: bubuka55 @ 2021.01.05. 20:53:40


Véleményem szerint kettős tömegű van benne. Ha kézi váltód van, 12620-78E00, ha automata akkor 12621-78E00 cikkszámon találod.
2021.01.05 20:53:40 (14854.)
bubuka55
(Tótvázsony)

Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.05. 18:26:53


Szia, alvázszám: JSAFTD32V00111630
motorkód: SQ420D ((RF))
autó típus:Suzuki Grand Vitara (FT) és 87Le.
gyártási idő: 1999

A Láng autónál néztem alvázszám alapján és simát mutat,de az alkatrész adatbázisban van 1,ami kettőstömegű lendkereket ír- FTD32V-alvázszámra. Szóval nem tudom, Előre is köszönöm a segítségedet.
2021.01.05 20:52:20 (14853.)
bubuka55
(Tótvázsony)

Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.05. 18:26:53


Szia, alvázszám: JSAFTD32V00111630
motorkód: SQ420D ((RF))
autó típus:Suzuki Grand Vitara (FT) és 87Le.
gyártási idő: 1999

A Láng autónál néztem alvázszám alapján és simát mutat,de az alkatrész adatbázisban van 1,ami kettőstömegű lendkereket ír- FTD32V-alvázszámra. Szóval nem tudom, Előre is köszönöm a segítségedet.
2021.01.05 18:26:53 (14852.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: bubuka55 @ 2021.01.05. 16:58:28


Küldj egy alvázszámot, kiderítem.
2021.01.05 16:58:28 (14851.)
bubuka55
(Tótvázsony)
B.U.É.K. mindenkinek :) )

Megtudná valaki mondani, hogy 1999 évjáratú 2.0TD, 87 Le, Grand Vitarában van -e kettős tömegű lendkerék ,vagy nincs!!! ma voltam a LÁNG autónál és alvázszám alapján utánnanéztek és nem azt mondták,hogy a sima lendkerék van benne!!!-amit kétlek.
Szereltetek már? Talasztalat???
2021.01.05 16:58:09 (14850.)
bubuka55
(Tótvázsony)
B.U.É.K. mindenkinek :) )

Megtudná valaki mondani, hogy 1999 évjáratú 2.0TD, 87 Le, Grand Vitarában van -e kettős tömegű lendkerék ,vagy nincs!!! ma voltam a LÁNG autónál és alvázszám alapján utánnanéztek és nem azt mondták,hogy a sima lendkerék van benne!!!-amit kétlek.
Szereltetek már? Talasztalat???
2020.12.30 23:31:27 (14849.)
Petya#69
(Tószeg)
...és van még egy topic, ami már egy jó ideje foglalkoztat, de még nem vágtam bele.
Ennek több oka is....nem is olcsó, és nem is igazán látom át még ezt a témát rendesen. Ezért szeretném feldobni itt is, mert valszeg vannak itt jártasabbak és okosabbak is, mint én.....

Szóval a zárható difi.....
Több megoldást, lehetőséget is megnéztem ezzel kapcsolatban.
Egyfelől nem igazán tudom eldönteni, hogy kell-e - eddig nem volt rá szükség - és ha igen milyen megoldás lenne a jobb...
Két opciót találtam eddig.
Az egyik, hogy van itthon egy cég - http://dioferr.hu/ - akik vállanka levegős difi beépítést a Vitaránkba. De nem egy olcsó buli, anyag+beszerelésre asszem olyan 300eFt körül van.... Viszont vitathatatlan hogy nagy előnye, hogy teljesen ki lehet kapcsolni, akkor működik, amikor azt én akarom, a cég asszem 2 év garanciát vállal, stb.
A másik a automata difi zár - https://www.ebay.com/itm/FRONT-REAR-set-PAIR-for-SUZUKI-VITARA-gen-I-II-Limited-Diff-Lock-ATB-NRF-LSD/123923765474?hash=item1cda6e98e2:g:sN8AAOSwkYpfyCkc - ami szintén nem egy zsebpénzes buli. Ez ugye a nyomaték változáskor kapcsol be, automatikus a dolog. Ennél pl egyből felmerül bennem a kérdés, hogy mindenképpen szükséges első/hátsó? Lehet elég lenne egyik vagy másik?

VAAAAGY......ami eszembe jutott, hogy ennyi pénzből tudok venni egy vas lököst beépített csörlő hellyel+egy akár 3,5-4,6t-s csörlőt, és az a világból is kihúzza ha kell ezt a kis autót.....

Kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre, észrevételeitekre is!
Fontos, h nem ilyen durva off-roadozásra használom a gépet. Hobbi terep járás van a programban, meg talán egy-két Babod, és mindenképpen majd a csoportban szerveződő terepezések a célok.

Előre is köszi!
2020.12.30 22:17:43 (14848.)
Petya#69
(Tószeg)
Sziasztok!

A segítségetekre/tapasztalatotokra lenne szükségem :) )

A Jézuska meglepett egy 800mm-es led híddal :) ))
Az a tervem - mivel nekem 3 ajtós, targa tetős Vityám van - hogy felrakom a leszedhető tetőre. Amúgy is van rajta mind a kér oldalt elől 2-2 furat.....
És itt is lenne az első kérdésem.....mi a pöcsöm az a kér furat? Van annak vmi gyakorlati célja, vagy a Suziki már 97-ben tudta, hogy lesznek ilyen "sufni-tunnerek" és NEkik készítették oda? :) )

A másik kérdésem, hogy a kábel elvezetése hogy lenne a legoptimálisabb?

Előre is köszi!
2020.12.20 12:27:23 (14847.)
Jackboon
(budapest)
Sziasztok! Tudnatok nekem segiteni abban, hogy honnan tudnek hozzajutni egy grand vitara kezikonyvhoz? Magyar nyelvu kellene, es termeszetesen jo pdf formatumban is. Elor is koszonom szepen a valaszt, segitseget!
2020.12.18 16:27:38 (14846.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Petya#69 @ 2020.12.11. 14:58:15


most néztem, irtam, bocsi, nem voltam itt egy ideje.
2020.12.17 18:19:28 (14845.)
Simon Krisztián
(Zalaegerszeg)

Előzmény: PerLaci @ 2020.12.17. 17:30:16


Igen,eddig mi is eljutottunk,hogy vitara 16v vezérműtengely kell bele,a baj csak az hogy a swift köteg 2 vezetékés,és ezt nem lehet átalakítani a vitara 16V gyújtáselosztójával.
2020.12.17 18:18:00 (14844.)
Simon Krisztián
(Zalaegerszeg)

Előzmény: duck @ 2020.12.17. 08:08:39


Köszi.
2020.12.17 17:30:16 (14843.)
PerLaci
(Fót)

Előzmény: duck @ 2020.12.17. 08:08:39


Vitara vezérműtengely kell bele,mert az szöghajtással jön ki a hengerfejből.Nekem 1.6 16V Baleno blokk van benne,ugyanaz mint a swift.
2020.12.17 08:08:39 (14842.)
duck
(Verõce)

Előzmény: Simon Krisztián @ 2020.12.16. 11:01:25


Szia, ez ugyan Samu, de szerintem sok különbség nem lehet:

http://szaboautoszerviz.hu/index_elemei/Page344.html
2020.12.16 11:01:25 (14841.)
Simon Krisztián
(Zalaegerszeg)
Sziasztok,nem rakott vki közületek 1.6 16v Swift motort 8v Vitara helyére ? Elsősorban az érdekelne a gyújtáselosztót ki hogyan forgatta el ?.