-
Menü
- Suzuki 4x4
- Fórum
- Képek
- Cikkek
- Apróhirdetések
- Események
- Egyebek
- Letöltések
-
Legfrissebb képek
Samurai
Üzenetek időrendben | |
Hozzászólások száma: 35907 | Oldalak:  1 2 3 4 5 ... 715 716 717 718 719 >> |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Előzmény: Gee @ 2023.09.21. 13:40:07Közben kaptam egy elfogadható magyarázatot: Ha kopik, középen fog kopni és ha ráállítunk még nem fog szorulni a széleken. Tehát így rendben van. Bob63 szerkesztette 2023.09.22 16:25:10-kor. Bob63 szerkesztette 2023.09.22 16:26:17-kor. |
|
Előzmény: photoart @ 2023.09.20. 16:24:26g13bb-t be lehet rakni ahogy nézem ezt a videót. biztos találsz komplett leírást a neten, szét kell nézni. |
egy gyors valaszra lenne szuksegem, attol, aki csinalt mar hasonlot. Szoval, az eredeti Samu motor megadta magat g13a karbi, es modomban lenne beletenni g16a vagy g13ba motort esetleg g13b motort. Mennyi nindent kellene valtoztatni az eredetihez kepest? Valaszotok azert lenne fontos, mert az auto 10 nap mulva menne muszakira. Koszonom photoart szerkesztette 2023.09.20 16:30:05-kor. |
|
Kit láttam ma az Örs alatt, a svéd garázsban? - nagyon szép gép!.. |
Előzmény: Zöldbéka @ 2023.01.22. 14:19:49Hátsot már cseréltem igaz nem ezen hanem még a 413son ugye annak nem bowdenes a kézifék. Szerintem is rosszabb cserélni mind az elsőket, igen én is ráakarok nézni az anyákra de ha így marad akkor egyenlőre nem szedem szét a hídat de legalább meg lesz hozzá minden majd a jobb időkbe max. Nem szeretném elhanyagolni se meg inkább jobbat teszek bele amiből lehet ha meg nincs rá úgy pénzem akkor várok egyre több a silány cucc már... Gabi szerkesztette 2023.01.23 16:28:53-kor. |
Előzmény: Gabi @ 2023.01.21. 22:29:58Ja igen bocs a hátso csapágyra gondoltam csak lemaradt. Mert azt kellett cserélnem. Az elsők kontrái lazák voltak beállitottam bezsiroztam jok. De az nem nagy ügy kiszedni. Hátso szarabb. A hátso sima golyos csapágy műanyag kosárral. De lehet tovább birja mint a fém. Amugy szinte a golyot nem is látni mert vastag a kosár szerűség igy lehet nem is veri olyan hamar szét. Golyo asszem dbra megegyezik. |
Előzmény: Zöldbéka @ 2023.01.21. 21:49:49Nekem is furcsa, de a csillapito az kuka vot szerintem az semmit nem csinált de majd kiderül azért megveszek mindent a hídhoz is meg a csapágyra is ráakarok nézni. Van igen jobb csapágy Ntn vagy Koyot néztem. De most te a hátso csapágyat mondod én első hídba. Mibe műanyag a csapágykosár? |
Előzmény: Gabi @ 2023.01.21. 15:25:51Érdekes. Pedig a csillapito azért van, hogy csillapitsa a rázást meg nehezebben veszi ki a kezedből ha terepen valami miatt el akarna fordulni valamerre. Én megvettem acsapágycuccot bele. Ha ne jo csere. Igaz csapágy biztos van valami.másfajta is meg a szimering sem drága de a zsugorgyűrű az kell tőlük. Amugy műanyag a csapágykosár benne. Érdekes de lehet többet bir mint a fém? Majd kiderül. |
Előzmény: Zöldbéka @ 2023.01.21. 00:27:19Szia! Hát eddig az van hogy a kormánycsillapitot cseréltem ki meg a hídfelujitot rendeltem meg a sumotol, megkérdeztem tegnap a csapágyat annyit mondtak hogy indiai utángyártott közepes minőség. Szerintem nem teszem bele inkább veszek jobbat. De kormánycsillapito csere után eddig ugynézki jó lett pedig aztírják hogy nincs köze hozzá érdekes pedig még a csapágyra se huztam rá igaz semmi kottyanása nincs!! |
Előzmény: Gabi @ 2023.01.19. 19:50:34Szia! Mi van a rázással? Én hátso csapágy garniturát rendeltem. Szimering porvédő távtarzo zsugor meg csapágy van benne. Majdnem Minden jo. Kb. 10ezer kmet ment. Egy szimering csere volt mert galléros porvédős szimeringet adnak amit elősször beleraksz utánna a tengelyel a csapágyat. Szoval a porvédőt beletoláskor befele forditja zsirozva is a belső zsugorgyűrű igy egy idő után leszakad amit becsip a szimering és nem tömit. Vagy olyant veszel ami nem porvédős vagy a porvédőt levágod szikével. Mert az amugy is felesleges oda. Csapágyat meg rakd meg zsirral. Amugy egyszerű sima szimering 800ft. |
Lenne 1 kérdésem sumotol rendeltetek már csapágyat vagy is hid felujito készletet? nekem ezt az OBJ japán csapágyanak írja valakinek van véleménye vagy tegyek bele inkább Koyot NTN FAG ot???? |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.30. 19:20:12Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.30. 19:20:12Megnézzük majd úgy is köszi a segítséget jó lenne kiderülne végre már!! |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.31. 10:32:00van hogy kompletten cserélek, van hogy csak valamilyen alkatrészt belűl, ez eléggé változó, attól függ, mit szeretnék elérni. Általában mindig erősités, illetve rövidités a cél. |
Előzmény: bigi @ 2022.12.31. 09:42:31Igy van. Erről beszélek. Pl. Indikátor ora. A beállitási adatokkal kezdtem a kérdést, amik sehol nem találhatoak. Akkor irtad, hogy képbe vagy a difivel mert szinte évente cserélsz. Akkor te átszereled a jo difit a hibás helyére ?. Ezért kérdwztem az adatokat mi alapján csinálod. Mert az irtad, hogy cserélsz csak azt nem, hogy alkatrészt vagy csak a komplett difit. Elnézést , ha félreérthető volt. Igaz a neten vannak dolgok majd keresgélek. |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.30. 18:11:34te miről beszélsz??? nagyon pontos mérőmőszer kell a difi beállitáshoz, század miliméterekről beszélünk! |
Előzmény: Gabi @ 2022.12.30. 18:59:52Függőcsap. Mozgasd valaki meg belül kézzel fogja meg a függő csapágyfedelet a hiddal együtt |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.30. 18:20:48Rendben talajon is megmérjük majd de benyomott féknél is kottyanik mer ugy is probáltuk ma |
Előzmény: Gabi @ 2022.12.30. 16:44:240ra állitsd. Meg a talajon mérj ne emelve. Benyomott féknél nem kottyanik akkor az a csapágy. Mert a fék fogja az agyat , hogy ne logjon. |
Előzmény: bigi @ 2022.12.30. 12:31:52Ok. Akkor csak difit cserélsz vagy alkatrészt is saccra beállitva? |
Barátommal megmértük a kerekek közti távolságot megemelve ,kerék előtt meg mögött is 10mm külömbség van tehát az eleje szükebb attól is rázhat? Meg teljes kitekert keréknél érzek csak kottyanást ,az lehet kerékcsapágy szerintetek? Üdv Gabi! |
Előzmény: yano6ard @ 2022.12.29. 13:05:11ez itt a vicc kategoria |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.29. 13:32:41miután terepezem már vagy 40 éve, átlag évente cserélek difit kopás, vagy törés miatt, ezt nem nagyon kell elmagyaráznod hogyan és mit lehet állitani egy difiben. Ahhoz viszont ragaszkodom, hogy ezen adatok nincsenek benne a szervizkönyvekben. A szakszervizek talán, mondom TALÁN rendelkeznek ilyesmi leiréssal, viszont olyan dolgozoval nemigen, aki ezeket tudja is alkalmazni. |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.28. 22:28:16Igen szokott lenni persze rákeresel én is úgyszoktam, meg youtubon szoktam videokat nézni már néztem a csapágycserélől is párat! |
Előzmény: bigi @ 2022.12.29. 12:52:47:-))) igy van. De a gyártó adja meg a foghézagot és a kupkerék anya meghuzási nyomatékát. Az más ha festjük a fogakat de az más mint a párhuzamos váltofogaskerekek meg csapágyak összdobálása. Ott minden a kimart csapágyházban van. Difinél nem. Ott minden állithato. Bolygomű jobbra balra, kupkerék kifele befele. Az mind foghézagot változtat plusz a fogak kapcsolodását. Az a fontos mert vagy törik vagy bug mint az Mtz. Na mindegy majd meglátjuk mi van benne. |
Előzmény: bigi @ 2022.12.29. 12:52:47https://www.suzuki4x4.hu/image/f/71475.jpg |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.28. 22:28:16én még sosem láttam olyan szervizkönyvet, ahol difihézegolást leirtak volna... Ezeket a szerelőknek az iskolába kell megzanulniuk, minden difi egyformán működik. |
Előzmény: Gabi @ 2022.12.27. 20:17:06Irtad a szervizkönyvet. 13ezerért Német nyelvűt hirdetnek. Vennék egyet. De vajon meghuzás nyomatékok stb. Vannak benne? Difihézagolás stb van benne? Villamos rajzot irja de nagyon nem lényeg mert ez elég öszvér de nem lenne baj ha lenne egy könyv hozzá. |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.27. 17:42:36Stroboszkoppal igen kompresszió az jó mer motor nyáron lett szétkapva gyürrűzve csapágyak hengerfej sikolás szimering csere szelep csere azóta nem nyulta a szelephézaghoz szervizkönyszerint állitottuk be de majd lehet ránézek mer csak hidegen állitottuk. Kormányt én is béztem nekem is kb 1centi van Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.27. 17:42:36Strobival pontosabb azért!! |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.27. 17:48:05Nem vettem észre hogy melegedne de majd figyelem könyv szerint akarok majd ráhúzni persze csak ha kell mer ezt a rázást már jó lenne megszüntetni végre |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.27. 17:45:28Rendben ezt megnézem így majd holnap |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.27. 17:42:36Stroboszkoppal igen kompresszió az jó mer motor nyáron lett szétkapva gyürrűzve csapágyak hengerfej sikolás szimering csere szelep csere azóta nem nyulta a szelephézaghoz szervizkönyszerint állitottuk be de majd lehet ránézek mer csak hidegen állitottuk. Kormányt én is béztem nekem is kb 1centi van |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.27. 17:45:28Ja de az nem akkora hiba hogyha van benne zsir is. Ha nem bug kanyarban meg pár milit log akkor az nem veszélyes. Melegedik meg bug akkor csere. Annyit huzz utánna ,hogy inkább mozduljon kicsit mert melegen szorul majd. |
Előzmény: Gabi @ 2022.12.27. 17:05:31Kimaradt. Ha valaki bemyomja a féket és akkor nem log a kerék. Kiengedve meg log akkor az a csapágy. Igy ki tudod szűrni. |
Előzmény: Gabi @ 2022.12.27. 17:07:04Stroboszkoppal? Vagy ahogy irtam? Kompresszio mennyi benne? Lett mérve? Szelephézagok tuti jok? Kormányrol annyit, hogy ha a talajon van mennyit kell jobbra balra mozditani a kormánykeréken mire a kerék reagál? Néztem nekem kb. Egy centi ha van. Ott ahol fogni kell. Szinte semmi. |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.27. 13:30:57Nem szoktuk pörgetni csak most ahogy tesztelgettem ma állitottam is a gyujtáson 10fokra hát másabb kicsit stabilabb az alapjárat is |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.27. 13:14:31Igen így csináltam ahogy írtad de semmi kottyanás nem éreztem, csak teljes kitekert kerékkel de az kerékcsapágy lesz szerintem de ráprobálok húzni először inkább |
Előzmény: Gabi @ 2022.12.27. 10:23:49Én azt mondom 4ezernél jobban ne pögesd. Ez nem versenymotor. A hatalmas fordulat egy 40éves motornak. Eleve nem tud kipörögni mert a kereket forgatja. Nincs több loerő. Amugy meg a tiltásig pörgetés az nem tul faxa a szelepeknek sem meg a vezérműnek sem. Vannak.motorok amik pl. Lekoptatják a vezértengely bütyköt. Onnantol meg nem nyit annyit a szelep aztán elveszett a loerő. De a himba is elfogyhat. Szoval ez nem fog menni nála az tuti. Nagyon nem jellemző a gyűrűtörés ilyen motoron de annak sem használ. |
Előzmény: Gabi @ 2022.12.27. 13:05:03Jobbkézzel az egyenesen állo felemelt kereket megfogod alul ballal meg felül. Amikor alul huzod magadfele a kereket akkor felül befele nyomod. Aztán forditva. Felül kifele huzod alul befele nyomod. Erősen. Gyorsan felváltva. Mintha az asztalt billegtetnéd. Ha semmi nem log akkor ok. |
Előzmény: Gabi @ 2022.12.27. 10:23:49Viszont néztem ezt a rázást is mitől lehet tüzetesebben felemeltem az elejét és rángattam a kereket de semmi viszon ha jobbra is meg balra is kitekerem koppanásig ott érzek kottyanást lehet a kerékcsapágy lesz a ludas meg mind a 2kerék a levegőbe volt elég könnyen is tudtam forgatni a kereket nem valami feszes az eleje |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.27. 09:14:49Hát én nemtudom 10fokra sose raktam még 8-9 van most de akkor megprobálom ma 10fokra rakom meg ami nekem még nemtetszik az hogy 1be szépen leforog tiltásig 2be mwg csak 5-500ig max. Másik injektorfejjel se probáltam még. Karbit nem akarok rá már meg ahogy írtad nem verseny auto csak menjen normálisan rotort osztofejet gyertyákat kábeleket cseréltem de valahogy nem az igazi még... |
Előzmény: Gabi @ 2022.12.27. 00:06:58Megy ez! Mikor vettem ez sem ment. Most szerintem olyan régi 1.3 swift gyorsulása van . Az ezres swiftet lehagyja. Na de nem versenyauto de városi közlekedésben is 4emberrel is rendesen megy nem cammog. ElőGyujtása ugy emléxem az injektorosnak is 10 fok. Máshol mem lesz jo. Ugy néztem ha 10 fokon van akkor a jelet 10fokra forgatod a szijtárcsán, a gyujtáseloszto 4szögletes tengelyén a szöglet éle pont a fekete jeladoval egy sikban van. Szoval azt megkéne nézni. Én probáltam máshol de gyenge. Uj injektorral is lusta? Én inkább pártolom a teljesen mechanikus karburátort mert azt ugy faragom ahogy akarom. Fuvokákkal lehet játszani. Persze modern világ nagyon jo de akkor valaki csinálja is meg. Na de ki az aki mindent kiméreget rajta? Ha inkektorral 10litwrt eszik de nem megy akkor ott valami nem jo. Eleve ugyan annyi benzinnel erősebbnek kellene lennie. De ha nem akkor az nem faxa. Samurai facebokon árulnak uj erre valo karburátort szivatobovdenest. Amugy a Lada karburátort is hirdetik az sem bonyolult,meg olcso. Fuvokával játszva lehet csökkenteni a fogyasztást. 2torku a másodikkal ha sokat kap azzal lehet több lovat kihozni. Az elsővel meg finoman elmegy nem zabál. De abbol is az a fajta amelyiken nem vákum nyitja a második torkot. 2101esé olyan. Az nyitja rudazattal a másodikat. Ez egy nagyon jo lego. Amugy 95ös benzinnel 2 3ezer között jo 3ezer felett lusta. 100assal meg 3ezer felett is huz. |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.26. 18:12:05Persze a gumik is fogják kl71 is szépen szolna azért aszfalton Én 1.8-max2báron használom. Hát szerintem ezekbe a 100is már elég , igen 100as benyával fickosabb szokott lenni. Ezek ilyenek így kell elfogadni csak 140es órát se értettem bele mikor az ezresbe a 120 órát haveréval akasztottuk nem akartam elhinni!! |
Előzmény: Gabi @ 2022.12.26. 08:15:40Szerintem a gumik. Max téli nyári. De tereprevalo az nem fog 100felett menni az biztos. Kb. Mint egy ponyvás rakott futo annyi lovat kér. Volt nekem rajta valami ukrán gumi terepes, 1.6baron nem birtam az aszfalton eltolni annyira fogta a kocsit. Meg kb. 15 kilo volt. Lapul de nem gurul. Utcai gumival meg elgurul bárhol. Ez itt a másik hiba. De ezek már nincsenek. Meg 100as benzint bele. |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.25. 19:34:46Van igen meg 5ös váltója is hát mer cseréltem Ac is szürőket is gyujtás is jó sőt kicsit nagyobbra is van állitva, mondjuk nemtudom a gyári injektorosok menmyit mennek!!?. De azt tusom haveromnak is volt ezrese azzal is mentünk 120at 1.3 ahogy te is írtad széles, keskenyhídasnak is más a difi áttétele. Meg ezek nem 100főlé lette tervezve szerintem uton is 80-90 max de lehet csak valamit be kéne állítanom jobban is menne vagy nemtudom |
Előzmény: Gabi @ 2022.12.25. 14:51:39Érdekes. Van fordulatmérője? 5ös váltoval mennie kellene. Amugy a gyujtást beállitani az fontos minden motoron. Lehet ott a baj. Csak ugy saccra nem lehet. Kompresszio van legalább 12? Amugy az enyém.elég öszvér. Kaszni 1resé. Motor 1.3. Osztoművet nem tudom milyen állatfaj mert fogalmam nincs mi a különbség az ezres meg az 1.3 között. Igaz nem is érdekelt mert hobbira ez jo. Aztán meg a széles hid sem egyforma állitolag. Áttétele ismeretlen nekem. Szoval 8as vastag kardánok vannak rajta de a hidat nem tudom melyiké. Nincs egy értelmes irás rola sehol. |
Előzmény: Zöldbéka @ 2022.12.24. 22:41:02Mi is imádjuk amúgy ez a 3. Samunk már tudom sokmindent mi is rendbe raktunk már rajt meg ez az első rendszámos.. Swift injektorosra lett alakítva huu én nemtudom mi eddig max 100tudtunk belőle kifacsarni pedig lett a motor gyürűzve is meg hengerfejnis rendbe rakva. Igen a long az más de samuba nekem nemtetszik, de kinek mi. Nekünk is vonóhorgos meg van utánfutó is, de jobban hobbi meg vadászatra van használva de szeretem ha rendbe van rajta minden.. Köszönöm a segítséget kormánycsillapizot rendelek hozzá! |
Előzmény: Gabi @ 2022.12.24. 17:57:36:-)))) én imádom. A futomű tulél 3másik autot is mire szétesne. 1évig készült mire kész lett. Kárpit keménytető futomű motor hajtások , világitás műszerfal gumik festés igaz kicsit egyedi is.sumo suzukinál minden van. A hihetetlen meg az egészben a jelenlegi ára egy ujszerűnek brutális. A yimni futomű a sok cullang érzékenysége miatt problémás. Tisztitani.meg festeni is. Olyan nivás. A laprugos Samu az olyan Uazos de mégis egy jo motorral nem mondhato egy lusta vaskupacnak. 100 120at simán viszi. Igaz 100nál jobban nem hajtom. Amugy a swift motor ha birja akkor ez is. Uazt akartam venni de a család huzta a száját titkolva, eddig sem voltam normális ha ilyent kerestem de inkább ne firtassam. Aztán a Samurai lett a befuto. Szoval Uaz eszik is. Lusta is. Kapni jelados gyujtást de meg lassu is. Merev is nagyon, zajos is. Elavult valljuk be. Ez nem. Vegyes 9liter 4személlyel szerintem nem rossz. Utánfuto is van akkor is ennyibe van. Volt mikor 8liter lett. Most a 100ast veszem bele igy azért jobban huz. Előzni is akar. Nem panaszkodok rá. Az a baj ami egyszer sokat épül meg kell tartani mert , sajnálnám lecserélni. A Long lenne az igazi de inkább vettem rá egy utánfutot. |