Samurai



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 34987 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 696  697  698  699  700   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2018.06.14 11:16:08 (34787.)
mipo
(Bonyhád)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.06.14. 07:33:41


Hát addig sajnos nem tudok várni. Én elindítom a projektet aztán meglátjuk :)
2018.06.14 08:47:08 (34786.)
O Andràs
(Pècs)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.06.14. 07:33:41


Szia!
Nekem volt plusz egy lapos és gyári is. A plusz lapos sokkal jobban pattog, zongorázni lehet a különbséget. Egyetlen előnye van, hogy kb 200 kg-al többet tudsz bepakolni, mielőtt megülne a kocsi. Mindkét setup kb ugyanúgy visszaül idővel, uyganúgy eltörik, és a magasságuk is pont ugyanúgy állítható az ívelés során, ezekben nem jobb egyik se a másiknál.
2018.06.14 07:33:41 (34785.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: mipo @ 2018.06.12. 20:02:21


Vacillálok rajt, de valószínű tétetnek be 1 plusz lapot. A weblapon vannak arák. De az a tuti ha felhívod őket. Én őszre tervezem. Most válság van :)
2018.06.12 21:31:20 (34784.)
mipo
(Bonyhád)

Előzmény: fkorei @ 2018.06.12. 21:12:43


Megértelek....De nem gondolnám, hogy ha leápolnád és lezárnád a levegő elől akkor tovább romlana a helyzet. Majd akkor eldöntöd melyik megoldást választod ;)
2018.06.12 21:12:43 (34783.)
fkorei
(Mogyoród)

Előzmény: mipo @ 2018.06.12. 21:04:54


Le szeretném zárni, az viszonylag egyszerű, de nem merem igy hagyni. Jü lenne cserélni/erősiteni
2018.06.12 21:11:30 (34782.)
fkorei
(Mogyoród)

Előzmény: Rapid @ 2018.06.12. 20:59:15



Köszi! Én is efelé hajlok...már csak szaki kellene hozzá, ilyen hegesztést nem vállalok :)
2018.06.12 21:04:54 (34781.)
mipo
(Bonyhád)

Előzmény: fkorei @ 2018.06.12. 20:42:26


Én a helyedben jól kitakarítanám és egy laposacélból "befaragnék" egy lapot és lehegeszteném/lezárnám. A víz, sár sem állna meg....
2018.06.12 20:59:15 (34780.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: fkorei @ 2018.06.12. 20:42:26


Laprugósnál ott keresztben van egy zártszelvény szerű vas, a 2 nyúlvány között. Az van nekem szétrohadva. :) Most lesz cserélve, amint lesz autóm megint. Szóval igen, levág, cserél.
2018.06.12 20:42:26 (34779.)
fkorei
(Mogyoród)
Sziasztok
A képen bekeretezett részt, javitotta már valaki?
A hátsó lengéscsillapitó bekötése. Szépen összegyüjti a sárt, elég csúnyán néz ki.
Van ötletetek hogy lehetne javitani? Legyártani, levágni a régit aztán ráheggeszteni az újat?

http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/06/12/318IMG_20180612_192728.jpg
2018.06.12 20:02:21 (34778.)
mipo
(Bonyhád)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.06.12. 19:52:21


Na akkor megpróbáljuk az első kettőt..... :)
Plusz lapot is rakatsz be?
Kb mibe fáj?

mipo szerkesztette 2018.06.12 20:02:47-kor.
2018.06.12 19:52:21 (34777.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: mipo @ 2018.06.12. 19:43:24


Abszolút. Gyakorlatilag felhevítik és újra kovácsolják. Sok barátom használja. Én is vinni fogom.
2018.06.12 19:43:24 (34776.)
mipo
(Bonyhád)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.06.12. 19:32:54


Mennyire tartós szerinted? Mondjuk a mostani állapotnál csak jobb lehet... :)
2018.06.12 19:32:54 (34775.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: mipo @ 2018.06.12. 19:05:23


Miért nem íveltedet meg? Nem drága és jobb lesz mint egy új.

Nézz utána. Laprugo.hu. Itt van mellettünk 10kmre kb. Profik.

Vilmaboy szerkesztette 2018.06.12 19:35:46-kor.
2018.06.12 19:05:23 (34774.)
mipo
(Bonyhád)

Előzmény: galantika @ 2018.06.11. 19:08:00


Amit látsz az még a régi kép. Már másképp áll az enyém.
Ami biztos, hogy sajnos az első laprugóim egyenesek. Első körben a rugónyolcassal emelek, mivel azok már megvannak az kb 5 cm plusz emelés. Remélem elég lesz, ha nem akkor sajnos muszáj lesz új rugó után néznem. Amúgy a hátsót beépítettem már ott nem tapasztaltam ezt a gondot. Valószínű jobb ívűek a rugók. Neked is az ES3000-es van bent?
2018.06.12 16:20:37 (34773.)
Palfy
(Baranya)
Sziasztok
Segítség kéne a sarokfék beépítéséhez, ki hogyan csinálta leírná nekem
Előre is köszi
2018.06.11 19:08:00 (34772.)
galantika
(csákvár)

Előzmény: mipo @ 2018.06.10. 20:13:17


nézd meg a képeim , látni fogod mennyivel magasabb a kocsim , mint a tiéd !
2018.06.11 19:02:40 (34771.)
galantika
(csákvár)

Előzmény: mipo @ 2018.06.10. 20:13:17


szia ! nekem ugyan ez van benn , vagy raksz nagy nyolcast ,vagy ívelt lapot ! ránézésre összenyomott állapotba van a csillapító kb (30cm ) . vedd ki mert kinyírod ! plusz ne ijedj meg de ez elég kemény pattogós futómű lesz !
2018.06.11 18:33:13 (34770.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: O Andràs @ 2018.06.11. 14:45:46


igen, ez simán lehetséges, ha a lengéscsillapító legrövidebb és/vagy leghosszabb hossza behatárolja.
2018.06.11 14:45:46 (34769.)
O Andràs
(Pècs)

Előzmény: Kétfészeres @ 2018.06.11. 13:59:56


Ez csak amiatt érdekes, hogy csinálok 4coll emelést, és abból 3al hosszabb lesz a rugóút, eggyel meg csak simán magasabb az autó?
2018.06.11 13:59:56 (34768.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: O Andràs @ 2018.06.11. 08:29:11


elvileg be tud, de gyakorlatilag nem nagyon szokott. legalábbis normális felhasználásnál. én is problémáztam ezen annak idején, amikor az emelést csináltam. (ívelés, + lap és rugónyolcas) megtoldottam a lengéscsillapítókat kb 5 centivel. elvileg lekoppanhat. azt mondták, így jó lesz, és elhittem. azóta (4 éve) sem szakadtak szét a lengéscsillapítók. de biztos tönkre lehet tenni, ha valaki nagyon száguldozik a szántásban, és üti vágja az autót.
2018.06.11 08:29:11 (34767.)
O Andràs
(Pècs)

Előzmény: Gabi @ 2018.06.10. 23:08:03


Ezt nem igazán értem. Az ívelt laprugó is be tud ülni a gumibakig. A hosszabb gátló úgy is be tud koppani. Jót tesz az neki? Ezek szerint az emelő gátló nem növeli annyival a rugóutat amennyivel meg van emelve az autó?
2018.06.10 23:08:03 (34766.)
Gabi
(Várpalota)

Előzmény: mipo @ 2018.06.10. 20:13:17


Hali
Igen ívelés nélkül felesleges volt berakni
Mer lekoppan
2018.06.10 22:55:39 (34765.)
Gabi
(Várpalota)

Előzmény: mipo @ 2018.06.10. 20:13:17


Hali
Igen ívelés nélkül felesleges volt berakni
Mer lekoppan
2018.06.10 20:13:17 (34764.)
mipo
(Bonyhád)
Sziasztok!

Egy kis segítség kellene. Beépítettem előre a + 5 cm gátlókat és azt tapasztaltam, egyenletlen útnál mintha leütne. Lehetséges ez? A gyárival gátlóval ilyent nem csinált.
Felmerült bennem, hogy a laprugóim szinte egyenesek és így a gátló szinte nullán van és nem tud "dolgozni", de lehet rosszul gondolom.... Tudnátok segíteni?
2018.06.10 17:29:55 (34763.)
Ervin
(Sóskút)
Sziasztok

...nem tudjátok ki árulja a 6 ágú alufelniket?
2018.06.10 12:48:17 (34762.)
attila
(Hosszúmezõ)

Előzmény: Rapid @ 2018.06.07. 19:59:10

Az elvonási tünetek... azt hittem csak nekem vannak😁
2018.06.08 15:33:01 (34761.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.06.08. 06:45:22


Még tűkön ülök egy darabig. A vásárolt blokkal már tud kezdeni valamit a szerelő, ami annyit jelent, hogy ezt legalább fel lehet újítani (csapágyak, szimmeringek, főtengely köszörülés, fúrás és dugattyúk), csak lassan a gatyám rámegy...

Rapid szerkesztette 2018.06.08 15:37:08-kor.
2018.06.08 06:45:22 (34760.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: Rapid @ 2018.06.07. 19:59:10


Akkor nyilván nem témába vágó hogy somogybabodon most van Az off road fesztivál és már tűkön ülünk hogy mikor végzünk ma.... Persze csak az elvonási tüneteidre mint széljegyzet irom :D
2018.06.07 19:59:10 (34759.)
Rapid
(Nagykunság)
Ma vettem egy G13A samu motort, ami úgy néz ki egyben van. Hajtókarok, dugattyúk nem kotyognak legalábbis. Holnap viszem be a szerelőnek. Remélem jövő héten már lesz autó, mert már elvonási tüneteim vannak. :D

És még valamikor vinnem kell karosszériáshoz is, mert az alvázon a keresztmerevítő, amire hátul a gátlók vannak felfogatva, az egyik oldalt el van rohadva és cserélni kell.
2018.06.07 15:20:00 (34758.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: atyesz @ 2018.06.07. 15:09:19


Komplett hengerfejet az kell rakni. Az a leg egyszerűbb. A blokkra 0edig lent írtakat átrakni. Én is így csináltam. Kopasz blokkot vettem.
2018.06.07 15:09:19 (34757.)
atyesz
(Budaörs)

Előzmény: Rapid @ 2018.06.06. 16:04:48


Szia,

Mi most hétvégén cseréltünk, ugyanúgy dugattyútörésem volt (89-es évjárat, alufedeles). Nem lehetetlen, de szívás. Vettem bontóból egy swift motort, G13BA -t, tehát Samurai motor ki, swift motor be, ez a tapasztalatom

- A Samurai motoron erősített, vastagabb lendkerék van, át kellett tenni a swift motorra
- A Samurai kuplungját is át kellett pakolni, nagyobb, mint a swift-é
- Az önindító miatt különbözik a vezérműtengely. A samurai-énak a végén van egy ferde fogazatú fogaskerék, mivel az önindító nem férne el, 90 fokban el van fordítva, ezt hajtja meg a fogaskerék. Ez a swift vezérműtengelyén nincsen. Tehát a vezérműtengelyt is ki kellett cserélni. Ez elég nehéz, a szelephimbákat is ki kell kapni, csak úgy lehet kicsúsztatni, utána ugye szelephézag beállítás újra.
- Olajdeknit is cserélni kellett, az is más - ahogy ezt előttem írták már

- lehet mást is, de amit szinte biztos, hogy be kell szerezned előtte, mert cserélni kell:

- olajdekni tömítés
- szelepfedél tömítés
- szívósor tömítés
- vízcső gumigyűrű
- olajszűrő, olaj (ha már a deknit leszeded, érdemes)
- mi cseréltünk a vezérműszíjat, vízpumpát, feszítőgörgőt, ékszíjat, de ez opcionális ugye

Azóta gyönyörűen megy.

Atyesz

atyesz szerkesztette 2018.06.07 15:11:45-kor.
2018.06.07 14:42:17 (34756.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: Rapid @ 2018.06.06. 20:27:29


Nekem az eredeti is g13ba. Típusazonos ment bele.
2018.06.06 20:27:29 (34755.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.06.06. 19:47:27


Papírozással nem volt gond, hogy nem G13A a motorkód?
2018.06.06 19:47:27 (34754.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: Rapid @ 2018.06.06. 16:04:48


Ugyan az. A swiftnek szélesebb a vezérszijja, de át lehet tenni samuét tárcsákkal. Olajtekno is samué kell rá. Véleményem szerint amúgy jobban jársz hogyha kompletten beteszed a Swift tömböt és rapakolod samu cuccait. Nekem is úgy van. G13ba
2018.06.06 17:06:06 (34753.)
lac001
(Vas Megye)

Előzmény: Meszaros @ 2018.06.05. 19:28:06


Helló. Én most cseréltem a karburátort az enyémen és egy daihatsu charade 1.3 karburátor került rá ami egy az egyben passzol a gyári samu helyére, és tökéletesen megy vele.
2018.06.06 16:04:48 (34752.)
Rapid
(Nagykunság)
Úgy néz ki nem most lesz autóm... :( Az egyik dugattyú törött és a hajtókarok még a túlméretes csapágyakkal is lötyögnek a főtengelyen. Kell másik főtengely + hajtókar és dugattyúk.

A Swift G13A motorjának ugyanaz a tömbje, főtengelyestől, mint a Samurai G13A? Felrakható rá a samu hengerfej, váltó, stb? Aki tudja, plíz írja meg, mert Swift motort sokkal egyszerűbben tudok szerezni, mint samut.

Köszi!
2018.06.06 13:44:04 (34751.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: Meszaros @ 2018.06.05. 19:28:06


Miért nem teszel rá egy injektort ecuval?
2018.06.05 20:08:06 (34750.)
KGabesz
(Tenk)
Ha találok valamit, írok. Előre is köszi "fifi" és "kenci"!
2018.06.05 19:28:06 (34749.)
Meszaros
(Nyíregyháza)
Sziasztok! Van egy sj 413-as santanam és karburátor problémával kűzdködöm. Valaki aki ebben jártas és tudna nekem ajánlani más karburátort ami beválhat hozzá, annak szívesen fogadom tanácsait! Ui: ha van otthon elfekvőbe megveszem :)
2018.06.05 16:55:18 (34748.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: KGabesz @ 2018.06.04. 22:39:07


Békés megyében segítek, ha valami van...
2018.06.04 23:18:23 (34747.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: KGabesz @ 2018.06.04. 22:39:07


pl az. hogy hevesi cigányoktól ne vegyél kocsit! :) Apróhirdetéseknél a képek lehetnek árulkodóak. A szöveg sajna legtöbbször ugyanaz: hibátlan, megkímélt, stb....Ha Eger környékén nézel valamit, ott tudok neked segíteni...
2018.06.04 22:39:07 (34746.)
KGabesz
(Tenk)

Előzmény: boxy @ 2018.06.04. 08:05:19


Nagyon köszönöm az eddigi válaszokat. Olyan kérdésem lenne még, hogy mik azok a szempontok (pl. alvázszám) amire érdemes odafigyelni autóhirdetések böngészésekor és telefonos érdeklődésnél, mielőtt egy szakértőt keresek személyesen megnézni az autót.
2018.06.04 20:41:25 (34745.)
O Andràs
(Pècs)

Előzmény: Rapid @ 2018.06.04. 08:26:00


Igen, én is satuval. A félcolos krovakészlet fejei pont jók esztergált közdarab helyett.
2018.06.04 18:07:18 (34744.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.06.03. 20:52:35


én satuval szoktam tologatni a csészéket
2018.06.04 08:26:00 (34743.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.06.03. 20:52:35


Én ez alapján csináltam. Mind a 6-ot cserélni kellett és volt, amiben még a gyári 32 éves volt. Mindet sikerült és mind jó lett.

2018.06.04 08:05:19 (34742.)
boxy
(Lovasberény)

Előzmény: KGabesz @ 2018.06.03. 17:06:40


Szerintem mindent meg lehet hozzá venni.a kaszni mindegyiken ugyanugy rohad.amire neked kell arra elég a 410es.motor alkatrészben meg eltudlak látni egész életedre.sok sikert a jó kaszni találáshoz!
2018.06.04 05:12:58 (34741.)
Palfy
(Baranya)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.06.03. 20:52:35




2018.06.03 22:09:24 (34740.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.06.03. 20:52:35


Szerintem ne ütögesd és a préselésnél is ügyelni kell rá, hogy a villák között legyen távtartó, mert különben nem biztos, hogy az újat vissza tudod rakni, vagy esetleg kalimpálni fog.....az meg nem nagy öröm.... Benne lesz az rendesen, előtte egyél egy tál nokedlit! : o)
2018.06.03 20:52:35 (34739.)
Vilmaboy
(Kaposvár)
Kardan keresztet mekkora meló kivenni a tengelyből? Látom hogy a 4 veget 4 zeger zárja, de mekkora meló kiütni? Vagy inkább prés kell?
2018.06.03 20:50:44 (34738.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: KGabesz @ 2018.06.03. 17:06:40


Hát 410hez szerintem már akadozhat az alkatrész. Én (bár elfogult vagyok) 1.3ast vennék és injektorost.