Vitara



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 13664 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 270  271  272  273  274   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2008.01.25 18:13:41 (114.)
kotreba
mellett levő faluban lakom Bősön. miert?
2008.01.25 17:20:19 (113.)
pirosjimny
Dunaszerdahely?
2008.01.25 15:54:43 (112.)
kotreba
1x üen úgytudom elmondani hogy pl az a motor ami a 206ban vagy 406os puegeotban van az van ebbe is beépitve. akocsi franciából lett behozva és ott mondták hogy 1ideig renault 1,5 dcit raktak bele de gyengének minősült igy visszatértek a peugeot motorhoz...
2008.01.25 13:24:50 (111.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kotreba @ 2008.01.25. 12:24:59


Szép az autód :)
Milyen ez a HDI motor?

Előzmény: kotreba @ 2008.01.25. 12:12:01


Pedig a tolatás fontos! Az a fekete izé ott az első kerék közepén a szabadonfutó. Amikor hajtást kap a terepváltó felől (mikor összkerékhajtásba teszed), automatikusan bekapcsol. A kikapcsolását pedig tolatással lehet elérni.
Asszem írok valami összefoglalót ezekről a dolgokról :)
2008.01.25 12:24:59 (110.)
kotreba
nézzétek meg a képeimet..
2008.01.25 12:12:01 (109.)
kotreba
szeva!köszi szépen a tanácsokat tolatni nem szoktam de mintha Faterom emlitette volna ezt.meg is próbálom. Difibe meg megnézem az olajat..köszike Ja és milyen kitolásról irtál?

kotreba szerkesztette 2008.01.25 12:12:31-kor.
2008.01.25 07:29:42 (108.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: bcszs @ 2008.01.24. 21:48:07


Valószínűleg el van tömődve a ventilátor beszívó része falevelekkel meg egyéb ilyesmivel. Pucold ki, csodákra képes :)
(Elég szar meló lesz valszleg.)

Előzmény: kotreba @ 2008.01.24. 20:56:34


Nyilván más hangja van 4WD-ben, hiszen olyan dolgok is forognak, amiknek töredéke a futásteljesítménye.
A kitolatást megcsinálod? Különben nem old a kerékagy, és bár a terepváltó elvileg nem hajtaná az első diffit, a kerék felől mégis visszahajt.

Előzmény: bcszs @ 2008.01.24. 21:39:21


A műanyagok ennyi idős korra már eléggé elállnak ahhoz, hogy bemenjek alá a mocsok.
Úgyhogy vagy tényleg ne rakd vissza, mert többet árt, mint használ, vagy nagyon rendszeresen szedd le, és takarítsd ki alatta.

Előzmény: kekbon @ 2008.01.24. 21:44:51


Azok általában csak felületi rozsdásodni szeretnek...
Amelyiknél fényes futóművet látsz, az biztosan rendszeresen jár terepen, és az aljnövényzet lecsiszolja a rozsdát (meg persze a festéket is, egy idő után).
2008.01.24 21:57:50 (107.)
kekbon

Előzmény: bcszs @ 2008.01.24. 21:57:07


Tegyél még fel!
Neked is.
2008.01.24 21:57:07 (106.)
bcszs
ok. koszi. hetvegen remelem lesznek ujabb fotok ;)
jo ejt!
2008.01.24 21:55:17 (105.)
kekbon
akkor megvan a gond.
vagy eltömődött a venti bemenő oldala, vagy valami cső leesett, kilyukadt.
Ezt nézd meg. Utána már lessz fűtésed.
valszleg ez a baj.
2008.01.24 21:51:59 (104.)
bcszs
zajosnak zajos, de pl a puntomon szel van ha maxon van a ventilator... itt nincs, csak zaj
2008.01.24 21:50:23 (103.)
bcszs
ja, :) es bezarni be tudom, de kinyitni mar nem egyik zarat sem :) )) ma hatulrol masztam be....
2008.01.24 21:49:26 (102.)
kekbon

Előzmény: bcszs @ 2008.01.24. 21:48:07


A ventillátor elég erősen fúj? Lehet televan levéllel, szeméttel, és akkor a meleg sem tud bejutni.
2008.01.24 21:48:07 (101.)
bcszs
a 3. kepen hianyzik egy darab muanyag, azt ma vettem le... ott latszik a rozsda.
a futest megkell oldjam vhogy, mert ma du -10 fok volt, es eleg szar volt.... az ablakot viszont aranylag gyorsan leolvasztja...
2008.01.24 21:46:03 (100.)
kekbon

Előzmény: bcszs @ 2008.01.24. 21:43:05


Nekem szerencsére nem szorul. Amikor leszedtünk 8 éves korára, szép tiszta volt alatta a fém. Ha be tud szorulni, az valóban gáz. Azt nem szabad engedni.
2008.01.24 21:44:51 (99.)
kekbon
Az anyémnél a futómű vasai voltak rettenetes állapotban. Lekezeltük erősen, remélem kibírják még sok évig.....
a kasztni szerencsésen megúszta. A küszöb műanyagai alatt épp, hoyg megjelent picit a rozsda. Kapott anyagot sokat.
2008.01.24 21:43:05 (98.)
bcszs
igen, de beszoril kozeje-alaja a sar, ho, es csak eszi-eszi a vasat....
2008.01.24 21:41:38 (97.)
kekbon

Előzmény: bcszs @ 2008.01.24. 21:39:21


Nem biztos, hogy nem jó az oda.
Ugyanis kiválóan véd a felverődő kövektől. Le kell venni, profimód lefesteni, jó vastagon, alatta a küszöböt, aztán visszatenni a műanyagot. Nem rossz az, ha alá van kezelve....

kekbon szerkesztette 2008.01.24 21:42:08-kor.
2008.01.24 21:39:21 (96.)
bcszs
na, ma sikerult par kepet keszitenem. Egy '91-es 1,6 benzines, befescskendezosrol van szo.
eleg szep allapotban, nagyon keves feluleti rozsda, viszont a kuszob muanyag boritasa alatt eleg szep rozsdasodas kezdodott. kovetezeskepen megszabadulunk a muanyag boritastol, kijavitjuk, es SOHA nem tesszuk vissza a muanyagot :)
2008.01.24 21:34:51 (95.)
kekbon

Előzmény: bcszs @ 2008.01.24. 13:55:09


Nagyon helyre a masina :)

kekbon szerkesztette 2008.01.24 21:36:39-kor.
2008.01.24 21:33:13 (94.)
kekbon
Nézd meg van-e elég mennyiségű és minőségű olaj a difibe.
4WD-ből 2WD-be kapcsolás után szoktál kicsi tolatni? Az automata agyak arra szoktak oldani.
2008.01.24 20:56:34 (93.)
kotreba
szevasztok!Vitarám van 2.0 HDI motorral!eddig semmi gondom vele 60000km van rajta 2003as evjárat.!Lenne pár kérdésem 1- pl amikor berakom a 4wdt és elindulok vele akkor furcsa sipolás jön a difiből, de viszont amikor kikapcsolom akkor 1ideig kb 2kmig tart ez a hang aztán elhagyja.??ennek mi lehet az oka?Az okozhatja ezt hogy 4wd használatakor túlságosan ki volt tekerve a kormány 1x alkalommal, mármint hogy feszülés nem e okozhatta??Válaszotokat előre is köszönöm

kotreba szerkesztette 2008.01.24 20:57:28-kor.
2008.01.24 18:02:44 (92.)
kekbon
amúgy tegyél fel fotókat, nagyon érdekel a gép :)
2008.01.24 17:39:24 (91.)
kekbon

Előzmény: bcszs @ 2008.01.24. 12:47:27


Nekem a fűtéssel eddig 2 gondom volt:
Először, az elektromechanikus lamellák volt, hoyg beálltak. Aztán egy kis csiki-csuki után megmozdultak. Azóta, ahányszor beleülök ha kell, ha nem, végigzongorázom az összeset.
Másodszor, lábra eléggé alig fúj valamit. A szerelőm szerint ez normális.....

A fűtés egyébként nem igazán fantasztikus. Nekem az a tapasztalatom, hoyg laza cirkálásnál, ha kinn minus 3-4 van, akkor észrevehetően lehűti a motort, mondjuk egy mutatóval hidegebb, mint szokott. A fűtés szabályzás, meg kicsit darabos. Egy löttyenetnyi karmozdítás elég komoly melegváltozást állít elő.

A ventillátor motor be volt kapcsolva, amikor próbáltad? Annélkül alig ér bármit. Nekem 3. fokozaton szokott menni, kb 1-2 kattra a piros mezőben. Persze plusz 5-10 foktól már más minden....

Ha a ventillátor frog és mégsincs levegőáram, akkor nézd meg nincs-e kosszal tele a beszívó rész...

Azt, hoyg hideg motornál a motorfordulat hullámzik, még nem tapasztaltam. Meg kéne nézetni valami szakival. A tied még porlasztós, vagy már lambdaszondás befecskendezős?

kekbon szerkesztette 2008.01.24 17:40:11-kor.

kekbon szerkesztette 2008.01.24 17:41:04-kor.
2008.01.24 14:19:04 (90.)
*MEB*
(Békéscsaba)

Előzmény: bcszs @ 2008.01.24. 13:55:09



Ha zárva maradna,akkor igen. És lenne fűtés is,bőven...
De ha nyitva marad,akkor nem melegszik a víz és értelemszerűen a meleg levegő is elmarad egyúttal.

2008.01.24 13:55:09 (89.)
bcszs
de ha termosztat lenne, akkor fozne a vizet....
itt inkabb a levego csoveinek eldugulasa, esetleg valamelyik hianyara gyanakszom, ill. akar a terelokkel is lehet gond....
2008.01.24 13:52:22 (88.)
*MEB*
(Békéscsaba)

Előzmény: bcszs @ 2008.01.24. 13:48:55



Több ismerős Vitarájában is termosztát probléma miatt volt gyenge a fűtés,ezért gondoltam erre.... Akkor passz... :\(
Egyébként jó és hatékony a Vitarák fűtőrendszere,tehát valami gebasz biztosan van a Tieddel,úgy tűnik!
2008.01.24 13:48:55 (87.)
bcszs
a vizhofok szepen felmegy az ora feleig, nyom is valami langyos levegot, de biztosan nem oda ahova az okonok jelzik es hat messze all a meleg levegotol....
2008.01.24 13:35:10 (86.)
*MEB*
(Békéscsaba)

Előzmény: bcszs @ 2008.01.24. 12:47:27



Termoszát jól működik?
Vízhőfok hogy áll?
2008.01.24 12:47:27 (85.)
bcszs
Szia kekbon!
na megvan a jargany....
rogton van is 2 kerdesem:
1. mit kell tudni a vitara futeserol (azonkivul h nincs :) ))). lehet csinalni?
2. hideggyujtasnal eleg sokaig bog a motor, aztan beall normal alapjaratba (ami szep), de elotte igen furcsan fel-le-fel-le gazal szaggatottan... szoval eleg fura...
2008.01.22 15:48:54 (84.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: livinti @ 2008.01.21. 09:33:22


G merci: ismerősömnek most cserélték benne a kuplungot 600 ezer volt a vége.....
2008.01.22 10:43:44 (83.)
livinti

Előzmény: kekbon @ 2008.01.21. 19:50:16


Hát igen, a fogyasztói társadalom csapdái... És gyanítom, hogy sokan könnyen bele is sétálnak. Szeretnék látni IGAZI egy kimutatást arról, hogy Magyarországon hány ilyen autó és áruhitel felvevő bukik meg, mert nem bírja fizetni a fantasztikusannagyonjó hitelt.

Na, de nyuszy mindjárt áttoloncol bennünket a csevegő-re, vagy lelök az oldalról, ha társadalmi-gazdasági-politikai irányba megy el a beszélgetés...

Ez valami Vitara topic nem :-)) Át is megyek a csevegőre...
2008.01.21 20:24:26 (82.)
kekbon
Egy haverom pl most vesz autót. Rengeteg hitele van a lakásásra, de végre 36 évesen akar egy jó kocsit. Persze ezt is hitelre. Mondhatnám, hogy minek neki, miért nem vesz egy olcsó csotrogányt. De nem mondom, mert megértem. Most vesz rengeteg hitellel egy új kia ceed-et. És ha kiderül 2-3 év múlva, hoyg ezer baja van? Kb 10 évig nem lesz pénze kicserélni.... Kis magyar valóság :)
2008.01.21 19:50:16 (81.)
kekbon
Szerintem a fő baj, hogy nincs annyi pénzünk, hogy szarjunk az egészre. Elromlik? Kit érdekel, megcsináltatom... vagy kidobom a fenébe..... No, ha így lenne, akkor szarnánk rá. És mivel az autópiac a gazdag nyugat-kelet-usa tengelyre épül, ők meg így vannak vele. Egyelőre esszük a kefét. ...és bosszankodunk....

Legalábbis én :)

kekbon szerkesztette 2008.01.21 19:55:22-kor.
2008.01.21 18:00:26 (80.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: pirosjimny @ 2008.01.21. 16:35:29


Azt alapnak gondoltam, hogy F betűs autót senki nem vesz, aki jót akar :)
(Ford, Fiat, francia)
2008.01.21 16:43:57 (79.)
pirosjimny
Ha a Defi csak rohadna én is Defivel járnék! :)
2008.01.21 16:35:29 (78.)
pirosjimny

Előzmény: nyuszy @ 2008.01.21. 10:16:45


"minél olcsóbb egy autó, annál sűrűbben kell majd vele foglalkozni"-ez egy bizonyos határig szerintem is így van,főleg használt autónál,de nem is feltétlenül...de szerintem Neked még nem volt pl. francia autód,akkor ajánlanám hogy vegyél egy Vel Satist,egy használt XM-t,vagy csak próba képpen vedd meg a Citroen legújabb 4X4-esét,és meglátod majd, hogy a 8-10%os árelőny a presztízsmárkákkal szemben hamar gyomorfekéllyé fog alakulni!A használtautó piac megint más tészta...anno a régi 123-as "zőccséges" Mercibe azért nem raktak bal oldalra elektromos tükröt mert hibalehetőség,aztán az S-be már kb. 100 db eletromotor volt 1998-ban...meg arra is kíváncsi vok hogy a Pözsó 1007 bowdenes ajtaja miket fog rejtegetni 5-10 év múlva a vásárlóknak!Szóval szerintem egy olcsó-középáras jól bevált "elavult" technikával szerelt -legyen japán-autó igenis sokkal megbízhatóbb,és kevesebbet is kell rá költeni mint egy "drága" másikra.Aztán ott vannak a kivételek pl. a Defender arany áron,apró hibák ezreivel,abs és batyuk nélkül,zéró elektronikával,komoly gondokkal.Aztán lehet még beszélni az egyéni felhasználókról,felhasználási területekről,előírt-és egyéni szervíperiódusokról :) Folyt.köv.
2008.01.21 10:37:25 (77.)
*MEB*
(Békéscsaba)

Előzmény: livinti @ 2008.01.21. 09:33:22



A Defender egy teherautó,teherautós megoldásokkal.
Érdemes elolvasni a Népítélet vonatkozó írásait. Jellemzően csak a márka rajongói veszik meg a tipust,bevállalva,hogy együtt fognak (tudni) élni a hiányosságaival.
2008.01.21 10:16:45 (76.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: livinti @ 2008.01.21. 09:33:22


Igazából ez úgy működik, hogy ha gyilkolod, akkor azt bármelyik típus megsínyli.
A Jimny manualjában benne van, hogy ha nagyon poros, sáros vagy egyéb extrém körülmények között használod, akkor mennyivel csökkennek a szervizperiódusok.
Na most ez az, amit jellemzően a kutya sem tart be, még a kötelező javításokat sem, ha már lejárt a garancia.
Ebből csak azt akarom kihozni, hogy ha az ember megcsinálná 1.000/10.000 km-enként azokat, amiket elvileg kéne, kiveretné a sarat amint hazaért stb., akkor valószínűleg semmi gond nem lenne semmivel.
Mivel ezt gyakorlatilag senki nem csinálja így, nem szabad meglepődni, hogy időnként szétdől valami...
Ez igaz minden márkára és típusra.
Persze vannak olyan bosszantó dolgok, mint amikről lejjebb szó volt, és nyilván minél drágább autóról van szó egy adott kategóriában, annál kevesebb ilyen lesz.
A tapasztalataim azt mutatják, hogy az adott típus átlagára elég jól meghatározza, hogy mennyire kell majd vele foglalkozni. Jellemzően úgy néz ki a dolog, hogy minél olcsóbb egy autó, annál sűrűbben kell majd vele foglalkozni. Viszont amivel ritkán van baj, ahhoz sokkal drágább az alkatrész.
Ha eszméletlen sok pénzed lesz, akkor olyan autót vegyél, ami tetszik, mert akkor nem fog gondot okozni mondjuk 200-ért cserélni féltengelyt :)
2008.01.21 09:33:22 (75.)
livinti

Előzmény: kekbon @ 2008.01.20. 09:29:15


Hát engem pont nagyon érdekelne, hogy vajon (vagy olajon...) egy legendás hírű és munkagép hősként azonosított Land Rover Defenderrel mennyi az ilyen kis nyűg?!? Vagy egy G-mercivel? Mert itt-ott pont ugyanezt olvastam: hogy aki vesz, az többet más autót nem akar, de tele vana f....a az apró problémákkal! És persze nagyságrendekkel többet kell fizetni érte!

Mi lesz, ha eszméletlen sok pénzem lesz, akkor milyen terepjárót vegyek? Szörnyű dilemma...
2008.01.20 09:29:15 (74.)
kekbon
Pont azért haragszom a suzukira (mint cégre leginkább), mert ilyen szeretnivaló autókat csinálnak ilyen trehányul. Borzasztó. Nekem eddig 2 saját suzukim volt (van), meg cégesen évekig dokumentáltam másik hármat. És fáj, hogy ilyen totális, filléres marhaságokkal teszik tönkre.... Persze ez más márkáknál is bőven megvan, csak azokat az autókat, eszembe se jut szeretni. Az kit érdekel......
2008.01.19 18:37:01 (73.)
pirosjimny

Előzmény: kekbon @ 2008.01.19. 14:12:10



Hm :) ))Nem akarom kiélezni a dolgot Suzuki-kontra-MÁS típusra...meg ez egy Suzuki oldal és a színvonalat is rombolná...DE akkor is pár sor :) Szóval lehet a Suzukit pár dolog miatt elítélni,de vannak dolgok amikben legendásan jó(megbízhatóság,fenntartás...akár fogyasztás és még ezer más...)Szóval sokan mondják azt hogy a Suzuki után "rendes AUTÓT"szeretnének,"most már",csak sokszor pórul járnak
éppen azért mert a suzukis jó tulajdonságokat megőrzik és elvárják a következő autótól evidencia gyanánt.És a következő autóban már meg is lesz az áhított hűtött intelligens kesztyűtartó ujjlenyomat letapogatóval,de ennek mindig ára vesz/van és ezt nehéz lenyelni.Nem is akarom bizonygatni tovább a Suzukik előnyeit,főleg Nektek nem...csak beszélgetünk :) 4 Suzukim volt már(japán wagon,liana 1.6,baleno 1.6GS,Jimny)Nekem már mindegy szeretem őket!
2008.01.19 14:28:14 (72.)
kekbon

Előzmény: kekbon @ 2008.01.19. 14:12:10


No jó. Hogy szar, az egy kicsit sarkos. De, hogy problémamentes, és olcsó fenntartani, az városi legenda..... szerintem....
2008.01.19 14:12:10 (71.)
kekbon
A törött kesztyűtartózár javítás nem egyszerű. Először is fel kell törni. ez persze csak roncsolással lehetséges, mert a főokos japcsik, bombabiztosra csinálták. Nehogymár egy amúgy kulccsal nem zárható zárat ki lehessen nyitni kultúráltan akkor, ha tönkremegy.... Éljen az erő és a rombolás.... Szóval a zár kampec. Az emelentyűről tört le egy pici kis db, ami nyitotta. Persze a kifeszítéskor bőven tört más is. Új zár majdnem 13eft. Hanyagolom. Vettem két komponensű ragasztó gyurmát, és ragasztottam bele egy bútormágnest. Szuperjó! És többet nem fog bezáródva maradni az tuti.... Hogy gyárilag miért nem gondoltak erre, az nekem örök rejtély. Olcsóbb, egyszerűbb, és nem törik el. Igaz más kocsikon a kesztyűtartó zárja sem teszi. Kezdek arra a véleményre kerülni, hogy a suzuki nem véletlenül "olcsó" a kategóriájában. Mert mindenből spórolnak maximálisan..... Aztán az se bántja őket, ha ez a kocsi élettartalmára megy erősen.... lásd korrózióvédelmi anomáliák, az ülés mechanikák hihetetlen gyengesége, meg még egy csomó apróság, ami hirtelen eszembe se jut, de az elmúlt években sorakoztak erősen. A fene egye meg, de akkor is szeretem. Fene se érti ezt. Ölég szar autó az általam ismert összes suzuki, de akkor is valahogy, olyan édes. Annyira aranyos.....
2008.01.13 21:19:44 (70.)
bcszs
koszi a tippeket, ha sikerult az uzlet meg irok, velhetoen meg kerdezek ezt-azt....
udv
bcszs
2008.01.13 18:19:18 (69.)
kekbon
Nézd a kardánt, a 4WD-t, az olajbeomlőt, az olajszintet és vidd el szakihoz. Ezzel elég jól be lehet lőni a kocsi állapotát.

kekbon szerkesztette 2008.01.13 18:19:49-kor.
2008.01.13 18:09:36 (68.)
bcszs
sot, itt sem (erdely), es meg raadasul egy autokat behozo sractol veszem...
tehat az ora nem mervado...
2008.01.13 18:06:08 (67.)
kekbon

Előzmény: bcszs @ 2008.01.13. 18:02:51


úgy van!
Én nénitől vettem a kocsit 8 évesen, 54ekm-mel, de már a jobb első ragadt rendesen. Menjél vele kicsit, lehetőleg fékezés nélkül és fogd meg az agyat. Ha az épp észrevehtőnél melegebb, akkor az baj. De olcsón javítható, szóval nem ügy.

Viszont itt már nem bűntett az óraátállítás :)

kekbon szerkesztette 2008.01.13 18:06:52-kor.

kekbon szerkesztette 2008.01.13 18:09:25-kor.
2008.01.13 18:02:51 (66.)
bcszs
bent van az orszagban, ugyhogy a "hazaszallitassal" nem lesz gond :)
amugy a fekeket jo h mond, mert ki tudja, mennyire van lerozsdazva, leragadva, bekoszolova....
2008.01.13 17:58:13 (65.)
kekbon
ja, még valami.... tedd be 4WD-be, és murván vagy füvön (aszfalton tilos) kicsit kanyarogjál vele. Ha érzed, hogy nehézkesebben megy, csikorognak a kavicsok, illetve marja a füvet, akkor jó a hajtás. Viszont kattognia nem szabad, akkro kivannak a féltengelyek, az baj. Rángasd meg a kardánokat, kicsit sm szabad lötyögniük. Ha igen, akkor az gond.