-
Menü
- Suzuki 4x4
- Fórum
- Képek
- Cikkek
- Apróhirdetések
- Események
- Egyebek
- Letöltések
-
Legfrissebb képek
LJ80
Üzenetek visszafelé | |
Hozzászólások száma: 1180 | Oldalak:  1 2 3 4 5 ... 20 21 22 23 24 >> |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
|
Előzmény: laikus @ 2014.03.09. 14:00:18Se a hátsó ködlámpa, se a tolatólámpa nem kötelezõ tartozék. |
|
Előzmény: nyuszy @ 2014.03.09. 15:49:28Köszi az új topicot! Nálunk nem kötelezõ, de Németországban helyezték elõször forgalomba. Ott vsz. az, különben nem bíbelõdtek volna velük. |
A tapasztalt LJ-sekhez lenne egy kérdésem. Mint említettem, az autó gyakorlatilag probléma mentes, napi használatban van. Az elöregedett tömítések, egyebek cseréje folyamatosan zajlik, de ez normális, ilyen korban. Belefutottunk viszont egy olyan gondba, amivel kezdettõl nem tudunk eredményre jutni. A járgány hidegben-melegben "pöccre" indul, a motor szépen jár, az autó jól megy, stb. De valamiért túl sok benzint kap (sokat fogyaszt és kormol.) Szisztematikusan leellenõriztünk már mindent. Kapott új AC-t, felújító készletet a karbi, majd egy ugyanilyen Mikuni "donort", amivel ugyanezt csinálta... Mostanra eljutottunk odáig, hogy a probléma kizárólagos oka csak a karbi lehet. Szétszedve-összerakva vagy 10x, minden beállítva, minden szép, minden jó - és mégsem. A szakértõk arra jutottak, hogy ez a Mikuni karburátor "ilyen". 30+ éves konstrukció, abban az idõben ez teljesen normálisnak számított. Engem viszont zavar. Van-e arra tapasztalat, hogy milyen korszerûbb karbival csereszabatos a gyári? Mire érdemes lecserélni? Elõre is köszi! |
|
Előzmény: nyuszy @ 2014.03.09. 15:48:48Köszönöm én is... de most majd jól le fog csökkenni a szerelgetés a Csevegõ-topikon. :-))) |
Előzmény: laikus @ 2014.03.09. 16:18:00Szia laikus, ebben a témában úgy tûnik hogy te leszel a TANÁR... én biztosan elkezdeném elveszegetni tõle az anyagot. Lejjebb-lejjebb a benzinszinttel amíg el nem kezdenek elszaladni a lóerõk - akkor egy kicsit vissza neki. Meg az alapjárati keverékképzõ csavaron is lehet úgy állítani hogy kevesebb benzin - több levegõ... Csak sûrûn kell ellenõrizni a gyertyákat, elõbb utóbb beáll az az õzbarna szín. |
Előzmény: nyuszy @ 2014.03.09. 15:48:48Köszönjük! |
Előzmény: laikus @ 2014.03.09. 16:15:00Tolatólámpa van az LJ-n. Előzmény: laikus @ 2014.03.09. 16:18:00Nekem rátettek egy 410-es karburátort. Hogy 1 az 1-ben ráment-e azt nem tudom, de egy kis áramot biztos kell neki adni az alapjárati fúvóka miatt. LJ80HUN szerkesztette 2014.03.09 19:25:18-kor. |
Előzmény: LJ80HUN @ 2014.03.09. 19:23:46Szia márkatárs, a négytízes karburátornak másik szívócsonk kell - de a keverékképzése nagyon hasonló. Az én négytízes blokkomat egy LJ karburátor látja el benzinnel - és elég neki. |
|
Előzmény: nyuszy @ 2014.03.09. 17:43:11A lámpákat passzolom - a német tulaj szerint kellettek, ahogy elõre is felkerült a két helyzetjelzõ... De ezen biztosan nem fogunk vitázni, nekem az volt a lényeges, hogy "csont nélkül" átment a magyar mûszakin, jelen állapotában. A karburátorral kapcsolatban: az öcsém révén "elég jó" szervizben kezelik az LJ-t. Mint említettem már, autószerelõ, itthon rally- és tereprally versenyautókat építettek ebben a mûhelyben (két képen látszik is a kicsi mellett egy elég brutál Nissan...), aztán innen csábították Németországba..., de a jó viszony megmaradt. Mértek már mindent, amit csak lehet, valóban sok anyag jut át a fúvókákon. Cseréltek mindent: felújító kitt, új tûszelep, új minden, még egy másik ilyen komplett új karbi is került. Állítottak mindent, amit csak állítani lehet, de az optimális beállításokkal is sok anyagot kap. (Aztán pedig leáll... van egy pont, ahol már tovább nem lehet szegényíteni a keveréket.) A probléma, hogy hiába a hiper-modern mûszerek, a mai legjobb mûhelyekben, a fiatalabb generációhoz tartozó szerelõk sem értenek már igazán a karburátorokhoz. Megállt a tudomány... Az évek alatt elfelejtõdtek az ismeretek. Itthon a karburátoros motorok legnagyobb "gurui" a Kiscsatáriék. Ladák és Historic kategória, stb. A kapcsolatok révén hozzájuk is eljutott az öcsém & Co., csak hát... hmm... "elég nehéz emberek", kicsit már "bogarasok"... (Minden tiszteletem mellett. ) A Mikuni név elhangzása után már "elfelhõsödött a homlokuk", az évjárat és típus után pedig már villámok is cikáztak... Röviden: igen gyors elzavarásra került sor... Hosszabban: annyit azért elmondtak, hogy ezeket a karbikat kb. 40 éve tervezték, aztán 30+x éve kezdték gyártani. Az akkori gyártástechnológia miatt kb. "a büdös életbe' nem lehet rendesen beállítani ezeket a szarokat", "Le kell rúgni róla, aztán kell rá tenni egy rendeset." De, hogy mi lenne a "rendes", ami megoldja a problémákat és nem is kerül csillió Ft-ba - na, az már elmaradt, mert személyes ismeretség ide, meg oda, úgy berágtak, hogy a két "kisöreg" megszakította a kommunikációt. Mondom, kicsit "öntörvényûek"... Hát, így állunk. A mûhelyben azt mondták, hogy inkább dobjuk ki az eredeti mocit, simán beraknak helyette egy Fiat kis-dieselt, de van akár 5.7 V8, azt is "bepaszírozzák", aztán csodákat látok, de ez a karbi téma már az agyukra megy... Én viszont ragaszkodnék a kis 800-ashoz - ha már ilyen szépen megmaradt. Azért dobtam fel itt a témát, mert hátha találkozott valaki valami alternatív megoldással, akár itthon, akár külföldön... |
Előzmény: laikus @ 2014.03.09. 20:12:05Aztán mondd csak laikus... egy nyolcszázas nagymotorkerékpárra való szintén vízszintes áramú porlasztó mekkora szentségtörés lenne a gépedbe építve? Ami a fontos, az nem a köbcentiazonosság, hanem a torokátmérõk egyezése. Egy régi kétkerekûn is volt szívatóbowden, meg gázbowden, csak egy illesztõ közdarabot kell kialakítani a szívócsonk és a karburátor közé, aztán teszt tovább.. |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2014.03.09. 20:36:07Ennyi! |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2014.03.09. 20:36:07Bingo! Jelenleg egyik alternatívaként ebben az irányban tapogatózunk - de csak tapogatózunk... Az öcsém ötlete is valami hasonló, de mivel 800-as, egy hengeres motorokat nem nagyon gyártanak, valami nagy lökettérfogatú, pl. V2 blokkról származó karbikat keresgél. (Sajnos sok motort törnek, a karburátorok pedig védett helyen vannak, tehát általában épen maradnak. Úgyhogy viszonylag sok van a bontókban és nem is drágán.) De ez a "próba-szerencse" kategória. A modern karbik, pl. egy 1.4 Intruderé, amit kettõvel szereltek és még a márka is azonos, _elvileg_ akár jó is lehetne... De a konstrukciók közötti évtizedes korkülönbségek miatt, a gyakorlatban elõjöhetnek olyan problémák, amik nem áthidalhatóak egy közdarabbal. (Azért valljuk be, ez a 28-as Mikuni tényleg olyan egyszerû, mint egy faék... Ehhez képest máig folyamatosan fejlõdik a technika, jelenleg is gyártanak karburátorokat, de egy mai Edelbrock, Weber, stb. nagyságrendekkel szofisztikáltabb szerkezet.) Egy bontott motorkerékpár karburátor önmagában nem túl drága. De ha arról kezd szólni a történet, hogy már a nyolcadikat próbáljuk rá és szembesülünk azzal, hogy "a mindenit, hát, ez majdnem jó lenne, ha...", akkor már el tud durvulni a játék... Ha nincsenek tapasztalatok, az egyik eshetõség, hogy mégis én leszek a "kísérleti nyúl"... LJ80HUN: a hónap autója cikkben olvastam, hogy te egy Dacia karbit tettél fel (ha jól értelmeztem, elõtte egy Lada is szerepelt...). Ezzel mi a tapasztalatod? Konstrukciójában hasonlóan egyszerû, de újabb gyártás... |
Előzmény: laikus @ 2014.03.09. 21:29:35Ezek neki már 1.3 mocin voltak. Szerény véleményem szerint olyan nagyot nem lehet tévedni a választással, de ha komolyabban belemész akár karbisort is tehetsz fel. Nekem anno 1.6 8v Vitara mocin volt SuzukiGSXR1000 karbisor, átfúvókázás különösebb behangolás nélkûl is eszméletlen volt. Az 1.3 mocinak már kicsit sokat adott, ahhoz átkellet volna fúvókázni. Persze egy ilyen szívósor elkészítése már egy kissé macerásabb. |
Előzmény: laikus @ 2014.03.09. 21:29:35Igen, valahogy így. De mindkettõ karbi álló! Ha nem akarsz sokat ... bajlódni ... vele, akkor fekvõt keress. A 410-es karbit szívocsonkostól rá lehet tenni az LJ-re. Régen nekem is így csinálták ha jól emlékszem. Másik alternatíva, hogy beleraksz egy 410-es motort. A gyújtáselosztót kell kicserélni az LJ gyújtáselosztójára, egy áramot a katbinak, és talán mást nem is kell. De az biztos, hogy jelentõsen erõsebbnek fogod érezni a kis kocsit. |
Előzmény: laikus @ 2014.03.09. 21:29:35 |
Előzmény: barti2 @ 2014.03.10. 06:55:08...a jo oreg doktor big... |
Viszont szerintem a legegyszerûbb egy SJ410 es karbit felrakni. Üdv Előzmény: laikus @ 2014.03.09. 21:29:35 |
Előzmény: laikus @ 2014.03.09. 21:29:35Ne vásárold meg azt a karburátort amíg meg nem mérted a torokátmérõt. Viszont ha az az átmérõ passzol, akkor az a karburátor pont elhajtja azt a motort. A karburátorok felcserélhetõségének ez a kritériuma... más adatra nem is nagyon van szükséged |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2014.03.10. 15:35:49Ma kicsit keresgéltem a neten a bontott motorkerékpár karbik között. Az LJ 28-as átmérõjû karbijával egyezõ méretûek 125-ös, 150-es mocikhoz vannak. Lehetséges, hogy egy ilyen megfelelne?! |
Előzmény: laikus @ 2014.03.10. 17:42:28Én most szereztem be egy suzuki gsx400 84évj. sorkarbiját azt akarom ráaprikálni a 410-es blokkra az eredményrõl majd beszámolok, de amúgy a jelenleg rajtalévõ zastava karbi is jól teljesít.Bár igaz, hogy az álló de egy patent ívbõl meg két kisdarab laposvasból csináltam hozzá egy közdarabot! Dobtam fel képet!! sjkálmán szerkesztette 2014.03.10 17:57:49-kor. |
Előzmény: laikus @ 2014.03.10. 17:42:28Hááát... ez erõsnek hangzik. De ha úgy nézzük hogy négy darab kétszázköbcentis henger van a tiédben, akkor talán mégse olyan nagy hülyeség... |
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/p526x395/1959804_211002175777151_1345653869_n.jpg |
Előzmény: laikus @ 2014.03.09. 16:18:00http://karburatorjavitas.hu/ |
|
Előzmény: LOA @ 2014.03.15. 20:49:23Keress szakit, szvsz. |
Semmi bajom a szakikkal csak az idõ..Haza megyek,le tisztítom,elküldöm,vissza,és mehetek megint dolgozni és nem haladt megint semmi :( Előzmény: Gorio @ 2014.03.15. 20:52:30 |
Előzmény: LOA @ 2014.03.15. 20:49:23Nem túl bonyolult szerkezet de vannak buktatói. |
Előzmény: LOA @ 2014.03.15. 20:57:35Az idõ alatt míg a szaki dolgozik rajt te tudsz mást alkotni. |
Előzmény: Fekete Jani @ 2014.03.15. 20:59:09 |
Előzmény: LOA @ 2014.03.15. 21:02:08Ez a hét beszólása. |
Előzmény: LOA @ 2014.03.15. 20:57:35Jó buli, ha valamit rosszul raksz össze benne (kihagysz valamit stb) és szedheted le megint Persze ha valaki szereti csinálgatni... |
Előzmény: Gorio @ 2014.03.15. 21:03:15Ezért nem raktad te sem össze, amit szétszedtél? |
Előzmény: Gorio @ 2014.03.15. 21:03:15 |
Előzmény: Fekete Jani @ 2014.03.15. 21:07:49Õ, ja még az átalakítás nyomait se találtam meg benne. |
Előzmény: LOA @ 2014.03.15. 21:09:59akkor hajrá... |
Előzmény: Gorio @ 2014.03.15. 21:13:13Igen Csabi is így gondolta a negyedelõsrõl, aztán beletört a bicskája. Az lj mondjuk egy kicsit egyszerûbb szerkezet. A nyomokat meg azért nem találtad, mert rossz helyen kerested. |
Egy autóvillamosság szerelõnek mennyire nagy meló újra kábelezni egy komplett autót? Esetleg itt a fórumon tud valaki használható szakit a környékemen? Infó gyûjtõ idõszakban vagyok.. |
Előzmény: pekovac @ 2014.03.15. 20:44:18Az a probléma, ahogy már korábban írtam - igaz még a Samurai topicban -, hogy a legnagyobb karburátor "guruk" szerint, ezek a Mikunik "ilyenek"... Hozzá sem nyúlnak, mert nem érdemes. Elvileg lehetséges lenne a felújítás, beszabályozás, stb., de annyi szívással és akkora költséggel, amit senki nem akar kifizetni (én sem). Ellenben, az eltelt idõ alatt azért vannak fejlemények. 1. A motor karbi _elvileg_ mûködhet, nem is drágán. Valóban elláthat egy 800-as mocit. Elvileg. A gyakorlatban a szûk keresztmetszet az úszóház mérete lehet, ami sokkal kisebb, mint az autó karbik esetében. Van pl. ilyen tuning karbi: http://www.ebay.de/itm/Vergasser-34-Chrome-New-Competition-/250628337612?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3a5a9cefcc Szép is, jó is, minimális melóval rátehetõ, a kicsivel nagyobb torokátmérõ _elvileg_ még azt is tudhatja, hogy legyen mindig elég üzemanyag... És kb. "gombokért" adják... De, hogy a gyakorlatban hogyan is mûködne, az rejtély... 2. Az öcsém szerint, az optimális megoldás egy injektor lehet. Talált is egy komplett Alto-t: http://www.ebay.de/itm/Suzuki-Alto-EF-zum-Ausschlachten-oder-Herrichten-/400672287374?pt=Automobile&hash=item5d49edea8e Elképesztõ, 150 EUR áron... A munkahelyétõl kb. 20 km-re van. A képeken is látszik, hogy jó állapotú, csak éppen a tojtak/tojnak rá, "nagymama autója volt, útban van"... Az 1.1-es blokk gyakorlatilag az LJ blokk kicsit korszerûsített verziója, minden fontos méretük egyezik. Tehát az injektor kb. egy az egyben "rácuppantható" az enyémre. Sima ügy is lenne, mert csak el kellene hozni. Kicsi autó is, tehát egy sima, egytengelyes utánfutón is el lehetne húzni. DE: nincs utánfutónk, megfelelõ vontatónk. Hivatalosan trélert bérelni pedig horror, nem érné meg. Szóval, egy kósza ajánlat: mi megvesszük, az öcsém elintéz minden szükséges papírt. Ha van olyan tag, aki vállalja, hogy elhozza, az injektort (és alkatrészeit) kivéve, övé a teljes autó. Kiszereli belõle, ami neki esetleg kell, a többit beadja bontóba, a maradékot vashulladéknak. Hmmm? (Ez csak egy hirtelen ötlet - ha nagyon nem "fair", nyugodtan dorongoljatok le, nem csináltam üzleti tervet... De elsõ blikkre járhatónak tûnik...) laikus szerkesztette 2014.03.17 20:54:35-kor. |
Előzmény: LOA @ 2014.03.17. 19:59:19Szvsz. ez az a projekt, amit magadnak kell csinálni, egy villamosságis kb. semennyiért sem fogja megcsinálni neked. |
Előzmény: nyuszy @ 2014.03.17. 20:58:44 |
Előzmény: laikus @ 2014.03.17. 20:51:53Ebben az Alto injektoros buliban menyire vagy biztos? Én személy szerint neki se állnék. Nem hinném, hogy egyezne a szívócsonk felfogatás, a megszakítós gyújtást is át kéne faragni, na meg persze az az injektor egy 1061 cm3 es motort akar feltölteni, vagy egy Vems-et is veszel hozzá? |
|
Köszi elõre is nem felejtem el,bár még kicsit arrébb van ez a meló!Van rajzom is és az elsõ lámpáknál van nagy "káosz" illetve lenne egy-két plusz dolog.. Előzmény: Csonti 1 @ 2014.03.17. 21:07:58 |
Előzmény: laikus @ 2014.03.17. 20:51:53Van itt kis hazánkban egy LJ, amiben Alto motor van. 1 az 1-ben rámegy a gyári váltóra, nem kell semmit alakítani rajta. Ami a hiba, az pont az injektor. Olyan marha magasan a motor fölött van, hogy az LJ motorháztetejét vagy 15 cm-rel meg kell emelni, ki kell domborítani. Ha téged nem zavar a púp (mûszakin nehéz eltakarni), akkor hajrá. De ne csak az injektort vedd, hanem az egész motort. Nem tudom, hogy az LJ motorra feltehetõ-e csak az injektor. |
Előzmény: laikus @ 2014.03.17. 20:51:53Szerintem ez az autót nem éri meg sehogysem hazahozni. Pláne csak az injektor miatt. Tölem kb 1800km oda vissza. Ami nagyon baráti fogyasztással számolva is 150l üzemanyag+ magyar, osztrák pályamatrica. Legalább 70e ft önköltségi áron. Nem néztem utánna de nem hiszem, hogy egy bontó adna érte akkora összeget amiért érdemes lenne. Vedd meg róla az injektort 100 euroért még akkor is jobban jársz talán. |