Samurai



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 35276 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 702  703  704  705  706   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2019.02.14 17:35:50 (35276.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)
Sziasztok!
Nincs valakinek egy fölösleges (de ép) 24-es (nem 25-ös) furatú, 8-as csavarfuratú kardánvillája számomra?
2019.02.13 16:46:08 (35275.)
Palfy
(Baranya)

Előzmény: Vilmaboy @ 2019.02.12. 20:44:55


Igen Én is így vagyok vele, igaz ezredes a váz meg minden de a motor váltó lett csak 1,3, terep váltó maradt ezresé. a difizárat cseréltem de maradt a bovdenes, trail m... is azért vettem mert eltört a laprugó, a sarok féket az tetszett hogy helybe lehet fordulni de előtte cseréltem hátra is tárcsaféket meg lehessen állni. Nagyobb rugonyolcast nem akarok mert billegős lesz, 235 kereket meg főleg nem ( csak annyit akarok kényelmesen lehessen terepen is használni ) Annak semmi értelme ha elmegyek terepezni és széttépetek mindent, feneketlen pénznyelő lenne!
2019.02.13 09:34:30 (35274.)
photoart
(Ipolyszakállos)
Sziasztok,
rajottem egy olyan dologra a fekekkel kapcsolatban, ami mar 2013-is sulytotta a kocsimat.
fekezeskor ha akarom a 4 kerekbol 3-at blokkolni tudom, de a negyed gyengen fog. mindent kitakaritottan, zsirtalanitas, uj hatso fekhenger, legtelenites, meg minden amit ilyenkor szokas.rajottem, hogy az automata fekallitonak a ricnije egy picit meg van kopva.
kerdesem az lenne, ha megmeletitem a kepen pirossal jelolt reszt, at tudom egy picit forditani tengelye korul?
csinalt mar valaki ilyet, vagy felejtos a dolog, es ujat kell venni?
koszi.

https://suzuki4x4.hu/?p=73&u=11321

photoart szerkesztette 2019.02.13 09:38:07-kor.
2019.02.12 20:44:55 (35273.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: Palfy @ 2019.02.12. 19:15:00


Örök ádáz küzdelem. Vehetsz bele 1,6 vitara blokkot, baleno motort, 1,9D motort. Csak azt ne feledd el, hogy ezek a difik és féltengelyek erre a motorra vannak kitalálva. Az a 200 ferdeszemű mérnök meg nem tévedhetett ekkorát...
Ha erőssebb a motor, akkor tördelni is fogja ezeket. Mehet alá erősebb híd stb... rendszámosra felejtős. Én is sokat morfondíroztam, de laprugó ívelés, nagy nyolcasok, módosított injektor (mk3 swift), másik ac (micra 3,5 bar), 70AH generátor, és ennyi...
Nem teszek 16os kereket mert tördel, nem teszek100lovas motort mert ez nem erre való. Ha épített gép lenne, az teljesen más.
Blokkot cseréltem, de ugyan úgy G13BA ment vissza... A hengerfejből szedettem le 0,5öt, de azt is csak azért mert mindenképp felújítottam volna, és akkor már miért ne. Plusz vezértengelyek síkba vannak fúrva, fészkek igazítva, csapágyak stb... Nem tuningolom baromra. Literes terepváltót sem teszem alá, pedig akartam, de nem kell akkora nyomaték... Elég a felező. Majd ha trialt építek, de nem fogok.
2019.02.12 19:15:00 (35272.)
Palfy
(Baranya)
Igen ez a nagyobb baj, de ha erőt akarok bele többet akkor 1,6 16 szelepes vityara motort rakok bele( ennyi pénzből 2 db lehet venni ),
Ha ezen a leömlőn nyerek 10 lovat, akkor olyan mintha a szervót nem raktam volna bele, ezen jár az agyam
Szerintem most az lesz 1,3 swift kipufot én is átalakítom ( mert az van itthon így megmarad műszakira a másik ) ráadásul úgy is döntenem kellene a hátsó lengéscsillapítón mert hosszú a trailm. +50 es és máris útba van neki a kipuf cső
2019.02.12 19:02:24 (35271.)
Vilmaboy
(Kaposvár)
A szakik aztat mondják, hogy ez csak úgy magában nem elég sok mindenre, ha nem cseréled végig a rendszert 50esre. Nyilván valamennyivel könnyedebb hogy a gázáramlás miatt "nem dolgozik egyik henger a másik ellen". Na meg ugye az a fránya katalizátor. Én azt tervezem, hogy ki herélve, de látszatra megmarad a doboza.
Egy barátom építget gépeket. Azt mondja hogy 3db Lada Y-ból lehet hegeszteni hozzá leömlőt és ippen ugyan olyan jó lesz, csak olcsóbb. Itt nem feltétlen kell az 50mm, elég 45is. Utána lényegesebb. (ne is kérd, még nekem sem csinálja meg) :)
Arra készülj, hogy ha ebay-en rendeled, akkor a vám meg fogja fogni és még oda is jattolsz.
2019.02.11 21:56:41 (35270.)
Palfy
(Baranya)

Előzmény: Vilmaboy @ 2019.02.11. 17:26:43


Nézegettem már de 50-60e körül láttam, megér annyit?

https://www.ebay.com/itm/Facherkrummer-Suzuki-Samurai-SJ413-1-3l-8V-84-92/122855855035?hash=item1c9ac793bb:g :F ysAAOSw~oFZ1Tpi

Valahól lehet olcsón kapni ?
2019.02.11 17:26:43 (35269.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: Palfy @ 2019.02.11. 17:09:06


Ha már cseréled akkor 4-2-1-re :)
2019.02.11 17:25:49 (35268.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: Palfy @ 2019.02.11. 17:09:06


Asszem 40-es a gyári. Szóval nyugodtan mehet rá a 45-50. :)
2019.02.11 17:09:06 (35267.)
Palfy
(Baranya)
Sziasztok
Valaki mérje le nekem az 1.3 samu kipufogó átmérőt
Nekem 1000desé van fent úgy hallom mintha kicsi lenne az átmérő (30mm), a 1.3 swifté is 35mm
2019.02.11 11:26:24 (35266.)
Füredi Kornél
(Mosonmagyaróvár)
Sziasztok! Újra Samu tulaj lettem :) Most egy SJ413, Safari tetős lett az áldozat. Jó állapotban van de valamiért nekem furcsa, hogy az erősebbik motorral abszolút nehezen gyorsul (emlékeim szerint ennél még az ezresem is jobban ment). Ötlet van esetleg, hogy mi lehet a hiba? A motor bonttatlan (szépen jár, nem füstől, nem eszik semmit), most lett (álítólag) vezérlés cserélve. Olajak mindhol újak illetve jók. Gázadáskor alig történik valami... Örülök, hogy újra itt lehetek :) A segaítséget előre is köszönöm! Üdv, Kornél
2019.02.07 09:06:05 (35265.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: minihummer @ 2019.02.03. 15:29:38


Szia!

Itt a Samurai részlegben a képernyő felső harmadában a "Keresés" kis mezőbe beírod, hogy "rugónyolcas" és nyomsz egy "Enter"-t, akkor megkapod azokat a hozzászólásokat amikben ez a szó szerepel - több éves termés. Rengeteg. Ugyanígy tudsz keresni minden részlegben, "Jimny", "Csevegő" stb. bármilyen szót. Lapozni köztük a "Keresés" alatti "Oldalak" barna számokkal lehetséges. Most megnéztem, a társak által beágyazott képek már nem jelennek meg, de névre szólóan kérhetsz tőlük, szerintem újra felteszik Neked ide.
2019.02.05 21:03:15 (35264.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: Kacsa @ 2019.02.04. 22:45:29


Meg is válaszoltad a saját kérdésedet. :)
2019.02.04 22:45:29 (35263.)
Kacsa
(Sióagárd)

Előzmény: Rapid @ 2019.02.04. 08:48:56


Köszi! De mi is az az előfűtéscső. 😁
Úgy tudom ez csak rá van csavarozva a leömlőre és nem csatlakozik hozzá semmi. Talán ez az a cső ami a levegő szűrő házába csatlakozik és így meleg levegőt szív a motor. Az enyémen ilyen nincs.
2019.02.04 08:48:56 (35262.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: Kacsa @ 2019.02.03. 10:02:51


A hőterelő az előfűtéscső csatlakoztatásához kell. Tudomásom szerint más "haszna" nincs.
2019.02.03 15:29:38 (35261.)
minihummer
(Hidas)
Sziasztok!

Emelt már valaki rugónyolcassal? Mekkorát emel?Mi a helyes beépítés, mert már többfélét láttam? Esetleg képeket meg méreteket tudtok a legyártáshoz?

Köszi!
2019.02.03 11:20:42 (35260.)
fifi
(Szarvas)
valamiért dupe lett, sry...

fifi szerkesztette 2019.02.03 11:21:10-kor.
2019.02.03 11:17:42 (35259.)
fifi
(Szarvas)
Hali!

83-as ezres Samuba keresek váltót egy cimborámnak.
Lenne valakinek az itt jelenlévők közül?

a régi négy sebességes, de felrobbant benne vmi csapágy, és gatya az egész, szóval komplett váltó kellene feltétlenül.
2019.02.03 10:02:51 (35258.)
Kacsa
(Sióagárd)
Sziasztok!
Kérnék egy kis segítséget. Samu 1.3i-n cserélünk kipufogó leömlőt. 4 helyen volt elrepedve. Állítólag ritka ami nem reped el. Teszünk fel egy jobb bontottat de nem tudom, hogy mindenképpen kell rá a hőterelő lemez. Azt mondják felesleges.
2019.02.01 19:21:30 (35257.)
norbi13
(Hold)

Előzmény: Kétfészeres @ 2019.01.28. 12:44:23


Meg lesz!
Amint végleg haza költözöm, fel lesz frissítve picit a gép, és jobban belevetem magam a témába!
Köszönöm!
2019.02.01 19:18:54 (35256.)
norbi13
(Hold)

Előzmény: Vili @ 2019.01.27. 12:20:53


Okés, én legközelebb március végén/április elején utazom Magyarországra.
2019.02.01 19:17:01 (35255.)
norbi13
(Hold)
Sziasztok!
Bocs kissé elmaradtam, de utaztam éppen. Dániába. Samu jól bírta, annak elleneére, hogy nem pályára való autó. De ezt az egy utat ki kell bírja.
Szóval, az üresben való "haladással" kapcsolatban:
Rosszul írtam! Emelkedőn felfelé próbáltam -mint írtam is korábban-, és ez téveszthetett meg. Ugyanis, ha kísérletezésről van szó, akkor igyekszem nagyon óvatos lenni. Tehát üresbe tettem és az autó elindult "felfelé" az emelkedőn. Csak szerintem az emelkedőn ezen részén volt egy terasz szerű rész, amit optikailag nehéz észlelni, és én ugye csak azt figyeltem, hogy az autó indult. Benéztem!
2019.02.01 16:57:45 (35254.)
Cs.Adrian
(Bp)
Sziasztok, 98-as spiralrugos samuraihoz keresek vas lokharitot, elsot, hatsot. Uj, vagy hasznalt, mindegy. Ha tudtok pest kornyeken olyan lakatost, aki legyartja nekem, az is jo! Koszonom elore is!
2019.01.31 19:15:27 (35253.)
Brányi Zoltán
(Acsalag)

Előzmény: Sanyesz @ 2019.01.29. 20:52:26


Élőben még én sem láttam , de nem is nagyon szeretném megnézni ! :)
2019.01.31 15:34:41 (35252.)
simospit
(Szarvaskend)
Sj 410 esem-re komplett első szűk hidat kellene vennem van belőle többféle difis? vagy ebből még egyforma mind?
2019.01.31 15:29:33 (35251.)
simospit
(Szarvaskend)
Sj 410 esem-re komplett első szűk hidat kellene vennem van belőle többféle difis? vagy ebből még egyforma mind?
2019.01.31 08:54:51 (35250.)
Afrika
(Hajdúszoboszló)
Sziasztok! Nem tud valaki egy eladó terepváltót valahol? Elszabadult a kiskardán és elverte a házat.. Köszönöm előre is!
2019.01.30 20:03:51 (35249.)
joco
(Cserépváralja)
Üdv!
Tudja valaki, hogy a gyújtás, hogy állítódhat el 180 fokba? Sj 410-en
2019.01.29 20:52:26 (35248.)
Sanyesz
(Somogyország)

Előzmény: Brányi Zoltán @ 2019.01.29. 19:58:43


Ha megnézem az én Samum osztóművének robbantott ábráját, akkor ebben lánc van. Szerencsére élőben még nem láttam :) .
A cikkszám (29225-55C00) szerint a képek közé feltöltött változat.


Sanyesz szerkesztette 2019.01.29 20:56:57-kor.
2019.01.29 19:58:43 (35247.)
Brányi Zoltán
(Acsalag)

Előzmény: Kétfészeres @ 2019.01.28. 12:40:26


Szerintem meg van olyan amiben van lánc !

Brányi Zoltán szerkesztette 2019.01.29 20:01:32-kor.
2019.01.28 12:55:23 (35246.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: Kétfészeres @ 2019.01.28. 12:40:26


Tudom, azért is írtam, hogy esetleg foghíjas lehet.

Kiderült, hogy a sok hűhő semmiért tipikus esete forgott fent a járművel. Az első kipufogódob ért bele bal oldalon a laprugó tartóba az alvázon, nagyobb gázadásnál, amikor a motor elfordult. Lábbal igazítottam a kipufogórendszeren és most csönd van. :D De legalább a kézifék most már pöpec. :D :D

Lyuk az van rajta, gumidugó az viszont nincs. Gondolom a recés csavarokat lehetne tekergetni vele. Erre nem is gondoltam, de mivel úgyis szét volt szedve, meg a dob vissza sem akart menni, így muszáj volt állítanom rajta.

Rapid szerkesztette 2019.01.28 12:56:13-kor.
2019.01.28 12:48:30 (35245.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)
ugye jól emlékszem, hogy a hátsó kerékcsapágyakat nem lehet állítani, ha kotyog?
2019.01.28 12:44:23 (35244.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: norbi13 @ 2019.01.26. 16:40:50


a terepváltót meg a sima váltót ne úgy képzeld el, hogy az egyiket terepen használod, a másikat aszfalton. ezek sorban vannak: motor - kuplung - váltó - terepváltó
tehát a sima váltó és a terepváltó is mindig működésben van, amikor a motor hajtja a kerekeket. de keress róla valami ismeretterjesztés neten, és megérted. vagy bújj alá és tekergesd a kardánokat, és nézd, mikor mi forog.
2019.01.28 12:40:26 (35243.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: Rapid @ 2019.01.28. 11:52:19


a samurai terepváltójában nincs lánc, csak fogaskerekek

a kardánfék dobján ha jól emlékszem, van egy lyuk, benne egy gumidugó, amin keresztül összerakva lehet állítani belül valami csavart, ha a megfelelő helyre fordítod. (de lehet, hogy nem jól emlékszem. azért nem nézem meg, mert az előző autómon volt kardánfék, ezen nincs.)
2019.01.28 11:52:19 (35242.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: kenci @ 2019.01.28. 11:12:31


Levettem mindkét kardánt. Átnéztem a kereszteket. Egyik sem kotyog, semmi. Átforgattam az osztóművet, első hajtást, de ott sem hallottam semmi nem oda való hangot, bár én kézzel terhelni nem nagyon tudtam. :) Annyi, hogy az első kardán 3 foggal el volt fordulva, nem egyenesen állt. Azt egyenesbe raktam. Most terhelésnél még mindig kattog, de közel nem annyira, mint előtte. Továbbra is várom az ötleteket. :)

Ha már alatta voltam, kicseréltem a kézifékpofákat. Nem semmi technika ez. Kicsit kiidegelt, mire vissza tudtam rakni a dobot. Semmi automata állító, csak manuális, amihez szét kell szedni az egészet. Rakhattak volna bele olyat, mint a hátsó dobokba...
2019.01.28 11:12:31 (35241.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Rapid @ 2019.01.28. 08:13:45


A samu osztóművét még nem szedtem szét soha, nem ismerem a belsejét. Jimny esetében a lánc megnyúlása okozott ilyen darálós , pattogós hangot terhelésnél ...
2019.01.28 08:13:45 (35240.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: kenci @ 2019.01.27. 21:51:04


Úgy érted, hogy lehet valamelyik fogaskerék foghíjas és az ugrik? Annak nem kellene terheletlenül is ugrania? Majd megpróbálom valahogy jobban behatárolni, de remélem nem az osztómű, mert akkor sírni fogok. :D Környéken senki sincs, akinek odaadhatnám, hogy újítsa fel, én meg nem feltétlenül nyúlnék bele.
2019.01.27 21:51:04 (35239.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Rapid @ 2019.01.27. 19:14:59


Esetleg az osztómű pattog, csak nem jól határolod be a hangot, mert az alváz elég jól vezeti.... Jimny esetében a lánc megnyúlása esetén lehetett ilyeneket hallani, amikor erőltette a gazda.....ez csak tipp.
2019.01.27 19:32:34 (35238.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: norbi13 @ 2019.01.27. 10:30:43


akkor ott valami nem frankó.

volt már pár verdám L200-tól Samun át Hiluxig, de N-ben mind mozdulatlan...
2019.01.27 19:24:14 (35237.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: Rapid @ 2019.01.27. 19:14:59


Még annyi, hogy nem kanyarodáskor hallatszik. Simán egyenesen, egyesben, erőteljesebb indulásnál.
2019.01.27 19:14:59 (35236.)
Rapid
(Nagykunság)
Ma észrevettem, hogy ha az autó négykerékben van és nagyobb gáz adok, akkor elől valami kattog. Felezőben nem csinálja. Kardánkereszteket 1 éve cseréltem az összeset, bár mondjuk attól még lehet rossz. Elől manuális féltengelyzárak vannak. Lehet, hogy azokkal van a gond vagy féltengelyes lesz a kocsi és az kattog a diffi oldalon vagy a csuklónál?
2019.01.27 12:23:41 (35235.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: norbi13 @ 2019.01.27. 10:30:43


Akkor ott valami nagyon nincs rendbe mert ha a terepváltót n-be teszed annak az autónak bizony meg sem szabadna mozdulni függetlenül attól hogy most be van tekerve a féltengelyzár vagy nincs! Egyébként az n-állást vontatásnál kellene használni meg ha valaki kardános csörlőt épít be talán még ahhoz van köze azt hiszem.
2019.01.27 12:20:53 (35234.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: norbi13 @ 2019.01.26. 16:40:50


Jól döntöttél. Szép helyen laksz. Nekünk háromhután van házunk majd ha járrok arra összefuthatnánk.
2019.01.27 10:30:43 (35233.)
norbi13
(Hold)

Előzmény: fifi @ 2019.01.26. 19:42:01


Igen, amit bevallom őszintén, én magam is furcsáltam! De csak akkor, ha a féltengely kapcsoló bekapcsolt állapotban van.
A terepváltó N fokozatáról beszélek természetesen!!!
Miért? Ennek nem kellene így sem semmilyen hajtást leadnia a tengelyek felé? Meg mondom őszintén, én azzal sem vagyok tisztában, hogy miért van a sima váltón túl, még a terepváltón is N-es állás? Úgy meg aztán végképp nem értem, hogy úgy mi értelme, hogy tudok menni terep N-be is vele!
2019.01.26 19:42:01 (35232.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: norbi13 @ 2019.01.26. 16:40:50


ha N-be teszed, akkor tudsz menni az autóval?
2019.01.26 16:40:50 (35231.)
norbi13
(Hold)

Előzmény: Vili @ 2019.01.26. 13:03:04


Kísérleteztem is!!! Első terepjáróm, így természetesen nincs összehasonlítási alap, de azt éreztem, hogy mennyire jól kezelhető! Pedig 10-13cm-es szűzhóban, 7-11%-os emelkedőn (murvás út a hó alatt) is kísérleteztem. Elég jól ment, bár a hirtelen szintkülönbséget így már nem tudta teljesíteni.
Amikor a féltengely kapcsik be voltak kapcsolva, akkor N-ben ugyanúgy volt hajtásom. Csak azt nem tudom, hogy 4x4H, vagy 4x4L?
Féltengely kapcsolók kikapcsolt állapotban, N állásban semmi hajtás.
Elégedett vagyok, mert nem offroad-ra vásárolt, majd kissé felújított járműnek szánom, hanem kis mindenesnek önellátó gazdaságba, hegyi zártkertre (Olaszliszka, Tokaj híres borvidéke), így a kívánalmaknak abszolút megfelel.
Kissé fapados, de legalább nem fisi-fosi városi "terepjáró".
2019.01.26 14:53:52 (35230.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Vili @ 2019.01.26. 13:03:04


:D
2019.01.26 13:03:04 (35229.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: norbi13 @ 2019.01.26. 11:34:42


Nyugodtan kisérletezz és mindenre fény derül! :)
2019.01.26 11:34:42 (35228.)
norbi13
(Hold)
Heló!
Kezdő (hülye) kérdés. Alapvetően tisztában vagyok a terepváltó fokozataival és használatával, de az N (Neutral) kicsit homályos.
Tehát:
Jó útviszonyok mellett (kemény burkolat, száraz) a 2wd-t használom. Az N jelzés ugye azt jelenti, hogy nincs semmiféle hajtás a mootr és a tengelyek között. De ez csak a terephajtásra vonatkozik? Szóval van külön üres mód a terepváltón, ami csak azért felelős, meg van külön üres a simán, ami csak az általános fokozatokért felelős? Tehát jó útviszonyok között a terepváltó mehetne N-be, és mellette hagyományos módon használhatom a sima váltót? Vagy akkor abszolút nincs hajtás? Természetesen nem kísérleteztem, előbb szeretném meghallgatni hozzáértők válaszát ezzel kapcsolatban.
Köszönöm (és bocs a hülye kérdésért)!
2019.01.23 16:23:11 (35227.)
tocs
(Tarján)

Előzmény: Mlado @ 2019.01.23. 04:22:29


Küldtem. Remélem.