Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 17022 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 337  338  339  340  341   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2020.01.16 16:24:41 (17022.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Mlado @ 2020.01.16. 13:59:03


Lóri fórumtárs megoldása:

https://suzuki4x4.hu/image/h/807/64736.jpg
2020.01.16 13:59:03 (17021.)
Mlado
(Gyömrõ)

Előzmény: RapaMoto @ 2020.01.16. 10:41:26


Gyártás nem probléma. Csak kellene rajz és méret róla.
2020.01.16 10:41:26 (17020.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Mlado @ 2020.01.16. 07:57:26


123-as Merciét szokták használni, a konzolt kell egyedileg legyártani
2020.01.16 07:57:26 (17019.)
Mlado
(Gyömrõ)
Sziasztok!
Kormány rezgés csillapítót szeretnék a kocsira. Tudna vki pontos rajzot küldeni méretezve a felfogó alkatrészekről, illetve pontos típust melyik csillapítót vegyem? Köszi előre is.
2020.01.15 12:28:00 (17018.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.15. 06:52:00


Ha úgy döntöd a kocsit hogy kicsit több olaj menjen bele azzal nem ártasz neki . Én aláfekve szoktam csinálni ,persze kényelmesebb egy csáposon vagy aknából ;) És jó ha tudod a nyomatékot növelni a 12es kulcson :)
2020.01.15 07:32:41 (17017.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.15. 06:52:00


Ja, és azt nem érdemes - főként ilyen hidegben - hogy az első egész liter után várni egy kis időt, hogy le- ill. befollyon mindenhová - vajon mennyit? -, és utána a másik 3 dl-t? Avagy még szakaszosabban a végén? Kiváltképp, hogy itt a kifolyásból véljük, hogy tele van..
( Mintha régebben olvastam volna itt olyasmit, miszerint valaki járt úgy, hogy látszólag telenyomta, ám később visszaellenőrizve mégse - pedig nem szivárgott el sehová, tehát valami ilyesmi történhetett(?)
2020.01.15 07:12:37 (17016.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.15. 06:52:00


Ja, és azt nem érdemes - főként ilyen hidegben - hogy az első egész liter után várni egy kis időt, hogy le- ill. befollyon mindenhová - s vajon mennyit? -, és utána a másik 3 dl-t? Avagy még szakaszosabban a végén? Kiváltképp, hogy itt a kifolyásból véljük, hogy tele van..
( Mintha régebben olvastam volna itt olyasmit, miszerint valaki járt úgy: látszólag telenyomta, de később visszaellenőrizve mégse - pedig nem szivárgott el sehová, csak valami ilyesmi történhetett.)

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.15 07:16:43-kor.

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.15 07:19:09-kor.
2020.01.15 06:52:00 (17015.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2020.01.14. 20:45:13


No-no, Fiam - olajpumpával nem lehet hidat építeni?.. :D (Már ha van olyan, ill. ahol bajosan építhető ki - pl. a bolygóműveknél - a hidrosztatikai út...)
Viszont az olajban egyezik az ’ízlésünk’: azt a fajtát neveztem az alább ’cuclis’ flakonnak :)

Előzmény: Gee @ 2020.01.14. 19:54:29

Előzmény: geo @ 2020.01.14. 20:45:13


Úgy látszik, erről túl komolyakat gondoltam: akkor van tele, ha elkezd kifolyni :D Ez esetben viszont az sem árt, ha a kocsi pontosan vízszintesen áll, ugye? ;)
S bár nem írjátok, de úgy veszem ki, hogy mindezt alulról lehet megfigyelni - és akkor az egész inkább aknás művelet..(?)

Előzmény: Gee @ 2020.01.14. 19:54:29


Egy 12-es kulcs azért elég rövid - azzal felérek odáig, vagy készüljek valami ’nyomatékosító’ csővel is?
( Azért mostmár tényleg hideg van odakint - végre! -, szóval meg kell tervezni, mint egy űrsétát..)

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.15 06:58:22-kor.
2020.01.15 06:26:55 (17014.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: martinbabas @ 2020.01.13. 21:21:10


Az evangéliumok szerint a hajtóműbe 1,3 liter, az osztóműbe 1,15; s mindkettőbe GL-4-es(!), 75W-90-es.
Részemről Castrol Syntrax Universal* (GL-4/5), mert úgy a maradékot a bolygóműveknek is félre lehet tenni - bár azokba összesen kerek 3 liternek kell mennie, de a gyakorlatban lehet, hogy még egy pici :)
A betöltés műveletének ismertetéséről pedig épp alább indítottam egy harapófogó hadműveletet ;)

* Ha jársz Pestre, s kell ilyen méltányos áron - polcról mocsok drága, már ha van, és nem ’ukrán’ -, akkor van beépített emberem...

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.15 06:32:02-kor.
2020.01.14 20:45:13 (17013.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.14. 14:38:50


Pumpálni a bicikli kereket kell, nem a váltó olajat. Az olaj lefolyik magától is.

A motor és a tűzfal között elég hely van. Innen érdemes leengedni egy átlátszó műanyag csövet (D=12mm) majd bedugni a betöltő lyukba. A motortérben lévő végére tölcsért dugva már öntheted is bele az olajat és még nyomon is követheted, hogy mi folyik a csőben (természetesen olaj, mi más?). A váltó alá rakj olaj fogó tálcát, így tiszta marad minden. Mikor a váltóban megfelelő az olajszint, akkor az olaj elkezd kifolyni a betöltő lyuknál. Ekkor érdemes alul a csövet "elcsípni", majd a csőben lévő felesleget visszafejteni a flakonba vagy kiereszteni az olajfogó tálcába.

Én tölcsér helyett Castrol márkájú váltóolaj flakonjának betöltőő kupakját dugom a csőbe, és csak a flakont cserélem miután kiürült.
2020.01.14 20:06:54 (17012.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Tobzos @ 2020.01.13. 19:10:46


Na meg a szóró olajozáson felül a tengelyek hossz tengelyében olajzó furatok is vannak, amik közvetlenül a szinkront végző elemek ill tűgörgős csapágyak tövébe pumpálják az olajat. Ezek eltömődése is elégtelen kenést és fokozott kopást okozhat elméletben (a szerelési kézikönyv a járatok kifújását írja). Hogy mi a franc tudja eltömíteni ezeket, az más kérdés...Ha a szinkron kopott, akkor is recseghet szerintem. Reméljük a sok darálás ellenére nem lett még mákdaráló belőle és egy komplett kuplung csere megoldja a rejtéjt! ;)
2020.01.14 19:54:29 (17011.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.14. 14:38:50


Nem tudom hogy a sima négyszög acél kenődne e. A beütő edzett anyag,de amúgy a csavar sincs nagyon meghúzva normál esetben. a 10es villás talán könnyebben lefordul meg kinyílik mint a 12es csillag. Betölteni úgy szoktam hogy tölcsérre dugok valami slagot , a tölcsért felkötöm az ajtó feléhez vagy inkább kicsit feljebb,a slag meg szépen érjen bele a betöltő nyílásba. Olajat érdemes kicsit megmelegíteni ,úgy gyorsabban folyik bele.. Ha látod hogy elindul az olaj csík a betőltő aljánál akkor van tele. Kihúzod a slagot ,de abban meg lesz olaj,figyelj hogy legyen ott valami amibe belelógatod. Csavar vissza és kész is.
2020.01.14 16:34:15 (17010.)
ONLYSUZI
(Martonvásár)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.12. 21:34:11


Futómű emelés, pogácsával. 😉👍😂
2020.01.14 14:38:50 (17009.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2020.01.14. 12:15:35


Hmm, sima négyzetacél (tömör) nem konyulna bele? - Botond-Vas-éknál kemény 300,-Ft/m... benzint többet égetek el, míg elgurulok érte hozzájuk :)
S ezt beledugva egy sima villáskulccsal már hozzá lehet férni a felsőhöz?
De gondolom, a feltöltés már nőgyógyász munka, pumpával - legalábbis ha a dugós-kulcs fejével nem férni oda, nehezen képzelem el, hogy a ’cuclis’ palackból be tudnám önteni, ill. hogy a szintjét lássam...

Ha nem jönne össze, majd élek vele(d) - előre is kössz’..!

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.14 14:44:41-kor.
2020.01.14 12:15:35 (17008.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.14. 11:37:22


Jaaa,hogy itt az igazi szándék :) Valahol meg van még,meg kell keresnem :) igazából egy levágott kocka acél,beütőből ,semmi extra. a 12-es csillag kulcs egész jól megakad benne átlósan.Ha van esztergályos/marós a közelben sztem hamar csinal egy ilyet neked kb egy ezresért . Viszont vasárnap nem leszek sajnos a környékben. Ha jársz erre valami másik időpontban amikor leszek én is akkor szívesen kölcsönadom .
2020.01.14 11:37:22 (17007.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2020.01.13. 21:39:11


Nem tetszett érteni célzás? ;) - már ha megvan még a szerszám..
Lekvár tózse jeszty - az nem a szovjet időkből :) -, házi léből most ’csak’ borpárlat.

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.14 11:38:46-kor.
2020.01.14 07:15:51 (17006.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: TDavid @ 2020.01.14. 06:46:17


Ha az állítás nem segít, és amúgy jól kapcsolható a váltó, amikor már megcsúszósra van állítva, akkor ez lesz a megoldás. De azért a bovdenre nézz rá, nehogy az tréfáljon meg...
2020.01.14 06:46:17 (17005.)
TDavid
(BUDAPEST)

Előzmény: Tobzos @ 2020.01.13. 19:10:46


Mivel a pénz nagy úr (Pénz nagyúr), és a kuplungcsere kevésbé tűnik fájdalmas megoldásnak (és még gyorsabb is), így első nekifutásra ebbe az irányba mennék.
2020.01.13 21:39:11 (17004.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.13. 15:14:55


Hát igen, sajt és sajt között van különbség. Nekem is van ismerősöm aki sajtot készít. Más a házi kézműves, de az lekvárból is más ,nem az a műanyag bolti. Abban jó vagyok egyébként :) De így van ez a jó házi pálesszal is :)
2020.01.13 21:21:10 (17003.)
martinbabas
(Várpalota)
Sziasztok!
Tudnátok segíteni váltóolaj cserében? Merre találom a szint jelzőt a váltón és a terepváltón? Valamint a mennyiségek is érdekelnének.
2020.01.13 19:10:46 (17002.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: geo @ 2020.01.13. 11:47:44


A sebességváltóban szóró-olajozás van, az nem tud elromlani. Ha megfelelő az olaj szintje és minősége, akkor a kenés meg van oldva. Egy kis hátramenet recsegtetés még nem csinál akkora bajt, hogy a váltóhoz kellene nyúlni, a recsegés okát kell megszüntetni. Azt pedig a kuplung cseréje (tárcsa+szerkezet) biztosan meg fogja oldani.
Ahogy a kolléga le is írta, próbált rajta állítani és vagy nem emel ki és recseg a váltó vagy már megcsúszik. Na ennél biztosabb tünete nincs egy elhasználódott kuplungnak.
2020.01.13 15:14:55 (17001.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2020.01.13. 05:11:44


Mondjuk úgy, hogy az A Sajt - a többi más többnyire tejbetök... (Na jó: az Aldiban is van pár - nem több! - ’büdössajt’, meg a XVII. ker.-i piacon is egy tejes-sajtos, ami nem műa.-t árul.)
De van szovjet korú Zálátóje Kálco vodkám, Havanna rumom, meg kádár-címeres tokaji szamorodnim is ;) ráadásul vasárnap kell is gurulnom Észak-Budára...
( Mert ez a váltó-leeresztés annyira nem tetszik...

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.12. 21:16:47



Hegyjáró szerkesztette 2020.01.13 15:17:58-kor.
2020.01.13 15:06:49 (17000.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.13. 14:58:06


Továbbá, ill. frissítésképp:

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.12.31. 20:47:51



Hegyjáró szerkesztette 2020.01.13 15:07:54-kor.
2020.01.13 14:58:06 (16999.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: TDavid @ 2020.01.12. 23:29:42

Előzmény: Gee @ 2020.01.13. 05:15:52


Na várj(atok), arról a hosszanti téglalap alakú nyílásról van szó, amiről alább behivatkoztam a 4x4zsolt-féle kezelési receptet? S ott nem nyomtad tele WD-40-nel? Mert amiatt is lehet - főként, ha fedetlenül van! - hogy nem emel ki. [f.t.]
( A bowden kezelése már nem hétvégi, utcán aláfekvős törpénet..)

Máskülönben:

Előzmény: Hegyjáró @ 2016.10.25. 23:43:42



Hegyjáró szerkesztette 2020.01.13 15:04:13-kor.
2020.01.13 11:47:44 (16998.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Tobzos @ 2020.01.12. 21:59:37


Én pont a hideg-meleg motor miatt gondoltam, hogy kenés ill kopás áll a háttérben. A kuplung csere önmagában már nem oldja meg a problémát ilyen előrehaladott állapotban. Új csapágyak és fogaskerekek esetén (az én esetemben legalábbis) a váltó igen "passzentos" belül. Nem lötyög, nem laza semmi sem, így a pörgés hamar leáll magától is (szándékosan nem említek másodperceket) új váltó olajjal feltöltve.
2020.01.13 05:15:52 (16997.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: TDavid @ 2020.01.12. 23:29:42


De oda való egy műanyag takaró.Nekem is hiányzott, 6eft volt ha jól emlékszem rá.
2020.01.13 05:11:44 (16996.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.12. 21:16:47


Nem vagyok nagy sajtos :) Miért, az milyen sajt valami spéci ? :)
2020.01.12 23:29:42 (16995.)
TDavid
(BUDAPEST)

Előzmény: Tobzos @ 2020.01.12. 21:59:37


Na kérem, magas járdaszegélyre fel, ember alá, csavar keres, talál, állít. Tekertem párat rajta aztán próbakör, kuplungnyomogatás, újra alá, stb. Ha addig tekerem, hogy már nem akad váltáskor akkor viszont elindulás illetve a kuplung teljes felengedése után egy nagyobb gázadásra elpörög. Visszábbtekertem, így nem pörög el és még be is lehet tenni fokozatba, még hátramenetbe is. Ideig-óráig jó lesz, de már tuti kuplungcsere.

Amúgy hátrameneti fokozatot egyáltalán nem vette be korábban, addig reszelt volna amíg meg nem unom vagy el nem zsibbad a lábam a pedálon.

Kuplungra visszatérve, nem kéne egy porfogó lemeznek vagy gumiharangnak lennie ott ahol a kuplung kinyomó kábel rácsatlakozik a kiemelővillára? Nekem nincs ott semmi.
2020.01.12 23:18:07 (16994.)
TDavid
(BUDAPEST)

Előzmény: Robi @ 2020.01.11. 19:08:00


Hiánypótló olvasmány, köszi!
2020.01.12 21:59:37 (16993.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: geo @ 2020.01.12. 08:06:51


Igen, a Jimnyben is tolófogaskerekes a hátramenet, mint minden másban, és valóban előfordul, hogy emiatt pont nem tudod behúzni, és kell egy kuplung ráengedés, de itt a kolléga azt mondta, hogy azért nem tudja kapcsolni, mert darál. A kuplung benyomása után a fogaskerekek még pörögnek. Az olaj (meg persze a csapágyak súrlódása) állítja meg őket. Ha kevés az olaj vagy nagyon híg már (esetleg mindkettő) akkor kicsit tovább tart, míg megállnak a kerekek és R-t lehet kapcsolni. Ha viszont még 5 mp-en túl is pörögnek (és darálás hallatszik), akkor már szinte biztos, hogy nem emel ki rendesen a kuplung. És persze az 5-öt nem kell készpénznek venni, lehet hogy 3-at kellett volna írnom, vagy épp 7-et...
2020.01.12 21:34:11 (16992.)
Hegyjáró
(Bp.)
Baszki, ONLY’... [ld. képei] :D
És ezek milyen hamuba’ sültek, Cr-V-sban?..
2020.01.12 21:26:23 (16991.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2020.01.12. 08:06:51


Akkor az M13A-s Type7-esekben is ilyen lehet (enyém ’09-es), mert semmi gondom vele, de a hátrát minden x.-re így veszi be.
2020.01.12 21:16:47 (16990.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2020.01.12. 09:19:02

Előzmény: Gee @ 2020.01.12. 19:48:48

Kösz-kössz!
És mostmár kezd ősszeállni a kép: emez is pontosan ugyanolyan fejű, mint amilyen az osztó- és bolygóműveké (ugye?); és ilyen bit-je volt/van is az öregnek (hiszen a többiben gond nélkül kicserélte), csak a hajtómű betöltőnyílásához nem fért oda a racsnissal.(Tehát nem az volt a gond, hogy valaki ’elkente’ előtte; főként, mert gyanúm szerint abban még a gyári olaj van, de én úgy számoltam, hogy ideje azt is cserélni. Az olajat is megvettem már hozzá.) Azt mondta, lejjebb kellene eresztenie a váltót..
Gee, szereted a görgényi juhsajtot? ;)

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.12 21:22:41-kor.
2020.01.12 19:48:48 (16989.)
Gee
(Budakeszi)
Nekem volt pont olyan méretű számbeütőm,azzal tudom lazítani,de lehet kapni dirket ilyen fejet krovára.igaz az nem fér be a váltó betöltő csavarjához mert kevés oldalt a hely.
2020.01.12 09:19:02 (16988.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.11. 15:28:46


Azért kell most lebarmolni, mert barom volt aki korábban agyon húzta a csavart. A meghúzáshoz csak 23Nm kell! Ha helyesen van meghúzva, akkor nem nyalja el semmi a (10x10mm négyzet alakú) "lyukat".

Vegyél új dugókat a váltódhoz, majd esztergáltass - vagy fűrésszel és reszelővel Te magad készíts - egy célszerszámot hozzá! Egy nagyobb hatlap fejű csavarból lehet egy rövidre visszavágott, a szögletes lyukba pontosan illő eszközt készíteni. A rövidségnek a feltöltő lyuknál van jelentősége, mert szűk a hely!

Ez sokkal gyakoribb probléma a diffi ház olaj feltöltő csavarjával, mert az nagyobb nyomatékkal van meghúzva. Azt egy azonos méretű (KTM front spindle M20 1.5) csavarral végleg orvosoltam. A váltónál erre nincs szükség, csak a megfelelő nyomatékkal meg a megfelelő szerszámmmal kell dolgozni!
2020.01.12 08:06:51 (16987.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Tobzos @ 2020.01.10. 23:28:02


Ezt az másodperc alapú elméletet mire alapozod? Azért kérdem, mert erre utaló ismereteim ill. tapasztalataim nincsenek.

A hátramenet fokozat egyébként nem szinkronizált (a fogaskerekek a fogainak alakja miatt tudnak csak egymásba ékelődni).
A hátramenet fogaskerekei néha pont úgy állnak meg, hogy mindkét fog csúcsa egymás mellett van, ezért csak ütköznek egymással ahelyett, hogy becsúsznának egymás fogai közé. Igyenkor egy kupungolás vagy bármely más fokozatba váltás segít kicsit elmozdítani a fogakat egymáshoz képest mielőtt sikerülne hátramenetbe váltani.
2020.01.11 19:08:00 (16986.)
Robi
(Bokod)
Töltöttem fel tárhelyemre Jimny service manualt (angol nyelvű).
Javaslom az adminok felé, hogy tegyék fel ide a Letöltések mappába, mert a hsz-ek között el fog veszni.

Innen letölthető:
https://drive.google.com/file/d/1i3oOecGV0VbdrBK84VA9iFovBytc9s1t/view

Robi szerkesztette 2020.01.11 19:08:17-kor.
2020.01.11 18:20:47 (16985.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.11. 15:28:46


Igen, le kell barmolni. Ilyen csavart nem kell vadászni, mert szinte mindenki tart vagy be tud szerezni.
Feltöltő nyílás ugyanilyen.
2020.01.11 15:28:46 (16984.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Robi @ 2020.01.11. 11:25:55

Előzmény: Tobzos @ 2020.01.11. 12:53:39


Szóval lebarmolni ’valahogy’, és egy újat vissza? (Gondolom ill. remélem, hogy főként az utóbbi a vadászata akasztotta meg az öreget..)
S a feltöltő nyílással mi a helyzet?

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.11 15:34:00-kor.
2020.01.11 15:16:45 (16983.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: TDavid @ 2020.01.11. 08:09:41


A ’profik’ hungarocell táblát használnak: vastagabb, kényelmesebb - valamelyest fel is veszi a hát alakját -, és főként: jobban szigetel. Kevésbé tekerhető össze, mint a matrac, viszont nem is kell birkózni a penderedésével. Ráadásul pont hátméretű :)
2020.01.11 12:55:14 (16982.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: TDavid @ 2020.01.11. 08:09:41


Ha úgy találod, hogy nincs nagyon holtjáték, amiből elvehetnél, mégsem emel ki, akkor abból kuplung csere lesz...
2020.01.11 12:53:39 (16981.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Robi @ 2020.01.11. 11:25:55


Úgy, ahogy Robi írja. Anno én is célszerszámot köszörültem hozzá, de vért izzadtam azzal is.
2020.01.11 11:25:55 (16980.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.11. 04:40:32


Váltó olajcsavarhoz négyszög dugókulcs kell.
Nem a krova hajtószárán lévő 1/2 "-os négyszög (!).
(Méretet nem tudom fejből, de a 2 lap közti távolságot le kell mérni és kiadja).
10-ből 9-szer ez már szét van nyalva, ilyenkor csavart szokás belehegeszteni és úgy kitekerni.
Értelemszerűen újat kell visszacsavarni, kb. 1000 forint darabja.
2020.01.11 08:09:41 (16979.)
TDavid
(BUDAPEST)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.11. 04:26:41


Előzmény: Tobzos @ 2020.01.10. 23:28:02


Előzmény: geo @ 2020.01.10. 06:46:56



Sziasztok,

Köszönöm Mindenkinek!
Az elmondottak alapján követem az evangélium szavait és keresek valami alkalmas helyet.
Bár az időjárás nem igazán kedvez az utcai aláfekvésnek, a szent ügy érdekében ideiglenesen elkobzom páromtól a jógamatracát és a kocsi alá hajtogatom magam.
2020.01.11 04:40:32 (16978.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Tobzos @ 2020.01.10. 23:28:02


Jut szembe, váltóolaj: a többivel együtt ezt is le akartam cseréltetni legutóbb, de az öreg mester - akihez szoktam vinni - nem tudta kitekerni a leeresztő csavarját. Van annak valami ’titkos’ fogása vagy célszerszáma?..
( Én azóta se néztem rá, mivelhogy aknás művelet...)

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.11 04:43:15-kor.
2020.01.11 04:26:41 (16977.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: TDavid @ 2020.01.09. 22:26:20


Látod, ez egy ilyen közösség: csak írd le pontosan, és tudják/-juk ;)

Előzmény: geo @ 2020.01.10. 06:46:56

Előzmény: Tobzos @ 2020.01.10. 23:28:02

Az állítási hely pedig egész pontosan itt található:

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.03.27. 10:32:13


Jut eszembe, itt is szokott még beragadni, és azt így kell kezelni:

Előzmény: 4x4zsolt @ 2018.03.24. 17:27:13

A lepattintandó fedél hátrébb van, és ha jól emlékszem, a menetirány szerinti jobb oldalán; de legfőképp arról ismerszik meg, hogy szögletes: egy nagyobb, hosszúkásabb gyufásdoboz méretű.
Ha van kedved-lehetőséged alámászni, akkor mindkettőt meg tudod csinálni magad. Először játszd végig ezeket, mielőtt továbblépnél, ill. szerelőhöz mennél!

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.11 04:34:14-kor.
2020.01.10 23:28:02 (16976.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: geo @ 2020.01.10. 06:46:56


Ha 1 mp-en belül nem lehet hátramenetbe tenni járó motornál, akkor az lehet túl kevés vagy túl híg olaj miatt. Ha viszont 5 mp-cel a kuplung kinyomása után sem, akkor egyszerűen nem emel ki a kuplung.
2020.01.10 10:43:57 (16975.)
danner913
(Kerepes)
Keresek 5mm-es nyomtávszélesítőt. Valakinek nincs elfekvőben? Vagy valaki aki tud valakit aki látott már olyat ki gyárt ilyesmit? :)
2020.01.10 06:46:56 (16974.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: TDavid @ 2020.01.09. 09:16:00


Szia, David.

A kuplungot mozgató bowden feszességét leírásod alapján állítani kellene. Ezt a bicikli fékekhez hasonlóan (!) Te magad is állíthatod a kuplungharang oldalán lévő műanyag anya szorosabbra âllításával. Még valószínűbb, hogy a kuplung tárcsa ill. kinyomó szerekezet és csapágy is megérett a cserére.

Viszont ennek semmi köze nincs a nehézkes váltáshoz, amit álló helyzetben tapasztalsz. Egy üzemképes Jimny R72 váltót az autó álló helyzetében leállított motor mellett gond nélkül lehet váltani, a váltó szerkezetének gyári holt játéka miatt még akkor is, ha a kuplung pedál nincs kinyomva (vagy max. 1-2x kinyomod, hogy fel lazuljanak az egyébként össze feszülő alkatrészek). Ha a motor jár, akkor értelem szerint csak kuplunggal...Viszont a hideg/meleg motor mellett tapasztalt váltás, kenési problémára utal. Ami akár igen rövid távon is az alkatrészek kopását okozza. Ezért 98% biztossággal mondom, hogy szinkonizálást végző alkatrészek kopása (és elégtelen kenés) áll a dolog mögött. A maradék 2% meg a váltó rudazat igen valószínűtlen hibája (vagy valami egyedi banális hiba).

geo szerkesztette 2020.01.10 06:51:29-kor.
2020.01.09 22:26:20 (16973.)
TDavid
(BUDAPEST)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.09. 17:00:38


Ahoi,
Még nem az, de amint elviszik a másik vasat az lesz. Addig a szerencsés pillanatig szeretném orvosolni a baját.
A jelenséget egyszerű leírni: amint bemelegedett a motor / váltó / olaj, neutrálból nem lehet egyik fokozatba sem betenni, ám amíg hideg úgy ahogy. Furi. Ilyenkor játszom a váltóval és ha valahova beugrik próbálok lendületet adni a kocsinak és utána dobom át 1-es vagy 2-es fokozatba (amelyik sikerül), hogy tényleg el is tudjak indulni. Hátramenet is csak hébe-hóba van, legtöbbször csak reszeli a fogaskereket ha próbálkozom. Csellel ez is megy de az senkinek se jó.
Nemrég volt egy erős menet vontatmánnyal és ott volt egy kis kuplungszag, azóta határozottan rosszabb lett.

Köd itt is van, nem feltétlen mennék albionig, mégha maga Bob herceg is várna rám, szóval megvárom Herr Remetét, hátha felbukkan. :)