Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 16575 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 328  329  330  331  332   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


22:21:57 (16575.)
XThunter
(Zsadány)
Üdv
Kilyukadt a fűtő radiátorom, klímás az autó !
A kérdés az lenne hogy cserélt már valaki radiátort ?
A klíma befolyásol a cserében valamit?
Hol lehet új radiátort kapni?
Válaszokat előre is köszönöm.
2019.07.13 18:07:25 (16574.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: Yobi @ 2019.07.13. 14:26:39


Igen.
Egy komplett gumiburkolat része van csak fent.
2019.07.13 14:40:50 (16573.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Gee @ 2019.07.12. 13:56:26


Azért köszi! :)
Ha esetleg nem válna be a swift antenna, akkor meg Hegyjárónak az ötletét valósítom meg.

Előzmény: Yobi @ 2019.07.13. 14:26:39


Én cseréltem a kis kardánban (váltó-osztómű közötti) is keresztet, de nekem ugyan olyan méretű volt, mint a többi. (25mmx63,8mm)
A hátsó kardán első részénél én golyókat cseréltem. Sokáig nem tudtam tesztelni, mert az egész hátsó kardánt kicseréltem rá pár hónapra.
Ha a kereszt része jó, akkor sztem egy próbát megér, mert az a pár darab csapágy golyó nem nagy összeg.
2019.07.13 14:26:39 (16572.)
Yobi
(Rétság)
Sziasztok!

Több dologban is szeretném a segítségeteket kérni.
2008-as jimny kiskardánjában kottyan az egyik kereszt, aminek a mérete kisebb mint az első, hátsó kardánéban. Ide pontosan milyen kereszt való? Alkatrész oldalakon nem találok hozzá más típust az első, hátsóba valóaknál. kb 22mm az átmérője.
A hátsó kardánnál nem a kereszt oldali rész, hanem a másik oldal kotyog rendesen. Képet tettem fel róla. Ezzel lehet valamit kezdeni?
Az utolsó kérdésem pedig egy szintén feltöltött képpel kapcsolatos, hogy ugye jól érzékelem, hogy valami hiányzik a váltókar alváz felőli részénél? :)

Előre is köszi a segítséget.
2019.07.13 02:46:29 (16571.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Tobzos @ 2019.07.11. 21:45:11


<Like> :)
2019.07.12 20:28:44 (16570.)
gwolf
(Németország)
Sziasztok, tetőcsomagtartöt keresek 2009 évjáratú, tetősínes Jimnymhez. Előre is köszönöm.
2019.07.12 13:56:26 (16569.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2019.07.12. 13:19:05


Csak egy ötlet volt , én is belebotlottam korábban gondoltam jelzem ;)
Nekem sem az igazi már az antennám :)
2019.07.12 13:19:05 (16568.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Gee @ 2019.07.12. 05:20:30


Igen, ezt én is láttam, de a bontott töredéke volt, így ezért mertem belevágni :)
2019.07.12 05:20:30 (16567.)
Gee
(Budakeszi)
Új antenna :
https://www.suzukialkatresz.com/Suzuki-Jimny-13-antenna-39250-81A11-Suzuki-eszterg
2019.07.11 21:45:11 (16566.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.07.11. 08:06:11


Attól nem lesz kenetlen a kompresszorod, hogy elszökik a gáz. Az olaj ugyanis megmarad hiánytalanul. Csak hűteni nem fog...
Ezt a csobogást nekem is csinálta valamelyik autóm. Talán a VW Polo, de a Jimny nem. Mondjuk én el tudnám képzelni, hogy kevés gáznál kezd el így csörgedezni, de nem foglalkoztam vele, mert tökéletesen hűtött.
2019.07.11 20:19:13 (16565.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.07.11. 19:47:14


Hoppá!
Na ha ezt tudom..
2019.07.11 19:47:14 (16564.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: papas @ 2019.07.11. 18:00:21


Antenna: terepjárónál

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.11.07. 22:59:08

2019.07.11 18:00:21 (16563.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.07.11. 08:06:11


Családban van több klímás autó (volkswagen, peugeot), de egyiknél se tapasztaltam ilyen csobogást.
Nem tudom mi okozhatja ezt, nekem amióta megvan azóta csobog, így én nem agyaltam, h ez rendellenes lenne. De ha vki rájön az okára, akkor azt megköszönném ha megosztaná :)
Természetesen a klímás azt mondta, h ez normális, de ki tudja..

Más... antennám már régóta olyan rossz állapotban volt, h nem lehetett vissza tolni a helyére, mert el volt törve. Ma megjártam egy bontót és vettem swift (alföldön ritka a jimny, mint a fehér holló) antennát, mert azt gondoltam ugyanaz lesz. Hát sajna nem. De azért addig faragtam, h kettőből csináltam egyet.
Kicsit lötyögős lett az antenna, mert vékonyabb, mint az eredeti, de működik. Csak megosztottam, h ha esetleg más is ilyen cipőben járna, akkor tudja, h a swift nem teljesen jó.

Ja és vettem szép új NGK gyújtókábeleket..mondjuk azt nem tudtam, h racsingos kék lesz, de hát ez van.. plusz 2 lóreőt biztos adott a gépnek az a kék szín. :D
2019.07.11 08:33:56 (16562.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.07.10. 20:43:01


Amíg megvan a doboza, leírom róla, hogy erre a kormány-összekötő gömbfejre cserélt a szerelőm:
JakoParts J4838006 (’’Made in Germany’’, s.nr. YY002DTERG)
- legalábbis a junikszos csomagolás szerint... és amit azok neki olyan 6_kFt-ért vittek ki.
Azóta lenyomtunk 1,5+Mm-t, amiben volt ’’trans-caliman’’-i rázatás is, hízott disznókkal és bőröndökkel teletömve, és még mindig műszersimán gurul, minden sebesség-tartományban, a legapróbb kormányrázás nélkül :)

Hegyjáró szerkesztette 2019.07.11 08:38:54-kor.
2019.07.11 08:06:11 (16561.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: papas @ 2019.07.11. 07:27:03


Esetleg buborékos? - az a baj, hogy semmilyen szinten nem ismerem ezeket, mert előtte sosem volt hűtött kocsim; hozzányúlni meg ...
Az enyém egyelőre teljesen jól hűt ill. párátlanít, de meg szeretnék előzni egy nagyobb kiadást, ami esetleg pl. a munkaközeg-hiány és kapcsolódó kenetlenség következtében alakulhat ki..

// Ha igazán jót akarsz nevetni, akkor pl.
http://www.youtube.com/watch?v=k7ZWZy34EpY
( a harmadik itt nem a Markos, hanem a méltatlanul mellőzött Böröczki - és ez így jobb..)

Hegyjáró szerkesztette 2019.07.11 08:12:45-kor.
2019.07.11 07:27:03 (16560.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.07.10. 20:08:30


Hát ezen a prosztatás hasonlaton jót nevettem :D
Am ilyen jellegű hang nálam is van. Sztem a hőcserélőben a víz ahogy mocorog. Viszont amekkora hangja van, annyi víz meg nincs az autó alatt, szóval nem tudom hova tűnik annyi víz.
2019.07.11 04:53:49 (16559.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.07.10. 20:43:01


"Szóval ezek szerint 2009 utániaknál nem a kerékegyensúly-silent-hézagolás az elhárítási sorrend."

Ez igaz 1998-tól is ! Sőt , nekem az egyik oldalból a függő csapágya szó szerint darabokban jött ki , kivenni nem kellett , mert kihulott. :) ( és így is alig rázta, volt hogy nem is rázta)
2019.07.10 21:41:33 (16558.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: RapaMoto @ 2019.07.10. 21:16:44


Részünkről 2009, s abba kerek 4,0_l megy - ez [s.t.] is.
Jóllehet már előttünk is M13A-s a motor, csak nem VVT-s. Ami viszont túllövés, az a ’’[vagy] /12 hónap’’.
Én ezt inkább ráhagytam a gyártóra...

Amit viszont nem hagynék rá a [pénz-] szag-szervizre, az ennek a vége

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.07.08. 10:03:22

Zoli, ugye megengeded, hogyha arra kerül a sor, akkor segíthessek Neked visszaküldeni őket oda, ahonnan nagy hiba volt előbújniuk az életkorukkal megegyező idővel ezelőtt, ugye?.. ;)
( Kiváltképp, ha az volt, ahol engem is le akartak húzni a trafó vs jeladó történettel...)

Hegyjáró szerkesztette 2019.07.10 21:47:01-kor.
2019.07.10 21:16:44 (16557.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.07.10. 19:47:48


Kíváncsiságból rákerestem a Motulnál, hogy mit ajánl:

www.motul.com/hu/hu/lubricants/recommendations/a61ef804c840fd6c62d85ba4b24c1d8e?type_name=Jimny+1.3+4WD+%282005-2008%29
2019.07.10 20:58:22 (16556.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2019.07.10. 20:39:15


Hát amikor csak olyan csöpögősen megy... ld. pl. Hugyos Józsi bácsit*, avagy a másik oldalról: inkontinencia esete Tóth Marival :D

* http://www.youtube.com/watch?v=Cgv35KkK5zQ#t=20m42s

Hegyjáró szerkesztette 2019.07.10 20:59:50-kor.
2019.07.10 20:43:01 (16555.)
Hegyjáró
(Bp.)
És ezt folytatandó

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.06.05. 19:22:06

kivárós meggyőzéssel rávettem a szerelőmet erre

Előzmény: geo @ 2019.06.04. 07:14:59

de végül mégse mert alárakni semmit, hogy ne vágja tönkre a csapágyakat, mert elég szorosnak találta őket hézagolás nélkül is.
VISZONT: a leválasztáshoz ki kellett cserélnie a másik kormány-összekötő gömbfejet is, mert elforgott, s a menete is be volt rohadva, akárcsak a másik oldalinak, amit még a függőcsapágy ill. féltengely simering cserénél kellett kivágni (szó szerint) a ’’bonci’’-ba - ÉS: teljesen megszűnt kormányrázás!.. :)
Szóval ezek szerint 2009 utániaknál nem a kerékegyensúly-silent-hézagolás az elhárítási sorrend.

Hegyjáró szerkesztette 2019.07.10 20:47:50-kor.
2019.07.10 20:39:15 (16554.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.07.10. 20:08:30


Mi a f@sz az a "prosztatásan pisilő hang" ??? :D :D
2019.07.10 20:15:42 (16553.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.07.10. 20:08:30


JAV.: ’’... hosszabb működés KÖZBEN ...’’

KIEG.:
A párát pedig 10’’-en belül ’lehúzza’, még a leg-november-rain-ebb körülmények és csatakosra izzadt, hízott disznókkal teletömve vagy lakókocsi üzemben ázott ruhákkal teleteregtve is :D

Hegyjáró szerkesztette 2019.07.10 20:22:27-kor.
2019.07.10 20:08:30 (16552.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.07.08. 10:03:22

Előzmény: osvath14 @ 2019.07.08. 16:42:59


Megerősítem! - sőt, hosszabb távon vissza kell tekernem a hőm. állítót a kék csík fölé, különben megfázlaltatóan hideg lenne.
Pedig az enyém már tizedik évét tapossa...

Kapcsolódó kérdés:
hosszabb működés után visszatérően, amolyan prosztatásan pisilő hangot hallok az anyósülés lábtere felől, ám sem belül, sem kívül nem érek tetten semmit - ez üzemszerű?..
( A hűtőközeg két nyárral ezelőtt volt ellenőrizve, nem beleértve a mostanit, de mintha már tavaly is hallottam volna ilyesmit.)

Hegyjáró szerkesztette 2019.07.10 20:13:20-kor.

Hegyjáró szerkesztette 2019.07.10 20:14:12-kor.
2019.07.10 19:57:48 (16551.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Mlado @ 2019.07.10. 14:15:24


Vagy ennek az eredetijéhez

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.06.05. 19:05:43

mert így behivatkozva az abban behivatkozottak már nem látszanak..

Hegyjáró szerkesztette 2019.07.10 19:59:06-kor.
2019.07.10 19:47:48 (16550.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Mlado @ 2019.07.10. 18:04:51


Elsőre mindenki kételkedik...
de tekerj vissza pl. ’17 márc. 23-ra, avagy júl. 12-re.

Előzmény: RapaMoto @ 2019.07.10. 16:41:03


Gépkönyvekből..
És ez ugye - Neked magyarázzam? - nem csak a hidegtűrésről szól...

Szerintem fél MFt értékben elégetett benzinre vetítve(!) nem éri meg legf. 10 kFt-nyi különbségen vitát nyitni.
Inkább mondja a szerelő leeresztéskor, hogy olyan aranysárga volt, mint az új, minthogy ne csodálkozzon tovább a szomszéd, hogy most jár a motorod? ;)

Hegyjáró szerkesztette 2019.07.10 19:53:22-kor.
2019.07.10 18:04:51 (16549.)
Mlado
(Gyömrõ)

Előzmény: RapaMoto @ 2019.07.10. 16:41:03


Köszönöm szépen a gyors választ.Rá kerestem és német oldalon láttam. A szerelőm is kételkedett azwrt is írtam le.
2019.07.10 17:43:10 (16548.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Tobzos @ 2019.07.09. 07:17:20


Előzmény: Tobzos @ 2019.07.09. 07:20:10



Köszi! Akkor várom a nagy meleget, h megtudjam figyelni ezt a ventit. :)

A gáz tuti rendben van, mert amióta nálam van a Jimny, azóta tapasztalom ezt a jelenséget és azóta többször voltam már klímásnál és nem volt kevesebb gáz benne egyik alkalommal sem.
2019.07.10 16:41:03 (16547.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Mlado @ 2019.07.10. 14:15:24


Ez a 0W-20 honnan jött? A sarkkörön túl biztos ilyennel járnék...

Motor: 5W-30 vagy 10W-40 - 4,3L (15000 km)
Kézi sebességváltó: 75W-90 - 1,3L (45000 km)
Szervó: Dex. II vagy Dex. III
Osztómű: 75W-90 - 1,15L
Első difi: 75W-90 vagy 80W-90 - 1,35L
Hátsó difi: 75W-90 vagy 80W-90 - 1,5L
Fékfolyadék: DOT 4

Ha esetleg automata váltós, akkor Dex. III megy bele 3,3L


RapaMoto szerkesztette 2019.07.10 16:44:08-kor.
2019.07.10 14:15:24 (16546.)
Mlado
(Gyömrõ)
Sziasztok!
Segítséget kérnék, 2009 es M13A benzines jimnynek kellene teljes olajcseréhez lista. Egyedül amit találtam az a motor olaj, arra 0w-20 at ír. Fék, váltó, hatások, hajtóműolaj,szervo olaj. Köszönöm.
2019.07.10 07:14:07 (16545.)
martinbabas
(Várpalota)
Sziasztom! Valaki esetleg tud helyet ahhol lehet beszerezni hátsó kardánt?
2019.07.09 07:20:10 (16544.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Tobzos @ 2019.07.09. 07:17:20


Ha pedig a ventilátor rendben, akkor meg kell nézesd a gáz mennyiségét, mert azt is lehet, hogy egy része hiányzik és azért nem elég hatékony...
2019.07.09 07:17:20 (16543.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: papas @ 2019.07.08. 12:00:30


Nem ismerem a pontos programozását, de hogy kánikulában ha állsz és megy a klíma, akkor mennie kell, abban biztos vagyok.
2019.07.08 18:10:37 (16542.)
Ramm
(Érd)
Sziasztok!

Első körben kettő darab új első sárvédőt kinálok eladásra ami (made in japan)
Második körben keresek vonóhorgot illetve soft top tetőt vaskonzollal együtt.Kerestem a neten de új soft tetőt nem találok....ha tudtok segiteni,köszönöm.
2019.07.08 16:42:59 (16541.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.07.08. 13:16:54


Én a 2. fokozatnál magasabb szinten nem szoktam működtetni. Még a legnagyobb melegben is talán egyszer tettem fel rövid időre 3. fokozatba.
2019.07.08 13:16:54 (16540.)
M. Zoltán
(Budapest)

Előzmény: papas @ 2019.07.08. 12:00:30


Ez nem túl jó hír, hátha másnak más a tapasztalata, mert ennyit az enyém is tud, de csak ennyit.

Elvileg ki-be kapcsolgat a ventilátor a klímahűtőn, (télen).
2019.07.08 12:00:30 (16539.)
papas
(Szeged)

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.07.08. 10:03:22


A hűt, mint a bolondot arra értettem, h 3. fokozaton pörgetve hűt, de ahogy megállok, kezdődik a melegedés.
Ezt a klíma témát már én is felvetettem itt korábban, mert nekem is gyanús, h csak 3. fokozaton képes lehűteni az utasteret, illetve 3. fokozaton képes csak hidegen tartani az utasteret.
Ha nagy meleg van, akkor az 1., 2. venti fokozat semmire nem jó. 1. fokozaton nálam szinte levegő se jön.
Télen a párát nálam is nehezen szedi le. A szélvédőről leszedi, és kb a két oldal ablakról is, de a hátsókig már nem ér el.

Most tavasszal voltam kompresszort cseréltetni, mert az előző bedöglött, akkor átmosták a rendszert, meg ugye kapott új gázt. Tehát maga a klímarendszer elvileg jól működik, a gázt se engedi.
Én arra tippelek, h vhol tele lehet porral a rendszer, ami télen jól megszívja magát, ezért párásodik, illetve ezért nem ad rendesen levegőt.

Előzmény: Tobzos @ 2019.07.06. 22:12:27


Köszi a tippet, ezt meglesem. Ennek folyamatosan kell menni egy fordulaton amikor működik a klíma?
2019.07.08 10:03:22 (16538.)
M. Zoltán
(Budapest)

Előzmény: papas @ 2019.07.06. 21:13:09


Klíma témában kérem, hogy segítsetek.

Másfél éves Jimnyben szívok a klímával, illetve inkább a szervizzel. Októberi a masina, ezért mindjárt az elején feltűnt, hogy a párát nem igazán szedi le. Bevittem a szervizbe, mégis csak garanciális. A lefejtéskor hiányzott belőle a gáz harmada (hosszas vita után voltak egyáltalán hajlandók lefejteni, mert szerintük a 8 Celsius fokos hűtés elég, kb. a műhelyben volt 16-18 fok). Hibakeresés nem volt, mert ilyen tiszta motornál nem lehet meglátni, hogy hol szökik, de szerintük inkább a japán volt trehány és nem töltötte fel rendesen. Feltöltés után 3 fokos lett, amit az első tavaszi hirtelen melegben bekapcsolva bántóan hidegnek éreztem. Ez az érzés a nyár közepére szép lassan elkopott (meg a gáz is), mentem nyár végén vissza.
Most már volt "hibakeresés", talán mintha az egyik tömítőgyűrű lenne a hibás. Csere, feltöltés és mehetek. Természetesen már akkor sem éreztem olyan hatékonynak a klímát, mint az első feltöltésnél, de aztán jöttek a hidegek, a párát megint lassan húzta le.
Tettem bele hőmérőt, a középkonzolon alul lévő tálcába, hogy a nap ne süsse és szomorúan tapasztaltam, hogy a elmúlt hetek meleg időszakában alig csökken a belső hőmérséklet, az is csak a ventilátor 3. fokozatán, az első két fokozat arra sem elég, hogy tartsa a harmadik fokozatban elért "hideget".

Kérdésem, kinek mennyire hatékony a klímája, bár tudom, hogy szubjektív a megítélés.

Az olyan megközelítés is jó, hogy hűt mint a bolond, ha valami konkrétabb, van, azt is köszönöm.

Készülök visszamenni a szervizbe, és szeretném, ha lenne alapom a vitában, mert a részükről többször elhangzott, hogy "ez ilyen, nincs mit tenni". Hátha mégse ilyen...

M. Zoltán szerkesztette 2019.07.08 10:03:53-kor.
2019.07.08 07:25:46 (16537.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: kenci @ 2019.07.06. 22:14:47


Igen, a Jimny esetében ha klímás, akkor van külön elektromos ventilátor. Érdekes, hogy ezt a Terranoról le merték hagyni, gondolom ott jó nagy a viszkós, vagy esetleg nem is viszkós, hanem kívülről vezérelt elektromágneses...
2019.07.07 11:15:04 (16536.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: kenci @ 2019.07.06. 22:14:47


igen, nekem a 98-ason még van...
2019.07.07 06:55:21 (16535.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Ervin @ 2019.06.24. 12:54:54


Ez pedig nagyon trafó-gyanús!..
S előjelekkel kezdi, csak csalókákkal... s végül az egyik pár henger nem dolgozik.
Segít még a műa. fedél levétele, ill. a motorháztető kinyitása.

( A check-engine-nek Jimny-nél nagyjából semmi értelme: ami jellemző - trafó, jeladó, gyertya - annál nem jelez; a motorjaikkal pedig fehérember kezében nincs baj...)

Hegyjáró szerkesztette 2019.07.07 07:00:10-kor.
2019.07.06 22:14:47 (16534.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Tobzos @ 2019.07.06. 22:12:27


Terrano esetében nincs külön elektromos venti, így igencsak megérezni amikor áll a gép. Régebbi típusokon még láttam, nem tudom az újabbakon miért spórolták ki.... Ezek szerint a Jimnyn is van + szél...
2019.07.06 22:12:27 (16533.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: papas @ 2019.07.06. 21:13:09


Működik az elektromos ventilátorod a klímahűtőn?
2019.07.06 21:13:09 (16532.)
papas
(Szeged)
Sziasztok!
G13BB motornál, ha klímáztok és megálltok 10-20 percre járó motorral-klímával, akkor Nektek álló helyben is ugyanúgy hűt a klímátok?
Én azt tapasztalom, h menet közben hűt, mint a bolond, de ha megállok, akkor egy idő után már nem olyan intenzív a hűtése.. sőt..
Kétszer már az is előfordult, h ugyanígy várakoztam és a hőfokmutató szépen elkezdett felfelé kúszni. Persze kint 30 felett volt a hőmérséklet.

Másik.
Ma megviccelt Jimny rendesen. Vidéken voltam, igyekeztem volna haza. Várakoztam kb 10 perce amikor elkezdett dadogni-rángatni az autó. Na egyből eszembe jutottak szavaitok, h vezérműtengely jeladó vagy gyújtótrafó környékén kell majd a hibát keresnem. Elindultam, de az autó alig akart menni, hol nem volt ereje, hol volt egy pici és mintha össze-vissza mentek volna a dugattyúk.
Itthon gyors rákerestem a fórumon a hibára, h biztosan jól emlékszek-e.Utána felpattintottam a motorháztetőt és szerencsére pont megláttam a szikrát az egyik gyertyakábel és egy csavar között. Gyertyakábelt ideiglenesen körbe szigetelőszalagoztam és a hiba megszűnt. :D
Szóval ezt most olcsón megúsztam :)
2019.07.03 18:08:16 (16531.)
Mlado
(Gyömrõ)

Előzmény: geo @ 2019.07.03. 07:10:23


Köszönöm a részletes választ. Azért érdekelt mert láttam olyan csomagtartót, amely hasonló a tiedhez kialakitasra, viszont nem saját talpa van, nem a tetőre van lehúzva, hanem a két műanyag keretre van 4 bilinccsel odafogva oldalról. Tehát a csomagtartó alja a sínek között van, sin magasságban. Ha le kell venni, akkor csak 4 bilincs, és a sin marad. Meg tudtam volna csináltatni alu csőből. Természetesen az hogy mit bír szállítás közben értettem. De így akkor elgondolkodtató a dolog. Egyszerű levenni, ha nem kell, de cserébe max 30 kg.
2019.07.03 07:10:23 (16530.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Mlado @ 2019.06.28. 15:43:01


A tetősín talpa műanyag. Egy sín 2 helyen van a tető lemezre erősítve helyenként két db M6 méretű menetes szárral és anyával. A műanyag sínek dinamikus teherbírása 30kg! Ez azt jelenti, hogy ennyit fog a tetőn tartani vészfékezéskor. Ha nagyobb tömeget teszel rá, akkor a műanyag talpak eltörhetnek. Ezért szokás a műanyag síneket lecserélni fémre. A síneket tartó összesen nyolc darab M6-os menetes szár teherbírása ennél biztosan nagyobb, pontos értéket nem tudom, de én 80-100kg fölött nem bíznék a csavarokban fékezéskor. 50kg feletti tömeg a tetőn a menetstabilitást jelentősen befolyásolja az autó súlypont változása miatt. Mindez dinamikus (kanyarodás/fékezés) közben értendő. Statikus terhelés mellett (pl. álló helyzetben - magaslesnek használva) a tetőt tartó oszlopok (nem a csomagtartó!) együttesen még az autó súlyát is megtartják. Ha ez nem így lenne, akkor bukókeret kellene az autóra. A többit a józan eszedre bízom.
2019.07.03 06:51:14 (16529.)
Goodspeed
(Nagykáta)
Erre valakinek valami ötlet ? Erősebb rángatásnál hallani, szervó nincs benne.

2019.07.02 09:24:23 (16528.)
djukee
(Pusztazámor)

Előzmény: papas @ 2019.06.30. 22:17:20


köszi!

ismerős szerelő a Febi márkát nagyon nem ajánlja, így marad a Blue Print vagy Japanparts...
2019.07.01 21:58:19 (16527.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: Mlado @ 2019.06.28. 15:43:01


haverom autóján volt magasles. én 138kiló vagyok+téli hacuka. simán elbírt... :)
2019.07.01 21:49:36 (16526.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: Ati @ 2019.07.01. 16:25:27


Örömmel olvasom. Akkor ez siker mindhármunknak...illetve mindnégyünknek, Jimnykét is beleszámolva természetesen.