Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 16712 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 331  332  333  334  335   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2019.08.17 12:47:34 (16712.)
Plextor
(Dunaújváros)
Üdv. Próbálta már itt valaki az új 2019-es Jimny-t? Mik a tapasztalatok,meglátások? Esetleg sikerült már vásárolni itt valakinek? Rendeléstől számítva kb. mennyi a várakozási idő?
2019.08.17 10:44:32 (16711.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: cujoe @ 2019.08.16. 22:23:32



https://www.bigjimny.com/index.php/forum/7-jimny-technical/64186-r72-to-r7me-conversion-guide

Akkor neked találnod kell egy R7ME váltót és a hozzá való karos osztóművet a jelenlegi R72 váltó és nyomógombos osztómű helyett. Meg fabrikálni egy kicsit. Lásd az angol leírást.
Én biztos, hogy inkább mindent felújítánék.
A Jimnybits-ről vagy helyi bontókból igény és pénzforrás fügvényében lehet beszerezni minden vackot hozzá.
Sok sikert!
2019.08.16 22:23:32 (16710.)
cujoe
(Tiszafüred)

Előzmény: geo @ 2019.08.16. 19:23:47


Uhh hát lehet, hogy nagyon rosszul fogalmaztam, meg eléggé laikus is vagyok a témában. Szóval, írom ide az egész eddigi sztorit: Kb két éve vettem a Jimny-t (2007-es, M13A, nyomógombos terepváltó), eddig nagyjából szépen működött minden (vásárlás után azért lettek kopó dolgok cserélve), de alapjában véve nem volt gond. Illetve annyi mégis, hogy az osztóműből már az elejétől fogva jött gázadáskor vagy gázelvételkor egy erős kattanó hang. Több szerelő is megnézte és "megnyugtatott", hogy biztosan a hajtáslánc lesz a ludas. Hozzáteszem, hogy ezen a környéken egyetlen "terepjárós" autószerelő sincs (vagy legalábbis nem tudok róla). Így használtam hát tovább az autót egészen három héttel ezelőttig, amikor is "kuplungos" lett. Először csak nehezen vette a másodikat és néha kidobta a harmadikat Aztán már amikor bemelegedett, akkor alig lehetett sebességbe tenni és akkor is ment előre vagy hátra amikor tövig tapostam a kuplung pedált. Ugyanezen a napon (hogy teljes legyen az öröm) terepen voltam, amikor használnom is kellett a 4WD hajtást. A gomb benyomása után eddig volt egy kis zúgás az osztóműből (gondolom, hogy az elektromotor) majd jött a kattanás és megjelent a zöld 4WD logo a műszerfalon. Na most a zúgás az elmaradt és a zöld jel pedig egyfolytában villogott. Egész nap próbáltam megszüntetni a 2WD gomb nyomogatásával, majd több óra múltán engedett és kialudt a lámpa. Végig gondolva, hogy nekem erre a stresszre nincs szükségem, mert annak ellenére, hogy igyekszem kímélni és vigyázni az autót ez számomra mégis egy munkaeszköz is. Ha szükségem van rá akkor kell, hogy működjön. Ebből a megfontolásból és hogy mihamarabb megoldást találjak a problémákra rendeltem kuplungszettet és bowdent továbbá felhívtam a Fehérvári bontóst és tanácsot kértem. Mondtam neki a kattogó hangot az osztóműből és azt, hogy nem akarok bizonytalan működést, ezért azt javasolta, hogy vegyek egy karos kézi kapcsolású osztóművet, rakassam be a szerelővel a régi nyomógombos helyére a gombokat pedig ezentúl elfelejthetem. Elmondása szerint a kézi karos terepváltó és a nyomógombos egymással teljesen csereszabatosak és ettől kezdve nem az elektromotor teszi vagy nem teszi be az első hajtást, hanem én manuálisan az osztóművel. Tisztában vagyok vele, hogy a vákuumkapcsoló még megvan, hiszen az osztóműből kapja továbbra is a jelet a féltengelyzár, de legalább az első kardán hajtását én indítom el a kézi karos osztóművel (az én olvasatomban). Az meg sem fordult a fejemben, hogy esetleg a két osztómű nem egyezik, mert a bontós azt állította, hogy teljesen csereszabatosak. Eközben a fórumot olvasva jött meg az ihlet, hogy milyen jó volna ha le tudnám felezni a 2WD hajtást (pl utánfutó húzása esetén) és erről szóló cikket találtam is. Íme: Jimny elektromos féltengelyzár átalakítása manuálisan kapcsolhatóra Link: https://www.jimny.hu/?/Cikkek/Technika/Jimnyelektromosf_Iltengelyz_Ar_Atalak_Ot_Asamanu_Alisankapcsolhat_Ura/869

Ekkor jött a kérdés, hogy ha az én Jimnymnek megmarad az elektromosan kapcsolható vákumkapcsolós féltengelyzára és beépítésre kerül egy kézi karos kapcsolású osztómű, akkor a fenti leírás alapján lehet e partizánkodni azzal, hogy az autó "eszét" kijátszva egy egyszerű kapcsolóval felezhetővé váljon a 2WD hajtás is vagy ez nem járható út mégsem mert benne marad a régi nyomógombos visszajelző rendszere..

Jelenleg ott tartunk, hogy a szerelő még csak bontja az autót..
2019.08.16 19:23:47 (16709.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: cujoe @ 2019.08.16. 14:33:43


Az írásod alapján mondom, szerintem valaki nem teljesen tudja mit mire lehet cserélni a benzines Jimnyben. A jeladó hibájára gondolhat valaki, mikor a vákumcső kirohad és ettől a vákumos rendszer nem hajlandó helyesen működni, mert nem érzékel vákumot. A jeladó csere ezt nem orvosolja. A kézi agykapcsoló és a kézi karos osztómű két külön dolog. Ha kézi karos osztóművet akarsz, akkor a váltót is cserélned kell mert nem csere szabatosak. Ha csak kézi agykapcsolót akarsz, akkor csak a vákum csöveket kell a lehető legrövidebb csőszakasz meghagyásával ledugózni. Szerintem először keress valakit, aki látott már karos és nyomógombos Jimny-t is, majd találjátok ki, hogy mi romlott el ill. mit akarsz, mert a költségvonzata a különböző variációknak igen különböző lesz.
2019.08.16 14:33:43 (16708.)
cujoe
(Tiszafüred)
Sziasztok! Volna egy viszonylag komoly problémám, tudnátok segíteni? A Jimnym nyomógombos terepváltós és miután elkezdett minden előjel nélkül rosszalkodni az osztómű(jeladó), úgy gondoltam, hogy kicseréltetem az egészet egyben bontott kézi karos váltóra. (A bontós elmondása szerint egy az egyben át lehet cserélni.) Így megszűnik a fő hibalehetőség. Viszont egyúttal már szeretném beépíteni a kapcsolót is a féltengelyzár manuális kapcsolásához. Fontos volna, hogy rövid távú utánfutózásnál, vontatásnál stb.. csak a hátsó hajtást tudjam felezni. Viszont a fenti átalakítás miatt lesz egy "öszvér" Jimnym, a benne maradó használatlan nyomógombos elektronikával és az "új" kézi karos terepváltóval. Kérdés, hogy meg lehet így csinálni a Cikkek között található leírás alapján a féltengelyzár kapcsolását vagy van ennek akadálya?
2019.08.15 18:19:37 (16707.)
martinbabas
(Várpalota)
Hűtő sapkám széttőrve, es a hűtőm tiszta sár és elvan tömődve. Sterimob sajnos megjobban elhajlitja a lamellákat. Vajon mit lehetne vele kezdeni?
2019.08.15 17:27:35 (16706.)
martinbabas
(Várpalota)
Hidegen semmi ilyesmi tünet nincs. Csak sokat van eroltetve. Ventillatorom porog alapjaraton is valamilyen szinten. Hogyan lehet megnézni rendesen, hogy jo e?
2019.08.15 17:21:56 (16705.)
martinbabas
(Várpalota)
Hidegen semmi ilyesmi tünet nincs. Csak sokat van eroltetve. Ventillatorom porog alapjaraton is valamilyen szinten. Hogyan lehet megnézni rendesen, hogy jo e?
2019.08.15 14:24:40 (16704.)
papas
(Szeged)

Előzmény: martinbabas @ 2019.08.15. 06:10:13


Én is hengerfejre tippelek.

Esetleg hűtőventi hiba? Működik rendesen?
2019.08.15 12:20:17 (16703.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: martinbabas @ 2019.08.15. 06:10:13


Gyanús hogy hengerfejes.Nem mindig folyik össze a víz az olajjal. Ha hidegen is jön a bugyborék a tágulásiba akkor szinte biztos.
2019.08.15 06:10:13 (16702.)
martinbabas
(Várpalota)
Köszönöm az emeléssel kapcsolatos választ. Sajnos most újabb kérdéssel fordulok felétek.
Ezekben a nyári melegekben felforr a kis jimny. Benzines. Mutató szépen középen, de a kiegyenlítő tartályba nyomja bele a gőzt ott meg bugyborékol. Nem vizes az olaj, es a viz sem olajos. Valaki tapasztalt mar hasonlot?
2019.08.13 13:16:44 (16701.)
papas
(Szeged)

Előzmény: XThunter @ 2019.08.12. 17:22:42


Sok tapasztalatom nincs ilyen szilent kapcsán. A hátsó panhardban cseréltem pu-ra. Tedgum márka, de ennél csak sárga szín volt. Gyanítom csak dizájn miatt sárga.
A márkásabb poliuretán szilenteknél viszont számít a szín, a keménységet jelöli. Van amelyiket csak verseny célra ajánlják.

Korrekciós szilent, tudtommal csak akkor kell, ha emelve van az autó.

Előzmény: toto12 @ 2019.08.12. 18:30:36


Ha sima gumira cseréled, akkor sztem csak a rosszat elég.

papas szerkesztette 2019.08.13 13:17:46-kor.
2019.08.12 18:30:36 (16700.)
toto12
(NO)

Előzmény: XThunter @ 2019.08.12. 17:22:42


Erre én is kíváncsï vagyok. Én is szilent csere elõtt állok. Ilyenkor szükséges mindenik cseréje? Vagy csak a rosszat ?

toto12 szerkesztette 2019.08.12 18:31:12-kor.
2019.08.12 17:22:42 (16699.)
XThunter
(Zsadány)
Üdv
Poliuretán szilentre szeretném ki cserélni a gyárit.
Kinek mi a tapasztalata?
Mi a különbség a korrektoros és a sima kivitelű között?
A színének van valami jelentősége?
2019.08.11 20:52:18 (16698.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Goodspeed @ 2019.08.10. 16:35:25


A benzines Jimny első rugója hosszabb, mint a hátsó, kb 3 cm-rel. Ezt szokták hátra tenni, előre pedig a dízel jimny első rugóját. Így kb 3 cm-es emelés érhető el, amit a gyári gátlók és fékcső még elvisel. De dízel jimny rugót találni nem egyszerű....
2019.08.11 16:19:32 (16697.)
Szalaics
(Vas megye)
Jimny ponyva patentot cserélt már valaki? Megegyezik a Samurai ponyva patent méretével?
Sumonál csak Samuhoz van, de nem tudták megmondani, hogy jó lehet-e Jimny-hez.
Itthoni vitorlás, stb. Boltokat már kérdeztem, de nem tudtak 100%-osan ajánlani semmit...
2019.08.10 16:35:25 (16696.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: martinbabas @ 2019.08.10. 15:07:54


Diesel Jimny rugóját meg lehet Lada Samara rugót is mint ha hallottam volna, ilyet.
2019.08.10 15:07:54 (16695.)
martinbabas
(Várpalota)

Előzmény: papas @ 2019.08.10. 13:46:02


Köszönöm. Ezeket megtaláltam. Keresőben sajnos nem talaltam arról infót, hogy másik autó rugóját rakták volna be, ne kelljen pogácsázni. És a komfort megmaradjon.
2019.08.10 13:46:02 (16694.)
papas
(Szeged)

Előzmény: martinbabas @ 2019.08.10. 11:06:06


Szia!
Nem emeltem még, de lehet eljön majd ez a pillanat is.
Én csak a rugó fölé helyezett pogácsás emelést néztem.
Első lengéscsillapító: Suzuki Grand Vitara 98-06’ - 1,6 4x4
Sachs M230048 290mm x 459mm.
Hátsó lengéscsillapító: Lada Niva II (2123) - 1,7
Monroe MOND2563 505mmx315mm.
2019.08.10 13:21:45 (16693.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: martinbabas @ 2019.08.10. 11:06:06


Szia! A kereső használatát javasolnám. Nagyon sokszor téma volt, és az összes szóbajöhető opcióról megtalálsz minden fontos információt.
2019.08.10 11:06:06 (16692.)
martinbabas
(Várpalota)
Sziasztok!
5cm emeléshez milyen másik autó rugóját és csillapítóját ajánlanátok?
2019.08.09 18:03:42 (16691.)
Ramm
(Érd)
Vadrácsom kínálom 25000 ft összegért. Fotókat valahogyakárhogy küldök vagy jófogás, ott hirdetem. Macsupicsun volt, jó nagy, nehéz, fényes. Jimnyn úgy néz ki mintha a nagykapu lenne elöl, de vagány :-)
2019.08.07 23:24:00 (16690.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: RapaMoto @ 2019.08.07. 23:01:26


Na ez a baj, hogy innentől 1. nyúljon a saját zsebébe la. kb. 1x kFt erejéig (vagy már több?), és ha 2. kiderül, hogy mondjuk egy olyan tagban van repedés, aminek a cseréje k*10 kFt (és lehet, keveset mondtam?), miközben 3. ezzel bevallja, hogy hozzányúltak nem garanciális szervizben, ...

// Hirtelen nem találom magyarul - egy régebbi, kevésbé ismert, pedig hihetetlenül látványos Monty Python gyöngyszem -
http://www.youtube.com/watch?v=VRfoIyx8KfU
és az a vicc, hogy pl. iroda-épületekben lassan egyáltalán nem vicc ez a csaknem negyven éve(!) megírt abszurd disztópia...

Hegyjáró szerkesztette 2019.08.07 23:30:11-kor.
2019.08.07 23:01:26 (16689.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.08.07. 22:51:36


Igen, úgy.
2019.08.07 22:51:36 (16688.)
Hegyjáró
(Bp.)
Az egészen azért is meg vagyok akadva, mert nem pl. egy tranziens ECU-rejtélyről beszélünk, hanem

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.08.04. 19:21:47

és ez alapján egyértelmű, ráadásul háromszorosan megerősítve(!) hogy közeg-szökésről van szó, s mivel a motor közelében nem jár (amiben eléghetne-kipufoghatna), így csak valami tömítetlenség lehet az oka...

Most lehet, hogy butaságot kérdezek, de az UV-reagenst csak lefejtés-visszatöltéssel lehet hozzáadni?

Hegyjáró szerkesztette 2019.08.07 22:57:39-kor.
2019.08.07 22:23:42 (16687.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.08.07. 18:44:16


BASZKI...
És ez már az a bizonyos netto HAZUGSÁG, ui. - ez innentől puszta logika: -
ha a rendszert tartják karban (és két hétig? az még SAP-nak is sok! - ill., ki tudja mikor kezdődött?..) szóval, akkor el sem jutna a feldolgozásig/elé; ha meg odáig eljut, akkor az onnantól feldolgozási HIÁNYosság...
Kik ezek, E’rgom?!..
S felügyeleti szervet találtál a szerződésen? Én rákérdeznék ott, hogy 1. szüneteltethető-e a a jótállás érvényesítése? (furcsa lenne..) 2. ilyen előzmények után - hogy ti. hónapok óta nem sikerül, aztán meg olyan határidőre csúsztatják, miután okafogyottá is válhatik (ti. vége a melegnek) - szóval, hogy ilyen esetben kinek nyújthatsz be keresetet a kényszerű önerejű javítás költségeiről?
Sajnos se jogász, se fogy.véd.-es nem vagyok - csak ’műkedvelő’ ;) - de a táblában szívesen segítek, ÉS EZ INNENTŐL KOMOLY!..

Ha most valaki épp azok között billeg, hogy új téglát vegyen-e - amire ugye hosszú a várakozás, viszont garanciális lenne - vagy inkább keressen egy nem túl öreg kereket, és ezt olvasná, akkor szerintetek ...?
GRATULÁLUNK, (MAGYAR?) SZUZUKI; az öntökönszúrásért pedig külön vastaps!..

Hegyjáró szerkesztette 2019.08.07 22:28:32-kor.
2019.08.07 18:44:16 (16686.)
M. Zoltán
(Budapest)

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.08.04. 19:21:47


Írtam a Suzukinak, írta a honlapjuk, hogy
"Ügyfélszolgálatunk KARBANTARTÁS MIATT augusztus 21-ig nem érhető el. Ezen idő alatt telefonon nem áll módjukban kapcsolatban lépni velünk, űrlapon küldött megkereséseik beérkeznek hozzánk, azonban az esetek feldolgozását csupán augusztus 21-ét követően tudjuk megkezdeni. Megértésüket köszönjük!"

Miért nem írják egyszerűen, hogy nyaralni mentek, ez így olyan gagyi.
2019.08.07 15:28:21 (16685.)
Gabor
(Budapest)

Előzmény: Gee @ 2019.08.07. 13:40:24


Na az meg nekem nem 😊
2019.08.07 13:40:24 (16684.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Gabor @ 2019.08.07. 08:10:42


Nekem a playstation ugrik be róla :) ))))
2019.08.07 08:10:42 (16683.)
Gabor
(Budapest)

Előzmény: Tobzos @ 2019.08.06. 22:24:31


Photoshop
2019.08.06 22:24:31 (16682.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.08.06. 16:04:34


Belekerült pár percembe, amíg megfejtettem, hogy mi az a PS, de aztán rájöttem: elírás.
2019.08.06 17:57:46 (16681.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.08.06. 16:04:34


Íme: a világháló átörökítette a képet az utókornak is:
http://img.index.hu/imgfrm/7/2/4/6/BIG_0000107246.jpg
( és figyeld, ahogy hagyott helyet az esetleges további fejleményeknek is :D
2019.08.06 16:04:34 (16680.)
Hegyjáró
(Bp.)
// Emlékszem egy történetre, úgy 2000 környékéről (+/- 5 év?):
Egy tehetősebb fickó vett egy márkás SUV-szerűséget (csak akkor még nem így hívtuk) egy ismertebb szalonban (talán az M1/M7 bevezetője mellett lehetett?), de valami vezérlési gond miatt nem ment úgy, ahogy kellett volna. (Megszerettük az ECU-t azonnal, bár akkor még azt sem így hívtuk..)
Sokadik visszajárás, meg alighanem egy széttárt kar után a fickó csináltatott egy nagy, kb. 2x1 m-es reklámtáblát (pénze volt rá), amire leírta tömören, tárgyilagosan, hogy mikor és mennyiért vette a kocsit, s hogy most mi a helyzet vele; és ezt felerősítve a tetősínre, leparkolt a SUV-val a szalon elé... (Alighanem volt másik kocsija is: ’’My other car is a ..., too.’’)
Magam is letöltöttem a hálón terjedő fényképet róla :) és akkor még a PS-nak se volt túl jó lasszója, meg nem is volt ez a hoax-hullám. Így viszont a teljes reggeli dugó elolvashatta - eltakarva a szalon üvege mögötti csodákat -, hogy valakinek megrendült a bizalma a márkában és a szalonban nemkülönben...
Hogy végül mi történt, azt persze már nem követtük, de alighanem megjött a szalon tulajdonosának az intézkedési kedve :D

Hegyjáró szerkesztette 2019.08.06 16:10:59-kor.
2019.08.06 15:31:25 (16679.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.08.06. 14:51:17



Hegyjáró szerkesztette 2019.08.06 15:32:00-kor.
2019.08.06 15:06:38 (16678.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.08.06. 14:51:17


S amúgy egy átlagos vevőnek mért kellene tudnia leírni egy műszaki hibát, ill. - legfőképp - hogy a szerviz milyen javítási kísérleteket tett?..
Utóbbiról egyébként adtak valami jegyzőkönyv szerűséget? - hiba, ha nem!..
2019.08.06 14:51:17 (16677.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.08.06. 13:02:20


Valami vevő-azonosítóval belépve? - az árnyalatnyival jobban hangzik, mint csak úgy írni az ide@hiába.valahol -ra; csak adjon valami bizonylatot is róla.. Azért képernyőkép(ek)et lement, visszaigazoló számo(ka)t külön leír; vagy legalább az időpontot!
DE AZT MÉG MINDIG NEM ÉRTEM, HOGY JÓTÁLLÁSI IDŐN BELÜL EZ MÉRT A VEVŐRE TERHELŐDIK?!..

És igen, a ’’madzagos’’ a léghőmérő - azt meg fény ne érje, különben melegebbet mér. (Mondjuk ez most épp nem hátrányos..)

Előzmény: Drenalin @ 2019.08.06. 14:10:35


Ám akkor alighanem veszti a jótállást, miközben még nem tudjuk, mi a hiba, s mennyibe kerülhet az elhárítása - akár 100k-kra is rúghat(?)

Hegyjáró szerkesztette 2019.08.06 14:57:11-kor.
2019.08.06 14:10:35 (16676.)
Drenalin
(Budapest)

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.08.06. 13:02:20


http://cool-mobil.hu/ <--- velük nézesd meg. Suzuki márkaszervíz sem ért a klímához náluk jobban. A szivárgást a hűtőközegbe töltött UV reagens adalékkal simán meg lehet nézni. Egy rakat időt megspórolsz velük.
2019.08.06 13:02:20 (16675.)
M. Zoltán
(Budapest)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.08.05. 23:02:10


Sima "madzagos" hőmérő, a légbeömlőbe bedugva, a szerviz is így méri, ráadásul kb. tizedre ugyanannyit. A panasz a Suzuki honlapján keresztül nyújtható be, majd meglátjuk.
2019.08.05 23:02:10 (16674.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.08.05. 13:53:40


És így van: kevesen veszik figyelembe, hogy abban a mindösszesen pár légköbméterben ülhet akár négy, egyenként többszáz W-os (ha nem több?) fűtő-TEST is (egy lapsugárzó sem sokkal melegebb 36°C-nál..) valamint az egész egy üvegház, amiben a levegő nyáron, álltában, 10 percen belül felszökik 70-80°C-osra is...
Szóval igen: kell az a hideg, ill. annak folyamatos beáramlása, hogy mindezt ellensúlyozza! (ezért is lehet megfázni tőle..)

Előzmény: papas @ 2019.08.05. 13:19:11


A ’’lézeres’’, vagyis ’’infrás’’ - a lézer-pointer csak célzásra* van hozzá - itt nem játszik: azzal a felületek hőmérsékletét lehet mérni; s ami pl. nálam, pont a hőfok-állítónál mindig forró...
(vajon a légkeverő miatt?..)

* és még csak nem is abban a pontban méri, hanem egy körülötte levő körben ill. oválisban, ami a 10 kFt-nál olcsóbb ’játékoknál’ az érzékelőből kiinduló kb. 45°-os csúcsszögű kúp metszete - vagyis igen: közel ugyanolyan széles, mint amilyen távolról mérsz! - és csak a 30-50 kFt-osoknál van olyan ’kicsi’, mint a régi, nagy tízforintos, de az is csak méteren belül...

Hegyjáró szerkesztette 2019.08.05 23:09:16-kor.
2019.08.05 22:20:54 (16673.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.08.04. 19:21:47


Mármint TE írjál panaszt, miszerint a szerviz - szép nagy márkajellel a homlokzatán - szabatossági időn belül(!) széttárta a karját ahelyett, hogy ŐK ragadnának egeret, miszerint találtak egy garanciális gondot, amit a gyári bulletin-ek alapján nem tudnak orvosolni?!.. (ti. egyedül az utóbbi esetben van mentségük minderre..)
Nos, ha találsz valahol - ill. tényleg: kaptál tőlük? - egy válasz-esélyes címet (vagyis ami nem= pl. kapcsolat@valami.suzuki.akárhol, mert guglálni csak ilyen hasztalanokat lehet, nehogy már a ’parasztok’ csak úgy nekiálljanak levelezgetni..) akkor azt is írd le benne, hogy egyben keresetet indítasz a felügyeleti szervnél - az ott kell legyen az adásvételi SZERZŐDÉS végén valahol! - értékcsökkent elárusítás címén, ugyanis TE egy hibátlan és ugyancsak szabatossági idős hűtőt fizettél ki az árban... Ja, és mindezt Cc-zd a (pénz)szagszerviznek is!
Vagy cseréljenek benne hűtőt, s arra az időre biztosítsanak cserekocsit!..
( Melyik az, a H.. izé, vityilló, vagy a G... izé, rühes?..)

Amúgy nem kell szak-szakinak lenni, csak hármasnál jobbnak lenni elemi fizikából, hogy vagy egy ’harmadik’ tömítés vagy egy szelep(?) egy alacsonyabb nyomásértéket tud csak tartani, és azért esik vissza mindig pontosan(!) ugyanarra a szintre...
S tényleg, ennyi töltögetés közepette UV-s vizsgálat? vagy olyanjuk persze már nincs, mint - az én esetemben - egyetlen nyüves Swift-es trafó az egész naaagy Ház-ban?..
2019.08.05 13:53:40 (16672.)
M. Zoltán
(Budapest)

Előzmény: papas @ 2019.08.05. 12:51:24


Miután volt 3 fok is, így kevés. Másrészt ahogy korábban is írtam, ezzel nem hűl az autó. Az első lábtérnél középen a légkeverő külső felülete ontja a meleget, személyenként 36.5 fokkal fűtjük a belső teret, volna mit dolgoznia annak a 3 foknak. Egyébként a szerviz is sokallja a 10 fokot, gondolom a többi azért ennél hűvösebb.
2019.08.05 13:19:11 (16671.)
papas
(Szeged)

Előzmény: papas @ 2019.08.05. 12:51:24


Megmértem, nem kellett volna..
Mondjuk azt tudtam, h állóhelyzetben, nem tud vmiért hűteni.
Az autó napon állt, árnyékban 27 fok volt.
A klímát kb 10 percig járattam. Két sima manuális hőmérővel, egy lézeressel mértem. Kb 22-26 ig változott a mérés.
Mentségére legyen mondva, h nagy forróság volt bent, de ha árnyékba lett volna, akkor se tudott volna 9-10 fokot.
Majd mérek egyet menet közben is.
2019.08.05 12:51:24 (16670.)
papas
(Szeged)

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.08.04. 22:33:57


9-10 fokot tud? :O
És ez kevés? Hát nekem a legelső klímás mérte, de akkor 15-18 fok körül volt, arra azt mondta, h nem tökéletes, de ez kb ennyi tud. A klíma hűtőm már nem az igazi, így elmondása szerint azzal lehetne pár fokot nyerni.

Vhol van ilyen hőmérőm, kipróbálom most mennyit tud, mert azóta már másik klímás csinálja.
2019.08.04 22:46:46 (16669.)
M. Zoltán
(Budapest)

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.08.04. 22:33:57


Bocs, elírtam: a téli műhelyben vélhetően hidegebb volt mint most
2019.08.04 22:35:32 (16668.)
M. Zoltán
(Budapest)

Előzmény: Ramm @ 2019.08.04. 21:39:36


Privátban elküldenéd az elérhetőségét, hátha van ötlete, "sajnos" még garanciális.
2019.08.04 22:33:57 (16667.)
M. Zoltán
(Budapest)

Előzmény: papas @ 2019.08.04. 20:56:37


Vélhetően ez is csökken, bár ez, hogy feltöltés után azonnal ennyi lett számomra megmagyarázhatatlan. A 9-10 fok a légbeömlőn mért hőmérséklet. Az első feltöltés után (néhány hónaposan) a téli műhelyben vélhetően nem hidegebb volt mint most 3 fok, a második után 4-5 fok, ez előző nyár végén volt, majdnem egy évesen, most 19 hónaposan 9-10 fok, a huszonfokos műhelyben.
2019.08.04 21:39:36 (16666.)
Ramm
(Érd)

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.08.04. 19:21:47


Tudok értelmes (szak) embert klíma ügyben ha érdekel, érden.
2019.08.04 20:56:37 (16665.)
papas
(Szeged)

Előzmény: M. Zoltán @ 2019.08.04. 19:21:47


És idővel az a 360g gáz is elfogy?
Am ez a 9-10 fok ez mi? Ilyen hideget fúj a klíma? Vagy ez milyen fok?
2019.08.04 19:21:47 (16664.)
M. Zoltán
(Budapest)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.07.26. 11:05:27


Voltam pénteken klíma szerelésen, hogy senki ne izguljon nem hagyom a végére az eredményt, most sem jó.
Lefejtették, 366 g hűtőközeg az állítólag gyári 430 g helyett. (korábban is ennyi maradt benne. Kicseréltek még két tömítést, feltöltés, hőmérés: 9-10 fok, ugyanúgy mint előtte, pedig közben megjött a hidegfront, leesett a hőmérséklet és esett az eső.
Hümmögés, nyomásmérés (állítólag tartományban, bár az alján). Szétteszi a kezét a szervizes, egyikünk sem érti, hogy feltöltés után azonnal hova lett 70 g hűtőközeg.
Újabb lefejtés:360 g, feltöltés 430 g, hőmérés, ugyanaz a 9-10 fok. Szerviz széttette a kezét, írjak a Suzuki honlapján panaszt. Itt tartunk.
Azt esetleg tudja valaki, hogy tényleg 430 g a feltöltési adat?
Ha valakinek van ötlete, szívesen fogadom, természetesen írok a Suzukinak.
2019.08.04 18:47:25 (16663.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: toto12 @ 2019.08.04. 13:49:37


Furcsa, hogy kérdezed miért költenek egyesek a Samurai-ra.
A válasz egyszerű: Mert szeretik!
Én mind a mai napig vennék, imádom a megjelenését, de sajnos nem lehetett kapni jó állapotút, amikor én kerestem. A szerelmen kívül egy másik nyomós ok lehet az összköltség amibe kerül egy felújításra szoruló példány és annak felújítása. A használt Jimny-k Mo-i. árából egy nyugat európában fillérekért megvett Samut gondos kezek alatt gyári állapotúra - vagy jöbbra - fel lehet újítani. Ezen felül, az igazán megszállottak (és tehetősek) aluminium kasztnival cserélik le régi szita kasztnit, így az autó tovább megmarad mint a gazdája.
A vákumus kapcsoló addig jó, amíg működik (mint minden más). A kézi kapcsolásút viszont épeszű embernek még nem sikerült elrontani. Plusz előnye, hogy a terepváltó négykerék-felező állásában (ha a manuálist agykapcsolót nyitva hagyod) gyakorlatilag hátsó kerék-felezővel haladva szilárd burkolaton is lehet használni (pl. túlsúlyos rakomány vontatása). Egyetlen hátránya, hogy ki kell szállni, mikor tekergeted.
Ha teheted, cseréld ki az összes szilentet az autód alatt. Kormány rezgés csillapítóbó a rugósat ajánlom, mert az segít a kormányt is egyenesben tartani. Viszont ha az autó futóműve tökéletes, akkor elméletileg nincs is szükség rá, egyébként csak a kezdődő hiba észlelését késlelteti, a rezgés elmaszatolásával.
Emelés akkor kell, ha nagyobb kerekeket szeretnél az autó alatt és/vagy a megjelenésén szeretnél változtatni. Egyébként nem.

geo szerkesztette 2019.08.04 18:50:42-kor.