Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2010.01.16 21:55:52 (1939.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2010.01.14. 21:04:54


Cseréltél már üzemanyagszûrõt, amióta nálad van az autó?
2010.01.14 21:13:34 (1938.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2010.01.14. 21:04:54


:) :) :) :) :) :) ha egyszer eladom, tutira azzal hirdetem :) :) :) :)
2010.01.14 21:04:54 (1937.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kenci @ 2010.01.14. 21:02:31


Akkor viszont a Jimnyben vákuumos automata diffizár van :P
2010.01.14 21:02:31 (1936.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2010.01.14. 20:57:38


Meg van egy pár hozzá nem értõ kereskedõ is! Egyszer néztem egy samut.Mondja a fazon: ez nagyon jó, mert még difizár is van benne. Beleültem, kerestem a kapcsolóját, de mivel nem találtam, segítséget kértem. Válasz: ezt kintrõl kell kapcsolni, az elsõ kerekeknél! :O JAAAAAAAA ! :) :) :) értem
2010.01.14 20:57:38 (1935.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Ice-Man @ 2010.01.14. 20:53:38


Gyárilag semelyikben sincs, még olyan szintû sem, mint régebbi Samukban.
Ha nem valami terepre épített autót látsz, akkor azt valszleg úgy értik, hogy tudja azt, amit a Niva zárt középsõ diffivel :)
2010.01.14 20:53:38 (1934.)
Ice-Man
Azért kérdeztem a difi zárat, mert láttam néhány Jimnyi hirdetést ahol írják, hogy van benne....
2010.01.12 20:03:51 (1933.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: ati001 @ 2010.01.12. 19:58:16


Értem. Így valóban egész gazdaságos a dolog, harmada, mint amennyiért legjobb esetben lehet venni 5 centis szettet.

nyuszy szerkesztette 2010.01.12 20:04:07-kor.
2010.01.12 19:58:16 (1932.)
ati001

Előzmény: nyuszy @ 2010.01.12. 19:55:37


Igen. Eddig még elegendõnek bizonyult a hossza, pedig próbálgattam már itt-ott.
2010.01.12 19:55:37 (1931.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: ati001 @ 2010.01.12. 19:52:34


Az oké, de akkor elöl maradt a gyári?
2010.01.12 19:52:34 (1930.)
ati001

Előzmény: Ice-Man @ 2010.01.12. 19:32:00


2 gátló, 2 rúgó

Előzmény: nyuszy @ 2010.01.12. 19:33:32


Már régebben is írtam: nivához való monroe
Akkor 11.000Ft volt +28.000Ft volt az új gyári dízel rúgó(párban,)
2010.01.12 19:36:32 (1929.)
Ice-Man

Előzmény: nyuszy @ 2010.01.12. 19:33:32


Látom te figyelsz... :)
2010.01.12 19:33:32 (1928.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: ati001 @ 2010.01.12. 18:58:50


Az úgy baromi olcsó volt.
Milyen gátlókkal jött ki ennyiért?

Előzmény: Ice-Man @ 2010.01.12. 19:32:00


Csak két rugó, ez esetben az elsõ rugók mennek hátra.
2010.01.12 19:32:00 (1927.)
Ice-Man

Előzmény: ati001 @ 2010.01.12. 18:58:50


4rugó és 4 teleszkóp 40ezer alatt?
2010.01.12 18:58:50 (1926.)
ati001

Előzmény: Vigo @ 2010.01.12. 12:34:55


Szia!
Én is így emeltem meg a Jimny-t, most már lassan egy éve így használom, de semmi negatív dolgot nem vettem észre. Nekem bevált, tetszik.

Előzmény: nyuszy @ 2010.01.12. 16:34:41


Helló Nyuszy!
Ez az emelés pontosan 3cm pluszt ad. Lágyabb a futómû, ezt terepen is érezni, nem ráz annyira. Egy kicsit nagyobb a rugóút, és jobban mozog a híd is.
Én sem találtam dízel rugót bontottan, ezért vettem újan. A telókkal együtt megúsztam kevéssel 40.000Ft alatt.
2010.01.12 16:34:41 (1925.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Vigo @ 2010.01.12. 12:34:55


Állítólag mûködik, de nem tudom, hogy a gyakorlatban hány centit jelent ez, ahogy azt sem, hogy hogyan viselkedik vele terepen. Továbbá itthon a dízel Jimny nem egy gyakori dolog :)
2010.01.12 12:34:55 (1924.)
Vigo
Köszönöm a segítséget Nyuszy ! Viszont jóval viszább olvastam olyan írásokat , hogy az elsõ rugókat hátra átrakni elõre pedig Diesel Jimny rugókat tenni !?! Errõl mi a véleményed ?
Üdv: Vigo
2010.01.11 16:36:27 (1923.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Vigo @ 2010.01.11. 11:21:01


Hát, erre nem nagyon van jó válasz.
Két lehetõséged van:
1. Az egyszerûbb, de drágább, ha veszel komplett 2" emelõszettet kifejezetten Jimnyhez, gyárt ilyet a TrailMaster, az OME a ProComp meg kisebb gyártók is.
2. Próbálgatsz mindenféle rugókat és gátlókat, ami fizikailag odafér, hogy mit mutat vele az autó, és melyik az ami leginkább megfelel az elképzeléseidnek. Nem nagyon van olyan ismert kombináció, ami 100%-ig helyettesítené a gyári emelõszetteket.

A futómûnek egyetlen eleme változik érdemben, ez pedig az elsõ híd saját tengelye körüli elfordulása, lehet kapni ezt visszacsinálós speciális szilentet, vagy lehet játszani vele házilag is. Egyébként nincs nagy különbség, szóval ez inkább csak opcionális, nem kötelezõ.
2010.01.11 11:21:01 (1922.)
Vigo
Sziasztok !
Lehet , hogy nektek uncsi , de egy kis segítséget szeretnék kérni . 99-es Benzines Jimny-met szeretném egy picit megemelni rugó és teló cseréjével ( 3-5 cm ) .
Ha esetleg megtudnátok írni pontosan milyen tipusu/fajtájú/méretü telót és rugót vegyek ? És ha még annyi infót leírnátok , hogy emelés után a kerék dölésszögét kellett e állítani , futómû , stb , stb .
Elõre is köszönöm .
Üdv Vigo
2010.01.08 23:54:32 (1921.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Kisszurkos @ 2010.01.08. 23:36:56


A hátsója olyan, de ahogy elnézem, az is drága dolog próbára.
Meg fogalmam sincs, ki tart ilyet raktáron, hogy le lehessen mérni :)
2010.01.08 23:36:56 (1920.)
Kisszurkos
(Vas megye)

Előzmény: nyuszy @ 2010.01.08. 17:30:01


Szia!
Gátló témához:Amikor én is gátlókat kerestem,olvastam valahol,hogy a nagypolszki valamelyik gátlója szemes-menetes és jó a samuba.
(Tudom neked Jimnyd van,de egy próbát megér)
Mondták még a trabi gátlót is csak ott nem stimmelt vagy a maximum, vagy a minimum méret.

Kisszurkos szerkesztette 2010.01.08 23:38:28-kor.
2010.01.08 17:30:01 (1919.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Ice-Man @ 2010.01.07. 22:54:12


Az egyik Procomp feldobta a talpát hátul, aztán úgy érzem, hogy itt az ideje annak, hogy cseréljem mindet. Másik Procomp lesz, de mire azt beszerzem az USÁ-ból, gyanúm szerint hónapokba fog telni, aztán addig kéne valami, ami méretben jó (30/51 cm körüli).
Hátra már vettem Nivához való Sachsokat, elõre kéne még valami.

Előzmény: kjoci @ 2010.01.08. 07:52:29


Hínnye, ahogy nézem az drága dolog, 15 ropi alatt nincsen...
Valami keleti autóhoz való tipp, hasonló áron, mint hátra a Niváé? :)

Előzmény: jéger @ 2010.01.07. 23:08:07


Én voltam már a Jimnyvel viszonylag messze:
http://offdog.hu/image/h/600/g/4612.jpg
Elviselhetõ, de autópályán kínszenvedés. Szóval kell hozzá némi elszántság, de ha az megvan, akkor bármekkora táv vállalható :)
Viszont semmi esetre se akard egy személyautóhoz hasonlítani.

Előzmény: jéger @ 2010.01.08. 15:14:04


Az egy fokkal még rosszabb. Azzal is el lehet persze menni a világ végiég is :)
2010.01.08 15:14:04 (1918.)
jéger
és a spirálrugos samurairól mi a véleményetek ?
2010.01.08 09:19:39 (1917.)
livinti

Előzmény: jéger @ 2010.01.07. 23:08:07


Persze, miért ne lehetne? Vannak akik Trabanttal vagy Kispolákkal is utaznak ilyen messzire... :Ð
De miért ne lenne megbízható? Pont annyira, mint bármelyik, hasonló korú és állapotú személyautó. Nyilván, ha laktlan sivatagba mész, akkor az más megfontolásokat igényel (de ez meg az összes többi terepjáróval is így van.)

Kényelem szempontjából szerintem nem lehet panasz az elsõ ülésekre, én is utaztam már vele 6-800km-t. Hátul nem tenném... :)

Két zavaró tényezõ lehet:
1. hogy nem tudsz olyan gyorsan menni és haladni vele, mint egy normális személyautóval (nyilván nem fogsz tudni 160nal utazni vele autópályán), de ez szerintem kibírható. Fõleg ha nincs más.
2. A futómûve is kényelmetlenebb, mint egy sima személyautónak, de azért ez is kibírható.

És talán kárpótol érte, hogy ilyen téli idõben Európában nem fogsz ott elakadni, ahol mások bosszankodnak...
2010.01.08 07:52:29 (1916.)
kjoci
(Miskolc)
Régi nagy Vitara hátsója jó bele.Legalábbis Zsoltnak az van benne.

Előzmény: nyuszy @ 2010.01.07. 21:49:12


2010.01.07 23:08:07 (1915.)
jéger
szerintetek ellehet indulni egy jimnyvel hosszabb utra is ? pl. 1500 2000 km. menyivel lehet vele kényelmesen utazni ? milyen megbizható?
2010.01.07 22:54:12 (1914.)
Ice-Man

Előzmény: nyuszy @ 2010.01.07. 21:49:12


Talán valamelyik tönkre ment?
Felújítani is lehet õket...
Vagy csak simán cserélni szeretnéd õket, mert túl kemények?
2010.01.07 21:49:12 (1913.)
nyuszy
(Székesfehérvár)
Tudja valaki, hogy 2" emeléssel elõre minek a gátlója jó?
Azaz 30/51 centi hosszú szemes/menetes gátló kéne, csak ugye méret alapján ilyet nem nagyon lehet.
2010.01.06 01:00:48 (1912.)
Zatika

Előzmény: Ice-Man @ 2009.12.14. 21:31:12


Neked is azt tanácsolom, nézd át a motortérben bal oldalon a vákumcsöveket. Különösen az szeret repedni, ami a motor szívócsonkjáról megy a bal doblemezre szerelt cuccokhoz -ez rezeg a motor és a kasztni között (vákumtartály relé visszacsapó szelep stb.).

A villogás azt jelenti, a kapcsolás az osztómûre megtörtént, a kerekekre (agyakapcsolók) nem. Mozgasd, hajlítgasd a vákumcsöveket csatlakozásoknál, úgy kiderül hol a repedés.
-Nem úgy kezdte, hogy néha nem kapcsolt?
2010.01.06 00:50:17 (1911.)
Zatika

Előzmény: Ice-Man @ 2009.12.30. 22:11:07



Tök mindegy, hogy áll a kuplung. Álló helyzetben is kell kapcsolnia üresben vagy kinyomott kuplunggal(járó motor-kell a vákum). Ki és be. Jó hangosan csattannak a kerekeknél. Letekert ablakknál egyértelmûen hallod.
Nem lényeges, hogy áll a kormány.
Az menet közben kapcsoláskor fontos, hogy egyenesen haladj, ne differáljon. Nyilván nem gyorsit az ember ilyenkor, vagy motorfékez.
2010.01.06 00:44:05 (1910.)
Zatika

Előzmény: egeth @ 2009.12.31. 14:38:49



Nem kell megijedni, majdnem biztosan egy vákumcsõ repedt el.
Nekem is volt pont ilyen jelenségem 4éves korában. Úgy kezdte, néha nem vette be a 4wd-t. Lámpa felvill, aztán semmi.
A bal oldali doblemezen lévõ szerelvény (asszem a vákumrelébe) menõ csö gyárilag(!) rövid volt egy picit. A másik vége a motor szívócsonkjába csatlakozik. Ahogy mocorog a motor, úgy a csöppet rövid csõ a csatlakozásnál jobban igénybe volt véve, ott picit elrepedt. Nem egyszerû észrevenni, mert nyugis helyzetben nem látszik. Esetleg a repedés környékén más szennyezõdést mutat több, sötétebb por lakódik oda az elárulja.
2010.01.05 21:24:30 (1909.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: livinti @ 2010.01.05. 11:02:20


Az enyém azonnal kinyit, amikor leáll a motor - függetlenül, hogy a kulcsot fordítom el, vagy csak véletlenül lefullasztom.
2010.01.05 11:02:20 (1908.)
livinti

Előzmény: kenci @ 2010.01.04. 21:40:55


Nekem az elõzõ autómban olyan volt a központi zár / riasztó, hogy ha csukott ajtóval indítóztam és elindultam, akkor egy idõ után rámzárt. Hogy megóvjon a piroslámpánál a car-jacking-tõl. De ha jól emlékszem, nem nyitott ki leállításnál. Sajna a mostani sem nyílik ki, ha belülrõl lenyomtam és ha késõbb leállítom a motort...
2010.01.04 21:40:55 (1907.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2010.01.04. 21:37:12


Van benne valami, de amikor kinyitottam a kulccsal, akkor nem vinnyogott, így nem biztos, hogy a riasztó a ludas, de fene tudja.Az már csak otthon jutott eszembe, hogy ha bedugom a kipufogót és lefullad, akkor kinyit a zár.
2010.01.04 21:37:12 (1906.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kenci @ 2010.01.04. 21:34:30


Az kellemes lehetett :O
Van valami riasztód is, vagy a gyári központi zár volt ilyen ügyes?
2010.01.04 21:34:30 (1905.)
kenci
(Bükkzsérc)
Újévi tréfa: ma este kedvenc kisautóm megviccelt egy kicsit. Hazafelé készülõdés közben kiszaladtam a cég parkolójába beindítani a járgányt, hogy meleg utastér várjon, amire végzek.Még az ülésmelegítõt is bedugtam, nehogy már fázzon a farom.Kollégám verdáját is beindítottam aztán mentem volna vissza az enyémhez bepakolni. Ekkor ért a meglepi: Jimny testvér ki tudja mi okból úgy gondolta, hogy megvédi magát az illetéktelen behatolóktól és bezárkózott :O IGEN!: Járó motorral, bekapcsolt ülésfûtéssel magára zárta az ajtót! Kérlelés, fenyegetõzés , imádkozás nem használt, így hát megvártam a tartalék kulcsomat, amit másfél óra alatt sikerült otthonról eljuttatni hozzám és visszafoglaltam az autót.
2010.01.04 16:55:17 (1904.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: jéger @ 2010.01.04. 14:51:51


Igen.
2010.01.04 14:51:51 (1903.)
jéger
sziasztok . szeretném tudni , hogy kabrió jimnyre lehet e tenni kemény tetõt ? köszi
2009.12.31 17:10:43 (1902.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: egeth @ 2009.12.31. 14:38:49


A kattanás után ellenõrizni kell, hogy zár e mindkét oldali agy! Ha igen, akkor a kapcsoló és az agyak jók, így az osztómû környékén lesz valami gond. Ott is ellenõrizni kell a vezetékeket , csatlakozókat és csak ezután szerelõhöz vinni.
2009.12.31 14:38:49 (1901.)
egeth

Előzmény: miszter @ 2009.12.31. 13:56:46


már 4éves a jimnym de idáig nem volt vele ilyen probléma viszont állo helyzetben tényleg hallom a kattanást az elsõ agynál a gomb megnyomása után de most is kipróbáltam ua a jelenség azt hiszem nem úszom meg service nélkül
2009.12.31 13:56:46 (1900.)
miszter

Előzmény: egeth @ 2009.12.30. 17:35:15


Boldoguljon mindenki a jövõben is!
Kellemes szilvesztert!

Álló helyben ha hallasz a vákum által okozott kattanást
az elsõ agynál a gomb megnyomása után járó motorral,
akkor akar kapcsolni és lehet veled van a bibi, de csaknem.
Próba:
elindulok a jimnymmel egyenesen és nem kanyarodva
majd folyamatos gázadás közben bármelyik sebességi fokozatban 100kmh alatt (felette csipog és tilt)
megnyomom a gombot
ha a villogás után nem világit
nem engedte kapcsolni
mert megszorult az agykapcsoló vagy terepváltómechanika
mert szétcsúszott vagy megsérült a vákumrendszer.
Továbbá látni kellene!

2009.12.31 13:56:44 (1899.)
egeth

Előzmény: Ice-Man @ 2009.12.30. 22:11:07


igen üresben lenyomott kuplunggal,de menet közben is probáltam ugy sem mûködik
2009.12.30 22:11:07 (1898.)
Ice-Man

Előzmény: egeth @ 2009.12.30. 17:35:15



Hogy kapcsolod?
Üresben lenyomott kuplunggal?
2009.12.30 17:35:15 (1897.)
egeth
Üdv mindenkinek,nem tudok 4x4et kapcsolni(elektromos kapcsolású)a zöld lámpa vllan egyet elalszik és nem kapcsol . nagy lehet a baj?
2009.12.29 01:09:53 (1896.)
miszter

Előzmény: baggins @ 2009.12.21. 12:32:03


Hello!
Esetleg tudok neked hátulra tetõt és szélvédõt az ajtóra.
Ha érdekes hivj: 0630 654 23 60
2009.12.26 10:55:02 (1895.)
Móóó
Üdv mindenkinek! Csináltam az elmúlt idõk fotóiból egy átszínezett albumot...

ha érdekel, nézd meg itt:
http://picasaweb.google.hu/szantocsabi/Tintii_jimny#

Móóó szerkesztette 2009.12.26 11:01:42-kor.
2009.12.21 15:17:41 (1894.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: baggins @ 2009.12.21. 13:36:20


Hát, a mínusz tízenhúsz fokban igazából nem szabad semmin meglepõdni, de a gári ponyva ablaka elég tartós szokott lenni.
Patentot újonna n lehet néha találni, eBay-en mindig van.
A tetõt keménytetõ ill. hardtop néven érdemes keresni.
2009.12.21 13:36:20 (1893.)
baggins
Elõször is kösz a segítséget. Ponyva nem lett rajta cserélve, gyári van rajta, legalábbis én nem cseréltem és elsõ használó vagyok. :)
Azt hittem rosszul leszek, egy kis jégdarabot akartam letörni, a kaparóval rákoppintottam a nejlonra, úgy tört ki, mint az üveg. A patentok meg nagyon hamar tönkrementek, ráadásul nem is a ponyván, hanem az autón....egyszerûen elrohadtak.
Mindegy, keresgélek, egyértelmûen marad a ponyva is, a mûanyag tetõt csak nézegetem még. Merevtetõként keressem vagy van ennek valami más, hivatalos neve?
2009.12.21 12:53:40 (1892.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Vili @ 2009.12.21. 12:50:31


A gyári meg az utánggyártott ponyvák között igen nagy különbség tud lenni minõség, tartósság, strapabíróság terén.
2009.12.21 12:50:31 (1891.)
Vili
(Lakitelek)
Üdv a csapatban elõször is.
Na szóval hát szerintem neten keresgetsz találni fogsz.Mint ahogy nyuszi is írta.Ezt nem gondoltam volna hogy ilyen gyenge a patentja meg a plekszije. Faterom télen is ponyvával használja és hál istennek semmi gond vele.


Vili szerkesztette 2009.12.21 12:52:58-kor.
2009.12.21 12:41:22 (1890.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: baggins @ 2009.12.21. 12:32:03


Neten használtan rendszeresen lehet találni merevtetõt, 40-100 kHUF közötti áron.
Praktikus dolog, viszont elveszik tõle a kabrió autó "varázsa".