Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2010.11.01 12:55:53 (2889.)
Móóó
Azt tudtátok, hogy kis hazánkban a Zemplénben van az a hely, ahol a bölények nem állatkertben élnek?
Itt jártam ma...

http://picasaweb.google.com/szantocsabi/Bolenylesen#
2010.11.01 07:54:57 (2888.)
brestovsky

Előzmény: Móóó @ 2010.10.31. 17:42:08


Rázást nekem nyári gumin csinálta speciálisan,nem tudom miért,de még nem is gagyi mert MANGELS felnik.Elkultem krómoztatni és aztán kap egy BFG KM2 gumit,.Készen lesz teszek majd képet meg véleményt.
2010.11.01 07:16:44 (2887.)
Móóó

Előzmény: szzs84 @ 2010.10.31. 22:12:34


Szoktam olyat csinálni :-)
http://picasaweb.google.com/home?tab=mq
2010.10.31 22:12:34 (2886.)
szzs84

Előzmény: Móóó @ 2010.10.31. 20:45:25


Kíváncsian várjuk. Elõtte-utána fotókat mindenképpen készíts.

szzs84 szerkesztette 2010.10.31 22:13:01-kor.
2010.10.31 21:07:23 (2885.)
Móóó

Előzmény: kenci @ 2010.10.31. 20:55:14


Jó indulattal nevezhetjük nyomtávszélesítésnek, de szerintem kell, hogy stabilabb legyen a Jimny...
2010.10.31 20:55:14 (2884.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Móóó @ 2010.10.31. 17:42:08


Szerintem az 5cm emelés még nem igényli a nyomtávszélesítést...
2010.10.31 20:45:25 (2883.)
Móóó

Előzmény: szzs84 @ 2010.10.31. 20:34:51


A jövõ héten remélem lesz idõm összedobni a cumót, aztán rendelem a felnit.
Az éven tervezünk még túrát Kjocival... azon majd tesztelem az újdonságokat.

Addig is a múlt heti túra, aki még nem látta...
http://picasaweb.google.com/szantocsabi/Oszi_tura_2010#
2010.10.31 20:34:51 (2882.)
szzs84

Előzmény: Móóó @ 2010.10.31. 17:42:08


Elvileg a szóban forgó felni kb 30mm-el lesz kijjebb a gyárinál (ET-12 + 5,5" helyett 7", a különbség fele hozzáadódik a 12mm-hez, ha jól számolok), ezen felül a gyári is beljebb van az autó tényleges szélességénél, ezért mind a 30mm annyira talán nem fog kilógni az autó alól. Ha szerencséd van, talán ezért még nem sírnak. :) Én is remélem, mert hasonló terveim vannak. :) Tudok egy jobban szélesített pickupról, ami már évek óta így jár.

De ha már a sünöknél tartunk... Legfõképp nyuszy-tól kérdem, nem szoktak csesztetni az egyedi lökõs miatt? Mûszaki nem számít, az megoldható sokféleképpen, de közúton nem szúrják ki?

Ma hallottam, hogy egy ismerõsöm Samujáról levetették a lökhárítóra szerelt két Hella szúrót. Még nem beszéltem a sráccal, mástól hallottam, de szerintem hülyeség. Ha jól tudom a gyári fényszórók mellett 2 pár mehet fel az autó elejére, ami még szabályos. Rosszul tudom?
2010.10.31 17:42:08 (2881.)
Móóó

Előzmény: brestovsky @ 2010.10.31. 14:40:15


A rázás azért gumi függõ is... és ami neked van az elég durva nem? ...mármint széles felni... nagy gumi... -ET...
Kjocinak egy fél éve megy az autó -20 -as felnivel és stabil... igaz BF AT-s gumikkal, ami azért szerényebb mint a tiéd. Ráadásul sokat megy vele...

5cm-es emeléshez, azért nem árt egy kis szélesítés... emiatt gondolkodok mínuszos felniben... persze érdekelnek a reakciók, tapasztalatok.

Az meg, hogy a kiálló gumik "kifestik" az autót... nem bánom. Max a "sünök"-tõl tarthatok kicsit... mert elvileg az szabálytalan közúton.
2010.10.31 14:40:15 (2880.)
brestovsky

Előzmény: Móóó @ 2010.10.30. 22:09:15


Lenne egy hozzászólásom nekem is ilyen felni van ET-12 Nekem néha beráz az eleje.Mutatós az autó de egy kis sár és szépen kifesti az autó oldalát a kilógó kerék.Teszek fel képet ha találok,hogyan fest a dolog.
2010.10.31 09:00:43 (2879.)
Móóó

Előzmény: Ice-Man @ 2010.10.30. 22:41:36


Elvileg nincs... én ugyan azt teszem alá, mint Kjoci és neki diesel van.
...meglátjuk.
2010.10.30 22:41:36 (2878.)
Ice-Man

Előzmény: Móóó @ 2010.10.30. 22:27:43



Oké, köszi elõre is az infót....

A benzines és a diesel között van -e téren különbség ?
(Gátlók és pogácsák)
2010.10.30 22:27:43 (2877.)
Móóó

Előzmény: Ice-Man @ 2010.10.30. 22:19:33


A fékcsövek maradnak...
...amint kész van megosztom a részleteket.
2010.10.30 22:19:33 (2876.)
Ice-Man

Előzmény: szzs84 @ 2010.10.30. 21:30:39


Fékcsöveket nem kell cserélni?
A pontos méreteket, adatokat megosztanád ?
(lehet mást is érdekelne)
2010.10.30 22:09:15 (2875.)
Móóó

Előzmény: szzs84 @ 2010.10.30. 21:30:39


:-) Igen, 7x15-ös DOTZ Dakar Dark ET-12... és a jelenlegi gumim megy rá General Grabber AT2 215/75.
Egyébként nézd meg Kjoci autóját... ugyan az (bár neki ET-2)
2010.10.30 21:30:39 (2874.)
szzs84

Előzmény: Móóó @ 2010.10.30. 21:01:28


Ja tényleg írtad! :) Újabban gondjaim vannak a szöveg értelmezéssel. :)
Mekkora felnit veszel? 7X15 ET-12?
Mekkora gumit teszel rá?
Jól tudom, hogy a Jimny gyári felnije ET0-s?

Ja és milyen színben veszed?

szzs84 szerkesztette 2010.10.30 21:31:32-kor.
2010.10.30 21:01:28 (2873.)
Móóó

Előzmény: szzs84 @ 2010.10.30. 20:39:35


Mint azt említettem 35-be! A szerelést nem számolom, mert azt majd én csinálom... jelentkezek, ha megvan.
Még annyi lesz, hogy egy szélesebb felnit teszek alá... ha minden jól megy akkor, DOTZ Dakar-t.

Részletezve:
- a 4db gátló 25.000Ft (Kjoci segítségével 25%-os Bárdi kedvezménnyel)
- a pogácsák 10.000Ft (donamid + a forgácsolása)



Móóó szerkesztette 2010.10.30 21:01:51-kor.
2010.10.30 20:39:35 (2872.)
szzs84

Előzmény: Móóó @ 2010.10.30. 19:26:13


Szabad megtudni mennyibe fájt kompletten?
2010.10.30 19:26:13 (2871.)
Móóó
A kezdet... ez így 35.000Ft
http://picasaweb.google.com/szantocsabi/JimnyEmeles5cm#

...amint beépítettem jönnek a további képek.
2010.10.29 19:20:05 (2870.)
Ice-Man

Előzmény: Ice-Man @ 2010.10.29. 19:08:07


Az elsõ kerékcsapágyhoz keresek szimeringet : mérete 54x69x7,5/9,5 mm.....
Esetleg, ha valakinek van szívesen megvenném....

Ice-Man szerkesztette 2010.10.29 19:21:33-kor.
2010.10.29 19:08:07 (2869.)
Ice-Man

Előzmény: nyuszy @ 2010.10.25. 20:40:38


11ezer volt...

Az elsõ kerékhez nem kapok a féltengelyhez szimeringet, azt hol tudjátok beszerezni?
2010.10.27 21:40:13 (2868.)
Móóó
A legfrissebb képeknél... 3D szemüveg kell... lesz még jobb is.
2010.10.26 20:49:35 (2867.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: true75 @ 2010.10.26. 14:22:00


Próbálkozni lehet, csak nem biztos, hogy érdemes, amikor van hatezerért olyan csapágy, ami tényleg tutira jó.
Egy plusz cserén már sokkal többet veszít az ember, ha az ilyenkor mindenképpen cserés zsugorgyûrût meg szimeringet is hozzáadod, akkor meg pláne.
Persze mindenki maga dönti el :)

Legutóbb spóroltam azon, hogy nem Koyo függõcsapágyat vettem, hanem olcsót, természetesen többe került a végén a dolog, a szopást nem számítva is :)
2010.10.26 14:22:00 (2866.)
true75

Előzmény: yano6ard @ 2010.10.25. 17:44:19



így van, én se a mezítlábas 6207-re gondoltam
a csapágyszám utáni betük jelölik a plusz kidolgozottságot mint pl. hány oldalon mûanyaggal vagy fémmel zárt, ipari felhasználásra készült, ötvözetjelölés stb-stb
2010.10.25 20:40:38 (2865.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: yano6ard @ 2010.10.25. 18:55:34


Valami ilyesmi :)

Előzmény: Ice-Man @ 2010.10.25. 20:32:50


Érdekes, nekünk a csapágyboltban mindig van polcról szimering hozzá.
Suzukinál mennyibe kerülnek ezek?
2010.10.25 20:32:50 (2864.)
Ice-Man

Előzmény: yano6ard @ 2010.10.25. 19:33:56


A zsugorgyûrût és a szimeringet a szervizben beszerezik.
Próbáltam én beszerezni, de nem igazán sikerült, pl.: az SKF-nél azt mondták ilyen méretû szimering az nincs.... :)

(A csapágy ára nekem is tetszett kértem is rögtön 2db-belõle, mivel a jobb oldalin is érezni némi kotyogást.)


Ice-Man szerkesztette 2010.10.25 20:36:05-kor.
2010.10.25 19:33:56 (2863.)
yano6ard
(Szekszárd)

Előzmény: Ice-Man @ 2010.10.25. 19:11:08


Ez naggggyon jó ár! ;)
Zsugorgyûrû, szimering kell ehhez is, azt se felejtsd el beszerezni.
2010.10.25 19:31:25 (2862.)
kenci
(Bükkzsérc)
Km óra hiba esetére: országúton 5.-ben 3000-es fordulatnál kb. 90km/h a sebesség... :) :) :)
2010.10.25 19:25:25 (2861.)
livinti

Előzmény: laslito @ 2010.10.23. 12:13:54


Hahó km óra tapasztalat: nekem is megállt 2 hónapra a km-órám, és akkor is ugyanúgy világított a sárga lámpa, mint a lambda szonda hibánál. Elõbb nézd mg a km-óra jeladót és a csatlakozó kábeleit az osztómûvön, mert lehet, hogy csak banális, huzalszakadás hiba. Nekem jeladót cseréltek, meg drótot javítottak, ezért elbizonytalanodtam, hogy vajon a jeladó tényleg rossz volt-e?

Biztos azért nõtt meg a fogyasztás, mert nem látod mennyivel mész... :-)
Tapasztalatból mondom, hogy km-óra nélkül országúton én is gyorsabban mentem...
2010.10.25 19:11:08 (2860.)
Ice-Man

Előzmény: nyuszy @ 2010.10.25. 17:44:23



KOYO DG357222DWC4 csapágyat rendeltem, holnapra meg is jön, 6000Ft-ot kértek érte. A Suzuki szalonban a gyári csapágyért 15.000Ft-kértek volna. (gyártót nem tudták megmondani)
2010.10.25 18:55:34 (2859.)
yano6ard
(Szekszárd)

Előzmény: nyuszy @ 2010.10.25. 18:39:51


Igen, teljesen másként néz ki. Az egyik oldalon a belsõ gyûrû túlnyúlik a külsõn és ez a túlnyúlás olyan rádiuszos kialakítású mint a féltengely vége, így távtartó nélkül felnyomható a vállig. Szintén ezen az oldalán speciális tömítõtárcsája van, ami nem csak a csapágyat zárja le, hanem a féklap felé is tömít.
2010.10.25 18:39:51 (2858.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: yano6ard @ 2010.10.25. 18:24:46


Hát, ez sok autón tapasztalt. Amíg nem tudtuk a Koyo cikkszámot, és méret alapján vett csapágyakkal játszottunk, addig folyamatosan szopott ezzel mindenki. Amióta megvesszük kicsit drágábban az oda valót, azóta nincs gond.
Egyébként nem is ugyanúgy néznek ki (most így nincs elõttem, mi a különbség, de jól látható).
2010.10.25 18:24:46 (2857.)
yano6ard
(Szekszárd)

Előzmény: nyuszy @ 2010.10.25. 17:44:23


Kinek ilyenek a tapasztalatai, kinek olyanok.
(Azt nem tudtam, hogy a Jimnybe már C4-est raknak.)

yano6ard szerkesztette 2010.10.25 18:26:51-kor.
2010.10.25 17:44:23 (2856.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: true75 @ 2010.10.25. 15:41:25


Leírom még egyszer, hátha nem szopja meg a kolléga: nem szabad méret alapján csapágyat venni oda, ugyanis a gyári nem teljesen olyan. A tapasztalat azt mutatja, hogy a méret alapján vett bármilyen márka (akár Koyo is) aszfalton is max. 10-20.000 km-t bír ki, aztán kuka, míg az oda való Koyóval többet nem lesz gond.
Szóval hátsó kerékhez kizárólag KOYO DG357222DWC4 csapágyat szabad betenni!

Előzmény: yano6ard @ 2010.10.25. 17:44:19


Én a méret alapján vett Koyóval is csak ~10 kkm-ig húztam, aszfalton.

nyuszy szerkesztette 2010.10.25 17:45:23-kor.
2010.10.25 17:44:19 (2855.)
yano6ard
(Szekszárd)

Előzmény: true75 @ 2010.10.25. 15:41:25


A 0,5 mm szélesség különbségnek ennél a felhasználási módnál nincs különösebb jelentõsége, ahogy annak sem, hogy DG35722DW csapágy van benne, vagy 6207-es hézagolóval.
Sokkal fontosabb viszont, hogy jó minõségû C3-as (!) csapágy kerüljön bele, ne valami occó bóvli.
2010.10.25 15:41:25 (2854.)
true75

Előzmény: Ice-Man @ 2010.10.24. 16:18:17




A méret alapján 35 belsõ, 72 a külsõ átmérõt jelöli, éa a 16,5 a csapágy vastagsága
Ebben az esetben nincs min vagy miben kotyognia a csapágynak.
Én is a 17-est választanám simán ahogy azt a szervízben is tették, mert az a fél mm simán belefér ebben az esetben
2010.10.25 06:22:39 (2853.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Ice-Man @ 2010.10.24. 22:48:29


A hivatalos válasz az az, hogy elvileg kéne mindenrõl mûbizonylat meg átalakítási engedély. A gyakorlatban viszont sikerült annyira szépre megcsinálni, hogy a típust nem ismerõk nem feltételezik, hogy nem eredeti :)
2010.10.24 22:48:29 (2852.)
Ice-Man

Előzmény: nyuszy @ 2010.10.24. 18:27:44


Koyo-t nézek akkor, köszi.

más: az egyedi elsõ lökhárítódat acélból te csináltad, nem szólnak érte közúton, mûszakira gondolom cserélni kell?
2010.10.24 18:27:44 (2851.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Ice-Man @ 2010.10.24. 16:18:17


Ne vegyél méret alapján hátsókerék-csapágyat, az szar lesz!
Cikkszám alapján kizárólag KOYO-t szabad venni!
2010.10.24 16:31:21 (2850.)
szzs84

Előzmény: Ice-Man @ 2010.10.24. 16:18:17


16,5mm és 17mm között 5 tized a különbség, nem 5 ezred. Az 5 ezred jelentéktelen lenne. 5 tized, annyira nem. :)
2010.10.24 16:18:17 (2849.)
Ice-Man

Előzmény: Ice-Man @ 2010.10.24. 16:11:38


Közben már meg is találtam a válaszokat:
http://suzuki4x4.hu/?/Suzuki_4x4/Technika/

Itt: "Kerékcsapágy (hátsó) 35x72x17 "
Nekem a szervizben 35X72X16,5 - ös méretett adtak meg, amit sehol nem találtam még.
A 35X72X17 -viszont egy standard méret : 6207 egy jobb minõségû SKF vagy Japán csapágy max.5000Ft.
Viszont a gyári 35X72X16,5-ös 15.000Ft, érdemes a gyárit választani az 5 ezred milliméter miatt?

Ice-Man szerkesztette 2010.10.24 16:24:22-kor.
2010.10.24 16:11:38 (2848.)
Ice-Man
Sziasztok!
Jimny kerékcsapágy gondom van, ez gyakori probléma? A csere kb.mibe fog kerülni? Esetleg valaki tudja a pontos méreteket?
2010.10.24 12:44:17 (2847.)
josh

Előzmény: laslito @ 2010.10.23. 12:13:54




szia!

alaposan nézz körül az árak vonatkozásában,mert én most cseréltem a vitarámban szondát,és bizony nagyon nagy a szórás!
10 eFt és 50 eFt között mozog!
2010.10.23 23:56:19 (2846.)
szzs84

Előzmény: laslito @ 2010.10.23. 12:13:54


Igaz nincs még Jimnym, de mint autó villamossági megpróbálok segíteni.

Lambda szondát, ahogy írták elõttem cserélni kell, nem lehet tisztítani és 99%, hogy nem is "koszos". :) Szakembernek ilyesmiért biztos nem szólnék. Széthúzod a csatiját kitekered a kipuffogóból és vissza az újat. Nem lesz olcsó és könnyen sérülhet szereléskor, ha nem vagy elég óvatos (porcelán van benne). A kipuffogóba esõ részét nem szabad megérinteni, hasonlóan mint a halogén izzókat. Nagyjából ennyi a történet. Esetleg gond lehet, ha jól tudom a G13BB motorhoz két lambda szonda dukál, egy a katalizátor elõtt, egy utána (legalábbis a Swiftek így voltak szerelve). Valószínüleg nem ugyanaz a kettõ, így nem árt megtudni melyik a rossz. Szerintem a katalizátor elõtti (motorhoz közelebbi), mivel szerintem az befolyásolja legikább a fogyasztást. Nem tudom milyen motor van az autódban. Ha egy van csak, akkor elég egyértelmû.

Ablakemelõ neccesebb, mert annak elég sok baja lehet. Legegyszerûbben kilámpázni lehetne. Az a macerás vele, hogy a jobb ablakemelõ a bal ajtóból kapja a naftát. Szóval, már akár ott is lehet szakadás, de az is lehet, hogy maga a jobb motor hibás. Ezt multiméterrel lehet leggyorsabban kideríteni, de azért ehhez nem árt szerelõ, ha nem vagy otthon ezekben a dolgokban. Nem tudom hogy van kötve, de nagy valószínûséggel az egész ablakemelõ rendszer csak egy biztosítékot kapott (talán még más is arra van kötve az utastérben), így ha bal oldal jó, akkor a biztosíték hibát kizárnám.

Km óra... Az a jó hír, hogy a km számláló sem megy, így nem az óra lehet a hibás, hanem valszeg a jeladó, ami ha jól tudom a közlõmûben van (javítsatok ki ha tévedek). Kis szerencsével veszel egy bontottat, azt' jóság van. Persze a jelenlegit is ki lehet mérni, hogy egyáltalán mûködik e, de azt már tényleg szakavatott emberke végezze. Maga a csere nem hiszem, hogy nagy meló lenne.
2010.10.23 20:07:16 (2845.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2010.10.23. 17:19:11


Ja, csak a rúgó spirál benne? :) Igazad lehet, mert, amikor szétkaptam a mûszerfalat tényleg nem találkoztam vele... :) :) :)
2010.10.23 18:00:14 (2844.)
Móóó
Sziasztok!

Ma ismét jól sikerült a szokásos õszi túránk itt a Zemplénben... csemegézzetek a képekbõl.

http://picasaweb.google.hu/szantocsabi/Oszi_tura_2010#
2010.10.23 17:21:16 (2843.)
Qnci

Előzmény: laslito @ 2010.10.23. 12:13:54


Biztos-ami biztos, ellenõrizd le az összes biztosítékot.
2010.10.23 17:19:11 (2842.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kenci @ 2010.10.23. 17:10:46


Spirál? Jimnyben?
2010.10.23 17:10:46 (2841.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: laslito @ 2010.10.23. 12:13:54


Üdv! A szondát cserélni kell, nem tisztítani! Ha ki tudod venni, akkor te is cserélheted, de nem biztos, hogy könnyen adja magát.Az ablakemelõnél nem biztos, hogy a motor rossz. lehet a kapcsoló is, ezt ellenõrizni kell - elõzõ héten az enyém sem mûködött, a kapcsoló sz@rakodott. Szétszedtem, összeraktam, most jó. Az órának meg spirál baja lehet...

kenci szerkesztette 2010.10.23 17:11:22-kor.
2010.10.23 12:13:54 (2840.)
laslito
Sziasztok!
Mar reg irtam ide tudom, de sajnos van problema! Segitseg kellene...
A lamdasonda-t kell cserelni vagy tisztitani, nem tudom...
A szerelero mondta hogy az a baja, es a miatt eg folyamatosan a sarga lampa....Meg a fogyasztas is megugrott, jocskan! :(
Mit lehet csinalni: rendelek es kicserelem, ami nem tudom hogy egyszeru-e, vagy csak a szerelo tud segiteni? Az ablakemelo motor sem mukodik a jobb oldalon, meg a kilometerora sem megy, a digitora sem! A fordulatszammero igen..! van baja a Jimny-nek! Valami otlet akinek voltak hasonlo problemai??
Koszi Udv Laci