Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2010.11.09 19:10:22 (2989.)
livinti
Kormányrázás: furcsa dolgot tapsztaltam megint ezzel!

Régen olvastam róla valahol, hogy valaki a Bridgestone gumikat is okolta a kormányszitálásért és azt gondoltam ez hülyeség. Ehhez képest a 195/80R15ös AT gumijaim (Dotz felnin) mostanában rendesen rázták a kormányt az elsõ kerék külsõ élét megkoptatták (ami ugye túlzott kerékösszetartásra utalna...) és most, hogy feltettem a 205/70R15 téli gumikat gyári felnin (BFG), szinte teljesen megsztûnt a jelenség.
Csak néztem, mint hal a szatyorban...

Majd ha még lesz tapasztalatom, megosztom de egyenlõre misztikus a jelenség...
2010.11.09 19:06:05 (2988.)
livinti

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.09. 16:29:11


Hát, majd meglátjuk. Meg fogom osztani a tapasztalatokat.

livinti szerkesztette 2010.11.09 19:10:31-kor.
2010.11.09 16:29:11 (2987.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: livinti @ 2010.11.09. 16:19:10


A PU szilentekrõl nem sok jót hallani. Állítólag pont arra nem alkalmas, ami egy szilent feladat, cserébe nem tartósabb mint a gyári.
2010.11.09 16:20:11 (2986.)
livinti

Előzmény: Móóó @ 2010.11.06. 21:03:49


Én is megerõsítem, hogy az 5 centi emelés is nagyon kellemes, sokat számít., Fõleg, ha elölrõl a stabi is megy a kukába. És ezzel még közúton is minden OK.
2010.11.09 16:19:10 (2985.)
livinti

Előzmény: szzs84 @ 2010.11.06. 18:28:40


Javaslatom a castor correction bushesra = utánfutás korrigáló szilentek.

Valóban csak az elsõ 4 darabot szokás cserélni az utánfutás korrigálására. Hátulra azért szoktak néha rakni nagyobb emelésnél, hogy a differenciálház forduljon kicsit a kardánt kímélendõ, illetve a hátsó lengéscsillapítók bekötése hogy ne forduljon el és ne feszüljön annyira. De ehhez meg a bekötéshez szoktak inkább átalakító készletet kínálni.

Én ki fogom cserélni a szilenteket PU-ra és a correction busht is elöl ki fogom próbálni, ha egyszer meglesz, elmondom, milyen... :-)
2010.11.08 20:25:33 (2984.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.08. 19:49:50


Igen, valami oknál fogva mindig megdrágul az alkatrész, mire a végfelhasználóhoz ér :( pl. az én jobb elsõ lámpám is 130ezer lett, mire megkaptam, pedig az állítómotor nem is volt benne - még szerencse, hogy az öreg "vakegér" fizette.... Japánban meg legalább 20 darabot adtak volna ennyiért :) :) :)
2010.11.08 20:07:39 (2983.)
szzs84

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.08. 19:49:50


Ilyen ez a Popszakma. :) Sajnos USA-ban nem jár ismerõsöm, de Angliában egy kamionos néha igen.

Szerk.:
Annak idején majd rámegyek a dologra. Nem biztos, hogy olyan drága a posta. Rendeltem már motoralkatrészt egy dekni formájában és asszem 4e Ft-ra jött ki a posta USA-ból, és az sem volt könnyebb egy gátlónál. Lehet, hogy lehet velük alkudozni... Na majd tavasszal. :)

szzs84 szerkesztette 2010.11.08 20:12:31-kor.
2010.11.08 19:49:50 (2982.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2010.11.08. 19:35:58


Az benne a vicces, hogy az USÁban méret szerint megvéve ugyanaz a ProComp gátló 10.000 Ft/db alatt van, csak drága a szállítás.
2010.11.08 19:35:58 (2981.)
szzs84

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.08. 08:59:48


Na ez engem is érdekelne! Ha frankón le tudnák másolni a rugó karakterisztikáját, azzal sokat lehetne spórolni. 4 ProComp gátló már csak 160 GBP lenne.
2010.11.08 17:05:23 (2980.)
Móóó

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.08. 08:59:48


Na látod ez jó ötlet! Ugyan azt a keménységet és egyéb paramétert tudják reprodukálni?
2010.11.08 08:59:48 (2979.)
deerhunter
(csákvár)
sziasztok találtam a neten egy céget akik foglalkoznak rugógyártással és megtudják mérni a rugó összes paramétereit pesten vannak www.bim.hu gyártatok velük egy elsõt meg egy hátsót azt mindenki kölcsönkapja ha akkarja
2010.11.08 08:09:04 (2978.)
deerhunter
(csákvár)
sziasztok mindenki a szett még nem jött meg de ha megjön fémmásolhatjuk a telszámom 06306410896
2010.11.07 19:15:51 (2977.)
tinca

Előzmény: Móóó @ 2010.11.07. 18:48:48


Köszönöm! Már remélem csak napok választanak el tõle, hogy rendes papucs legyen a Jimnyn.
2010.11.07 18:48:48 (2976.)
Móóó

Előzmény: tinca @ 2010.11.07. 17:21:59


Nekem 215/75 van rajta és emelés elõtt is tökéletes volt. Ajánlom!
2010.11.07 17:21:59 (2975.)
tinca

Előzmény: Móóó @ 2010.11.06. 18:27:19


Szia!
A gumi méretére lennék kíváncsi, mivel a General Grabberbõl van 205/75 és 215/75 is.
üdv, tinca
2010.11.07 10:08:14 (2974.)
szzs84

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.07. 09:53:52


Zzígyvan! :)
2010.11.07 09:53:52 (2973.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2010.11.07. 01:06:16


Mondjuk szerintem aki 10+ centis emelést rak be, az úgyis akar nagyobb kerekeket is, akkor meg úgyis mennie kell a lökhárítóknak :)
2010.11.07 01:06:16 (2972.)
szzs84

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.06. 23:55:21


Igen, emelt (nyugalmi) állapotban a gyári pozícióban tartja a kerekeket.
Viszont a merev tengely nagyobb sugár körül fog elforogni a hosszabb lengõkarok miatt, így ha az "koppig" rugózik akkor elõrébb fog felérkezni a kerék, nem a gyári kerékjárat közepén, ezért beleütközhet az elsõ/hátsó lökösbe, hacsak nem használunk kisebb kereket a gyárinál.
Javítsatok ki ha tévedek!
2010.11.06 23:55:21 (2971.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2010.11.06. 20:38:57


A gyári lökhárítók maradhatnak, nagyobb emelésnél pont az a hosszabb lengõkar és panhard lényege, hogy ugyanott maradjon a futómû, ahol gyárilag van.
2010.11.06 21:03:49 (2970.)
Móóó
Régóta túrázok a Jimnyvel és emelés nélkül is elment mindenhol. Persze volt pár farönk vagy kõ, ami gondot okozott... ezért akartam már rég ezt az emelést és most azt mondom, hogy ez így pont jó. Túrához nem kell több, hiszen a hidak úgyis lent maradnak. Maximum a gátlók és a rugók keménységével érdemes játszani... és persze megtalálni az ideális gumit.

Aki még nem látta volna mirõl van szó...
http://picasaweb.google.com/szantocsabi/JimnyEmeles5cm#
2010.11.06 20:38:57 (2969.)
szzs84

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.06. 18:32:33


Elgondolkodtató ez a panhard dolog. Jelenleg, gyári állapotában úgy vannak kialakítva a csatlakozási pontok, hogy majdnem vízszintben van a talajhoz képest. Ennek ugye a hatalmas elõnye, hogy a futómû nemigazán mozog jobbra balra rugózáskor. Ha megemeled és hosszabb rudat teszel be a csatlakozási pont emelése helyett, akkor számolni kell azzal, hogy rugózáskor ide-oda fog imbolyogni az autó. Ez közúton szerintem nagyon gáz lehet, viszont komoly emelésnél valóban nincs más lehetõséged, mint a panhard hosszabbítása, vagy ugye az állítható megoldás
Ezért írtam régebben, hogy én majd úgy igyekszem eszközölni az emelést, hogy nem a panhardot cserélem.
Persze ez csak az elméletem.

Lényeg a lényeg, ahogy itt olvasom az irásaitokat, az 5 centi pont az az emelés, ahol még ezek a dolgok nem jelentenek gondot közúton és jelentõsen nõ a terepjáró képessége is.
Aki meg többet akar emelni, az nyúljon bele a zsebébe, mert a hosszabb lengõkarokkal elfelejtheti a gyári lökhárítókat is.:(

szzs84 szerkesztette 2010.11.06 20:39:35-kor.
2010.11.06 18:32:33 (2968.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2010.11.06. 18:28:40


Az okosok aszondják, hogy 8 centi fölött mindenképpen cserélni kell az összes lengõkart is hosszabbra. Meg persze a panhardokat is.
2010.11.06 18:28:40 (2967.)
szzs84

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.06. 18:08:33


Végülis 5 centihez elég lehet csak az elsõ is.
2010.11.06 18:27:19 (2966.)
Móóó
Nos... kipróbáltam a gépet terepen is. Hihetetlen mit tud tenni 5cm az autóval. Kisimítja a ráncokat... nem akad fel a küszöb minden kõdarabon... nagy élmény így autózni. Ajánlom minden túrázó Jimnys kollégának, hogy emeljen az autón.

Pár kép a mai túráról:
http://picasaweb.google.com/szantocsabi/JimnysTuraADarnon#
2010.11.06 18:08:33 (2965.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2010.11.06. 17:58:46


Csak kettõ kell, a legelsõ szilentekhez.
2010.11.06 17:58:46 (2964.)
szzs84

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.06. 10:13:48


Meg szerintem itthon is legyártható talán. Ezen felül orbitális baromságot írtam, mert 4 kell belõle, nem 8... Miatökömér' korrigáljam a hátsó tengelyt? :)
2010.11.06 15:29:16 (2963.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Móóó @ 2010.11.06. 11:44:03


35-ért már újat adnak, a Tiéd meg már több napos :) :) :)
2010.11.06 15:26:29 (2962.)
kenci
(Bükkzsérc)
Bezzeg a régi, laprugós idõkben...... nem kellett a hódot büntetni :) :) :)

kenci szerkesztette 2010.11.06 15:28:02-kor.
2010.11.06 12:08:14 (2961.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Móóó @ 2010.11.06. 12:04:30


Ja, ez mind. Biztos vagyok benne, hogy legalább 5 verziót kell elkészíteni és tesztelni legalább egy hónapig, mire kialakul az ideális beállítás.
2010.11.06 12:04:30 (2960.)
Móóó

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.06. 12:01:05


Én meg arra volnék kíváncsi, hogy hány összetevõtõ befolyásolja a rugómásolást...
Anyagminõség, vastagság, hõkezelés, stb...
2010.11.06 12:01:05 (2959.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Móóó @ 2010.11.06. 11:57:01


Egyébként én is felajánlanám ilyen célra az enyémeket, csak nem tudom, mennyire jó ötlet használt rugókat másolni.
2010.11.06 11:57:01 (2958.)
Móóó
Deerhunter... mit szólsz hozzá? "Lefénymásolnánk" a rugóidat és gyártatnánk itthon...
2010.11.06 11:49:17 (2957.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Móóó @ 2010.11.06. 11:44:03


Szerintem meg inkább kérd el a kollégától a rugókat egy hétre, és gyártassuk le a rugókováccsal 30-ért :)
2010.11.06 11:44:03 (2956.)
Móóó

Előzmény: Kopter @ 2010.11.06. 01:03:03


Hm... ha valóban ennyibe kerül a szett és simán meg is érkezik, akkor eladó az emelõ szettem 35-ért. :-)
Valamint keresek társat a közös rendeléshez... felezõdik a költség.
2010.11.06 11:28:11 (2955.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: bota @ 2010.11.06. 11:05:41


Talán leginkább csapdõlés-korrigáló persely lehet a legjobb fordítás, de ez borzasztó rosszul hangzik, úgyhogy maradjunk a hódbüntetõ bokornál :D :D
2010.11.06 11:05:41 (2954.)
bota

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.06. 10:13:48


"castor correction bush"

Több dolgot is jelenthet szó szerint: pl. "hód büntetõ bokor" vagy "görgõ korrigáló persely". Szerintem szavazzunk! :)
2010.11.06 10:13:48 (2953.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2010.11.05. 19:02:05


Minthogy a "castor correction bush" (mi a tököm lehet ez magyarul?) rohadt drága dolog, én a józan észt hívtam segítségül, és a sima szilentet meghagyva a csavar lyukát tettem arrébb. Funkcionálisan ugyanaz, a költsége négy darab nagy alátét és 10 perc hegesztés volt.
2010.11.06 02:01:44 (2952.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.05. 18:32:19


...Közben megnéztem én is. Azért csak ennyi, mert csak a csillapítok Pro Comp-ok - szerintem legalábbis. Abbol gondolom, hogy van ott Trail Master rugo is - két darab kerül majdnem annyiba, mint a fekete színüböl a négy amit a Pro Comp csillapítokkal adnak készletben. De nem is "Pro Comp készlet" néven árulja. Ettöl még persze lehet jo, ahogy a leírásban ígéri is.
2010.11.06 01:03:03 (2951.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.05. 18:32:19


Köszi, kíváncsian várom. ...És ha tényleg össz-vissz 154 000 Huf, akkor az nagyon jo píz érte.
2010.11.06 00:54:06 (2950.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: kenci @ 2010.11.05. 15:20:39


Előzmény: szzs84 @ 2010.11.05. 18:19:14


Értem. Egyébként az OME rugora a Stock und Stein honlapon azt írják: "kb. 40 mm emelés".
745 Euro a készlet.

Kopter szerkesztette 2010.11.06 00:57:27-kor.
2010.11.05 19:39:45 (2949.)
deerhunter
(csákvár)
Én is nagyon várom már a csomagot a visszaigazolás már megjött remélem nem jön semmi sem közbe jártam már pórul angol dologgal
2010.11.05 19:19:59 (2948.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.05. 18:58:36


Köszi, megnéztem...jó dolgok vannak, loptam is pár ötletet :)
2010.11.05 19:18:06 (2947.)
Móóó

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.05. 18:51:15


150 körül az egész? Hm... hihetetlennek tûnik. Várjuk a csomagot :-).
2010.11.05 19:02:56 (2946.)
brestovsky

Előzmény: kenci @ 2010.11.05. 08:53:08


Sziasztok.
Az én ruggóim azt hiszem 3cm voltak magasabbak,de legalább 2mm-rel vastagabbak meg keménységre sokkal keményebb.Viszont terepen nagyon lágyak és én még a keményebb szetet rendeltem.Nekem ilyenek a tapasztalataim...
2010.11.05 19:02:05 (2945.)
szzs84

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.05. 18:51:15


Honnan rendelted? Jimnybits-rõl? Én is Procompal szemezek.
Korrektoron is gondolkodtam, de nem tudom mennyire szükséges 5 centihez. Több embernek van itt 5 centis emelése, ha jól tudom Nyuszy-nak pont Procomp, de nem nagyon olvastam, hogy a kormányzást nagyon befolyásolná. Kicsit sokallom az árát. 160 GBP 8 db, az kicsit izmos pár mûanyag hengerért, ha a komplett emelõ szett szett 350 körül van. Persze nem tudom honnan rendelted és neked mennyibe fog kerülni. :) Állítható panhardot is nézegettem, de szerintem a csatlakozási pont emelésével fogom annak idején orvosolni...

Szerk.:
Ja közben látom honnan rendeled...



szzs84 szerkesztette 2010.11.05 19:06:14-kor.
2010.11.05 18:58:36 (2944.)
deerhunter
(csákvár)
Ennyi az egész de te is megnézheted www.jimnybits.co.uk ha megjött megirom hogy biztonságos az angol vagy nem
2010.11.05 18:56:50 (2943.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.05. 18:51:15


Én többre gondoltam......
2010.11.05 18:51:15 (2942.)
deerhunter
(csákvár)
Az egész mulatság az emelõszett meg a castor corector postával 154000huf ha az angol át nem baszott
2010.11.05 18:48:03 (2941.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.05. 18:32:19


Ez a minimum :) :) :) meg a képek!!! Az sem olcsó mulatság, még használtan sem :)
2010.11.05 18:32:19 (2940.)
deerhunter
(csákvár)
Nekem kedden lesz meg a procomp 50mm es emelésem megméretem a rugót és szivesen közzéteszem a paramétereit