Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 15276 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 302  303  304  305  306   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2009.02.15 18:37:26 (1326.)
kenci
(Bükkzsérc)
Ejnye-bejnye Nyuszy barátom, hát nem is újságolod, hogy beneveztél A Fulda Trac-ra! Most én is arra gyúrok. Milyenek az elsõ tapasztalatok?
2009.02.15 17:40:25 (1325.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: ácsikari @ 2009.02.15. 17:28:38


Nemtom, nekem semmilyen képen nem tetszett még eddig. Azért is lett inkább egyedi, olyan, ami jobban illik az autóhoz.
Elvileg mindenre kell mûbizonylat... Sõt, újabban az is kevés, mûszakin be kell jegyeztetni a forgalmiba mindent, átalakítási kérelem kíséretében...

nyuszy szerkesztette 2009.02.15 17:40:58-kor.
2009.02.15 17:28:38 (1324.)
ácsikari

Előzmény: nyuszy @ 2009.02.15. 17:21:57


Talán csak a fénykép beállítás miatt.
Bár lehet hogy egy kicsit vaskos. Kilóra mennyi lehet?
Az ilyen másfajta lökösökre kell mûbizonylat?
2009.02.15 17:21:57 (1323.)
nyuszy
(Székesfehérvár)
Hm. Tudom, hogy ízlés kérdése, de szerintem baromi hülyén néz ki az ARB lökhárító Jimnyn (miszter képe). Nektek tetszik?
2009.02.09 19:19:37 (1322.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Zsolt @ 2009.02.09. 19:14:42


Meg valószínûleg azon is sok múlik, hogy a szükséges karbantartásokat elvégzed-e, vagy csak akkor cserélsz mondjuk olajat a terepváltóban, mikor már csörömpöl.
2009.02.09 19:14:42 (1321.)
Zsolt

Előzmény: livinti @ 2009.02.09. 12:08:57

én 13 évig versenyeztem samuval vannak barátaim akik szintén,ütöttem vágtam és nem nagyon akart szétesni voltak akiknek kuplung, féltengely,kardán amortizálódott le ,mikor eladtam 25 éves volt minimális változtatással mert utcán is használtam 1,5 éve van jimnym elõször nem tetszet kicsit lendületesebben kell vezetni mint a samut a jimny tengelytávja kb a vitaráéval egyforma ,ezt is ütöm vágom de õ se nagyon akar szétesni lehet úgy is versenyezni hogy szét ütjük a vasat meg lehet vigyázva is nekem ez a véleményem
2009.02.09 12:27:15 (1320.)
livinti

Előzmény: nyuszy @ 2009.02.09. 12:13:18


Közben elolvastam a Samu topicban a különbözõ véleményeket, meg a kardozást, úgyhogy kérdés törölve. :)

Én férfiasan bevállalom, hogy nem versenyzésre használom a járgányt :-) , így sose lesz annyi tapasztalatom, mint aki évtizedek óta gyúrja a sarat és minden hétvégét ezzel, meg az átépítéssel tölt. Ezért olvasok sokat róla, hogy mások által megtanult dolgokat ne a saját bõrömön kelljen. Többek között ezért is van ez a website, gondolom...

De aJimny törési szilárdságáról mesélhetek, abban van tapasztalatom! :D

livinti szerkesztette 2009.02.09 12:27:26-kor.

livinti szerkesztette 2009.02.09 12:27:41-kor.
2009.02.09 12:13:18 (1319.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: livinti @ 2009.02.09. 12:07:09


Persze, az nem is kérdéses, hogy a Vitara aszfalton jobb.

Előzmény: livinti @ 2009.02.09. 12:08:57


Egyébként én a Jimny leghülyébb változtatásának az európai modelleken körben lévõ mûanyagokat tartom.
Nem egy nagy tragédia, ha leesik, de idegesítõ dolog, mikor egy speciálban három elem esik le, és mehetsz körbe gyalog öszeszedni õket :) :) :)
2009.02.09 12:08:57 (1318.)
livinti

Előzmény: lopez4 @ 2009.02.06. 21:17:26


engem is érdekelne egy tapasztalt samu-s véleménye, mert elvileg azt gondolná az ember, hogy "többnek" kéne lennie a Jimnynek. Persze nyilván a laprugók, meg a seklik még többet bírnak, de a Jimnyben se tûnnek gagyinak a futómû-elemek.
2009.02.09 12:07:09 (1317.)
livinti

Előzmény: nyuszy @ 2009.02.06. 21:39:30


Valamit valamiért! Cserébe azért masszívabb a terepen. mármint az eleje mindenképpen.
2009.02.06 21:52:33 (1316.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2009.02.06. 21:39:30


:)

kekbon szerkesztette 2009.02.06 21:54:32-kor.
2009.02.06 21:39:30 (1315.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2009.02.06. 21:37:21


Jogos. De úgy értettem, hogy a Jimny üzemi sebességtartományában, olyan úton, ahol van elvi esélye bevenni a kanyart.
2009.02.06 21:37:21 (1314.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2009.02.06. 21:35:37


Nem ezt írtad :)


kekbon szerkesztette 2009.02.06 21:37:48-kor.
2009.02.06 21:35:37 (1313.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2009.02.06. 21:26:28


Nyilván a saját elvi képességéig. 160-nal csak az olasz pályán mentem vele :)
De nem is a Vitarával kell összehasonlítani, hanem a Samuval, arra viszont tartom a leírtakat.
2009.02.06 21:26:28 (1312.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2009.02.06. 21:23:45


ahá..... 160-nal az m7-en :)
ugye :)
Azért ne mond, hogy az uttartása, kanyarstabilitása megegyezik egy vitarával :) azért ez nagyon gyermeteg gondolat..... Akkor minden autó merevtengelyes lenne és tekercsrugós, mert az olyan jó :)
2009.02.06 21:23:45 (1311.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2009.02.06. 21:17:18


Hidd el, ha megszokod, mész ugyanannyival, amennyivel a Vitarával. De tényleg szokni kell, nekem több ezer km kellett hozzá...

Előzmény: lopez4 @ 2009.02.06. 21:17:26


Mi a gyengébb rajta?
Tényleg érdekelne, mire gondolsz.
2009.02.06 21:17:26 (1310.)
lopez4

Előzmény: nyuszy @ 2009.02.06. 21:12:52

Nem Játszósban gondolkodom hanem papírosban de játszani is szeretnék. De hogy nem gyengébb azt nem gondolod komolyan hisz neked is volt samud.
2009.02.06 21:17:18 (1309.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2009.02.06. 21:12:52


Én csupa civilizált személyautó után vezettem, nem volt szörnyû..... Teljesen jó. Persze, ha hosszanti úthibák vannak, akkor 80 :)
Egyszer vittem vele egy terhes (nonem annyira, csak kicsit) nénit. Kicsit siettem haza, aztán késõbb hallottam, hogy utána panaszkodott, hogy majd lebabázott :)
2009.02.06 21:12:52 (1308.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2009.02.06. 21:04:41


Mondjuk inkább úgy, hogy szokni kell.
A Samurai után nekem szörnyû volt a Jimny az elején, totál máshogy viselkedik. Murván nem mertem 2WD-ben menni vele :)
De ha megszokod, ez semmiféle problémát nem okoz.

Előzmény: lopez4 @ 2009.02.06. 21:09:22


Semmivel sem gyengébb, mint a Samu gyárilag.
Emelés meg nem egy bonyolult téma, ha papírtalan játszósautóban gondolkozol...
2009.02.06 21:06:39 (1307.)
kjoci
(Miskolc)
Oké!Kösz.Ha semmi nem jön közbe Vasárnap lessz jó.

Előzmény: kenci @ 2009.02.06. 19:23:06


2009.02.06 20:40:35 (1306.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2009.02.06. 20:08:20


A jimnyk japánok nem? Mégis rohadnak határozottan....
Egyszerûen a minden fillért lespórolunk elv alapján, ahová nem kerül festék, az meg van spórolva..... Meg lehet nézni a futómûvet is, egy terepjáróhoz képest az sincs túlméretezve.... mindenhol a minimum....
2009.02.06 20:08:20 (1305.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2009.02.06. 20:03:22


Egyébként Samurai/Vitara vonalon jelentõs különbség van a japán és a spanyol autók korrodálódási hajlandósága között.
2009.02.06 20:03:22 (1304.)
kekbon
Tapasztalataim szerint, ha egy suzukii szerencsés, megkímélt, akkor 10 éves koráig, ha elhanyagolt, akkor 6 éves koráig lehet a korrózióvédelmet eredményesen, és fõleg hegesztés mentesen megoldani. Ez felett már vasmunka is kell a helyreállításhoz. Egyszer láttam egy 12 éves szamurájt. Igen elhanyagolt volt. Egy profi csinálta meg, mechanikailag pöpec lett, de bizony a korrózió már nagyon látványosan maradt benne, nyomtalanul eltüntetni, már gazdaságossági okokból nem lehetett.
2009.02.06 19:58:47 (1303.)
kekbon

Előzmény: kenci @ 2009.02.06. 19:18:24


Szerencsére a suzuki nem dacia . Alapvetõen korróziómentesen, tisztán van megcsinálva, csak a védelmet hanyagolják el. Szóval, ha nagyon nem gáz a kocsi, akkor azért sokat lehet segíteni rajta.....
2009.02.06 19:23:06 (1302.)
kenci
(Bükkzsérc)
Joci! A 30-246-72-07-en elérsz!
2009.02.06 19:18:24 (1301.)
kenci
(Bükkzsérc)
Ha idõtök engedi érdemes az elsõ lámpatesteket kiszerelni - nem nagy macera - és szétnézni ott is, mert az is rozsdásodásra hajlamos hely! Én a napokban szembesültem vele :( jobb idõben beavatkozni! Nagy kár ezért a kis ékszerdobozért! Sajna az alváz és üregvédelem sem mindenható, mert ott ahol többrétegû lemezt használtak belülrõl rozsdásodik kifelé :(
2009.02.06 12:00:46 (1300.)
livinti

Előzmény: kjoci @ 2009.02.05. 22:17:59


Érdekes, de nem. Egy normális emelésnél, ahol nem építessz plussz terheket egy autóra, ott nem is lenne jó, ha a rugók keményebbek lennének. A legjobb az, ha hasonló karakterisztikájúak, mint az eredeti -csak hosszabbak. A lengéscsillapítók a sportosak. Azok támasztanak keményebben. Cserébe nem is lesz az emelés után billegõsebb az autó, de kényelmesebb sem.

Voksán Virág pédául papírt kapott az orvosától, hogy nem ülhet az autómba, mert még a szájából is kiesik a szilikon, ha az Üllõi úton beviszem a városba...
2009.02.06 11:01:26 (1299.)
kekbon

Előzmény: kjoci @ 2009.02.05. 22:26:03


jaaaaaaaaaj
Neismond. Pár hónapja, tiszta korrófób hangulat lengte körül a topicot. Szóval az összes suzuki rohad, mint állat. Nekünk 10 éves céges jimmynk lyukas a hátsó ülés alatt. A haver 8 évesébõl ki lehet látni a földre..... Én 8 évesen vettem a vitarámat, nagyon megkímélt darab volt, garázsból, alig kmrel, azaz tiszta rozsda volt az alja, de lyuk, az csak 2 iciripiciri volt a hátsó ülés alatt.....

Szóval alapos alváz és üregvédelmet javaslok, amint tudod.

Az enyémet szétszedték apróra, összes kárpit ülés ki, és minden befúj valami nagyon izgi cuccal.....

Amúgy ez az összes suzukira igaz, a swifttõl a grand vitaráig. Sajna, ha cél, hogy 20 éves koráig fusson nagyon oda kell figyelni a korrózióra.

Az enyém most megy 4. alkalommal korróziós felülvizsgálatra március fele. Több év, sok odafigyelés, mire ki lehet írtani az elsõ 8 év rozsdáját. És hangsúlyozom, ez egy garázsos, megkímélt autó volt.....

Láttam már 1.5 éves grand vitarát is rozsdásodó fenékkel.... Szóval ez ilyen....
Annó dühöngtem is, hogy egy ilyen szuper, kedves kisautóból, mi a fenének kispórolni egy kb 10-20eft-s munkafázist.... dehát ez van, csináltathatjuk meg házilag 3x ennyiért......
2009.02.05 22:26:03 (1298.)
kjoci
(Miskolc)
Nekem a Landin volt hajdan D 694.Ott bevált.
Jelenleg kombinálok csak.Most van 4 uj Michelin latitude fenn a gépen.De ezek csak aszfalton jók.Lehet keresek valami használt MT-s gumit.Csakhát akkor már felni is kell:-)Ki gyõzi ezt lével?:-)
Nyáron tervezem az átépítést.Addig van idõm kombinálni.
Apropó.Másnak is "rozsdálgat" a járgánya?
Kicsit furcsállom egy 4 éves kocsitól.Aszem tavasszal lealvázvédõzöm az egészet.

Előzmény: nyuszy @ 2009.02.05. 14:42:00


2009.02.05 22:17:59 (1297.)
kjoci
(Miskolc)
Á dehogyis.Nemismerem egyiket sem.Igazából a tapasztalatok érdekelnek ezügyben is.
A rázás mibõl adódik?Keményebb a rugó?

Előzmény: livinti @ 2009.02.05. 14:32:34


2009.02.05 18:54:52 (1296.)
kenci
(Bükkzsérc)
Az A/T-s gumik szerintem is csak árnyalattal jobbak terepen. Én még vizes füvön ( meredek emelkedõn) is elakadtam vele.Szerintem sárban (terepen) csakis M/T-s gumival lehet valamit kezdeni.A pumákkal olyan helyen elmegyek 2wd-ben, ahol az A/T kérte a 4wd-t és igencsak pörgetni kellett.

kenci szerkesztette 2009.02.05 18:58:28-kor.
2009.02.05 14:42:00 (1295.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: livinti @ 2009.02.05. 14:32:34


Ugyanezt tudja a ProComp is.
(Mármint a beledet kirázni.)

Előzmény: livinti @ 2009.02.05. 14:37:29


A 693 szintén csendes, terepen kb. szart sem ér.
Talán egy fokkal jobb, mint a sima utcai gumi, de amikor egy kcisit is számítana ez, akkor már bõven kevés.
2009.02.05 14:37:29 (1294.)
livinti

Előzmény: kjoci @ 2009.02.04. 07:09:52


Ja, nekem nyáron Bridgestone 694-es AT van fent, 195/80R15-ös. Nem zajos közúton, de nagyon sáros terepen még nem próbáltam. A gyárinál tutti jobb, de az elõd 693-nál szelídebben néz ki. Jókat írnak róla azért sok helyen, én azért vettem.
2009.02.05 14:32:34 (1293.)
livinti

Előzmény: kjoci @ 2009.02.04. 19:34:58


Nekem Trailmaster van. Azt elvetetted? Kíváncsi lennék egy OME emelésre, hogy az milyen közúton. Nekem semmi bajom a TM-mel, szép nagyokat lép az autó, de azért elég sportos lett a hátulja magyar, pesti minõségû közúton... (=veseköved sose lesz, kirázza, a benzintyúknak az anyósülésre meg sportmelltartó kötelezõ :) )
2009.02.05 14:22:28 (1292.)
livinti

Előzmény: lopez4 @ 2009.02.02. 21:10:25


195/80R15-ös Bridgestone D673-asra gondolsz? Van otthon 4 használt a kamrában?
2009.02.04 20:57:44 (1291.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: kjoci @ 2009.02.04. 19:37:55





kenci szerkesztette 2009.02.04 20:59:37-kor.
2009.02.04 20:57:40 (1290.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: kjoci @ 2009.02.04. 19:37:55


Én még nem tudom a hétvégi programot, de addig még értekezünk és ha sikerül, természetesen összehozunk valamit!!!!
2009.02.04 19:37:55 (1289.)
kjoci
(Miskolc)
Bocs ez mellé ment.Kencinek szántam:-)

Előzmény: kjoci @ 2009.02.04. 19:37:13


2009.02.04 19:37:13 (1288.)
kjoci
(Miskolc)
Szombat-Vasárnap elõreláthatólag Egerben leszek.Lehet elugranék kocsikázni egyett a Hór völgy felé.
Esetleg...?Csak mert a múltkor írtad jelezzem ha újra arra kószálok.

Előzmény: nyuszy @ 2009.02.04. 19:25:27


2009.02.04 19:34:58 (1287.)
kjoci
(Miskolc)
Kösz.Még keresgélek és kombinálok:-)Mindenképpen meghallgatok elõször tapasztaltabb embereket a témában.Valszeg maradok a klasszikus rugó,teló cserénél.Csak még nem tudom OME vagy PRO COMP legyen majd.A haverom samuján láttam a külön kaszniemelõ pogikat ezért gondoltam elõször erre a megoldásra mint olcsóbbra.Összefuthatunk majd, de most délutánonként melózom, a hétvégén meg városon kívül leszek.

Előzmény: kenci @ 2009.02.04. 19:23:30


2009.02.04 19:25:27 (1286.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Zsolt @ 2009.02.04. 18:36:40


Igen, az elsõben a kettõ 5.060 Ft, a hátsóban a kettõ 5068 Ft, az alváz felõliek pedig 5.361 Ft áron vannak éppen.
2009.02.04 19:23:30 (1285.)
kenci
(Bükkzsérc)
Ha emelni akarsz egy picit, akkor szerintem inkább a rugók alá csináltass 2-3cm es tányért danamidból. Itt még a gyári gátlókat sem kell cserélni.Igaz ez sem olcsó,de szerintem jobb, mint a kasztni pogácsák és nem kell semmit variálni.
2009.02.04 18:43:30 (1284.)
Zsolt

Előzmény: kjoci @ 2009.02.04. 07:09:52

heló

5cm nél a terepváltó kart nem tudod felezõbe tenni meg a lökháritókkal is baj lessz,nekem 3cm az emelés és igy is hajlitani kellett a terepváló kart de ha gondolod össze futhatunk értekezni adologról úgy látom te is miskolci vagy
2009.02.04 18:36:40 (1283.)
Zsolt

Előzmény: nyuszy @ 2009.02.03. 19:24:32

bontva szoktam venni ignis lengõkart 7000 pénz, 2db használható szilent van benne méretben ua mint a jimny nekem az van benne ,gyárit ma kérdeztem 5060 ft/db
2009.02.04 09:48:52 (1282.)
kjoci
(Miskolc)
Köszönöm!

Előzmény: avm @ 2009.02.04. 08:31:34


2009.02.04 08:31:34 (1281.)
avm

Előzmény: nyuszy @ 2009.02.04. 07:40:19


Ausztrál a cucc. Vannak olcsóbb poly szilentek is , de nem sokat érnek.
2 éve van saját tapasztalatom velük, csillapítja a rezgéseket , rugalmas, de az eredeti alakját bizonyos idõ után nyeri vissza.
2009.02.04 07:40:19 (1280.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kjoci @ 2009.02.04. 07:09:52


A sárvédõ-mûanyag átszabása nélkül emelés után sem fér be a 215/75R15-nél nagyobb kerék, az viszont befér emelés nélkül is. AT-s gumiból a Yokohama G012 a legjobb terepen, a tapasztalatok szerint. A bridgestone elõdje (D693) van most az autómon, terepen alig jobb, mint egy utcai gumi, utcán viszont érezhetõen rosszabb :)

Előzmény: avm @ 2009.02.03. 22:18:45


Te gyártod, vagy Angliából hozod?
Egyébként meg ugye a szilent pont azért van eredetileg gumiból, hogy elnyelje a rezgéseket, ha egy rugalmatlan mûanyagra cseréli az ember, akkor pont ezt a funkcióját veszti el :)
2009.02.04 07:09:52 (1279.)
kjoci
(Miskolc)
Üdv mindenkinek.
Lehet megköveztek érte mert már biztosan volt szó róla.:-)
A 215/75x15-ös gumi jó még a széria Jimnyre?
Olyan gumit szeretnék ami valamiféle "öszvér" megoldás.(Mindenképp AT-s)
kb 70/30 arányban használom aszfalton/terepen az autót.
2 fajtát néztem ki.A Bridgestone D694-et és a Matador MP71 Izzardát.
Esetleg ezekrõl tapasztalat?

Az 5 cm kaszni emelés befolyásolja-e a gumiméretet?
Szeretném ugyanis mindkét dolgot elvégezni az autón és nem akarom elkapkodni a dolgot.


2009.02.03 22:18:45 (1278.)
avm

Előzmény: Móóó @ 2009.02.03. 21:08:45


A korrektoros az emelt autókhoz van. A négy elsõ, alsó szilent nem központos és így korrigálja az emelés utáni szögeltérést.
Komplett szett esetén már jobb az ár.
90e 2x4db a hidakba, 2x2 a lengõkar végeibe, 2x2 a panhardba.
Minek nem tesz jót a poliuretán?
2009.02.03 21:09:32 (1277.)
Móóó
Bocs! Lopeznek szólt...