Csevegõ



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 21177 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 420  421  422  423  424   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


00:48:15 (21177.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Petya#69 @ 2023.02.06. 09:41:10


"[...] van egy elég jól felszerelt gépműlyünk [...]" - hmm, merre is van az a Tószeg?.. :D

Ilyen ’rejtést’ Jim’-be - ha jól emlékszem - az egri(?) "Lori" csinált (azóta sajna eL-200-asozott innen); s a’sszem ez a csatornája, amin még azok a dolgai is fent lehetnek:
https://www.youtube.com/@AdditionalLosses
De az én képeim között is találsz egy csörlő-tálcának is alkalmas ’vasat’ ;)

Hegyjáró szerkesztette 2023.02.07 00:52:44-kor.
09:41:10 (21176.)
Petya#69
(Tószeg)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.02.04. 15:16:33



A beszerelés költsége "csak" a munkaóra lesz.....
Hál’Istennek van egy elég jól felszerelt gépműlyünk, mindent meg tudunk csinálni magunknak.
És pont a másik miatt, amit említesz, se vaslökös, se semmi cicóval nem kalkulálok.....kulturáltan el szeretném "dugni" az eredeti lökös mögött. Persze ez sem megoldás, ha esetleg ütközik, vagy a forgalmi vizsgán......de ha kultúráltan meg van csinálva, sz’tem a yard nem piszkálja.....
És hát tudod.....valamit valamiért :) )))
Ha biztonságérzetben szeretne lenni nehéz terepen, izguljon kicsit a közúton :) ))))

Igen, megvan a "fizikai értekezés" is.....és ott is olvastam, hogy a fordító csiga hasznos dolog :)
2023.02.04 15:16:33 (21175.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Petya#69 @ 2023.02.03. 15:19:33


"[...] sem jutottak közös nevezőre [...]" - hát ez az!..  :/

S azt is megtaláltad, amikor a fizikájáról értekeztünk? meg hogy a többsége ezeknek is gyártatott termék, így aztán ld. vörös-sárga ’minőség’ ill. adathelyesség... (a Güde la. török, német ’menekült’ mérnökökkel a hátuk mögött.) Jenki oldalon - ott még vannak ilyenek! - azoknak meg ugye az árai..
Szerintem csak olyat vegyél/-etek, amiről van leírt tapasztalat - már ha az még kapható, mert ld. pl. a legendás Metro-s csörlő esetét.
+ ha komának lesz: az megvan, hogy papírosan tgk. lenne belőle, avagy vizsgánál ... ütközésnél meg ld. "ráhatás" - erre is keress rá! -, hiába nem ő a hibás!..
+ vedd még a beszerelés árát, ami műhelyben kb.+1x annyi...

Hegyjáró szerkesztette 2023.02.04 15:21:44-kor.
2023.02.03 15:19:33 (21174.)
Petya#69
(Tószeg)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.02.03. 13:42:13



Hegyjáró!
Köszi a Güde ötletet, ahogy említetted egy "B" opciónak jónak tűnik....Ránézésre többet ér mint egy FarmJack csörlőzés szempontjából :) )))

Igazából egy olyat szeretnék - ajándék lesz haveromnak - amit fixre lehet szerelni a Vitaráján. És ahogy olvasgattam korábban a fórumokat, Többek akiket itt tisztelek a csapatban és adok a mondanivalójukra sem jutottak közös nevezőre :) ))))
Volt aki elégnek gondolja a 4500lbs-est ezekhez a kis Suzukikhoz.....de többen az ökörszabályra hivatkoznak, hogy a vonóerő az autó súlyának legalább 2x-se, az meg már olyan 8000lbs....
Így nehéz a döntés - főleg hogy saját tapasztalatom e téren 0 - mert azt sem akarom, hogy egy olyat faragjunk fel a gépére ami kevés, de a ló másik oldalára sem esnék át - verébre lőni sörétessel?!..... :D

Ezért dobtam be sokadjára ezt a témát, hátha kiokosodom :) :)
2023.02.03 13:42:13 (21173.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Petya#69 @ 2023.02.02. 17:17:28


Van fent a képeim között, amin egy rövid Vita’-t húzok ki egy traktoros nyomvályúból, s egy gyalogolni is meredek emelkedőn felfelé (máskülönben leborult volna) - mindezt egy 1,8_t-s "lengő" Güdé-vel, fordító nélkül...
Más kérdés, hogy ezt "nem épp" erre vettem, hanem amolyan "Esc-tool"-nak: lábtérbe, amit hátra is tudok akasztani - csak Koma került bajba... Szóval, ha pl. rendszeresen agyagtengereken kell keresztülrángatnod, órákon át, arra nem ilyenek tanácsoltak; hanem amihez meglehet, hogy az első rugókat is ki kell cserélni..
Ugyanakkor, a megadott értékek egy csörlőhöz ... nézd vissza a helyi keresővel itt, a Csevegőben: többször is hánytuk-vetettük a kérdést, mérnöki és nagypofájú szemszögből is; kulcsszó pl. Güde.

Hegyjáró szerkesztette 2023.02.03 13:48:45-kor.
2023.02.02 17:17:28 (21172.)
Petya#69
(Tószeg)
Sziasztok!

Két kérdésem lenne csörlő ügyben:
1.) 4500lbs-s csörlő elég erős egy MK1-es Vitarának?
2.) az gáz, ha a gyártó csak ATV-khez ajánlja, vagy azért mehet a Vitya elejére?

Köszönöm a segítségeteket előre is!
2023.02.01 21:48:20 (21171.)
Hegyjáró
(Bp.)
// KOCSIVÁSÁRLÓK avagy ~ELADÓK FIGYELMÉBE:
"lepesC ifiS"-t - tükrözve, mert itt a G’-knek vannak jogaik - kerüljétek!..


Hegyjáró szerkesztette 2023.02.01 21:53:36-kor.
2023.01.26 05:08:42 (21170.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.01.25. 09:15:53


Így már minden világos :D
2023.01.25 09:15:53 (21169.)
Hegyjáró
(Bp.)
"[...] Várjál, mondom: - roppant egyszerű a dolog - [...]"

Ihh ’ábe ájne klájne perfekt Jim’ mit DOHC,
nu dÚmáju drugÓj Mád-Máksz másÍna igyOt [h]avÁri[a]jnájá nÁftá tÓzse - kápIszká?..

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.01.23. 16:54:47



Hegyjáró szerkesztette 2023.01.25 09:19:09-kor.
2023.01.25 08:38:12 (21168.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.01.25. 05:06:23


2023.01.25 05:06:23 (21167.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.01.24. 10:07:29


A te jimnnyd dizel? vagy minek akarsz etolajat tolteni bele? :)
2023.01.24 19:28:45 (21166.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2023.01.24. 19:01:11


www.1010tires.com + vagy féltucat álmatlan éjszaka :D
és meglehet, hogy a "G003"-on (sic) lesz a hangsúly, ill. hogy a ’kereskedő’ nem a régebbi mintázat képével árulja-e? ld. pl. a GeolandAr A/T a G012-es mintával az egyik legjobb ’kétéltű’ volt, de a G015-ös már kipuhult országúti irányba.

Hegyjáró szerkesztette 2023.01.24 19:34:28-kor.
2023.01.24 19:01:11 (21165.)
bigi
(Dunakeszi)
sziasztok, mi a véleményetek a yokohama geolander 0003 MT gumikról?
2023.01.24 10:25:44 (21164.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.01.24. 10:07:29


"[...] a Delphi-nek az ét~, HáTé~, stb. >azok< meg alighanem [...]"

Hegyjáró szerkesztette 2023.01.24 10:27:28-kor.
2023.01.24 10:07:29 (21163.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.01.24. 05:14:04


Micsió ments!.. Csak a Delphi-nek az ét~, HáTé~, stb. meg alighanem túl ’nyirkosak’ lennének...(?) Más motorhoz átépíteni meg típus-gyalázás lenne, nem?..
( Főként, hogy 110_Kkm /15. évéig alig volt baja: 1. ökölfej tömítés & függőcsapágy - sokat kormányzok :) - 1,5. kapcsolódóan korm. összek. gömbf. cserék - berohadtak a meneteik: terep.. - 2. a belső gyújtótrafó megsülése (erre csak rájönni volt nagy szívás) - ez meg a tervezett elavulás... 3. ablakmosó elfolyás hátul :D
Az alvázlétra pedig nem kell öregebb legyen, hanem: "régi >,< alvázlétrás, osztóműves jószág" ;)

Hegyjáró szerkesztette 2023.01.24 10:12:39-kor.
2023.01.24 05:14:04 (21162.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.01.23. 16:54:47


Minek neked olajos öreg alvázas? :Le akarod cserélni a malacot? :)
2023.01.23 16:54:47 (21161.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.01.16. 15:06:28


ill. akárki, ’hála’ a [f]-fejeknek... (s gondolom, azóta ott is több csoport lehet - grétás tiltás valamelyiken?..)

Node alapkérdés, "Régi Arcok",
milyen régi alvázlétrás, osztóműves jószágot ismertek, ami étolajjal is elmegy, s az ’ECU’-je legf. tirisztoros - vagy legjobb, ha még nincs is -, amit [talán] nem fektet meg egy EMP?
Lehet nem csak Suzu’, csak hasonló megbízhatóságú és elnyűhetetlen motorral.
S persze nem hátrány, ha a használt piacon még fel-feltűnik, és nemcsak kátrányos helyzetű bontószökevények.

( Az olvasási lemaradásomat meg majd pótlom ;)

Hegyjáró szerkesztette 2023.01.23 17:00:46-kor.
2022.12.10 05:26:11 (21160.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Molnár Zsolt @ 2022.12.09. 19:28:15


https://autoalkatreszekwebaruhaz.hu/termek/suzuki-ignis-gyujtogyertya-gyertya-1-3-69kw-motor-vvti-ifr6j-11-gyari-ngk/?gclid=Cj0KCQiA1sucBhDgARIsAFoytUsaQc_Kw90mJJvyJO_NlbzBEX7oZuVCPrtRSPf30w1cCOWoUUHMIxAaAkJ0EALw_wcB

Ngk IFR6J-11

Gee szerkesztette 2022.12.10 05:26:56-kor.
2022.12.09 19:28:15 (21159.)
Molnár Zsolt
(Veszprém)
Sziasztok!
2012 évjáratú1.3 benzines 63KW jimnym van.
Gyújtógyergyát cserélnék.Milyet javasoltok?

Köszi!
2022.10.08 09:44:42 (21158.)
Josef
(Városlőd)

Előzmény: Károlyszerviz @ 2022.07.07. 19:30:36


Előzmény: Károlyszerviz @ 2022.07.07. 19:30:36


Szia, nekem is ez a problémám. 1996-os az autóm 1,3. Ha sikerült megoldani a problémát, írd meg. Köszönöm!
2022.09.14 00:07:08 (21157.)
elté
(Miskolc)
Sziasztok!
Most sikerült kicserélnem a benzinpumpát. (kevesebb mint 8,- eFt volt) Most már megy mint az "atom".
Biztosan ez volt a hibás!
Köszönöm a segítséget!!!
2022.08.20 05:20:17 (21156.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: elté @ 2022.08.16. 23:49:08

én a nyomásszabályzót cserélném ki első nekifutásra, aztán a benzinpumpát, legvégső esetben az injektorokat. Benzinpumpa bőven elég a 3 baros, jofogáson van olcsobban, mint az imént felsorolt cégeknél és ez legalább bosch is. )))
2022.08.17 11:05:24 (21155.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: elté @ 2022.08.17. 11:01:29


Bárdi, Unix, Láng, Google a barátod :)
2022.08.17 11:01:29 (21154.)
elté
(Miskolc)

Előzmény: RapaMoto @ 2022.08.17. 10:54:39


Köszönöm,
és abban tudna valaki segíteni, hogy hol kapok üzemanyag szivattyút?
2022.08.17 10:54:39 (21153.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: elté @ 2022.08.16. 23:49:08


AutoData szerint 2,7 barnak kéne lennie a szállítónyomásnak, szóval esélyes egy szivattyúcsere. Mondjuk én 6 bar-ost építettem be, ami elöl van visszavéve 2,9-re és így garantáltan nem torpan be a leghirtelenebb gázadásra se.
2022.08.16 23:49:08 (21152.)
elté
(Miskolc)
Kedves Márkatársak!
Egy kis segítség kellene a samuraival kapcsolatban.Nehezen indul és ha beindult, gázadásra fullad. csak nagyon kicsi gázzal és lassan tudom felpörgetni.Ez a jelenség később is megvan, nagyobb sebességnél, és melegen is igy viselkedik. Nekem úgy tűnik kevés benzint kap, és a levegőtől fullad.
Az adatai:SJ413, ’86-os évjárat,központi befecskendező, 60 LE, 4*4, zárt szekrény. ...ja igen. a benzin nyomást megmértem: 1.2 bar, egy ismerős szerint 3 bar kellen, hogy legyen (az elektromos szivattyú a tankban)
Köszi a segítséget!
2022.08.03 22:24:46 (21151.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: geo @ 2022.08.03. 15:36:36


A teknő menete hisztizik, megugrik meghúzásnál. Az eredeti méretre vágás nem segített. Varázsolok bele eggyel nagyobb átmérőjű menetet, ahhoz való csavar bele és mehet tovább. De biztos akartam lenni benne, hogy elbírja az anyagvastagság.
Köszi a segítséget.
2022.08.03 15:36:36 (21150.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Kopter @ 2022.07.27. 21:52:45


A csavar menete vagy a teknő menete kezd elb@szódni?
Mi a tünet? Nem lehet meghúzni az adott nyomatékra, mert megugrik a menet? Vagy szorul a csavar behajtás közben? Kb. 4-5mm vastag perem van az olajteknő lyuk körül, így új menet vágása még szóba jöhet.
Én megpróbálnám újra vágni a régi menetet az eredeti méretre. Úgy csavar, meg tömítő paszta bele, aztán majd meglátod.

geo szerkesztette 2022.08.03 15:37:01-kor.
2022.07.28 17:26:50 (21149.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Károlyszerviz @ 2022.07.07. 19:30:36


ha injektoros, akkor milyen karburátort pucoltatok ki???
2022.07.27 21:52:45 (21148.)
Kopter
(Vác)
Sziasztok!

Az olajteknőn az olajleeresztő csavar menete kezdi megadni magát. Mit szokás ilyenkor tenni? Lehet ezt nagyobbra fúrni és egy másik autó olajleeresztő csavarját használni a továbbiakban? ...Vagy mindenképp olajteknőt kell cserélnem?
2022.07.07 19:30:36 (21147.)
Károlyszerviz
(Budapest, XVI.)
Sziasztok. Vettem egy Susuki Samurai 1996 injektoros kivitel .Azt tapasztalom, hogy minden indítás után felpörög 2500 ig még meleg motornál is. Járatás után üzem meleg motonál beáll szépén az alapjárat . Mindend kipucoltuk a karburátoron, de hiba nem szűnt meg Esetleg valaki tudna segíteni?
2022.06.24 20:06:39 (21146.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.24. 15:20:55


nincs szükségem még sáros utakon sem a 4wd-re, mivel hátul is van lock a difiben, igy elmegy olyan helyeken is, ahol sima lock nélküli vitarák 4 kerékben is csak kinlodva. én tényleg akkor használom a 4wd-t, ha már semmiképp nem megy zárt difivel sem. Egér utra ritkán megyek, talán 5 évente egyszer. )))
2022.06.24 19:00:17 (21145.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.24. 15:20:55


nincs szükségem még sáros utakon sem a 4wd-re, mivel hátul is van lock a difiben, igy elmegy olyan helyeken is, ahol sima lock nélküli vitarák 4 kerékben is csak kinlodva. én tényleg akkor használom a 4wd-t, ha már semmiképp nem megy zárt difivel sem. Egér utra ritkán megyek, talán 5 évente egyszer. )))
2022.06.24 18:54:12 (21144.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.24. 15:20:55


jahogy neked automata féltengelyzárad van? Mert nekem kézzel kapcsolható, pont olyan, mint a régi samurajokon. De ha ez tönkre megy, (remélem nem) akkor majd veszek AVM kézzel kapcsolhatót.
2022.06.24 16:14:59 (21143.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.24. 09:09:12

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.24. 15:36:26


Továbbgondolva, mondok is egy példát: zárolt agykapcsoló az első kihajtást - ti. a kardán-tengelyt, aminek nem nulla a tehetetlenségi nyomatéka - visszahajtja és felpörgeti, miközben valamelyik kerék hirtelen ... de csak hangosan gondolkodok...
2022.06.24 15:53:37 (21142.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.24. 09:13:27


Akkor az az M/T-je lesz - valamelyest kevésbé csúszós, mint egy simex...
Hogy a sár mennyire megy be alá, az tapasztalatom szerint inkább attól függ, hogy mennyire zagyos, ill. mégy-e "kilinccsel előre"; esetleg szálkő kezdheti el lefordítani. Előbbiek ellen ’ragasztózni’ szokták a peremet, amikor felteszik az abroncsot - nekem ez bejött!
A másolatot úgy értettem, hogy a mintázat fejlesztésben a régi nagyok járnak, ill. ~tak elől (ma már sokszor belerontanak, de a tervezett elavulás persze con’teo’), s a többi csak másolja a megoldásokat. Az anyagkeveréket - amin ugyanannyi múlik -, azt meg csak ugatják...

Hegyjáró szerkesztette 2022.06.24 15:57:20-kor.

Hegyjáró szerkesztette 2022.06.24 15:59:40-kor.
2022.06.24 15:36:26 (21141.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.24. 09:09:12


Ami az 1.bek.-edet illeti, teljesen igazad van! - erre a helyzetre nem gondoltam, hiszen ... akkor minek lakik benne?

A 2.-ban viszont Te sem ép esetről írsz: a féltengely kihajtás kerékagy(i) kapcsolója (hogy pontosan nevezzük meg) egészséges esetben az osztóművel együtt, pontosabban az első kihajtás felpörgése után, önműködően kapcsolódik... Igaz, van akinél az agykapcsoló tönkremegy, s ezért véglegesen zárolja; esetleg kézi, külső kapcsolót tesz rá - utóbbi mondjuk egyre kevésbé, s inkább Samu’ divat, ha jól emlékszem. (Meg lehetett olyant is, hogy ne kapcsoljon önműködően: főként felezésnél, aszfalton, pl. vontatáshoz - már amíg a két vezérlőegységet nem építették egybe.. Ezt én is reverse-engineer-eltem itt, ill. a Jim’ fórumban régebben.)
NO DE: zárolt esetben visszahajtja a féltengelyeket és az első kihajtást is(!) és akkor azért nem lennék benne 100%-ban biztos, hogy minden esetben nyomaték-mentes marad...(?)

Ugyanakkor terepre is azt írtad, ritkán 4WD-zel, és akkor az első lock-right-tal magadnak mondasz ellent - szóval az elgondolásod nem érthető...
( Én egyébként csúszós országúton is - ha csak amolyan Egér úti ívei vannak - a biztonság kedvéért ráteszem a 4WD-t, nehogy más faszságát ’rénszarvasozva’ nekiálljak farolni, s tömött sorban végül én zúzzak meg egy harmadikat...)

Hegyjáró szerkesztette 2022.06.24 15:42:48-kor.
2022.06.24 15:20:55 (21140.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.24. 09:09:12


Ami az 1.bek.-edet illeti, teljesen igazad van! - erre a helyzetre nem gondoltam, hiszen ... akkor minek lakik benne?
A 2.-ban viszont Te sem ép dologról írsz: a féltengely kihajtás kerékagy(i) kapcsolója (hogy pontosan nevezzük meg) egészséges esetben az osztóművel együtt (pontosabban az első kihajtás felpörgése után), önműködően kapcsolódik... Igaz, van akinél az agykapcsoló tönkremegy, s ezért örökre zárolja; esetleg kézi, külső kapcsolót tesz rá - mondjuk utóbbi egyre kevésbé, s inkább Samu’ divat, ha jól emlékszem. (Meg lehetett olyant is, hogy ne kapcsoljon önműködően: főként felezésnél, aszfalton, pl. vontatáshoz - már amíg a két vezérlőegységet nem építették egybe.. Ezt én is reverse-engineer-eltem itt, ill. a Jim’ fórumban régebben.) NO DE: zárolt esetben visszahajtja a féltengelyeket és az első kihajtást is(!) és akkor azért nem lennék biztos, hogy minden esetben a nyomaték-mentes marad...(?)
Ugyanakkor terepre is azt írtad, ritkán 4WD-zel - szóval az elgondolásod nem érthető...
( Én csúszós úton, pl. Egér úti íveken a biztonság kedvéért országúton is ráteszem a 4WD-t; mert ha más faszságát kerülve állok neki farolni, végül én zúzok meg egy harmadikat...)
2022.06.24 09:13:27 (21139.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.24. 08:29:30


A linglong Crosswind 6pr-es. peremvédős, nem megy be a felni és a gumi közé a sár, még akkor sem, ha 1atm körülire engedem le.
Nem tudom, h ennek mi az "eredeti" mintája, de ez uj gumi, nem utángyártott ujrafutozott, mint sok olcso terepgumi.
2022.06.24 09:09:12 (21138.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.23. 16:53:27


na most, ha elől nincs bekapcsolva a féltengely zár, akkor ugye a difi nem is működik, még visszahajtva sem, tehát nem tud a lock zárni, mert egyhelyben áll.
Na de mi van, ha be van kapcsolva a féltengelyzár? -Ilyen esetben működik a difi elől, de csak a kerék felől kap hajtást. A lock semmiképpen nem tud bezárni, mert azt a tulajdonságát CSAK és kizárólag NYOMATÉK-ra teszi, azaz, ha be van kapcsolva belül is a 4 kerék hajtás.
Lécci ne irj marhaságokat.
2022.06.24 08:29:30 (21137.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.20. 20:14:47


S a Crosswind-nek az A/T- v. az M/T-jét? - a mintázata alapján utóbbit is erőst csúszósnak becsülném, már vizes aszfalton is..
Előbbire részemről a General Grabber AT3-ja: ez nekem még téli aszfaltra is bevált (nem véletlen 3PM-es, nemcsak M+S);
utóbbira meg az XT-jét: egy Jim’ társnak volt ilyen, s írta, hogy a legkevésbé csúszós - csak ritka és rohadt drága [volt már ’erős’ Ft-nál is..]
A Linglong-ok tkp. ezek másolatainak tűnnek.

Hegyjáró szerkesztette 2022.06.24 08:33:10-kor.
2022.06.23 16:53:27 (21136.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.20. 20:14:47


Na látod: akkor nálamnál sokkal nagyobb tapasztalatod lehet benne, hogy a terepezésnek számos, akár egymást is keresztező főutcája, meg mellékutcája van - no meg zsákutcája is.. (pl. az én előre és hátra is akasztható csörlőm egy mellékutca; de tisztában is vagyok vele, hogy csak [Cancel]-re jó: annak vettem :)

Ha viszont sokat aszfaltozol, és egy csúszásra (nemcsak hó-jég, hanem pl. felhőszakadásos zagy, hordalék) szóval hátsókerekes reflex-ből nyomsz egy kitoló gázfröccsöt, s az beakasztja az első lock-right-ot, ... akkor már inkább simex-szel gyere velem szembe...

Hegyjáró szerkesztette 2022.06.23 16:58:36-kor.
2022.06.21 06:16:30 (21135.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: RapaMoto @ 2022.06.21. 00:31:08


ja de ott nem terepeztünk ezekkel, legalább is nem komoly terepen
2022.06.21 00:31:08 (21134.)
RapaMoto
(Kaposvár)
Honvédéknél én is Ural 6x6-tal és Zil 6x6 tűzoltóval közlekedtem. Ural jobban tetszett :)
2022.06.20 20:14:47 (21133.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.20. 16:13:06


Nos elismerem, suzuki terepjárom mostanában lett, cca 3 éve, no de kb 50 éve terepezem másmilyen autókkal. régebben triáloztam ural 6x6, tátra 6x6 és hasonló gépekkel, aztán egy nagyobb borulás után ezt befejeztem, de a szolidabb tarepjátrozáshoz hű maradtam. volt jo pár féle vasam, mitsu, sangyong, isuzu, landy, nissan, stb. Nem tudsz megdumálni, hogy a merev hid a jo és az über. Van ahol jo, és van ahol nem. mivel sokat járok aszfalton, ezért simextől mentsen meg a joisten. Amit szeretek és hosszu évek óta használom a különbző autoimon, és eddig még sosem hagyott cserben, az a linglong crosswind peremvédős gumija. általában 1.6atm nyomáson használom.


bigi szerkesztette 2022.06.20 20:16:56-kor.
2022.06.20 16:13:06 (21132.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.20. 13:58:11


1. és 4. nyomán jutottunk idáig - ld. "világ" (=földkerekség) -, s olyanoktól vezettetve - sőt, egyelőre a ’megoldásokat’ is olyanok kínálják - akik rád pontosan ugyanannyira tesznek, mint 5...
"Más:" merev hidak, nagyot lépni-átlózni képes emelés, felezés v./és diesel, ÉS talajfélének megfelelő abroncs (mert pl. futóhomokot pont a simex-minta kapar el, alacsony ford.számon is, stb.) - ld. részl. "terepjárózás"...
/ Mi utóbbit én is csak ugatom, de annyira azért eléggé, hogy legyen bennem mértéktartás és alázat../

Hegyjáró szerkesztette 2022.06.20 16:21:02-kor.
2022.06.20 15:54:28 (21131.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.20. 13:58:11


1. és 4. nyomán jutottunk idáig; s azok által, akik rád pontosan ugyanannyira tesznek, mint 5...
2022.06.20 15:32:08 (21130.)
Attekk
(Kecskemét)
Sziasztok!

Keresek Suzuki Grand Vitarához F9Q motorkódú motort (1.9 DDIS faceliftes 2014-es)

Köszi
2022.05.17 01:42:53 (21129.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.05.17. 00:55:28


Előzmény: Hegyjáró @ 2022.05.17. 01:16:51


( Jim’ fórumból - úgy nézem, az jobban él még - de azoknak is, akik azt nem olvassák.)

Hegyjáró szerkesztette 2022.05.17 01:48:42-kor.
2022.03.04 12:27:18 (21128.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Tanács Attila @ 2022.03.04. 07:34:37


Mi lett a régi alvázzal? Nagyon szétrohadt? A dízelnek más az alváza a benzineséhez képest?