Jimny - Jimny Pickup



A Suzuki kisteherautója

A Taubenreuther egy igazán jól sikerült kisteherautót alakított ki a Suzuki Jimnyből. Nem csak praktikus és használható, de hangulatos is. A plató majdnem ingyenes és kiegészítésként sok további tartozék rendelhető.

Milyen nagy lehet a kicsi: A Taubenreuther a szükségből erényt kovácsolt, és az osztrák Suzukival együtt kifejlesztette a Jimny Pickupot. Míg az előd Samurai gyárilag rendelhető volt platós változatban, ma már nincs ilyen lehetőség. 

A Taubenreuther válasza: A kabrió változat egy kis, levehető merevtető, egy műanyag hátfal és a széles alu plató segítségével haszongépjárművé vált. Hogy leginkább mire lehet alkalmas, azt a Pickuppal együtt bemutatott kiegészítő felszerelések is mutatják: hótoló lap és sószóró berendezés. 

A Samuari a mai napig kedvelt téli munkagép, különösen Dél-Németországban, ahol járdákat és belső udvarokat tudnak a lakók maguknak egyszerűen, mindenféle drága speciális munkagép megvásárlása nélkül takarítani. De a házmesteri és útkezelői szolgálatot félretéve a Jimny Pickup egy következetesen végiggondolt autó. Mivel már az alapváltozat sem igazán használható négyüléses autóként, itt van helyette egy 1,9 m2-es rakfelület - ami hobbykertészek, gazdálkodók és vadászok részére is értékelhető lehet. A műanyag hátfalat igényesen gyártották le és illesztették, egészen gyárinak néz ki.

Hogy a rakfelület használható legyen, még egy kicsit ki kellett egyensúlyozni a Jimnyt. Új rugók emelik a tengelyterhelést 185 kilóval elöl és 110-zel hátul, ami a megengedett terhelést 445 kg-ra emeli a zárt Jimny max. 285 kg-jával szemben. Üresen ezért egy fokkal pattogósabb a Pickup, mint a széria verzió - szóval a platót érdemes rakottan tartani.
Furcsa: Az ülés-pozíció kifejezetten jobb a sokkal nagyobb Defender 110 Pickupénál, a Jimny kisteherautóban az ember összepréselődés és kifacsarodás nélkül tud a vezetőülésen elhelyezkedni. 
Jó tudni: A Pickup csak 255 euróval kerül többe a Jimny Cabrio Rock am Ring modell alapváltozatánál.


livinti