Vitara



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 13055 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 258  259  260  261  262   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


15:12:30 (13055.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: WhiteVitara @ 2017.07.22. 16:36:03


Nem lenne olcsóbb venni egy jó hátsó hidat, vagy legalábbis egy komplett diffit?

nyuszy szerkesztette 2017.07.24 15:12:45-kor.
08:51:26 (13054.)
Tibi
(Kerepes)

Előzmény: Krisztián83 @ 2017.07.23. 02:14:52



Én úgy tudom, hogy 20cm. Az enyém tudta ezt eddig is.

Ha ki lesz lakatolva, és minden rendbetéve, majd kipróbáljuk. Elvileg a kardánt nem húzta ki, a féltengelyeket sem, szóval nem tudom még. A puding próbája az evés. ;)
Ha így nem lesz jó majd kap diffi leengedőt is.
2017.07.23 02:14:52 (13053.)
Krisztián83
(Kapuvár)

Előzmény: Tibi @ 2017.07.17. 08:15:54


Nem lehet az, hogy a gyári rugók nagyon a cégüket jártak már és ezért ilyen "látványos" a változás?

Apropó! Mekkora a Vitara gyári alvázmagassága? Az enyém nagyon orra van bukva! Azt gyanítom, hogy a rugók már meg lehetnek fáradva.
2017.07.22 16:36:03 (13052.)
WhiteVitara
(Nagyatád )

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.22. 09:53:56


Először óckodtam kicsit a fehér színről, de most annál jobban tetszik ☺️ Idén március elején vettem az autót, így hosszú távú tapasztalatom nincs vele. Viszont azért erre esett a választás, mert egy ismerősömnek ilyen van (igaz az 3 ajtós és már az újabb műszerfal) és tőle csak jókat hallottam róla. De ez csak ezzel a motorral szerelt modellekre igaz ( 2.0 TD, 109 le, Peugeot). Elég olcsón vettem az autót így sajnos már látom, hogy amennyivel kevesebbért vettem annyit rá is költhetek. Eddigi hibái : 1. a klíma nem jó, nem is csoda, a kompresszor nincs összekötése a motorral, nincs meghajtás, hiányzik a hozzá való tárcsa , illetve a kompresszoron lötyög. Talán egy csapágyazás ezt is megoldásnál vagy új kompresszor kell. Ez sajnos elkerülte a figyelmünket vásárláskor. De motorikusan jónak tűnt/tűnik és ez volt a lényeg 2. Most vettem észre pár napja hogy valahol folyik (csak könnyezhet) az olaj a motorból. Remélem hogy csak valami tömítés amit cserélni kell. 3. A jobb első féltengely szimeringet is cserélni kell, ott is szökik az olaj. 4. A jelenlegi legnagyobb gond a hátsó difi. Jó esetben csak csapágyazni kell, rosszabb esetben mást is cserélni kell, ami egy vagyon! Csak a 4 csapágy meg a szimering 87 E Huf céges kedvezménnyel(enélkül biztos 100 felett lenne). Mindezektől függetlenül szeretem az autót ☺️ Remélem ha ezek a problémák megoldódnak akkor nem lesz vele több nagyobb gond.
2017.07.22 10:02:33 (13051.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Tibi @ 2017.07.20. 13:24:13


Előzmény: Hegyjáró @ 2016.10.25. 23:43:42

2017.07.22 09:53:56 (13050.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: WhiteVitara @ 2017.07.19. 07:55:38


A korához képest az a kis ezüsthasú zöld "kocka" is szép - és ügyes is! -, de egy alvázas Grand sokkal szebb nála :)
És hogy muzsikál a diesel motorja? (esetleg hosszabb távú tapasztalatok, főként befecskendező-hibáról -károsodásról?)

Hegyjáró szerkesztette 2017.07.22 09:57:11-kor.
2017.07.20 19:52:02 (13049.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: WhiteVitara @ 2017.07.20. 18:44:51


Bocsi, benéztem - ámbár erre is ugyanez vonatkozik.... ;)
2017.07.20 18:44:51 (13048.)
WhiteVitara
(Nagyatád )

Előzmény: kenci @ 2017.07.19. 12:03:54


Nem kerékcsapágy, hanem a differenciálmű belső csapágyai :) Ezért nem egyszerű a dolog :)
2017.07.20 13:24:13 (13047.)
Tibi
(Kerepes)
Van valakinek tippje, hogy hátsó ablamosó spricnit hol tudnék beszerezni, illetve melyik Suzuki típusé lenne jó rá? Köszi.
Az Ignisé hasonlít rá talán, de sajnos nincs mihez hozzánéznem. ;)

2017.07.19 12:03:54 (13046.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: WhiteVitara @ 2017.07.19. 08:09:23


A kerékcsapágy nem olcsó dolog, de arra is felkészülhetsz, hogy ha "gazdaságosat" teszel bele, az könnyen megellik és akkor rövid időn belül ismét csapágyaztatni fogsz, akkor már minőségivel.
2017.07.19 10:45:26 (13045.)
otaszan
(Gödöllő)

Előzmény: Krisztián83 @ 2017.07.19. 08:14:10


FB csoportokban kérdezz rá, hogy van-e valakinek Vitara ülése.
Azt nem kell faragni.
2017.07.19 08:14:10 (13044.)
Krisztián83
(Kapuvár)
Tehát akkor faragni kell mindenképp!?
Sebaj ez is felkerül a listára! :)
2017.07.19 08:12:36 (13043.)
WhiteVitara
(Nagyatád )

Előzmény: WhiteVitara @ 2017.07.19. 08:09:23


Azért kérdezem, mert az alkatrészeket én szerezném be hozzá, nem a szerelő. Annyit mondott hogy a 4 gyári csapágy ugyan ilyen problémával egy hiluxnál 180.000 Ft körül volt.
2017.07.19 08:09:23 (13042.)
WhiteVitara
(Nagyatád )
Sziasztok. Kérdéssel fordulnék hozzátok. Adott kicsiny autóm : GV, 2002, 2.0 TD, 5 ajtó, RHZ motorkóddal. Sajnos úgy néz ki a helyzet, hogy csapágyazni kellene a hátsó difit a szerelő szerint. Annyi biztos hogy már 20 km/h nálam elkezdi és kb 60-70 között a legrosszabb, búg, sípol, fütyül, ordít mint a sakál! A kérdésem az lenne hogy valakivel fordult-e már elő ez a dolog? Milyen csapágyak kellenek bele? Hol lehet beszerzni és főleg olcsón?
2017.07.19 07:55:38 (13041.)
WhiteVitara
(Nagyatád )

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.10. 00:36:37


Ezt tőlem kérdezted vagy Krisztián83-tól? Nem egyértelmű... :)
2017.07.19 07:53:44 (13040.)
Tibi
(Kerepes)

Előzmény: Krisztián83 @ 2017.07.19. 00:44:42



Nézegettem olyan kocka Vitarát, amiben a gömbölyű 2003 utáni Swift ülései voltak.
2017.07.19 07:21:56 (13039.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Krisztián83 @ 2017.07.19. 00:44:42


Egy az egyben semmilyen ülés nem megy be. A Swift ülés nagyon hasonló, de egy magasságban vannak a sínjei, a Vitaráé meg el van tolva.
2017.07.19 00:44:42 (13038.)
Krisztián83
(Kapuvár)
SOS kérdés!
Milyen ülés jó a kocka Vitába? Swift?
Sajnos a háttámla annyira odavan, hogy a vas keret már üti veri az oldalam minden bukkanónál! :\(
Amúgy sem a szívem csücske a Vitara ülése de ez most átment kínpadba!
2017.07.18 23:13:11 (13037.)
Toby
(Hajdubihar)
Az a baj hogy a forgalmiban N1H van vagyis a motor szám elött ez van irva és ugytudom az a motorkod....
2017.07.18 22:34:36 (13036.)
Bencel
(Balatonkenese)

Előzmény: Toby @ 2017.07.18. 14:37:11


Ha a motorkód G16A akkor 8, ha G16B akkor 16 szelepes, mindegyik injektoros.
2017.07.18 16:32:22 (13035.)
Krisztián83
(Kapuvár)
Sziasztok!
Megvan a pápamobil!(profilkép) :)

Van pár javítgatnivaló rajta de összeségében egyben van!
Hibái: szelepdekni tömítés könnyezik, olajteknő tömítés szintén, jobb el. ablakemelő nem műxik, tolatólámpa nem műxik meg pár apróság.
Ami nagyon idegesít az a reflektor. Helyzetjelző és tompított rendben de ha refit kapcsolok akkor a helyzetjező kialszik de a refi nem gyullad fel viszont a fénykürt jó. Merre keressem a hibát?
2017.07.18 14:37:11 (13034.)
Toby
(Hajdubihar)
Üdvözlök mindenkit! Vitara tulajdonos lettem és lenne egy pár kérdésem.
Elöször is nem tudta megmondani az elözö tulaj hogy 8 vagy 16 szelepes az auto mint ahogy azt sem hogy karbis vagy injektoros ez egyébként egy 92 évjáratu szantana és kabrio.Hogy tudom kinyomozni hogy meik lehet megbontás nélkül?! És lenne egy pár hibajelenségem is. Alapjárat ingadozás ami hideg és meleg motornál is megvan mi lehet az ok?!
Valamint nem müködik az üzemanyag jelzöm sem.
A segitségeteket elöre is köszönöm!
2017.07.18 12:20:40 (13033.)
Barna
(Baja)

Előzmény: Barna @ 2017.07.17. 23:34:21


Elírtam az ET-t, 20.
2017.07.18 07:55:05 (13032.)
Tibi
(Kerepes)

Előzmény: nyuszy @ 2017.07.17. 22:24:57



Remélem ez is beáll majd. :)
2017.07.17 23:34:21 (13031.)
Barna
(Baja)

Előzmény: Krisztián83 @ 2017.07.16. 22:01:59


Nekem öt ajtósom van, 16"-os felnikkel, ET elvileg -2. Emelve 5 cm-t. Műanyagos verzió. A 205r16 és a 235/75r16 gond nélkül elfér, csak a kormányvégállás határolóján kell állítani, nem ér bele semmibe. 29" kerékátmérőig jó vagy, ennyi.
A KL71-et sokan dícsérték, akiknek hiszek. Nekem bfg mt van fent, jónak tartom, talán futásteljesítményben többet tud. Egyikkel sem nyúlsz mellé szerintem, a buxa dönt. :)
2017.07.17 22:24:57 (13030.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Tibi @ 2017.07.17. 08:15:54


Bízz benne, hogy összeül, mert a 12 centit sem a kardánok, sem a féltengelyek nem fogják jól viselni :)
Amúgy asszem én a GV-be tettem jimnybits-es rugókat, az nem volt extrém, legalábbis miután beállt.
2017.07.17 22:18:28 (13029.)
Krisztián83
(Kapuvár)

Előzmény: nyuszy @ 2017.07.17. 07:21:02


Van pár területrész ahol csak az a pár centi hiányzott a régi vitarámnak. Nem akarok égig érő kocsit faragni!😊

Krisztián83 szerkesztette 2017.07.17 22:19:07-kor.
2017.07.17 08:15:54 (13028.)
Tibi
(Kerepes)

Előzmény: nyuszy @ 2017.07.17. 07:21:02



Tapasztalatként leírom, hátha másnak is hasznos. Hétvégén beleraktuk a Procomp 5cm emelőszettet.

<www.ebay.com>

Nem tudom ezt az 5 centit hol mérik, de eddig 8cm volt a sárvédőív és a kerék között, most 20cm van.
A Procomp rugók majd dupla olyan vastagok, mint a gyári, szóval nem hiszem, hogy nagyon összébb fog ülni.
Kiváncsi leszek, mennyire fogja megterhelni a hajtást.

Egyébként így elég brutál a kinézete, és 32cm lett az alváz magassága. Még nem ültünk benne, nem mentünk vele, ez nyilván 1-2 centit összeül majd. Majd leírom a tapsztalatokat próba után is.


2017.07.17 07:21:02 (13027.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Krisztián83 @ 2017.07.16. 22:01:59


Ha nem akarsz nagyon belenyúlni, akkor 5 centi emelést bír el.
Ha a műanyagos verzió, akkor a 215/75R15-nél sokkal nagyobb nem fog elférni vágás nélkül.
2017.07.16 22:01:59 (13026.)
Krisztián83
(Kapuvár)
Szép estét!
Keresgélek a fórumban de elég ellentmondásos hozzászólásokat találtam a gumi méret/emelés témakörben!
Valaki össze tudná foglalni, hogy 3ajtós kocka Vitarának mennyi az egészséges emelés és ehhez mekkora gumi és felni(főleg ET) méret passzol!? Még keresem az igazit de kocka lesz és vadászatra veszem.
Guminak a Kumho KL71-et vagy a BFG M/T-t néztem ki.
2017.07.15 18:13:13 (13025.)
sgtbalage
(Budapest )

Előzmény: osvath14 @ 2017.07.12. 21:07:53


Erre sajnos nem tudok válaszolni, még nem mértem le sosem.
2017.07.15 18:11:59 (13024.)
sgtbalage
(Budapest )

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.15. 15:19:18


Hülyeséget írtam, mert nekem is az egyel nagyobb tesó van, a piros csöves verzió... Mondjuk a lényegen nem változtat.
Egyébként a bolt nagyon szuper, jó minőségű cuccaik vannak korrekt árakon. Az tulaj pedig igazi szerszámőrült, csak ajánlani tudom őket.
2017.07.15 15:19:18 (13023.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: sgtbalage @ 2017.07.12. 21:00:19


Kösz' a javaslatot - és máskülönben is jó oldal!
Azt hiszem, a 12,3-as vagy a 14,4-es "bátyja" lesz majd - ha eljutok eddig a beszerzésig is.. - mert azokhoz olyan tekercs-tömlő is van, amivel a motortérbe szerelten is el lehet érni a kerekekig. (Mintha Andrisnak is ilyesmi lenne(?)
<muhelynet.hu>

Máskülönben erről mi a véleményed ill. tudomásod? (ld. a "Csevegőben" ;)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.06. 19:00:26

A képet már levettem, de Téged inkább az ut'só mondatról kérdeznélek ;)

Hegyjáró szerkesztette 2017.07.15 15:26:10-kor.
2017.07.13 19:49:53 (13022.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Tibi @ 2017.07.13. 14:17:16


Háááát, én egy 14 kilós csörlőtől nem sokat várnék el.
Szerintem ez tipikusan arra jó, ha elpörög a kerék a sáron vagy jégen, de nem hiszem, hogy ezzel le tudod húzni az autót a bakhátról, ha igazán felül.
2017.07.13 14:17:16 (13021.)
Tibi
(Kerepes)
Ha már így belelendültünk... :)

Ilyet érdemes lehet Vitarára, vagy felejtős?

<auto.jofogas.hu>

Elég jó áron van, kicsi, könnyű is, 2,7T vonóerő.
2017.07.13 13:55:55 (13020.)
Barna
(Baja)

Előzmény: RapaMoto @ 2017.07.13. 09:32:04


Én is hasonló célra használom a járgányt. Ha lekopik a gúdriccs, lehet bepróbálom... Köszi!
2017.07.13 09:32:04 (13019.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Barna @ 2017.07.12. 23:54:41


Nekem 1 éve van fent a Bighorn, de csak általános terepjárásra használom (horgászat, vadászat, csakúgyközlekedés) többnyire földutakon, igaz minden körülmények között. Még nem maradtam vele ott sehol, de volt, hogy utcai mintás gumival szerelt Terrano-t húztam ki. Ha tudom, hogy grízes helyre kell mennem, felteszem a Supercross-t. Szerintem pl. a KL71-nél nyitottabb a mintája, és a blokkok sem olyan nagyok, sárban jobb.
2017.07.13 07:55:56 (13018.)
Tibi
(Kerepes)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.12. 21:41:12



Az a gumi fedlap/dugó az első felhasalásig volt benne. ;) De utána rafináltan kitömtem pár vödörnyi agyaggal, hogy további ne jusson be. :D


Tibi szerkesztette 2017.07.13 07:56:09-kor.
2017.07.12 23:54:41 (13017.)
Barna
(Baja)

Előzmény: Tibi @ 2017.07.12. 20:46:06


A helyedben nem is erőltetném a 16" felnit, 15-ben nagyobb a gumiválaszték. A sajátomról is ledobnám a 16-ost, csak a kisebb nem fér el a féknyeregtől.

Néztem én is, hogy abból a leeresztőből még baj lehet, megerősítetted. :)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.12. 20:50:58


Konkrétan teszkós volt. Nem fűztem hozzá nagy reményeket, cserébe nem is okozott csalódást. :D

Előzmény: RapaMoto @ 2017.07.12. 22:09:10


Ezzel a gumileforgatással biztos nincs szerencsém, úgy látom elég egyedi a problémám.
Jó a Bighorn? A mintája nekem nagyon tetszik, csak még nem hallottam róla semmi tapasztalatot.
2017.07.12 22:09:10 (13016.)
RapaMoto
(Kaposvár)
Nekem 8 coll széles felnin van a 235/75-15-ös Maxxis Bighorn. ET -20. Kellemesen szélesíti az autót, és a féltengelyzár sem akad el az oldalt belógó akadályokban. Folyamatosan 1,2 bar körüli nyomáson használom (hátul kevesebb, hogy ne pattogjon), mondjuk terepen járok 75%-ban. Sikerült már Babodon majdnem a kilincsen autózni, mégsem fordult le.
2017.07.12 21:41:12 (13015.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Tibi @ 2017.07.12. 20:46:06


[ Agyagbegyűjtés:] Gyááá, erre nem is gondoltam...
De itt még volt benne egy piros fedlap:



vagy Nálad már a múlt időn van a hangsúly, mint nálam a vonóhorog-hüvely dugójánál? :)
Én viszont fúrnék rá kis lyukakat, hogy egy olajszivárgást előbb láss meg, mint hallj - igaz, az meg a szilárdságának, felület-kezelésének nem használ...
2017.07.12 21:07:53 (13014.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: sgtbalage @ 2017.07.12. 21:00:19


1 bar-ról 1,6bar-ra körülbelül mennyi idő alatt fújja fel? Egyszer leengedtem terepen és ha másért nem a komfort miatt megérte.
2017.07.12 21:00:19 (13013.)
sgtbalage
(Budapest )

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.12. 20:50:58


<muhelynet.hu>
Nekem ez eddig nagyon bevált, szépen teszi a dolgát, egészen masszív, nem teszkos minőség.
2017.07.12 20:50:58 (13012.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Barna @ 2017.07.12. 16:58:34


Milyen volt az a szar? <www.conrad.hu> - nehogy véletlenül kiadjak egy olyanra, mert egyedül túrázva egy 1x_eFt-osat megfontolnék beépíteni a motortérbe. (Habár nekem még a 12"-os virsliket sem sikerült lefordítanom, még szálkő-kiállásos havasi gerincúton sem :)
Utóbbit egyébként Andrisnál láttam, meg hogy ő rendesen eresztgeti is - hogy mennyire, azt már nem figyeltem, de pl. a Tűhegyi-féle könyv sárradiállá válás ellen akár 1,0-ra eresztést javasol(!), míg sziklás terepen pár tizedes túlfújást a sérülések elkerülése végett.
( Jim'-nél előre 1.6, hátulra 1.8-at írnak elő alapesetben - vagyis amikor hátul nincs terhelés -, ami máskülönben furcsa, tekintve a motor és kihajtás nagy részének elhelyezkedését..)
2017.07.12 20:48:27 (13011.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Tibi @ 2017.07.12. 20:46:06


Olyan többiekkel kell járni, akivel egy kategóriában vagy nagyjából, különben mindig szopni fogsz :)
2017.07.12 20:46:06 (13010.)
Tibi
(Kerepes)
Egyelőre marad akkor 195-ös KL71 a gyári 6x15 alufelnin. Remélhetően hétvégén bekerül a 5cm Procomp szett alá, aztán meglátjuk mennyire akadok föl a többiek nyomában. :)

Más. A haspáncélt leteszteltem, igen hasznos az olajleresztő ovális nagy nyílás, ezen tök jól be tud gyűjteni, olyan 30 kiló agyagot. :D Utána öröm leszedni a lemezt alatta fekve.Szerintem azt is behegesztetem, ha viszem lakatolni... évente egyszer ki tudok venni 4 csavart olajcseréhez. ;)
2017.07.12 17:57:23 (13009.)
geo
(Stötzer Gábor - Anglia)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.12. 13:04:21


Off: Nekem a 205/70R15 gumim 5,5" felnin, a 195/80R15 pedig 6" felnin van a Jimny-n...
2017.07.12 17:46:40 (13008.)
yano6ard
(Szekszárd)

Előzmény: Barna @ 2017.07.12. 16:58:34


Egy laborosunk szokta mondani, ha a kollégák kételkedtek a vizsgálati pontosságban: "Az a minta annyi volt és kész!" :)
2017.07.12 16:58:34 (13007.)
Barna
(Baja)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.12. 15:58:15


Jó dumája volt, isten nyugtassa...
A kiskompresszor kb. annyira volt jó, hogy 3-4 alkalommal nulláról használhatóra (nem 1,5-2 bar. Csak guruljon...) fújtunk vele valamit, aztán elolvadt a belseje. :D
A régi Vitarámmal és a Samuval is 1,6 volt a bevált - mindenhol. Nem engedtem lejjebb terepen sem. A mostanival 2 alá nem engedem, mert nagyon kezd "úszni" a gépsárkány.

Sokszor ahány tanulmány, annyi eredmény. Meg ugye két gyártó (papíron) azonos méretű termékét egymás mellé teszed, oszt' ég és föld a kettő. Ha van saját tapasztalat vagy megbízható forrásból származó infó, az többet ér szerintem.
2017.07.12 15:58:15 (13006.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Barna @ 2017.07.12. 15:45:24

:D ( "Pall-Ma' de Mahorka? Ott aztán lehet szí'ni" [Boncz]
Viszont ha van fedélzeti fújtató, akkor terepezéshez gondolom önfeledten eresztetek a nyomásból, mert ez megmagyarázná a könnyebb lefordulást!..

Máskülönben 6,5-esen a 235-ös - a táblázat szerint - már pont az az "épp ráfér" méret, amit ezek szerint terepjárónál követni érdemes(?) - lehet, hogy megint rájöttünk valamire? ;)

Hegyjáró szerkesztette 2017.07.12 16:03:29-kor.