Vitara



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 15236 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 301  302  303  304  305   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2010.06.29 06:01:14 (2036.)
tamita

Előzmény: ácsikari @ 2010.06.28. 21:09:20


:-) köszi lehet majd egyszer elnézek feléd is!
2010.06.28 21:53:08 (2035.)
marksman
Tamcsi küldj egy email címet privátban légyszi ;)
Köszi, Balázs
2010.06.28 21:09:20 (2034.)
ácsikari

Előzmény: tamita @ 2010.06.28. 20:56:30


Szia. Ha ács közelebb van neked akkor jöhetsz hozzám is!!!!
:)
2010.06.28 20:56:30 (2033.)
tamita

Előzmény: nyuszy @ 2010.06.28. 20:23:37


köszi!
megkeresem, bár jó lett volna közelebb. egy két gumiharang, tömítések, meg ha adódik vmi...
2010.06.28 20:23:37 (2032.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: tamita @ 2010.06.28. 20:17:07


+3629152577, hivatkozz nyugodtan rám, bár attól nem lesz olcsóbb :)
Egyébként konkrétan mit kell szerelni?
2010.06.28 20:17:07 (2031.)
tamita

Előzmény: nyuszy @ 2010.06.28. 19:05:37


Köszi, kicsit pontosabban?
2010.06.28 19:05:37 (2030.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: tamita @ 2010.06.28. 18:31:03


Legjobban azzal jársz, ha elmész Köpcihez Veszprémbe.
2010.06.28 18:31:03 (2029.)
tamita

Előzmény: nyuszy @ 2010.06.28. 18:22:24


:-)
Még mindig nem tudsz ajánlani szerelõt aki ért a vitarához és megbízható?
2010.06.28 18:30:13 (2028.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2010.06.28. 18:22:24


:) :) :) meg a pénztárcának...
2010.06.28 18:22:24 (2027.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: tamita @ 2010.06.28. 18:20:49


Inkább a motorerõnek nem tesz jót :)
2010.06.28 18:20:49 (2026.)
tamita

Előzmény: josh @ 2010.06.28. 16:55:35


én személy szerint maradnék a "gyári" méretnél...úgy hallottam nem tesz jót a futómûnek a túl nagy.
2010.06.28 18:19:48 (2025.)
tamita

Előzmény: Kandurcás @ 2010.06.28. 15:30:00


:-) Teszteljünk úgy, hogy Te veszed az egyiket én a másikat és cserélünk... :-DDD
2010.06.28 18:16:34 (2024.)
kenci
(Bükkzsérc)
Egy terepjárónál nem kellene ennyire rámenni a fogyasztásra! Tudom, hogy mindenki spórol, mert a benzint már aranyárban mérik, de mi lesz, ha kicsit nagyobb sárba kell belemászni és felugrik a fogyasztás 10 fölé? Ha jó fogyasztást akartok, ne menjetek terepre és valami keskeny aszfaltgumit vegyetek. Egy durva mintázatú gumi, ami képes rá, hogy eljuttasson a kívánt helyre "extrém" körülmények között is, nyilván többet fog követelni a motortól is! Én a magam részérõl azt mondom, hogy ha sarazni akartok vegyetek M/T-t, ha aszfaltozni, akkor meg bármi mást. A kompromisszumos (A/T-s) megoldásnál pedig nem kell meglepõdni, ha esetleg ottmaradtok valahol, mert a gumi nem hozza a kívánt eredményt.Mindent letesztelni nyilván nincs lehetõség, így marad a másokra való hallgatás, vagy pedig a saját káron való tanulás.
2010.06.28 16:55:35 (2023.)
josh

Előzmény: Kandurcás @ 2010.06.28. 15:30:00




ami azt illeti én is gumit szeretnék venni! :)
Gondolkodtatok már a leendõ gumi méretén?

2010.06.28 15:30:00 (2022.)
Kandurcás

Előzmény: tamita @ 2010.06.28. 15:04:59



Hát ha nem is vígasztal, de azért mégis jó látni, hogy vannak itt még sorstársak... :) ))

Én szívem szerint kipróbálnék egy bfg at-t, egy yoko geol 12-t és egy bfg mt-t is egy-egy hétig. Mérnék fogyasztást és nézném a tulajdonságokat.

Ez majd a valóságban úgy lesz, hogy évekig próbálgathatom az egyiket, és ezen évek múlva, majd a másikat évekig és így tovább :) Már csak azért is mert nincs ösaszehasonlítási alapjom, tehát butaság lenne az elsõre rámondani, hogy nagyon jó, bevált.

Kandurcás szerkesztette 2010.06.28 15:31:12-kor.
2010.06.28 15:21:04 (2021.)
Kandurcás

Előzmény: nyuszy @ 2010.06.27. 18:04:03



Ez abszolute igaz, csak úgy van vele az ember, hogy még a fogyasztást is szeretné a lehetõ legkisebbre redukálni.

Mondjuk megette a rosseb ha a gumiaimmal nem jutok haza, mert esett egy kis esõ...

Bevallom egyszer volt nálam (kvázi kölcsön) egy hétig egy BFG AT-vel szerelt vitara 5 ajtós. Mondjuk azon régebbi gumik voltak, de az nem gyõzött meg.

Yoko Geol 12-t még élõben nem is láttam, nem hogy próbáltam volna...

Neked mennyit emel a fogyasztáson a gumi? Mennyire hangos?

2010.06.28 15:04:59 (2020.)
tamita

Előzmény: Kandurcás @ 2010.06.25. 23:06:51


Ha ez vígasztal én is ebben a cipõben járok, gumit és véleményeket keresek ezerrel hasonló használatra!! :-)

tamita szerkesztette 2010.06.28 15:05:20-kor.
2010.06.28 13:29:07 (2019.)
yano6ard
(Szekszárd)

Előzmény: schrank @ 2010.06.28. 06:44:41


Bögre forró víz, darabka vastagabb cérna, hõmérõ.
2010.06.28 08:37:36 (2018.)
lacikahunter

Előzmény: josh @ 2010.06.27. 20:18:07


Ezt a hangot úgy hívják, hogy V6!

De tuti, az biztos!
2010.06.28 06:44:41 (2017.)
schrank
az termosztát hiba ha ilyen idõjárásban is 5 perc kell míg beáll az alapjárat ahogy eléri a vízhõfok a sáv alját vagy ez természetes? mert már ez a 3. hõfokú termosztátom ... igaz mindegyik bontott volt :D
2010.06.27 20:18:07 (2016.)
josh


egész jó hangja van ennek a vasnak!http:

http://www.youtube.com/watch?v=v19Qo9SjthU&feature=related

az enyémnek nem ilyen,pedig új a kipufogó csõ :)
amúgy 6700 HUf volt a tömítéssel együtt
2010.06.27 18:41:48 (2015.)
kenci
(Bükkzsérc)
Esetleg venni kell egy csörlõt ( a négy gumi árából szûken kijön egy olcsóbb fajta) és majd az átsegít a kritikus szakaszon... :) :) :)
2010.06.27 18:04:03 (2014.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Kandurcás @ 2010.06.25. 23:06:51


Hülyeség ám tisztán a %-os használathoz méretezni a gumit.
Km-re vetítve jelenleg én 99,9%-ban aszfalton járok, de amikor a 0,1% van, akkor kell a terepgumi.
A terep ismeretében lehetne megmondani, hogy elég-e oda az AT gumi, de az biztos, hogy hiába mész 99,5 km-t aszfalton, ha az utolsó 0,5 km-en nem jutsz át, mert kevés a gumi.
2010.06.25 23:06:51 (2013.)
Kandurcás
Nagyon úgy néz ki akkor, hogy bfg at lesz majd, vagy yoko geol 12. A bfg mt szerintem a 80% körüli aszfalt használat miatt talán túlzás.

majd megnézzük az árakat is mert az sem mindegy...

Mondjuk annyira most nem sürgõs, csak gondoltam elkezdek utájárni.

Köszönöm a segítséget és a tanácsokat mindenkinek.
2010.06.25 20:31:35 (2012.)
Qnci

Előzmény: Kandurcás @ 2010.06.25. 12:49:24


Pontosan: 205/70-15 És 65 cm magas 20000 km után, kopása jelentéktelen.
2010.06.25 19:52:51 (2011.)
Qnci
Akkor leírom az õszintét is: Kandurcásnak 3 féle gumit kéne vennie, mert aszfaltra, dagonyába, meg mittudoménmibe , más-más gumi kell. No de úgy mint mindenki más ,ezt Õ sem teheti meg, tehát kompromisszumot kell kötnie, ne legyen hangos (OK, akkor nem-jó terepre) Olcsó legyen, hm, olyat nemtudok ami jó is lenne) TEHÁT Õ FOGJA LESZÛRNI A VÉLEMÉNYEINK ALAPJÁN HOGY NEKI MI A LEGJOBB. Én is sokat vaccilláltam, de ROADATI javaslatára (meg másokéra is) a Yoko mellett döntöttem amit azóta se bánok. PONT!
2010.06.25 19:16:16 (2010.)
Roadati
nekem a Landcruiseren a 2.garnitúra yokohama van fent.Elõtte a 011,most a 12.ami Qncinak a vitarán.Az elõzõvel 90 ezer km-et mentem,fõleg aszfalton,bár kezdetben kapta a terepet is!
33"x12.5 R 15.Persze vitarára "kicsit" túlzás lenne.
Sajnos nekem farkasfogasan kopik,az elõzi is.valszeg a nagyobb súly miatt.Kisebb autón mindenkinek jólkopik.Télen a legjobb!!!
Ritkán kapcsoltam 4WD-t.Csak ha kihúztam valamit.az autó mérete miatt nehezebb vele sárban közlekedni,mint 1 kisautóval.Ajánlani tudom!!!
Beszerzésben tudok segíteni.
2010.06.25 18:23:22 (2009.)
kenci
(Bükkzsérc)
Szerintem azonos kategóriában nincs kiemelkedõen jobb gumiabroncs. Tartósság szempontjából vannak eltérések a különbözõ márkák között, de nem hiszem, hogy egy sáros, agyagos emelkedõ az egyik A/T-s gumival leküzdhetõ, a másikkal meg nem. Nem könnyû azonos körülményeket teremteni a teszteléshez, így megbízható sorrendet sem lehet felállítani. Mellesleg a vezetési technika hiányát semmilyen abroncs sem pótolja.....
2010.06.25 17:50:04 (2008.)
SirKán
(Zalaegerszeg)

Előzmény: schrank @ 2010.06.25. 17:43:23


Hát persze! :) Egyébként olyasmi sajnos... :(

Visszaolvasva lehet, hogy valamit félreértettél, úgyhogy tisztázzuk: A Vitarát nem céges ügyekben használom, csak saját célra. Nem kapok semmilyen költségtérítést, úgyhogy erõsen motivált vagyok abban, hogy minél olcsóbb legyen a fenntartása. Viszont nem tudom nélkülözni, mint terepjárót. De nincs is másik (olcsóbb fenntartású) kocsim, mert azt keveset használnám, és ehhez képest sokba kerülne. És ezért is használok Vitarát és nem Samut, mert a mindennapi használatban vannak kényelmi igényeim. Szóval Õ a mindenes.

SirKán szerkesztette 2010.06.25 17:50:54-kor.
2010.06.25 17:43:23 (2007.)
schrank

Előzmény: SirKán @ 2010.06.25. 17:24:15


aham, szóval effbíjjájj :D
2010.06.25 17:24:15 (2006.)
SirKán
(Zalaegerszeg)

Előzmény: schrank @ 2010.06.25. 17:21:07



Idejétmúlt dolog. Régen, a Nivákon volt címeres, de manapság nem divat.

A sajátomon sosem volt, ha a képeimre gondolsz...

Nem CIA, hanem MGSZHEI :)
2010.06.25 17:21:07 (2005.)
schrank

Előzmény: SirKán @ 2010.06.25. 17:15:34


és semmi vállalati matrica ?! mik vagytok tik, csak nem a magyar szíjjájjé ? :D
2010.06.25 17:15:34 (2004.)
SirKán
(Zalaegerszeg)

Előzmény: schrank @ 2010.06.25. 17:09:32


ÁLLAMI céges! KÖZBESZERZÉS!
Magyarán a fejünk fölött eldöntötték, hogy milyen autó kell nekünk, és mennyiért. (A Te adódból.)
:-(

Ha nem így lenne, én is tudnám, milyent kell venni...
2010.06.25 17:09:32 (2003.)
schrank

Előzmény: SirKán @ 2010.06.25. 17:04:11


de ha céges akkor tényleg bármit behozhatnátok kintrõl ...
2010.06.25 17:04:11 (2002.)
SirKán
(Zalaegerszeg)

Előzmény: schrank @ 2010.06.25. 16:25:46


"- nektek fizetik az üzemanyagot , hogy egy 10L-es fogyasztású és ahhoz mérten egy kis kocsit vezettek ami "gyenge" is , miért nem egy dízel rendes pick-up-ot vagy olyan méretût használtok ? ugyan annyit eszik , sokkal erõsebb trélert is húz és húzhat is és tágasabb is ..."

Ha ezt nekem címezted, akkor ez a válasz:
A céges Jimny-k (ugyanúgy a saját tulajdonú Vitarám is) abból a célból van fenntartva, hogy 1 v. 2 személyt és a személyes holmijukat eljuttassa terepen a kívánt célhoz és vissza minél olcsóbban. Erre a célra nem kell pickup. Nem viszek semmi komolyabb terhet (fát, vadat, szemetet) se oda, se vissza. Trélert sem húzunk soha. A szûkös helykínálat kompromisszum eredménye. 4,5 misi erre elég. Egy 3 ajtós G-Merci nekünk is jobban tetszene, de magyarországi forgalmazó valahogy nem tudott nyerni a közbeszerzési eljárásban. Lehet, hogy nem is indult.

Számomra és a leírtak alapján Kandurcás számára is (az itt egybegyûltek többségével ellentétben) a terepjárás nem cél, hanem eszköz. Vagyis nem azt tartom a fõ célnak, hogy ne legyen leküzdhetetlen akadály, hanem hogy a leküzdhetetlen akadály ELÕTT könnyû legyen viszakozni. Erre pedig egy fordulékony kis Suzuki sokkal alkalmasabb, mint egy pickup. ÉS SOKKAL OLCSÓBB IS! Hidd el, saját tapasztalat! Ezért van rövid Vitarám, és nem hasonló korú pickupom.

SirKán szerkesztette 2010.06.25 17:05:17-kor.
2010.06.25 16:29:07 (2001.)
Sniper-86

Előzmény: Kandurcás @ 2010.06.25. 12:49:24


Üdv!
Én BfG MT-t használok, országúton elég jól tapad (legalábbis az elõzõ gumikhoz képest sokkal jobban), igaz van 1 kis hangja (ami nekem tetszik), de szerintem nem túl hangos. Terepen, hóban-sárban nagyon megvagyok vele elégedve, szinte csak sáros meredekebb emelkedõkön kell 4WD-t kapcsolnom. Egy ismerõsöm már 80 ezer km-t ment ezekkel ag umikkal és még mindig elég jó minta van a gumin, 3 éve tette fel. Nem kíméli se terepen se aszfalton. Próbáltam az új KM2-eset aszfalton kb 70-80 km/h-tól elcsendesül, alatta annak is van kis búgó hangja, terepen kb ugyanazt tudja mint a régi. Kollégámnak van BfG AT-s gumija sárban kicsit elmarad az mt-tõl, viszont hóban elég jól elmegy, idei télen volt lehetõség kipróbálni. Viszonylag hamar eltömõdik.
2010.06.25 16:25:46 (2000.)
schrank
"Látom terelnek már másfelé, de egy újabb vélemény:"
- nektek fizetik az üzemanyagot , hogy egy 10L-es fogyasztású és ahhoz mérten egy kis kocsit vezettek ami "gyenge" is , miért nem egy dízel rendes pick-up-ot vagy olyan méretût használtok ? ugyan annyit eszik , sokkal erõsebb trélert is húz és húzhat is és tágasabb is ...
- a nagy téli dilemma 4x4 aszfalton = hajtás halála
- csak hátsókerékben használva télen rutin és/vagy biztonsági elektronika nélkül = baleset
- alufelni: mi a f*sznak , tök rendben vannak a gyári acélfelnik , és aki terepre alufelnit használ háááát, inkább téli/nyári gumira kellene költeni...
2010.06.25 14:33:00 (1999.)
SirKán
(Zalaegerszeg)

Előzmény: Kandurcás @ 2010.06.25. 09:52:37



Látom terelnek már másfelé, de egy újabb vélemény:

Nekem BfG All Terrain van fenn télen-nyáron 215/75R15 méretben (ez a legkisebb kapható méret, a gyári 195/80R15-nél alig nagyobb).

Kb. ugyanolyan körülmények között használom, mint Te fogod.

- Aszfalton meglepõen csendes, gumihang úgyszólván nincs. De sokkal stabilabb az autó, mint a régiekkel, de lehet, azért mert szélesebbek.
- A fogyasztás a kimondott országúti gumikhoz képest +1 liter/100km.
- Terepen nincs olyan nagy oldaltartása, mint egy igazi MT-nek, de ez természetes.
- Egy kicsit tisztulhatna jobban is, de nem feltûnõ hiba, csak az veszi észre, aki használt már jól tisztuló "igazi" terepgumit.
- Terepen, laza talajon, ahol eléggé besüllyed, érvényesülnek az oldalsó "rücsik", és mindenhol elhúzza magát.
- Terepen igazából csak akkor jelenkezik komoly hátrány egy MT-s gumival szemben, ha sekélyen felázott "korcsolyapályán" használom.
- Nagyon tartós. Az enyémek eddig kb. 30000 km-t futottak, de számottevõ kopás nincs. Egy ismerõsöm Toyota pickupon is ilyen használt, 100000 km-t minden garnitúra kibírt. Most Landcruisere van (az új), a 3. garnitúrát használja (250 ekm van az "új" gépben) autópályán és terepen egyaránt jó.
- Havas körülmények között is használható, de nem téli gumi! A mintázata jó lenne, de az anyaga "kemény" keverék.

A Geolandart nem ismerem, így errõl nem tudok nyilatkozni, de állítólag jó, azt mondják, jól tisztul és tartós.

A céges Jimnyk Continental Crosscontact AT-t kaptak. Még nem sokat használtuk õket, de azért van némi tapasztalat: Elég drága, és a BfG szerintem minden szempontból jobb, de fõleg terepen!

ÉN CSAK BFG-t VESZEK, ha ezek lekopnak!!!

80% országút miatt MT-s gumit nem ajánlok, mert gyakran kell cserélni (ezért fajlagosan drágább is), és hangos. (Most próbáltam egy Jimnyt a régi mintázatú BfG MT-vel, iszonyú hangos, legalábbis nekem.) De ha az a rövid sárdagasztás nagyon kemény terepet jelent, akkor erre kell méretezned!

Bocs, ha hosszú voltam! :-(
2010.06.25 12:49:24 (1998.)
Kandurcás

Előzmény: Qnci @ 2010.06.25. 12:34:32



Csak a perszámra.

A Vitara amúgy gyári, mincs emelve és gyári alu felnik vannak rajta.

Na ezt a yokohamát G12-t mindjárt megnézem neten, hogy mennyiért vesztegetik. Meg, hogy néz ki...
2010.06.25 12:34:32 (1997.)
Qnci

Előzmény: Kandurcás @ 2010.06.25. 12:32:59


Nem mértem még, de ha akarod este megmérem.
Vagy a Per számára gondolsz?
Mert az 70....azthiszem.

Qnci szerkesztette 2010.06.25 12:35:20-kor.
2010.06.25 12:32:59 (1996.)
Kandurcás

Előzmény: Qnci @ 2010.06.25. 12:30:00



És milyen magas, 75?
2010.06.25 12:30:00 (1995.)
Qnci

Előzmény: Kandurcás @ 2010.06.25. 12:28:59


195.
2010.06.25 12:28:59 (1994.)
Kandurcás

Előzmény: Qnci @ 2010.06.25. 12:25:47




Az bíztató. Neked milyen méretû van az 5 ajtós Vitarán?
2010.06.25 12:27:52 (1993.)
Kandurcás
Tehát azt mondjátok, hogy hóban, sárban agyagban a keskenyebb pl 195-ös gumi jobb? És aszfalton az milyen?
2010.06.25 12:25:47 (1992.)
Qnci

Előzmény: Kandurcás @ 2010.06.25. 12:23:51


Röviden: ha lekopik, legközelebb is ilyet veszek :) :)
2010.06.25 12:23:51 (1991.)
Kandurcás

Előzmény: Qnci @ 2010.06.25. 12:18:06



És Yokohama Geolander 12-vel mik a tapasztalatok? Hóban, sárban vizes aszfalton?

Kopás?

Kandurcás szerkesztette 2010.06.25 12:24:35-kor.
2010.06.25 12:18:06 (1990.)
Qnci

Előzmény: Kandurcás @ 2010.06.25. 12:15:03


Igen,állandóan.
2010.06.25 12:17:43 (1989.)
Qnci

Előzmény: Kandurcás @ 2010.06.25. 12:13:40


Aki használja (1 Pajero,1 Samuai), azok dícsérik.
2010.06.25 12:15:03 (1988.)
Kandurcás

Előzmény: Qnci @ 2010.06.25. 12:11:14



A yokohama Geolander 012 van fent a városi 5 ajtós vitarádon télen-nyáron?
2010.06.25 12:13:40 (1987.)
Kandurcás

Előzmény: Qnci @ 2010.06.25. 12:03:03



A BFG Mud Terrain KM vagy KM2 aszfalton mennyire ráz, mennyire tapad és növeli-e érezhetõen a fogyasztást?

Hóban mit tud?