Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 13279 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 262  263  264  265  266   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


21:02:25 (13279.)
zsolta
(pest megye)
Srácok!!!

Azt hittem, hogy valami biztatóbbat mondtok.... :) ) :\( ((
Azért köszi a segítséget ! Utánanézünk mit tehetünk!
Thank's!!!!!!!!
20:30:41 (13278.)
kenci
(Bükkzsérc)
Igen, ez tutira a lánc. :\( Elég fájdalmas lesz pénzügyileg... Nézz utána, de szerintem azóta sincs utángyártott...a gyári 100 ezer volt ezelőtt 5 évvel.
20:07:07 (13277.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: zsolta @ 2017.07.24. 19:36:15


Valószínűleg ugrik az osztóműben a lánc.
19:36:15 (13276.)
zsolta
(pest megye)
Üdv!
Valaki hátha tud segíteni..!?
A jimnyimnél olyan probléma jellentkezett amire tippem sincs hogy mi lehet a baj!!
Szóval ha berakom egyesbe és hirtelen akarok vele elindulni akkor lentről kb középtájról valami iszonyatos recsegő hang jön. De akkor is csinálta ha komolyabb emelkedőn kaptattam fel néha akkor is recseg (valami fogaskerék) Felemelte a szerelő de úgy nem tudtuk szimulálni ezt a hangot.. sajnos.. Hálás lennék ha valaki tudna mondani valami okosat hol keressük a bajt. Egyébként normál műúton akár a 130-at is simán viszi. Olyankor semmi gondja!! A váltó frankón működik!
Köszi!!!!
2017.07.19 09:41:48 (13275.)
P.Misi
(Melbourne)

Előzmény: kenci @ 2017.07.18. 18:54:11


Köszi
2017.07.18 18:54:11 (13274.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: geo @ 2017.07.18. 18:15:35


Haver autójában volt. Szerintem közúton is jól használható, ellentétben a szinterrel még csúsztatni is lehet. De biztos van akinek hosszabb távú tapasztalatai vannak vele, én nem használtam tartósan.
2017.07.18 18:15:35 (13273.)
geo
(Stötzer Gábor - Anglia)

Előzmény: kenci @ 2017.07.18. 16:02:18


Neked volt már? Közúton is használható vagy ott szívás?
2017.07.18 16:02:18 (13272.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: P.Misi @ 2017.07.18. 12:25:42


Tegyél bele kevlárt, jó lesz az, nem kell pátyolgatni...
2017.07.18 12:25:42 (13271.)
P.Misi
(Melbourne)

Előzmény: Ata @ 2017.07.18. 07:18:51


Lassan megint megadj amgat a kuplung es ha cserelem valami tratosabbra cserelnem. De en nem veresneyzek es erost le akarnak beszelni, mert avval kinyirom a kocsit. Nem tudom, mivel sosem hasznaltam.
Nem versenyezni kell, de olyko-olykor kell dolgozni benne mindennenk
2017.07.18 07:20:00 (13270.)
Ata
(Telki)
Én most ezzel szemezgetek:
<www.ebay.de>
2017.07.18 07:18:51 (13269.)
Ata
(Telki)

Előzmény: P.Misi @ 2017.07.17. 11:45:06

Szia: Valami Carbon-kevlár betét van nekem. Régóta használom, versenyzésre a G-ben is az volt. Nincs márka. Felújított tárcsa. Ugyanolyan mint egy normál tárcsa, csak nehezebb tönkre tenni. Mire vagy kíváncsi?
2017.07.17 20:29:38 (13268.)
papas
(.)
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék ismét kérni.
Leszedtem a hátsó kardánt (ami a hátsó difibe megy), mivel kardánkeresztet akartam cseréni. Miután leszedtem, akkor vettem észre, hogy a kardán másik végén lévő gumiharang ki van szakadva és köpi ki a zsírt.
Ahogy néztem azt a gumiharangot nem lehet külön cserélni, max ezt a komplett felső részét gumiharanggal együtt.
Van vmi spéci gumiharang amit ennek a pótlására találtak ki?
Vagy hogyan tudnám ezt megoldani komplett kardántengely csere nélkül?
2017.07.17 11:45:06 (13267.)
P.Misi
(Melbourne)
Ki hasznal kevlar kuplungot? Es ha igen milyen tapasztalatokkal? Milyen markat?
2017.07.17 07:44:23 (13266.)
geo
(Stötzer Gábor - Anglia)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.16. 15:42:19


Előzmény: nyuszy @ 2017.07.16. 20:19:15


Előzmény: kenci @ 2017.07.16. 16:00:12


A kiszállás nem gond, fontosabb, hogy atombiztosan müködjön, mikor kell. De erre csak az összel kerülhet majd sor, addig meg lehet kiforrja magát a Hegyjáró-féle gombos módszer. Ha könnyü lesz megvalósítani, akkor attól sem riadok vissza! ;)
Köszönöm a válaszokat.
2017.07.16 20:19:15 (13265.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: geo @ 2017.07.16. 15:08:52


További hátránya, hogy napi kétszer ki kell szállnod.
2017.07.16 16:00:12 (13264.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: geo @ 2017.07.16. 15:08:52


A kérdésedre válaszolva: Igen. Egyszerűbb és ezzel kiküszöbölöd a vákuumos rendszer összes hibalehetőségét, egyedül a kényelem oltárán áldozol, de szerintem ennyit megér, ha valóban szükségét érzed a rövid 2WD-nek.
2017.07.16 15:42:19 (13263.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2017.07.16. 15:08:52


Kitalálnod már nem kell - mármint az elvét, nyomógombosra -, mert

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.04.17. 14:56:59

[és ld. a 2. szakaszt, a röv.-k magyarázatát pedig előtte nálam]
és ha nem a héten kell, akkor a rákövetkező héten - remélem - lesz érkezésem szerkezetileg is feltárni, hol van rá a legalkalmasabb szakasz ("robbantott" tervrajzok alapján a motortér felől, s akkor a kapcsolást pont a műszerfal alá könnyű bevinni - mivelhogy nekem is közeledne a nyári túrázás..

Hegyjáró szerkesztette 2017.07.16 15:48:09-kor.
2017.07.16 15:08:52 (13262.)
geo
(Stötzer Gábor - Anglia)
Valaki megerősítene abban a hitemben, hogy az alábbi feltételezésem helyes?

"Ha 2D felezőt akarok a nyomógombos Jimny-mre, akkor a helyett, hogy kitalálnám melyik drótokat kell elvágni, ill. egy kapcsolót beiktatni stb. elegendő csak a vákumos agykapcsolómat manuálisra cserélnem. Előnye a megbízhatóság. Hátránya a manuális agykapcsoló költsége csak."
2017.07.15 22:00:31 (13261.)
geo
(Stötzer Gábor - Anglia)

Előzmény: RapaMoto @ 2017.07.15. 20:25:08


Az alkatrész árak mellett biztos örülne, ha az új diesel Jimmy rugó hosszát is megmondanád. Lehet nincs épp raktáron, de ehhez nem is kell, hogy legyen, hiszen most a hossza a kérdés, amit telefonon is meg lehet kérdezni a beszállítótól.

Legközelebb ha kivágja nálad a biztosítékot az alkatrész agyalás itt a fórumon, csak zárd rövidre a témát azzal, hogy hátramész a raktárba, majd megírod itt a hivatalos választ. Igy mindenki jól jár! (Mi biztosan! ;) )

A halaknak meg Jó étvágyat kívánok!



geo szerkesztette 2017.07.15 22:04:24-kor.
2017.07.15 20:25:08 (13260.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: geo @ 2017.07.15. 09:16:47


Csak arra akartam rávilágítani, hogy amit a monitoron látsz, az nem mindig takarja a valóságot. Hál'istennek megtehetem, hogy kimegyek a raktárba, egy tolómérővel vagy centivel, és megmérhetem az alkatrészt - ha már épp spirálrugókról beszélünk...

Hegyjárónak üzenem, hogy az alkatrész árakról jövő héten tudok nyilatkozni, szabadságon vagyok, horgászok :)
2017.07.15 09:16:47 (13259.)
geo
(Stötzer Gábor - Anglia)

Előzmény: RapaMoto @ 2017.07.15. 01:25:05


Szóval "jó" háttérrel rendelkezel.
Nincs is azzal gond, de ez nem teremt alapot arra, hogy esetleg negatív megítélésedet fejezd ki azokkal szemben akiknek nincs lehetöségük hozzáférni mások alkatrészkészletéhez. A buktatók megtapasztalása - "nem minden a gyártói adat" - talán így nem is volt olyan költséges, de ne felejtsük el, hogy mindez nem érdem csak egy állapot, amin mások információ gyüjtéssel, rendszerezéssel és azok megosztásával próbálnak segíteni a "rossz" alkatrész vásárlásokat elkerülendö...nem az üzlet rontása végett.
De ez az OFF téma egyébként semi ide való, szóval a téma lezárva - részemröl.

geo szerkesztette 2017.07.15 09:20:34-kor.
2017.07.15 07:36:33 (13258.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.15. 00:38:12


Rendben, kigyelmet gyakorlok. A bocsánat kiutalásra került. Nem megyek Strasbourgba se Brüsszelbe, se Orbánhoz se Merkelhez, se Moszkvába se Washingtonba és Che Guevarát sem rángatom vissza, hogy teremtsen rendet. Eltekintek a megtorlástól. (Éljenzés és tapsvihar.)
Csak poénból írtam az első bekezdést, a másodikat pedig tényszerű kiegészítésként, mivel mindig aprólékos vagy (hozzáteszem, én is és sok ember agyára is megyek ezzel).
Mert, hogy "kitől, tényleg" a fórumból nem derül ki - csak abban az esetben tud(hat)tad volna, ha Zsolttal kifejezetten erről is beszélsz. Csak úgy éreztem, a teljesség kedvéért kiírom ide ország-világ elé, hogy a Zsolt által itt a fórumban megírt, dízel első rugókkal benzinesbe beépítettként szerzett tapasztalatok egy ENNYI ÉVES, ILYEN rugóról (is) szól(hat)nak.

Nyomokban mogyorót is tartalmazhat...

Kopter szerkesztette 2017.07.15 07:39:52-kor.
2017.07.15 01:53:01 (13257.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: RapaMoto @ 2017.07.15. 01:25:05


Jaa, úgy kissé könnyebb a dolgod alkatrészek dolgában...
És akkor mennyiért és mikorra is tudtok N_554.8039-est vagy gyári Suzu't szerezni? (kérdeztem hétközben is..) És nem úgy, hogyha "nem talált", attól még ott maradna 15eFt-om?

Hegyjáró szerkesztette 2017.07.15 01:54:23-kor.
2017.07.15 01:25:05 (13256.)
RapaMoto
(Kaposvár)
Lebasztatok ám... Egy alkatrésznagyker telephelyi vezetője vagyok, mögöttem a polcon kb 24ezer cikkszám van. Ami nincs, az holnapra, ha gyári cucc akkor pár nap alatt lehet.

Ebből csak azt akarom kihozni, hogy nem minden a gyártói adat.

Egyébként a hobbim a gépjárművek magasabbá tétele...

Bármilyené...
2017.07.15 00:38:12 (13255.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Kopter @ 2017.07.14. 22:04:25


Nem is emlékszem már, hol és mikor olvastam, hogy nem csak német aszfalton jár vele - talán itt, terepgumi használat kapcsán? -, a "gyűri" pedig nem= "gyötri", szétszakítja, stb. (ld. pl. "~ a lepedőt''). A rugók pedig - a gyáriak is - már csak ilyenek: kíméletes használatban is fáradnak, szóval egy csóró "internetmérnöknek" egyetlen ilyen adat esetén élnie kell a - történész kifejezéssel élve - "forráselemzéssel" (hogy ti. annyi évesen volt olyan hosszú és kikúposodott).
És ezek szerint Zsolt "bontottat" vett és nem "bontóból" - bocsánat!.. - s hogy kitől, tényleg, azt sem futtattam össze: mert nekem nem látszott a tárgyhoz tartozónak.
Viszont: az is rossz hírnév keltése, ha valakiről azt sugallják, hogy..

Látom, Barátaim, torkán ragadtátok a lényeget, és az eszmecsere is a tárgyról folyik tovább - a diesel tekercsrugóról...
( Mondjuk én azóta már tudnék szerezni, méltányosabb áron, szóval mért is 'beszélgessek' itt erről tovább?..
A 2WD-s felezést is 'csak' kapcsolás szintjén oldottam meg; az A/T-s gumikról is csak annyit értekeztem, amit innen foglaltam össze; és olyan se volt sose, hogy az bizonyult használhatónak, amit korábban 'hangosan' gondolkodva felvetettem...)

Hegyjáró szerkesztette 2017.07.15 00:43:49-kor.
2017.07.14 22:04:25 (13254.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.14. 18:04:35


Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.14. 20:17:14


Az honnan jött, hogy Kopter "gyűri a gépet"? Ez rossz hírnév keltése ország-világ előtt. Kopter nagyon is vigyáz a gépére, a terepezést is csak ritkán és akkor is óvatosan, finoman műveli.

A gyári dízel első rugóimat pedig m6jimny Zsolt vette meg (lehet, hogy vett bontóból is, mert ugye két Jimny-je van/volt, de az enyéimet biztos, hogy megvette), így valószínűleg ugyanarról a rugókról (is) írt tapasztalatot, amiket én leméricskéltem. Az igaz, hogy amikor kivettem a futóműből (és lemértem) őket, már hét évesek voltak.

Csak mint kiegészítes az alaposság kedvéért.
2017.07.14 20:53:46 (13253.)
geo
(Stötzer Gábor - Anglia)

Előzmény: RapaMoto @ 2017.07.14. 02:16:32


Az "internetmérnökök" mellett szerenték érvelni:

"Ha próbált már valaki pár konfigurációból autót összerakni, igényének megfelelően, az tudja, hogy mik a buktatók."

Ezt én empírikus autóbütykölésnek nevezem. Neked a saját bőrödön keresztül kellett megtapasztalnod a buktatókat, ami költséges és időt rabló mutatvány volt. Az internetes fórumok/egyéb tudástárak segítségével a kevesett tapasztalt tagok pár órányi/napi/heti/ böngészéssel képesek felhalmozni mindazt az elméleti tudást, ami a tapasztaltaknak évekbe és sok-sok pénzbe ill. erőfeszítésbe került. Nekem ehhez nem föltétlenül van kedvem.
Személy szerint én szeretek mások hibáiból tanúlni, feltételezve azt, hogy a mások által közzétett információ hiteles/igaz. A különböző forrásokból származó, tartalmilag egybevágó információk esetén szerintem jogosan feltételezhetem, hogy tudom miről beszélek ill. nyilatkozom. Mindezt anélkül, hogy próbálgatni kellene az alkatrészeket vagy szívnom órákat azzal, hogy mit hogyan érdemes csinálni. Internetes (és valós) mérnökségemnek köszönhetően a láttatlanban végzett alkatrész vásárlásaim, javítási/módosítási kísérleteim 98%-ban megfelelőek ill. zökkenőmentesek. Mindezt nem tudtam volna megtenni, ha nem olvasok/nézek utána. Jelenlegi "tudásom" összegyűjtéséhez MINDEN fórumtag hozzájárult a maga módján, a saját ismereteinek közlésével, amit ezúton is nagyon köszönök!

geo szerkesztette 2017.07.14 20:54:32-kor.
2017.07.14 20:17:14 (13252.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.14. 18:04:35


/ Illetve hogy én ne sértsek meg senkit: "Kopter"-en kívül nem írt senki SZÁMszerűt..
Mert pl. "m6jimny" Zsolt teljességgel TÉNYszerű volt a kérdésben - és ő komoly építő, és volt tapasztalata mindkettővel -, de a rugókat bontóban vette - akkor még nem volt ilyen kereslet utána - és már rég eladta, szóval ennyi év távlatából arról sem tudunk semmi biztosat...
2017.07.14 18:04:35 (13251.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2017.07.14. 14:44:00


Fogadok egy pár működő ablak-esőztetőbe, hogy rám...

Előzmény: RapaMoto @ 2017.07.14. 02:16:32


"Ha a kezedbe veszed," - sikerült ez már Neked, vagy bárki másnak diesel Jimny első spirál-rugóvjával?.. Mert erről ezen kívül

Előzmény: Kopter @ 2014.08.07. 11:54:37

semmi tényszerű az egész fórumban(!); és akkor már az övé is használt volt, Kopter pedig gyűri a gépet :)
Bontóban, ill. hirdetve - mert akinek volt, a puhasága okán még a Procomp Comfort-ja után is visszasírja! - ott pont annyi van, mint pénztárcából a talált tárgyak osztályán... No meg miből tudnád, hogy tényleg az?.. (azon kívül, hogy a gyári, hibátlan felfüggesztésedet feleslegesen szétszedeted, majd mindezt vissza, ami nekem kb. 1-2 heti ét'pénz..) Boltban, készleten - nem "raktáron!" - pedig kb. annyi van, mint radírból a lakozott, és 1. az sem az (ezt pont ÉN derítettem fel most!); 2. hálózati "raktárból" szintén nem az, és még a minősége is kérdéses (ez pedig itteni, korábbi tapasztalat). 3. a jónak tűnőt pedig senki sem hozza be (NipParts 554.8039) 4. a gyárinak pedig 30+eFt darabja(!), és kiszállítás nélkül nem adják ki még a cikkszámát sem(!) - viszont ha az sem megfelelő, csak -25%-os áron vásárolják vissza.. (ami nekem szintén egy heti megélhetés)
Amit ÉN találtam - több napi utánajárás után -, azt elmentem lemérni (ez meg idő és tüzelőanyag is), de sajnos az sem az volt.. Így a hálón kezdtem gyűjteni komolyabb adatokat - tartalmas éjszakák, ha volt már dolgod "szinonimázó" rendszerekkel - és ezt nem átallottam még rendszerezni is!.. Na ehhez kapcsolódó GONDOLATMENETET osztottam meg - és nem "véleményt", de ha akarod, akkor "találgatást" - MERT hátha valaki valamelyik részét la. cáfolni tudja, s azzal máris beljebb lennénk!

Ha a történet ilyen egyszerű volna

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.03.29. 17:03:29

- bár ezért is Irsáig kocsiztam - ez az "ötletelésem" is rövidebb lett volna...

Hegyjáró szerkesztette 2017.07.14 18:10:24-kor.
2017.07.14 16:29:04 (13250.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: ppet @ 2017.07.14. 06:49:32


Szerintem nem kell sokáig hirdetned....mi lesz helyette?
2017.07.14 16:27:19 (13249.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: RapaMoto @ 2017.07.14. 02:16:32



Mélyen egyetértek veled......
2017.07.14 14:44:00 (13248.)
geo
(Stötzer Gábor - Anglia)

Előzmény: RapaMoto @ 2017.07.14. 02:16:32


Azért, hogy félreértés ne essék, legközelebb nevezd meg, hogy kire gondolsz, hiszen jelenleg találgatok, ötletelek, de konkrétan NEM TUDOM! ;)
2017.07.14 06:49:32 (13247.)
ppet
(Kecskemét)
Sziasztok!
Ha valakit erdekel elado a kis szeretett Jimnym. Eleg nagy buko van rajta, valaki jarjon jol,

<new.hasznaltauto.hu>
2017.07.14 02:16:32 (13246.)
RapaMoto
(Kaposvár)
Imádom az Internetmérnököket! Akik a gyártók által megadott adatok alapján próbálnak összelegózni egy autót, mer annak oda passzúni köll...

Félreértés ne essék, én is méricskélek, mielőtt nekimegyek valaminek, de azért nem lehet mindig adni a gyártói adatokra. Sokéves tapasztalatom mutatja, hogy nem okvetlenül olyan az alkatrész, mint amit a leírás takar. Ha a kezedbe veszed, akkor tudod igazán, hogy mivel van dolgod.

Ha próbált már valaki pár konfigurációból autót összerakni, igényének megfelelően, az tudja, hogy mik a buktatók. Amíg nem próbálod, ne írj véleményt, ne találgass, ne ötletelj, mert NEM TUDOD.
2017.07.13 18:10:20 (13245.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: nyuszy @ 2017.07.12. 09:16:36


21éve van jogosítványom, vezettem sok mindent, sok felé, de az egyik legneccesebb helyzet az volt, amikor anno a Cordobamon minden előjel nélkül Pécsről hazafelé a Mecseknádasdi lejtőn, kanyarban beesett a fékpedál...
hát nem kaptam röhögőgörcsöt...
2017.07.13 14:45:43 (13244.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: geo @ 2017.07.13. 13:39:08


Az erdőben mindegy, hogy melyik oldalon van a kormány.... : o)
2017.07.13 14:30:00 (13243.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2017.07.13. 13:59:15


Hogy a katalógusok a jobbkormányosokhoz, hátulra rövidebbet [is] hoznak, az már lassan tisztul: azoknak alighanem a minősége jobb, és ugyanakkora magasságot képesek tartani, mint a nehezebb hosszabbak.
És az is, hogy a diesel-ek rugózatában csak elől van különbség a benzinesekhez képest(?)

De a fő kérdés már nem is ez, hanem hogy hoz-e valaki be 350_mm hosszú, a célra egyedül alkalmasnak tűnő NipParts 554.8039-est?..
( A Margarete nem, a Bárdinál pedig listán sincs.)
De ha tudsz akár jobbkormányosba valót ilyen hosszút, írd meg nekem nagy titokban, legfeljebb nehezebb lesz vele előzni :D

Hegyjáró szerkesztette 2017.07.13 14:31:53-kor.
2017.07.13 13:59:15 (13242.)
geo
(Stötzer Gábor - Anglia)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.13. 12:54:54


Na, ezt a sok bizonytalanságot elkerülendö döntöttem a Tm. mellett. De, hogy újjabb "titkot" osszak meg: a Trailmaster hátsó rugói is azonos hosszúságúak és nincs megkülönböztetve, hogy melyik való balra ill. jobbra.
További idézet Martin-tól:
"I fitted the Trailmaster kit to my own sons Jimny and did not fit any form of spacer. It sat nice and level. However you are correct that being a German kit it does not make any special provison for the UK Jimny. I would only fit a spacer if you see an issue."
>>>
"Beszereltem a Trailmaster szettet a fiam Jimny-jébe mindenféle hézagoló (emelöpogácsa) nélkül. Szépen vízszintesen ült töle az autó. Habár abban igazad van, hogy német szett lévén nincs felkészítve az angol Jimny-re. Csak akkor adnék hézagolót hozzá, ha problémát látok."


geo szerkesztette 2017.07.13 13:59:58-kor.
2017.07.13 13:45:05 (13241.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.13. 02:08:15

Kiegészítésül:

A Bárdi oldalán is végigfutottam ugyanezeket a köröket, és ott is ugyanezeket a rugókat hozzák, mint a NipParts, csak
1. kevesebb félét: diesel-hez elsőt, a 350 hosszú 8039-est - ami nekünk kellene - pont nem;
2. a hátsóhoz való rövidebbeket ők a jobbkormányosokhoz írják, a hosszabbakat pedig a balosokhoz.
( A számomra többször is megbukott "hálózat" pedig nem hoz adatokat, meg készleten sincs nekik...)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.13. 12:54:54


A Monroe SP-2099-ese pedig - ha jobban belegondolok - a 335-ös hosszával talán egy jobb minőségű benzines első lehet (vö. NipParts 8053-asával).
Az utolsó, kissé homályos mondatom helyett pedig:
"2. miért ilyen nehéz, mint a hátulra utángyártottak? Vagy ez nem azért vaskosabb, mert szarabb anyagból van, hanem hogy nem sokkal hosszabb létére a nehezebb diesel motort ugyanolyan magasan tartsa meg, s így a könnyebb benzinest 2-3_cm-rel megemeli?!"

Hegyjáró szerkesztette 2017.07.13 13:50:12-kor.
2017.07.13 13:39:08 (13240.)
geo
(Stötzer Gábor - Anglia)

Előzmény: kenci @ 2017.07.13. 12:13:09


Magyar utakra jobbkormányost használnál? Vagy gondolod harminc év múlva balos közlekedés lesz Mo.-on? ;)
2017.07.13 12:54:54 (13239.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2017.07.13. 07:04:50

( És ezt eddig "titkoltad"? :)

Önmagában a válasz érthető, de a NipParts-ban hozott rugóméreteket csak részben teszi világosabbá:
Tegyük fel, hogy a jobb kormányoshoz, hátra, van gyári is, ami rövidebb hosszal tudja ugyanazt - ti. a 8028-as-, és utángyártott is - a 8029-es. (Mi utóbbi egyben szélesebb, vastagabb, és jóval nehezebb is, vagyis alighanem sokkal szarabb anyagból..) De a benzinesnél is ugyanezt a kettőt hozza - avagy a hátsó rugózatban nincs különbség a kétféle hajtású között?.. (Ugyanakkor van némi különbség a bal- és jobb kormányoshoz utángyártottak között, ld. 8008 vs 8029 - igaz, ez jelentéktelen.)
Aztán tudjuk, hogy a benzines elsőjét rakják az emeléshez hátra - mi utóbbi csak egyféle van: a 8053-as. Tegyük fel, hogy ez is utángyártott, mert terheletlenül 5_cm-rel hosszabb a hátulra gyártottaknál (akár 8008, akár 8029) - vagyis tényleg csinálhat 2-3_cm emelést hátra! (De valamivel másabb-jobb(?) anyagú lehet, mert a nagyobb méretei ellenére valamelyest könnyebb a kétféle nehéz hátsónál.) Szóval eddig jónak tűnik - csak minket nem ez érdekel, mert ilyenünk van a kocsiban, gyári...
A neheze pont a kérdéses rugónál van: a diesel-hez írt első (8039-es) csak 7_mm-rel hosszabb a benzineshez írt elsőnél (8053-as) - minden más adatban, súlyban sem térnek el jelentősen egymástól, tehát talán anyagban sem - ami 2-3_cm-rel magasabb fekvést szerintem terhelten sem tud csinálni, hacsak nem aktív elem :-D
Abban az esetben, ha elöl, a 343 hosszú utángyártott lenne, a 350 hosszú pedig eredeti diesel-es (végülis ennek a száma 554-gyel kezdődik), akkor a hátsóknál megismert arányt felhasználva egy kb. 370 hosszúval érhet fel - DE 1. ez még mindig csak 2,7_cm-es különbség terheletlenül; 2. miért ilyen nehéz, mint a hátulra utángyártottak? Vagy ez nem azért nehezebb, hanem hogy a nehezebb motor alatt is tartja a 2-3_cm-es különbséget?.. - nehéz...
KOPTER, megvan még a Tied, hogy a súlyát is lemérd?

( És a Monroe SP-2099-ese sem illik jobban a képbe;
az SP-0272-ese pedig az átmérője révén eleve kilóg, hogy egyáltalán Jimny-hez való-e...)

Hegyjáró szerkesztette 2017.07.13 12:59:14-kor.
2017.07.13 12:13:09 (13238.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: geo @ 2017.07.13. 00:47:18


Ez nem újdonság, ezt még a magamfajta "folyadékcsereperidódusgyilkos" elemek is tudják. : o) Egy valamit ígérj meg nekem: Ha kb 30 év múlva el akarod adni a jimnydet, szólsz nekem, mert okvetlenül igényt tartok rá!!!
2017.07.13 07:04:50 (13237.)
geo
(Stötzer Gábor - Anglia)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.13. 02:08:15


A jobbkormányos hátsó rugók különbözö hosszára a következö választ kaptam Martin Lines-tól (BigJimny) még tavaly összel:

"There is no difference in length for the genuine Suzuki springs, there is a difference in "rate" or stiffness. So the genuine Suzuki ones look the same as each other when viewed together"
>>>
"Nincs különbség hosszban az eredeti Suzuki rugók esetében, de van különbség a keménységben. Tehát az eredeti Suzuki rugók azonosnak tünnek egymás mellett nézve"

Ebböl a válaszból ill. az általad kimutatott hossz különbségböl a hátsó rugók között arra a következtetésre lehet jutni, hogy az utángyártott rugók anyagukban azonos keménységüek, így a hosszabb rugó hivatott ellensúlyozni a keményebb rugózást.

geo szerkesztette 2017.07.13 07:07:18-kor.
2017.07.13 02:17:33 (13236.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.13. 02:08:15


Bocs', egy dolgot elírtam a táblázat fejlécében: az átmérők külsők és nem belsők...
2017.07.13 02:08:15 (13235.)
Hegyjáró
(Bp.)
( "And now, for something completely different:" )

Nemrég újra felvetődött a diesel-rugós emelés - ennek kapcsán gyűjtöttem adatokat a NipParts oldaláról:



merthogy a fórumban eddig - visszakerestem - csak ennyi kézzelfogható méret állt rendelkezésre:

Előzmény: Kopter @ 2014.08.07. 11:54:37


A fenti táblázat határozottan következetlen, de sajnos csak így lehet összefoglalni a rákeresések eredményeiként felhozott alkatrészeket - ezt kéne kibogozni...
( pl. a jobb-kormányosak hátsó tengelyére kétfélét is hoz, ám mindkét meghajtásnál ugyanazt a kettőt - máskülönben sem az évjárat, sem más nem választja le őket - lehet hogy az egyik valójában a diesel-é? Az első tengelynél nincs ilyen - de lehetséges, hogy egy 7mm-rel hosszabb, és fél mm-rel vastagabb rugó 2-3 centit emeljen?.. illetve akkor a hátsó rugók hosszában mért van kétszer akkora különbség?)

Továbbá máshol volt szerencsém lemérni két új Monroe rugót, amit készlet szerint Jimny-hez tartanának:
SP 2099, elvileg első: 335 / 105 / 11
SP 0272: 405 / 150 / 12 - ez meg már túl nagy...

Hegyjáró szerkesztette 2017.07.13 02:13:00-kor.
2017.07.13 00:47:18 (13234.)
geo
(Stötzer Gábor - Anglia)

Előzmény: nyuszy @ 2017.07.12. 20:26:25


Csak hogy kenci agyát tovább borzoljam ;) : a 3-ast lehet 4-essel helyettesíteni, de 5.1-el nem!

geo szerkesztette 2017.07.13 00:48:00-kor.
2017.07.13 00:45:23 (13233.)
geo
(Stötzer Gábor - Anglia)

Előzmény: kenci @ 2017.07.12. 22:02:33


:D :D :D
2017.07.12 22:48:46 (13232.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kenci @ 2017.07.12. 22:30:53


Ja-ja: <totalcar.hu>
DOT-ról pedig: <www.olajinfo.hu> és <totalcar.hu> - és érdekesek a hozzászólások is...

Hegyjáró szerkesztette 2017.07.12 22:49:58-kor.
2017.07.12 22:30:53 (13231.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.07.12. 22:17:08


Ne reszkess, a tiéden azért van rajta mindkét jelzés, mert az az olaj nem tartalmazza azokat az agresszív adalékokat, amelyek a sima GL5-ben vannak, ezért hagyták jóvá mindkét jelzésre.
2017.07.12 22:17:08 (13230.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: RapaMoto @ 2017.07.12. 22:13:18


És akkor mivel mit csinál a 4/5-ös? (Castrol, Mannol, Favorit, stb. is van ilyen)
Remélem, nem marja ki a 4-est szeretőt, viszont jó az 5-öst igénylőbe is, mert én olyan raktam mindkettőbe...

Hegyjáró szerkesztette 2017.07.12 22:20:50-kor.