Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2011.06.24 10:13:32 (3789.)
szzs84

Előzmény: nyuszy @ 2011.06.24. 06:22:27


Most már kezdek kétségbe esni, hogy ennyire hülye vagyok...
Váltóhoz nem férek hozzá fentrõl, ezért kérdeztem, milyen eszközzel a legegyszerûbb a nívócsavarnál betölteni otthoni körülmények között. Szervizkönyv szerint váltókulissza felõl nem szabad.
2011.06.24 06:22:27 (3788.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2011.06.23. 23:51:03


Tényleg nem tudom, mi a kérdés. Alul leengeded, felül feltöltöd.
2011.06.23 23:51:03 (3787.)
szzs84

Előzmény: nyuszy @ 2011.06.23. 21:59:17


Dobjak vele egy hatost? Úgy is úgy néz ki mint egy dobókocka... :)
Na de most komolyan. Ti hogy szoktátok?
2011.06.23 21:59:17 (3786.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2011.06.23. 19:32:19


Lentrõl, gravitációval :)
2011.06.23 19:32:19 (3785.)
szzs84

Előzmény: kenci @ 2011.06.22. 22:28:43


Nyilván... ezt sejtettem... :)
Csak elég hülye helyen van, arra lettem volna kíváncsi, hogy fentrõl hosszú csõvel, vagy lentrõl valami pumpával
2011.06.22 22:28:43 (3784.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: szzs84 @ 2011.06.22. 19:58:50


Kitekered a leeresztõ csavart, aztán a szintjelzõnél feltöltöd. Egyébként nem teljesen értem a kérdést...... :)
2011.06.22 19:58:50 (3783.)
szzs84
Mi a legkönnyebb házi megoldás a váltóolaj cserére?

szzs84 szerkesztette 2011.06.22 19:59:41-kor.
2011.06.19 08:12:26 (3782.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2011.06.18. 21:15:26


Igen, feltéve, hogy gyári gumi, és nem futózott.
2011.06.18 22:34:31 (3781.)
szzs84

Előzmény: Móóó @ 2011.06.18. 21:19:23


Igen, tudom. :) Beszéltünk róla, csak nem tudtam, hogy emelés elõtt is használtad.
Közben kiderült, hogy amit kinéztem, abból nincs is 215/75...
2011.06.18 21:19:23 (3780.)
Móóó

Előzmény: szzs84 @ 2011.06.18. 21:15:26


Igen nekem az van rajta és emelés elõtt is...
2011.06.18 21:15:26 (3779.)
szzs84
Srácok!
A 215/75 emelés nélkül elfér egészségesen a Jimny alatt?
2011.06.16 22:40:05 (3778.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: szzs84 @ 2011.06.16. 21:26:54


Hát nah azért a hernyó talpnak is van akadály :D Mellesleg fogyasztási adatot nem szeretnék hallani ilyen használat mellett :D
2011.06.16 22:01:39 (3777.)
kenci
(Bükkzsérc)
Éppen csak egy használt Jimny árát kérik érte..... :) de tény, hogy jóóóóóó!
Mondjuk a grand vitara kontra jimny videó már elég vicces...
2011.06.16 21:26:54 (3776.)
szzs84
Hát na:

http://www.youtube.com/watch?v=MW-V2zOK-8Y

http://www.youtube.com/watch?v=btjl7KnfNs0
2011.06.16 00:20:19 (3775.)
szzs84

Előzmény: Móóó @ 2011.06.15. 23:20:06


Ha a stabilizátor egyik fele eltörik, akkor hiába van a másik fele a hídhoz csavarozva, az már nem csinál semmit, mivel megszûnik az ellentartó erõ. Magyarul, így fél-törötten, már gyakorlatilag nincs stabilizátorod. Leszedni érdemes, mert spórolsz pár kilót :) , de ugyanazt fogod érezni, mint most.

Egyszer lehet leszerelem, kíváncsi vagyok, milyen nyomvályús úton, egy tempós sávváltás...
2011.06.15 23:20:06 (3774.)
Móóó

Előzmény: szzs84 @ 2011.06.15. 02:19:18


Egyébként nem tûnik fel, hogy imbolyogna. Holnap leszedem a másikat is kíváncsi vagyok milyen lesz kanyarokban.
2011.06.15 22:51:51 (3773.)
Móóó

Előzmény: szzs84 @ 2011.06.15. 02:19:18


Hát igen... biztosan van köze hozzá, nagyobb erõ hat a konzolokra.
Nem tudom pl. hogy hány centi emelésnél kell ekkora átalakítás...
http://www.jimnybits.co.uk/shop/images/uploads/DSCN0477-1.JPG
2011.06.15 02:19:18 (3772.)
szzs84

Előzmény: Móóó @ 2011.06.14. 21:08:29


Lehet hülyeséget beszélek, de nemrég ezen gondolkodtam, hogy az emelés elvileg hosszabb stabilizátor "erõkart" igényel, mivel nagyobb szögben tud elcsavarodni a híd az alvázhoz képest, aminek a gyári stabilizátor már nem biztos, hogy örül. Lehet nálad is valami hasonló történt.
Egyébként stabilizátor nélkül milyen? Nem imbolyog nagyon kanyarokban?
2011.06.14 21:08:29 (3771.)
Móóó

Előzmény: szzs84 @ 2011.06.14. 18:09:57


Normál hegyi terepen. Ami nekem normál az másnak lehet, hogy nem az. Élvezetem, hogy szépen kisimítom az utat ...az 5cm emelés és a vitara csillapító ezt kívánja... :)
Szóval nyomtam neki vagy 60-nal lefelé a hegyrõl, aztán hallottam, hogy valami kattog valahol. Alánéztem és láttam a bibit. Leszedtem, azóta így járok vele... felesben. Majd, ha lesz idõm felvarratom valakivel.
2011.06.14 18:09:57 (3770.)
szzs84

Előzmény: Móóó @ 2011.06.13. 22:29:05


Milyen terepen történt?
2011.06.13 22:36:51 (3769.)
Móóó
...

Móóó szerkesztette 2011.06.13 22:40:58-kor.
2011.06.13 22:29:05 (3768.)
Móóó
Szóval ma eltörtem a stabilizátor felfogatását...

https://picasaweb.google.com/szantocsabi/EgyebJimnyk#5617782119760271874

...lehet, hogy kicsit gyorsan mentem ott, ahol nem lett volna szabad.
2011.06.10 12:45:28 (3767.)
szzs84

Előzmény: andrew @ 2011.06.10. 10:15:54


Mi megyünk.
2011.06.10 10:15:54 (3766.)
andrew
Ki jön Babodra a 7végén?
2011.05.30 09:02:32 (3765.)
kjoci
(Miskolc)
Arra.Kösz.Csak megnéznék egy gyárit is mielõtt belevágok.

Előzmény: szzs84 @ 2011.05.27. 21:17:55


2011.05.27 21:17:55 (3764.)
szzs84

Előzmény: kjoci @ 2011.05.27. 18:21:35


Köztes hûtõ?? Az intercoolerre gondolsz? Ha utólag akarsz beépíteni és nem gyárit, akkor annyira nincs megkötve hova teszed, lényeg, hogy túlságosan ne növeld meg a csövek hosszát (a turbó és a motor közti táv) és kapjon bõven menetszelet!
Elég olcsón lehet kapni szilikon könyököket, amik bírják a nyomást ilyesfajta játékokhoz.
2011.05.27 18:21:35 (3763.)
kjoci
(Miskolc)
Van-e valakinek az ujabb diesel Jimnyje?A 86 lovas.Érdekelne a köztes hûtõ elhelyezése és becsövezése. mert szeretném átalakítani az enyémet olyanra.
2011.05.22 22:32:31 (3762.)
Jimny

Előzmény: brestovsky @ 2011.05.20. 20:11:28


Ez szuper! Ha odaviszem hozzád, vállalod? Vagy csak szeptemberben lesz esélyes?
2011.05.20 20:11:28 (3761.)
brestovsky

Előzmény: Jimny @ 2011.05.20. 17:24:17


villanyos dologja a kovetkezoen néz ki.kell egy kapcsoló nekem sikerult gyárit szerezni kábelozás ennek még odavan húzva utána kellene egy vezérloegység ami a belso elpárologtató mellet van,ez két relét vezérel ami a motortérben van. hely rá kihagyva a biztosítékok mellet.amúgy klímaszerelo,villanyszerelo vagyok,de még az enyém sem mukodik mert nincs rá idom feltolteni és elindítani.(cipésznek lukas a cipoje)
2011.05.20 19:34:01 (3760.)
brestovsky

Előzmény: Jimny @ 2011.05.20. 17:24:17


nemkell semmit furkálni minden paszol,ha origos alkatrészeket használsz.van hely kihagyva mindenek.nekem a csovezést kellet átalak´tani mert nagyobb az aksim meg a csorlom reléi a tuzfalon vannak és megkellet kerulgetni a dolgokat.
na persze elso ventilátort is kihagytam mert nemfért el a csorótól,de szerintem foja bírni a dolgot.a dízelesben nincs és nukodik.roviden ígyvan a dolog.
2011.05.20 17:24:17 (3759.)
Jimny

Előzmény: brestovsky @ 2011.05.19. 19:11:27


Köszi brestovsky! A bontottak helyileg hol vannak? Kábelozást megnézem külföldön. Neked mennyi volt a beszerelés? Kellett tûzfalat fúrni?
2011.05.20 17:23:02 (3758.)
Jimny

Előzmény: nyuszy @ 2011.05.18. 20:14:46


Nem a 100e feletti árral van gond, inkább kifizetem, minthogy el kelljen adnom és behozni egy klímásat. Csak nem tudtam, hogy kezdjek hozzá - az autóklímások elhajtottak horror árakkal.
2011.05.19 19:11:27 (3757.)
brestovsky

Előzmény: Jimny @ 2011.05.18. 19:59:01


szia.
Én most csinálta az enyémbe,de majdnem megszívtam a dolgot.bontotat tudok akár menyit na kb.3mat.csak a kábelozás nincs,azt nekem is meglellet buherálnom.akciósan lehethogy 300eur megszerzed a hozávalókat.
Kompreszort berakni kegyetlen dolog.igazábol kikéne venni a motrot.mert nem férsz az alsó csavarokhoz.majd még írok ha érdekel valakit a dolog,..
2011.05.18 20:14:46 (3756.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Jimny @ 2011.05.18. 19:59:01


Semmiképpen sem fogod megúszni egy százas alatt. Én is akartam anno, de aztán rájöttem, hogy ennyiért hasznosabb dolgot is lehet venni az autóra :)
Amúgy gratula a fantáziadús nickválasztáshoz :)
2011.05.18 19:59:01 (3755.)
Jimny
Sziasztok!

A Jimny-met nem csak a lõtéren, de a napi munkábajárásra is használom. Pl. leelõzõm a dugót a ferihegyi gyorsforgalmi út mellett a kis földúton.

De most újra kisütött a nap és nem akarok még egy nyarat kihúzni klíma nélkül! Tud valaki tanácsot adni - bontott vagy utángyártott klíma kéne a Jimnybe!

Üdv, András
2011.05.10 00:35:59 (3754.)
szzs84

Előzmény: Roadati @ 2011.05.09. 15:39:41


Én 90% hogy megyek, szívesen vinnélek, de sajnos Gödöllõ kicsit kiesik így Pécs felõl... :)
2011.05.09 15:39:41 (3753.)
Roadati
Sziasztok Srácok! valaki megy babodra? Megyek le dolgozni,de péntek este/szombat reggel haza kéne jutnom.szombat este/vasárnap reggel pedig vissza.Kartal-aszód ,gödöllõ,esetleg pestrõl, Valaki?Üzemanyagba beszálnék.Vagy ismerõsök közül ha valaki csak vasárnapra menne nézelõdeni?
2011.05.08 21:32:39 (3752.)
jyf130

Előzmény: jéger @ 2011.05.04. 14:58:21



Egyezik ...
Nekem nem volt bizodalmam benne ezek után ...
2011.05.04 14:58:21 (3751.)
jéger
Szia jyf130 ! most is van egy jimny eladó a veszprémi honda területén . erre a neppere gondoltál ?
2011.04.30 10:57:14 (3750.)
jyf130
Ja nepperekrõl jut eszembe két éve amikor vettem a kocsit nézegettem Veszprémbe is a jimny-ket két három darabja is volt egyszerre. Arra fele jöttünk haza hirdetés szerint vezetett szervizkönyv stb .Felhívtuk hogy látjuk az autót és nagyon tetszik oda tudna jönni-e személyesen . Oda nem jött, egy benzinkútnál kellet vele tallálkozni a Balaton parton nem is Veszprémben. Közelebb az ugy neki . A kocsi tetszet ezért lementünk oda .
Hozta is a papírokat hát a vezetet szervizkönyv kb az elsõ szervizelést tartalmazta .Kérdeztük hogy mi meg hogy hát jött a hasba akasztás szöveg.
Gondolom két nap múlva már végig vezetett volt a szervízkönyv ...
Nem volt bizadalmam a kereskedõbe nem is vettem meg az autót szerencsére mert talláltam egy szebbet, megkiméltebbet olcsóbbért :D
2011.04.29 15:36:09 (3749.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: rszalo @ 2011.04.29. 12:14:26


Engedd le, biztosan van leeresztõ csavar.
2011.04.29 12:57:28 (3748.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: rszalo @ 2011.04.29. 12:14:26


Erre sajnos nem biztos, hogy választ kapsz itt, kis hazánkban alig van automata Jimny. Most kíváncsiságból megnéztem és a 36 eladó Jimny-bõl egyetlenegy sem az. Pedig angol járgányok is vannak köztük, szóval eszerint tényleg nem gyakori...
Általánosságban viszont szerintem elmondható, hogy az a 2 cm nagyon sok. Nem tudom hogy tudták ennyivel túltölteni. Én a helyedben biztosan nem várnám meg, amíg elfolyik, hanem valahogy leengedném. Ha másnak nem is árt, de a tömítéseknek biztos nem tesz jót a magas olajszint.
A leengedést ne is kérdezd, fogalmam sincs hogyan... :)
2011.04.29 12:14:26 (3747.)
rszalo
Üdv mindenkinek, köszönöm szépen a vezérmû-szíjak összehasonlítását gyártók szerint.
További ötletelésre lenne szükségem a váltó körüli olajcsepegés témakörében. Valószínûleg azért van, mert az olajszint a felsõ luk fölött van majd 2 cm.-el. Elolvasván a szerelési kézikönyvet, -ha jól értelmezem- a pálcán az alsó luk a hideg szint, a felsõ pedig a meleg. Azt is szerepelt a kézikönyben, h. ha túltölti az ember, akkor csepegés alakulhat ki. Ill. egyéb -károsabb- hatásai is lehetnek. Remélem elõbb-utóbb kicsepeg a felesleg, tekintettel arra, h. olajcsere elõtt nem volt csepegés.
2011.04.28 09:43:24 (3746.)
zsandar

Előzmény: nyuszy @ 2011.04.25. 17:25:11


Szoval folytatom. A bal elso agy nem kapcsol szet inditas utan, hanem felallasban marad, az auto kerreg. Megoldas, inditas utan osszkerekbe kell rakni, majd nehany szaz meter utan ki kell venni osszkerekbol, es akkor minden rendben. Bizom benne, hogy tenyleg csak az elcsipodott vakumcso az oka... ]:-)))

Nyuszi! Felesegem fehervari lany, igy szokott arra jarni, szerintem ez nem problema, ha megtalalaod a "kicsit gorbe" vakumcsoveket. Viszont at fogom szerelni a lengokar tetejere, hogy ne tudja letarolni az elso ag, ami a kocsi ala akad (erre a japanok nem gondoltak???)

Ami meg erdekes: az auto enyhe fekezesnel 80 kornyeken kirazza a kezedbol a kormanyt. Ha viszont kemenyebben belelepsz, akkor kovalygosan kicsit, de razas nelkul fekez. Sajnos az autopalya lehajton mindig mennek elottunk autok, igy muszaly alkalmazkodni, marad az Istentelen vibracio. Fekek elvileg jok. Lehet, hogy a lassulastol beterpeszt az elso futomu, es az raz ennyire? A gombfejek-, egyebek amugy nem lognak, amde miota kicsitt osszebb allitottam a kerek-osszekoto javitasa utan a futomuvet, a razas enyhult. ]:-(
2011.04.27 18:42:46 (3745.)
brestovsky

Előzmény: sandor_k_attila @ 2011.04.27. 02:31:29


Szia.·
Én már kb.4 hónapja használom.Nincs a gumival semmi gond aszfalton nem hangos,sárban kicsit betapad a minta,de nem veszélyes,ha nem akarsz vele szántani :)
2011.04.27 15:24:53 (3744.)
bazsyka88
Biztos nem rossz a Dayko!Csak lehet ki kell fogni!
Ez olyan mint a fõzés!Mindenki a saját ízlése szerint! :)
2011.04.27 14:48:09 (3743.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: kjoci @ 2011.04.26. 20:11:11


Sajnos az ülésjavítás folyamatáról nincsenek képeim, de találsz egy képet a szétbontott ülésrõl, mellette a szivaccsal (háttámla). A dolog tényleg egyszerûbb, mint amilyennek látszik. Van 1-2 apróbb buktató, azokat leírom.
1. Szereld ki az ülést, nem nagy ügy (4 csavar és a borításai).
2. Vedd le az ülésrõl oldalborításokat (jobb oldali 2 csavar, bal 1 csavar+1 patent) és örülj, ha még ép a bal oldalon a patent. Nekem nem volt az (lerúghatták kiszállásnál), csavarral helyettesítettem. Ez is példa arra, hogy egyeseknek a ki-be szállás sem megy rongálás nélkül. (Lehet, hogy nem is lenne muszáj levenni a két borítást - erre nem emlékszem pontosan, de mindenképpen megéri, hogy ne essen bajuk.) Innentõl már csak a támláról lesz szó.
3. Az üléshuzat elsõ és hátsõ része a támla alatt egy kis mûanyag sínes bigyóval van összerögzítve, simán szét lehet akasztani.
4. A fejtámlák kis mûanyag házait kivenni nem lehet, azok be vannak ütve és kapaszkodnak a csõbe. (Szétszedett állapotban már ki lehetne venni õket, de akkor meg már nincs értelme.) Az üléshuzatot óvatosan bújtasd át ezen a két mûanyagon, fognak annyit engedni szakadás nélkül. Itt nem árt némi türelem, mert különben aztán mehetsz a varrós dobozodért.
5. Óvatosan, mozgatva, húzd le a huzat-szivacs együttest a háttámla vázáról.
Magának a szivacsnak a javításához nincs tuti módszer, ez attól is függ, hogy mennyire van szétrepedve. Egy kárpitos kb. 5000-ért csinálja meg, de szerintem érdemes kísérletezni. Én az elrepedt szivacsomat szintelen szilóval tökéletesen meg tudtam ragasztani. Utána fadarabokat tettem a huzatba, hogy jól álljon a szivacs, kívülrõl pedig áttekertem maszkoló szalaggal. Másnapra szépen meg is kötött. A további bajok ellen a váz két függõleges csövét is bevontam hõszigetelõ csõvel, amit a fûtésszerelõk használnak. Ami nagyon fontos: olyan felület legyen, amire csúszik a szivacs, különben az életben nem rakod össze, csak széttéped. Én ezt egy vékony nylon csík felrakásával oldottam meg, simán felment a szivacs meg a huzat, a megvastagított üléscsõ ellenére is.
Bocs, ha hosszú voltam (minek olvastad végig)... :)
2011.04.27 14:16:25 (3742.)
zsandar

Előzmény: nyuszy @ 2011.04.25. 17:25:11


Lehet, hogy en vagyok az elso, amde ha alanezek kicsi.kocsinak, akkor a difi mellett az a rohadt rud a legmelyebb pontja!!! Egy 3-az lemez atcsusztatna minden folott, ha meg az meghajlik, akkor kit erdekel. De tudjatok milyen ugy menni vele, hogy az egyik kerek 25-30°-ban kifele all??? Es ahogy a gumik sirnak aq betonon, ahogy kovalyog... ]:-DDD

Fehervar nem problema, inkabb a bontos arak... A mostani cso gyakorlatilag annyira meghajlott, hogy elcsipodott... Hamrosan tovabbi erdekes reszletek, most mennem kell.
2011.04.27 13:40:51 (3741.)
kjoci
(Miskolc)
Most volt nagyszervizem.Vezérmûszett komplett Dayco (szíj és görgõ) ,ékszíj aszem Gates lett most feltéve.Elõtte Gates és Continentál volt.44 ezret bírtak.A vezérmûrõl már váltak le a bütykök a sima ékszij több helyen keresztbe volt repedve.A görgõk és a vízpumpa kuka.Most minden új.Kiváncsi vagyok mennyit bírnak majd.Eddig egy Román és egy Osztrák utat gond nélkül mentem.

Előzmény: bazsyka88 @ 2011.04.27. 11:53:18


2011.04.27 13:19:39 (3740.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: bazsyka88 @ 2011.04.27. 11:53:18


Ez a vezérmûszíj dolog szerintem hasonló, mint mondjuk a motorolaj gyártója, ki mire esküszik, túl nagy különbségek biztos nincsenek...
Nem akarok a Dayco-nak ügynökölni (biztos nincsenek is rászorulva), de mi már sokat feltettünk a családban is meg ismerõsöknek, haveroknak is, és nekünk bevált. Árban abszolút jó, és könnyû vele dolgozni, mert nem olyan kemény. Én pl. a Gates szíjról beszélek le mindenkit, pedig azzal sincs baj, csak egy kicsit kemény az utóbbi idõben és emiatt nem szeretjük szerelni. Ez inkább ízlés dolga. A szíj félrefutás lehet egy túl izmos feszítõ miatt, vagy akár minimális egytengelyûségi probléma miatt is, amivel kapcsolatban simán el tudom képzelni, hogy egy merevebb szíj jobban tolerálja. Mindenki vegye azt, ami neki tetszik és jókat hall róla, meg persze érdemes figyelni az árakra is. Jimny-re (csak a szíj) a Dayco 3700 Ft, a Bosch mindjárt 7000, a Jakoparts már 10000, a "gyári" pedig már 18000 Ft. A legolcsóbb pedig 2500 Ft, aztán lehet, hogy az sem rosszabb a "gyárinál", ami akár Indiában is készülhet.