Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 14190 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 280  281  282  283  284   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


21:35:09 (14190.)
sama
(Magyarország)

Előzmény: 4x4zsolt @ 2018.01.16. 21:26:07


Ez előtt Nívám volt. Nagyon szerettem csak kicsit komfortosabbra szerettem volna cserélni úgy hogy a terepképesség is hasonló legyen. Ez kapcsolat igy elég neccesen kezdődik .
21:26:07 (14189.)
4x4zsolt
(Érd)
Budakeszin a Hoffman gumi-nál centíroztattam a kerekeimet, na attól kezdve (szinte) sosem rázott. Persze hibátlan, feszes futóműnél. Nem egy ismerősöm szenvedett ezzel a kínnal. Náluk is így oldódott meg a probléma. Volt akinek a függőcsapágyak, volt akinek a kerékcsapágyai lógtak, volt akinek a kardáncsapágya, volt akinek a szilentek, stb. De a végső konklúzió: Hibátlan futómű és hajtás, valamint precíz centírozás= rázásmentes autó!!! No ha ezek után is egyszer-egyszer véletlenül beráz, ne ess kétségbe, takarítsd ki a felniket az esetleges belerakódott sártól-kosztól és menj ki az autópályára, kergesd meg 130-140 km/h körülre. Hetekre elmúlik a rázás. A centrifugális erőtől kiegyenesedik a gumi. Kicsit furán hangzik, de tapasztalatom szerint utána minden jó lesz :) De alap a feszes (ha jól emlékszem 40 NM elfordítási erővel) függőcsapágy!!!

4x4zsolt szerkesztette 2018.01.16 21:29:30-kor.
21:23:03 (14188.)
Németh László
(ózd)

Előzmény: sama @ 2018.01.16. 20:33:30


Nekem a kardánkereszt csinált ìgy.
21:19:46 (14187.)
sama
(Magyarország)
Köszönöm a válaszokat . Akkor ez lesz az első amit megnézetek.Most vettem tegnap a tulaj (kereskedő) friss Kpm vizsgával adta át ő is átnézetett lengés csillapítót, kardánt elméletileg kerékcentir is volt .Az autó 2003 nem nagyon volt terepen eddig .
21:10:14 (14186.)
4x4zsolt
(Érd)
A jimny egy fura állatfaj, a merev híd és a futómű geometria csudákat tud művelni. több mint 14 évébe telt a Suzuki mérnökeinek (csak a Jimnynél), hogy rájöjjenek arra a tényre, miszerint ha szorosabbra veszik a függőcsapágyakat, akkor elmúlik a kormányrázási hajlam 70-90 km/h között. Ez a hiba bíz sok más merev tengelyes autóra is jellemző, pld.: Jeep, Chevy, Ford... De emellett ez egy öngerjesztő rázás. Elég a legkisebb hiba a futómű környékén és szép lassan, de biztosan elindul a rázkódás. Egyetlen orvosság van ellene, a tökéletesen feszes futómű és a tökéletesen kicentírozot kerék(nem ímmel ámmal, hanem precízen 0-ra centírozni, 5 ujjas úgynevezett francia centírral).

4x4zsolt szerkesztette 2018.01.16 21:11:00-kor.

4x4zsolt szerkesztette 2018.01.16 21:11:20-kor.

4x4zsolt szerkesztette 2018.01.16 21:13:47-kor.

4x4zsolt szerkesztette 2018.01.16 21:14:53-kor.
21:04:44 (14185.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: sama @ 2018.01.16. 20:59:55


Nekem még deformált felnikkel sem rázott ha rossz úton mentem.
Valamikor elindulás után első kigyorsításnál berázza. Majd többet nem. Ez ilyen. Ha a kerékcsapágyak és a függőcsapágyak jónak tűnnek (továbbá a szilentek is a helyükön vannak) akkor mindenképpen érdemes megpróbálni először kicentíroztatni a kerekeket.
20:59:55 (14184.)
sama
(Magyarország)

Előzmény: osvath14 @ 2018.01.16. 20:53:32


Ha centir lenne akkor állandó jelleggel kellene rázkódnia nem? de van hogy megyek 20 km-t és semmi rázás .
20:58:29 (14183.)
papas
(.)

Előzmény: sama @ 2018.01.16. 20:33:30


Esetleg a hátsó kardán?
Nálam annyira ki volt kopva a kereszt, h beremegett az egész autó.
20:57:45 (14182.)
4x4zsolt
(Érd)

Előzmény: sama @ 2018.01.16. 20:33:30


Ez típushibája a Jimny-nek. Függőcsapágy cserével és annak hézagolásával megszüntethető illetve jelentősen mérsékelhető a rázási hajlam. Közben nézd meg a kerékcsapágyakat, a kormányösszekötőket és a hosszlengőkar szilentek állapotát is. Tehát egy teljes futómű átvizsgálás feltárja a hibát. De a kutya általában a függőcsapágy lógásnál van elvermelve. Persze egy alapos kerék centírozás sem mellékes. Kérlek olvasd vissza a fórumot, itt minden infót megtalálsz róla. Szerelési leírásoktól kezdve a csapágy méretekig mindent. Sok sikert!

4x4zsolt szerkesztette 2018.01.16 21:02:11-kor.
20:53:32 (14181.)
osvath14
(Tét)
Egy centírozás lesz a megoldás.
20:33:30 (14180.)
sama
(Magyarország)
Üdv mindenkinek! Most vásároltam egy Jimnyt . Az alábbi problémám van vele . olyan 50-70 km es sebességnél néha berázkódik az autó remeg a kormány ,sebváltó, ill az egész jármű. le kell lassitanom annyira remeg minden Nem állandó jelenség ezért azt gondolom gumi felni hiba nem lehet. Van valami tipp mi lehet ez?
18:01:08 (14179.)
n.szlavik
(Cegléd)
Olyan kérdésem lenne még ,hogy nem tud e valaki jó állapotú reális áron jimnyhez oldalfellépőket ?

n.szlavik szerkesztette 2018.01.16 18:01:37-kor.
17:57:59 (14178.)
n.szlavik
(Cegléd)
Köszönöm a gyors válaszokat!
16:21:51 (14177.)
Barna D.
(Cheltenham UK)
Féltengely az elso számú gyanúsított.
Bar nekem a csapagy is igy kezdődött. De azt könnyen elenorizheted.
Sok szerencsét.

Előzmény: n.szlavik @ 2018.01.16. 15:40:40


16:04:34 (14176.)
Erik
(Sopron)

Előzmény: n.szlavik @ 2018.01.16. 15:40:40


féltengyely itt is :)
15:40:40 (14175.)
n.szlavik
(Cegléd)
Üdvözletem!
Az lenne a kérdésem ,hogy a következő jelenség minek tudható be.?
2007-es Jimnym van elektronikus összkerék kapcsolással.Ha sima négykerék meghajtásban közleked földúton és 90 fokos kanyart veszek valami ropog az elejében.A visszajelző szerint rendesen bekapcsolt az összkerék és kattan is ahogy kell.Egyenesben semmi hang csak nagyobb kanyarodásnál.
Válaszokat előre is köszönöm.!
07:18:44 (14174.)
Zoyi83
(Hatvan)

Előzmény: kenci @ 2018.01.15. 20:18:05



Egy bakháton kellett átmenni... amikor áthuppant megcsúsztam oldalra és a jobb első kerék megakadt oldal irányba. Ekkor szisszent egyet. Viszont a kemény oldalfal miatt egész elfogadhatóan közlekedik levegő nélkül is. :D :D
2018.01.15 20:18:05 (14173.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Zoyi83 @ 2018.01.15. 06:57:18


Az meg hogy sikerült? Én az 1 bar-t tartottam határnak, az alá soha nem mentem - ezek szerint szerencsém volt?
2018.01.15 20:16:06 (14172.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.01.15. 05:25:13


Na azt képzeld el, amikor a haver LJ80-asán uaz gumikat használtunk! : o) Ott nem kapcsolgattuk a felezőt, mert mindig abban volt! : o) Havonta kardánkereszt csere, stb....
2018.01.15 06:57:18 (14171.)
Zoyi83
(Hatvan)
A futózott guminál azért oda kell figyelni a nyomásra...
Ha nagyon leengeded könnyen lefordulhat a gumi (1,2-nél tapasztaltam) És akkor lehet kispanizni a sárból. :D Én úgy vagyok vele ha csak emiatt kapar akkor kaparjon majd lesz valahogy. De tökig érő sárban kereket cserélni nagyon szar.

Zoyi83 szerkesztette 2018.01.15 06:58:31-kor.
2018.01.15 06:22:09 (14170.)
Erik
(Sopron)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.01.15. 05:25:13


31-et is megforgatja, sokkal fontosabb hogy ne üljön fel szerintem ezért minél nagyobb kereket raktam fel én is, kis keréknél jönnek a milyen csörlőt vegyek kérdések :)
2018.01.15 05:25:13 (14169.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: kenci @ 2018.01.14. 21:46:05


Nem úgy értettem hogy nem lényeg a nyomás. Nyilván nem hiába engedik vissza az abroncsokat terepen. Úgy értettem hogy szerintem ugyanazon nyomáson jobb a 195-205 samun és jimmnyn mint a 235. Sokan felteszik az 1 literesre a 16colos 235ös kereket. Szépet emel és vagány, csak erő nincs ami forgassa.
2018.01.14 21:46:05 (14168.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.01.14. 19:12:17


A nyomás is lényeges, mert alacsonyabb nyomáson jobban szétterül a gumi és nagyobb felületen kapaszkodik. Én a keskeny gumit azért ne szerettem suzukin, mert a nagyobb felületi nyomás miatt hamarabb beszakadt a jégen, meg mélyebbre süllyedt a sárban. Mindkettőnek meg van az előnye és hátránya is....
2018.01.14 20:10:55 (14167.)
Erik
(Sopron)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.01.14. 19:12:17


akkor a 31 kerekek miért 10.5 szélesek nem csak 9.0mondjuk?

Erik szerkesztette 2018.01.14 20:11:04-kor.
2018.01.14 19:12:17 (14166.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: Erik @ 2018.01.14. 17:43:13


1 bar nyomáson... Nem a nyomás a lényeg. A keskenyebb is lehet 1báron. A keskenyebbnél viszont mivel a kocsi súlya kisebb felületen nyomja le a kereket, azaz nagyobb felületi nyomás.
2018.01.14 19:04:35 (14165.)
Németh László
(ózd)

Előzmény: Erik @ 2018.01.14. 17:43:13


Èn a minèl kisebb fogyasztásra mennék...
2018.01.14 19:03:26 (14164.)
Németh László
(ózd)

Előzmény: otaszan @ 2018.01.12. 13:17:05


Amikor vettem 8l evett??? Azóta mi törtènt,h igy megnőtt a fogyasztásod? Az enyèm ha 8- at enne?!?!?!
2018.01.14 18:57:06 (14163.)
Németh László
(ózd)
Köszi az infót! Most mèg szerelőnèl van. Ha haza hozom akkor megnèzem a fogyasztást aszfalton. Ha 10 l fölött lesz, akkor valami gáz van? Jól èrtettem?

Előzmény: kenci @ 2018.01.14. 12:20:44


2018.01.14 17:43:13 (14162.)
Erik
(Sopron)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.01.14. 17:09:39


széles pedig jobb sárba olyan 1bar nyomason nagyobb minta fog.
2018.01.14 17:09:39 (14161.)
Vilmaboy
(Kaposvár)
Én terepre biztos vékony és magas gumit tennék inkább. Keskenynél jobb a felületi nyomás. A hasat pedig csak gumimagassaggal tudod ugye emelni. Nekem most samun 235 van fent, de ez -nyáron lesz majd használva porban, amikor úgy is mindegy mi kopik. Venni fogok 195öst rá és az lesz a dagonyázós.
2018.01.14 12:20:44 (14160.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Németh László @ 2018.01.14. 09:53:00


195/80R15, vagy 205/70R15. Az előző jobb terepre, mert magasabb az oldalfala. Viszont ha futózottat veszel belőle, az átmérőben sem biztos, hogy egyezik és nagyon nehéz, tehát ez is okozhat fogyasztásnövekedést. Ha van lehetőséged, tegyél egy próbát országúton (vagy legalábbis terepezés és 4wd) nélkül. Telitankolod, kocsikázol pár száz km-t és megnézed a kútnál, hogy mennyi megy bele. Ez így közelíti legjobban a valóságot. Ha így is 10 fölött van, akkor ott valami nem kerek.
2018.01.14 09:53:00 (14159.)
Németh László
(ózd)
Mi a gyári méretű gumija?

Előzmény: kenci @ 2018.01.12. 14:08:37


2018.01.14 09:13:40 (14158.)
izsak84
(Szombathely)
Hengerfejes lett az előző, és nem tudtam venni külön csak egybe az egész motort. A difi nagyon lógott. Kb egy árban volt a hadznált difi mint a csapágyazás.
2018.01.14 08:38:31 (14157.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: izsak84 @ 2018.01.13. 23:31:35


Ha valóban annyi van a motorban és te odafigyelsz rá, akkor biztosan sokáig fog gond nélkül szolgálni. Mi lett az előző motorral, difvel?
2018.01.13 23:31:35 (14156.)
izsak84
(Szombathely)
Lassan fél év eltelt Jimny nélkül. De közben egészen megfiatalodott. Kapott (új) motort 120e van benn, első difit. A motorban lett új vezérlés meg vízpumpa, kuplung + bovden, hátsó dob, új fék elől hátul, fém fèkcsövek cserélve, volt 2 kis lyuk az ki lett javítva. Függöcsapágy, kerékösszetartó gömbfejek lettek cserélve. Remélem 1-2 évig nem kell ilyen nagybeavatkozás.

izsak84 szerkesztette 2018.01.13 23:35:05-kor.
2018.01.13 21:56:27 (14155.)
Barna D.
(Cheltenham UK)
Igazad van a Diesel érzékenyebb a vízre. Nekem sajna egyszer sikerült meg itatnom a motort. Szerencsére túlélte. De azota óvatos vagyok. Ha sok a víz fordítom hatra a snoker tetejét.

Előzmény: kjoci @ 2018.01.11. 18:17:53


2018.01.13 20:28:34 (14154.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: duck @ 2018.01.13. 19:55:15


Szerintem az előre néző pipa csak gyűjti a szemetet. Az, hogy így több levegőt kap a motor, nem jelent semmit. Ha a Kínából rendelhető elektromos turbók beépítése után nem sikerült mérhető teljesítményjavulást elérni, akkor az előre néző snorkel sem fogja megtáltosítani a paripát. Ez csak placebó hatás, mint az új A/T gumi - de szemét vagyok. : o) Persze ez csak az én véleményem....
2018.01.13 19:55:15 (14153.)
duck
(Verőce)

Előzmény: Barna @ 2018.01.12. 11:53:21


Enyim karbis és a baloldali sárvédőből lélegzik.

Egyébként nézve most a Dakar-on száguldozó elég komoly gépeket, egyen nem láttam előre felé álló pipát, a többségen a tetővonalat követő, lelapított snorkel van, ami simán hátrafelé néz. Pedig ezek ritkán mennek 160 alatt a sivatagban.
2018.01.12 21:13:08 (14152.)
mozdonyos
(Somogy)

Előzmény: Vili @ 2018.01.12. 19:01:51


Azt a csilli-villi tizenmilliós Pajerót sajnálnám nagyon.
2018.01.12 19:33:27 (14151.)
Erik
(Sopron)

Előzmény: Vili @ 2018.01.12. 19:01:51


nem kell ehhez oroszországig menni :D
2018.01.12 19:01:51 (14150.)
Vili
(Lakitelek)
Megtaláltam hogy miért akarnak sokan snorkelt! :D

4:40-től
2018.01.12 18:54:01 (14149.)
Németh László
(ózd)

Előzmény: otaszan @ 2018.01.12. 13:17:05


Èn sokallom, ahoz kèpest,h nem is használom a 4wd-t. Mit lehetne csinálni, állìtani a gèpen? Vagy bele kell,h törődjek...?
2018.01.12 18:49:23 (14148.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: Zoyi83 @ 2018.01.12. 08:56:26



Nem tudom, de esetleg ez segíthet, mindazoknak, akik az esővíztől tartanak:
<www.uniflow.com>
2018.01.12 16:07:13 (14147.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: geo @ 2018.01.12. 10:20:48


Előzmény: Kopter @ 2018.01.12. 15:47:36


Köszönöm.
2018.01.12 15:47:36 (14146.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: osvath14 @ 2018.01.11. 19:21:49


Attól függ, melyik gyári kerékre gondolsz. A 10 kerek lukúé ET5, ez a leggyakoribb kerék amivel szerelték őket.
De van itt egy ilyen: <www.wheel-size.com>

Kopter szerkesztette 2018.01.12 15:48:56-kor.

Kopter szerkesztette 2018.01.12 15:50:24-kor.
2018.01.12 14:08:37 (14145.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Németh László @ 2018.01.12. 12:20:26


Fogyasztásban bődületes különbségek mutatkozhatnak: gumi típus és méret, terepen való használat, láb.... Aszfalton, a gyári méretű gumikkal, normálisan hajtva szerintem 8 - 9 literből ki kellene jönnie. Terepen nem kell/nem érdemes fogyasztást számolni...
2018.01.12 13:17:05 (14144.)
otaszan
(Gödöllő)

Előzmény: Németh László @ 2018.01.11. 20:26:42


Szia! Most nekem is 13-at eszik futózott simexekkel. Amikor vettem, akkor 8 litert mértem. Havernak 205/70 R15 téli gumival 10-11-et eszik.
Csodát ne várj!
2018.01.12 12:21:36 (14143.)
Németh László
(ózd)
Amúgy tudnál tippeket adni? Megköszönném.
2018.01.12 12:20:26 (14142.)
Németh László
(ózd)
1.6-os. Az a gondom,h a hivatásos vadászunknak is ilyen van. Az 8-10 liter között eszik(már mint az autó).
2018.01.12 11:53:21 (14141.)
Barna
(Baja)

Előzmény: Tibi @ 2018.01.10. 21:13:10


Vitarában van, amelyik a kerékdob mögött veszi a levegőt, jobb oldalon... :D
(A dízelem is onnan vette, annál pl. találtam sarat a légszűrőház aljában. ;) )