-
Menü
- Suzuki 4x4
- Fórum
- Képek
- Cikkek
- Apróhirdetések
- Események
- Egyebek
- Letöltések
-
Legfrissebb képek
Technika - Jimny átalakítása kézi agykapcsolósra
Ha elég régóta vannak gondjaid a vákuumos agykapcsolóva, és az errõl szóló cikkben leírtak sem jelentenek tartós megoldást, elõbb-utóbb rá fogsz jönni, hogy az ezzel járó kellemetlenségek ellenére mégis inkább a kézi kapcsolót akarod :)
A jó hír, hogy nem kell spéci agykapcsolót szerezni, felhasználható az SJ/Samurai kapcsolója. A rossz hír, hogy nem minden variálás nélkül.
A vákuumos kapcsolót leszedve így néz ki az agy a Jimnyn:
Ahogy láthatod, a csapágyat rögzítõ anyán lévõ vákuumot vezetõ perem miatt a Samurai kapcsolója nem fekszik fel.
Kézenfekvõ megoldásnak tûnhet eltávolítani ezt a peremet, hiszen többé nem lesz rá szükséged, ehhez viszont esztergályos fog kelleni.
Ha nem akarod ezt bántani, ülföldrõl beszerezhetõ egy távtartó erre a célra:
Alternatív megoldás (ezt még eddig sehol sem láttam leírva, ezért a saját kép - nyuszy) lehet az összkerékhajtás nélküli Jimnybõl származó anya, ugyanis ahogy a képen látható, azon nincsen ilyen perem. Nem egy gyakori darab, de ha van, akkor talán ez a legolcsóbb megoldás.
Íme a Samurai kapcsolója:
Amikre feltétlenül szükséged lesz, azok a Samurai kapcsolójának csavarjaihoz tartozó speciális kúpos alátétek.
Attól függõen, hogy milyen típusú kapcsolót szereztél be, valószínûleg lesz egy kis probléma a csavarokkal is, ugyanis a Samurai csavarjai túl rövidek, a Jimny csavarjai túl hosszúak lesznek.
A szerelés maga elég egyszerû.
Elõször is E10 méretû torx kulcs segítségével vedd le a Jimny vákuumos kapcsolóját.
Ha nem áll rendelkezésedre ilyen kulcs, akkor óvatosan egy tízes kiskrovával is megoldható.
Ezután ha van távtartód, kend be tömítõpasztával, hogy a víz ne juthasson be. Távtartó nélkül értelemszerûen az agyat és a kapcsolót kell bekenni.
Tedd õssze a kúpos alátéteket megfelelõ hosszúságú csavarokkal.
A csavarokat nem árt bekenni vékonyan menetrögzítõvel.
Ezután kapcsold a kapcsolót FREE állásba, és tedd fel a helyére, majd kézzel húzd meg a csavarokat, amennyire tudod.
Ezután vedd le a kapcsoló elejét, hogy hozzáférj szerszámmal a rögzítõ csavarokhoz.
Körbe-körbe haladva húzd fixre a rögzítõ csavarokat.
Tedd vissza a kapcsoló elejét, tömítõpaszta itt sem árt.
Mostantól nem kell azon izgulni, hogy vajon tényleg lesz-e összkerékhajtásod, amikor szükséged van rá, mert a kézi átkapcsolás biztosan mûködik.
Csak ne felejts el megállni és betekerni, mielõtt belemennél a sárba :)
Forrás, képek: Martin Lines - www.bigjimny.com
Fordítás, megjegyzések, módosítások: nyuszy - a szerzõ engedélyével
2010.09.24.
A jó hír, hogy nem kell spéci agykapcsolót szerezni, felhasználható az SJ/Samurai kapcsolója. A rossz hír, hogy nem minden variálás nélkül.
A vákuumos kapcsolót leszedve így néz ki az agy a Jimnyn:
Ahogy láthatod, a csapágyat rögzítõ anyán lévõ vákuumot vezetõ perem miatt a Samurai kapcsolója nem fekszik fel.
Kézenfekvõ megoldásnak tûnhet eltávolítani ezt a peremet, hiszen többé nem lesz rá szükséged, ehhez viszont esztergályos fog kelleni.
Ha nem akarod ezt bántani, ülföldrõl beszerezhetõ egy távtartó erre a célra:
Alternatív megoldás (ezt még eddig sehol sem láttam leírva, ezért a saját kép - nyuszy) lehet az összkerékhajtás nélküli Jimnybõl származó anya, ugyanis ahogy a képen látható, azon nincsen ilyen perem. Nem egy gyakori darab, de ha van, akkor talán ez a legolcsóbb megoldás.
Íme a Samurai kapcsolója:
Amikre feltétlenül szükséged lesz, azok a Samurai kapcsolójának csavarjaihoz tartozó speciális kúpos alátétek.
Attól függõen, hogy milyen típusú kapcsolót szereztél be, valószínûleg lesz egy kis probléma a csavarokkal is, ugyanis a Samurai csavarjai túl rövidek, a Jimny csavarjai túl hosszúak lesznek.
A szerelés maga elég egyszerû.
Elõször is E10 méretû torx kulcs segítségével vedd le a Jimny vákuumos kapcsolóját.
Ha nem áll rendelkezésedre ilyen kulcs, akkor óvatosan egy tízes kiskrovával is megoldható.
Ezután ha van távtartód, kend be tömítõpasztával, hogy a víz ne juthasson be. Távtartó nélkül értelemszerûen az agyat és a kapcsolót kell bekenni.
Tedd õssze a kúpos alátéteket megfelelõ hosszúságú csavarokkal.
A csavarokat nem árt bekenni vékonyan menetrögzítõvel.
Ezután kapcsold a kapcsolót FREE állásba, és tedd fel a helyére, majd kézzel húzd meg a csavarokat, amennyire tudod.
Ezután vedd le a kapcsoló elejét, hogy hozzáférj szerszámmal a rögzítõ csavarokhoz.
Körbe-körbe haladva húzd fixre a rögzítõ csavarokat.
Tedd vissza a kapcsoló elejét, tömítõpaszta itt sem árt.
Mostantól nem kell azon izgulni, hogy vajon tényleg lesz-e összkerékhajtásod, amikor szükséged van rá, mert a kézi átkapcsolás biztosan mûködik.
Csak ne felejts el megállni és betekerni, mielõtt belemennél a sárba :)
Forrás, képek: Martin Lines - www.bigjimny.com
Fordítás, megjegyzések, módosítások: nyuszy - a szerzõ engedélyével
2010.09.24.